Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Keuken-topic!

+9
Dora
minoessepoes
PeperMunt
Sam
Marin
Green_Pepper
duckie
Dennenappel
Schaapke
13 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Keuken-topic! Empty Keuken-topic!

Bericht  Schaapke zo 6 jan 2013 - 5:57

Stel hier al je vragen of deel juist je ervaringen die je hebt m.b.t. keukens.

Ik zit bijvoorbeeld met: L-vormig of recht met een eiland? En: waar gaan we de keuken kopen? Hoe kunnen we onderhandelen? Wat móet er in een keuken zitten en wat is overbodig?

Vertel! :dance:

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken-topic! Empty Re: Keuken-topic!

Bericht  Dennenappel zo 6 jan 2013 - 7:26

Eiland zou ik alleen doen als je er echt genoeg ruimte voor hebt! Dan vind ik dat wel erg leuk, incl. barretje!

Qua oven/combi magnetron zou ik vooral naar de grootte kijken en of je vaak bakt. Sommigen vind ik erg klein.
Met kinderen wellicht handig om de oven op ooghoogte te doen, zo kunnen ze zich niet aan het glas branden.

Tja, verder, ik vind het handig als de prullenbakken in de keuken zitten, zodat je geen losse hoeft.
Veel lades i.p.v. kastjes, zo kan je overal makkelijk bij.
Bij zowel kastjes als lades van die slow-zacht-dicht-gaan-dingen.


Zelf zijn wij ook aan het rondkijken voor een keuken, we neigen nu naar een Ikea keuken, L-vormig.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken-topic! Empty Re: Keuken-topic!

Bericht  Schaapke zo 6 jan 2013 - 7:43

Bedankt voor je reactie Denneappel!
Wij hebben genoeg ruimte voor een eiland, vind het wel wat hebben. We willen daar dan een spoeleiland van maken, eventueel met bar.

Ik neig ook naar een Ikea-keuken, weet alleen niet zo goed hoe de kwaliteit is. Weet iemand dat? Las hier al wel een topic over, maar daar stonden nog vrij nieuwe keukens, die pas geplaatst zijn, maar wat als je vijf jaar verder bent? Is de keuken dan nog net zo mooi? Zou zo'n keuken met gemak 10 jaar mee kunnen?

Zijn vanmiddag bij Brugman keukens geweest, aardig gevoel over, maar lees nu véél negatieve verhalen over deze firma. Sowieso de 'keukenboeren' in het algemeen... Dit schrikt me af, maar heb het idee dat de kwaliteit beter is bij de 'keukenboeren' dan bij Ikea. Is dit zo?

Moeilijk, moeilijk...

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken-topic! Empty Re: Keuken-topic!

Bericht  duckie zo 6 jan 2013 - 7:56

wij hebben nu 2 jaar een U keuken en zijn er erg blij mee.... hebben hem bij brugman gekocht, een geen problemen mee gehad en goede service... we hebben wel een heeeeele poos gezeten voor tekening en afdingen maar dat hoort erbij geloof ik
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken-topic! Empty Re: Keuken-topic!

Bericht  Schaapke zo 6 jan 2013 - 8:00

Duckie, ik zou graag willen weten hoeveel jullie keuken kostte en hoeveel jullie er uiteindelijk voor betaald hebben. Wil je me dat vertellen? Hebben jullie 'm laten installeren of zelf geïnstalleerd?

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken-topic! Empty Re: Keuken-topic!

Bericht  Dennenappel zo 6 jan 2013 - 8:08

Als je ruimte hebt voor een eiland, zou ik het zeker doen! Ik vind dat er altijd gezellig uitzien, ook dat je er bij kan zitten.

Op internet lees ik vooral positieve verhalen over de Ikea keukens. Mijn ouders hebben deels een Ikea keuken en zijn minder enthousiast. Ze vinden de buitenkant (deurtjes, lades) snel beschadigen en slecht tegen vocht kunnen. Alleen tja, rot om te zeggen, maar mijn ouders zijn ook niet echt zuinig, laten water liggen, maken hem niet zo vaak schoon, etc. Over de lades, de ruimte en het zachte dichtval systeem zijn ze zeer tevreden.
Ik ken verder alleen mensen die ook pas net een Ikea keuken hebben.
De dikte van de plaat verschilt volgens mij wat van de Ikea en een keukenboer, evenals de ruimte achter de keuken voor leidingen, electra, e.d.

Ik heb ook niet zo een zin in keukenboeren, omdat ik altijd het gevoel heb dat ik er qua prijs belazerd wordt. Waarom kan je er zo 40% vanaf praten, waarom die belachelijke prijzen, etc. Inderdaad hoor je daar ook vaak zat negatieve reacties over, lastig dus.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken-topic! Empty Re: Keuken-topic!

Bericht  Green_Pepper zo 6 jan 2013 - 8:42

Ik droom ook van een keuken met eiland! Zou dan wel een spoeleiland doen, anders is het icm een barretje ook best gevaarlijk met spatten e.d.
Green_Pepper
Green_Pepper
Prater
Prater

Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken-topic! Empty Re: Keuken-topic!

Bericht  Marin zo 6 jan 2013 - 8:48

Hele rare vraag:

Kan je in elk willekeurig vertrek een keuken bouwen? Dus stel: Je hebt een huis waar de keuken heel klein van is, en dat wil je tot bijkeuken laten verbouwen, en de eetkamer tot keuken verbouwen, maar die zitten niet direct naast elkaar. Kan dat dan, qua gas en water enzo?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken-topic! Empty Re: Keuken-topic!

Bericht  Sam zo 6 jan 2013 - 8:48

Marin schreef:Hele rare vraag:

Kan je in elk willekeurig vertrek een keuken bouwen? Dus stel: Je hebt een huis waar de keuken heel klein van is, en dat wil je tot bijkeuken laten verbouwen, en de eetkamer tot keuken verbouwen, maar die zitten niet direct naast elkaar. Kan dat dan, qua gas en water enzo?

Ja, dat laat je gewoon verleggen.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken-topic! Empty Re: Keuken-topic!

Bericht  Sam zo 6 jan 2013 - 8:49

Wij hebben een u-keuken. Zijn er nog steeds erg blij mee.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken-topic! Empty Re: Keuken-topic!

Bericht  Green_Pepper zo 6 jan 2013 - 8:51

Sam schreef:
Marin schreef:Hele rare vraag:

Kan je in elk willekeurig vertrek een keuken bouwen? Dus stel: Je hebt een huis waar de keuken heel klein van is, en dat wil je tot bijkeuken laten verbouwen, en de eetkamer tot keuken verbouwen, maar die zitten niet direct naast elkaar. Kan dat dan, qua gas en water enzo?

Ja, dat laat je gewoon verleggen.

Maar verleggen is echt niet altijd heel simpel. Als je het netjes weg gewerkt wil hebben moeten vloeren, muren en/of plafonds misschien wel gesloopt worden.
Green_Pepper
Green_Pepper
Prater
Prater

Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken-topic! Empty Re: Keuken-topic!

Bericht  Marin zo 6 jan 2013 - 8:51

Sam schreef:
Marin schreef:Hele rare vraag:

Kan je in elk willekeurig vertrek een keuken bouwen? Dus stel: Je hebt een huis waar de keuken heel klein van is, en dat wil je tot bijkeuken laten verbouwen, en de eetkamer tot keuken verbouwen, maar die zitten niet direct naast elkaar. Kan dat dan, qua gas en water enzo?

Ja, dat laat je gewoon verleggen.

Haha cool!

Ik heb namelijk zo'n leuk huis gezien waar dit de situatie is. Hele gave indeling van de inrichting, maar de keuken is echt ruk. Maar dan kan je de keuken bijkeuken maken, en de eetkamer de keuken. Niet dat we nu zo'n huis kunnen kopen, maar vroeg me dat gewoon af, of dat uberhaupt zou kunnen!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken-topic! Empty Re: Keuken-topic!

Bericht  Sam zo 6 jan 2013 - 8:54

Je moet dan idd wel ooit slopen en opnieuw stucen.
Maar of het kan... Ja.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken-topic! Empty Re: Keuken-topic!

Bericht  Gast zo 6 jan 2013 - 9:12

Wij hebben een kastenwand met daarvoor een werkeiland, dus spoelen, koken en werken. Aan de andere kant staan 4 krukken. In de kastenwand zit de combioven en het koffiezetapparaat.

Wij hebben de keuken bij een particuliere zaak gekocht. Die doet niet aan afdingen. Zij legt een scherpe prijs neer en daar kun je ook niets vanaf praten, vonden wij erg prettig, je weet direct waar je aan toe bent en je weet zeker dat je er niet eigenlijk nog best 30% vanaf had kunnen praten. Onze keuken heeft 5990 euro gekost exclusief elektrische apparatuur, inclusief spoelbak, kraan, handgreepjes. Apparatuur (koffiezetapparaat, combi-oven, koelkast, vaatwasser, inductiekookplaat, afzuigkap) heeft ongeveer 2500 euro gekost. Totaal dus rond de 8500 euro.

Keuken-topic! 2czzr5d


Laatst aangepast door Rejoy. op zo 6 jan 2013 - 9:37; in totaal 3 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken-topic! Empty Re: Keuken-topic!

Bericht  Gast zo 6 jan 2013 - 9:31

Volgens mij heb je onze keuken weleens gezien? Wij hebben een L met een spoeleiland. We hebben hem bij de keukenconcurrent gekocht. In eerste instantie zou de keuken 35000 euro kosten en uiteindelijk hebben we er 13000 voor betaald.

Keuken-topic! 293F9B11-5FDF-4E96-ADEE-D1D7684BF1CA-25038-0000331984DA203A

Niet quoten.


Laatst aangepast door _Liv op zo 6 jan 2013 - 9:38; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken-topic! Empty Re: Keuken-topic!

Bericht  PeperMunt zo 6 jan 2013 - 9:34

Wij hebben een bruynzeel keuken en zijn hier erg blij mee!

Toen mijn schoonmoeder op zoek was naar een huis heb ik veel huizen met oude ikea keukens gezien (ouder dan 5 jaar)
En die keukens zagen er niet zo mooi meer uit. Beschadigde kastjes en alles zag er niet zo netjes meer uit.
Maar dat zijn dan natuurlijk ook keukens die ikea 5 jaar geleden (of langer) verkocht en ze zullen nu waarschijnlijk wel andere kwaliteit keukens verkopen dan toen.
PeperMunt
PeperMunt
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 255
Punten : 287
Registratiedatum : 26-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken-topic! Empty Re: Keuken-topic!

Bericht  Schaapke zo 6 jan 2013 - 19:56

Bedankt voor jullie reacties!

@Liv_ had jullie keuken niet eerder gezien, maar nu ik dit zo zie, prachtig! Wij willen inderdaad dan ook een spoeleiland.
Wat deed jullie besluiten om voor een keuken van die firma te gaan? En niet en Ikea keuken, bijvoorbeeld?

@ Rejoy, hebben jullie de keuken zelf geïnstalleerd?

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken-topic! Empty Re: Keuken-topic!

Bericht  minoessepoes zo 6 jan 2013 - 20:42

Wij hebben twee weken geleden onze keuken besteld. We zijn eerst naar 2 keukenboeren geweest en de Ikea, qua prijs maakte het allemaal niet veel uit omdat we het niet zelf kunnen installeren werd het bij de Ikea ongeveer even duur. Bij de keukenzaak waar we de keuken nu gekocht hebben hadden we alleen veel meer opties dan bijvoorbeeld bij de Ikea. Ikea heeft een standaard maat lade bijvoorbeeld, en grotere lades vonden wij mooier en rustiger ogen.

Wij hebben gekozen voor een kastenwand met alleen een oven (we hebben een goede magnetron die we al eigenlijk nooit gebruiken, die zetten we in de berging), omdat ik graag een goede oven wilde. En daarvoor hebben we een schiereiland, dus met 1 kant aan de muur. We hebben aan de kant van de kastenwand een 5 pits gasfornuis en daar tegenover de (vierkante) spoelbak en de vaatwasser. Dus geen barretje of zo iets.

Er was een aanbieding waarbij monteren "gratis" is en we hebben nog een flink bedrag van de keuken af kunnen praten. Vooraf hadden we overlegt en een maximum gesteld wat we uit wilde geven aan de keuken en we hebben ook vol gehouden dat dat het maximum was wat we konden uitgeven en nu hebben we de keuken dus ook voor die prijs. Ik was wel blij dat mijn vriend mee was, want hij heeft flink onderhandeld, daar ben ik zelf niet zo goed in.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken-topic! Empty Re: Keuken-topic!

Bericht  Schaapke zo 6 jan 2013 - 21:30

@ Minoesepoes, wat hebben jullie de keuken nou uiteindelijk gekocht?

Nog een vraag voor allemaal: wat zit er nu in jullie keuken waar jullie helemaal niks aan hebben? Of wat je achteraf anders had gewild? Of iets wat ik écht in mijn nieuwe keuken moet hebben?


Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken-topic! Empty Re: Keuken-topic!

Bericht  minoessepoes zo 6 jan 2013 - 22:13

Jep 2 weken geleden bij de keukenkampioen. Daar werden we voor ons gevoel heb fijnst geholpen. Of het een goede keuken is weet ik nog niet, dat is even afwachten! (Zo spannend allemaal!)

Wij hebben volgens mij deze keuken, maar dan de kastenwand ook in het wit i.p.v. grijs en een donker blad erop: http://www.keukenkampioen.nl/design-keukens/
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken-topic! Empty Re: Keuken-topic!

Bericht  Schaapke zo 6 jan 2013 - 22:34

minoessepoes schreef:Jep 2 weken geleden bij de keukenkampioen. Daar werden we voor ons gevoel heb fijnst geholpen. Of het een goede keuken is weet ik nog niet, dat is even afwachten! (Zo spannend allemaal!)

Wij hebben volgens mij deze keuken, maar dan de kastenwand ook in het wit i.p.v. grijs en een donker blad erop: http://www.keukenkampioen.nl/design-keukens/

Mooie keuken, niet mijn smaak, maar ik vind het idee ervan prachtig!
Hoeveel kostte de keuken en hoeveel hebben jullie er uiteindelijke voor betaald?

Ja, ik vind het ook allemaal zó spannend! Ik wil er ook gewoon goed aan doen. Het is veel geld, je wil dat het over een aantal jaren nog mooi is en ook een beetje tijdloos blijft. Pff...! Heb vannacht niet anders gedroomd dan over laatjes, frontjes, kranen en gasfornuisen, hahah!

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken-topic! Empty Re: Keuken-topic!

Bericht  minoessepoes zo 6 jan 2013 - 22:40

Schaapke schreef:
minoessepoes schreef:Jep 2 weken geleden bij de keukenkampioen. Daar werden we voor ons gevoel heb fijnst geholpen. Of het een goede keuken is weet ik nog niet, dat is even afwachten! (Zo spannend allemaal!)

Wij hebben volgens mij deze keuken, maar dan de kastenwand ook in het wit i.p.v. grijs en een donker blad erop: http://www.keukenkampioen.nl/design-keukens/

Mooie keuken, niet mijn smaak, maar ik vind het idee ervan prachtig!
Hoeveel kostte de keuken en hoeveel hebben jullie er uiteindelijke voor betaald?

Ja, ik vind het ook allemaal zó spannend! Ik wil er ook gewoon goed aan doen. Het is veel geld, je wil dat het over een aantal jaren nog mooi is en ook een beetje tijdloos blijft. Pff...! Heb vannacht niet anders gedroomd dan over laatjes, frontjes, kranen en gasfornuisen, hahah!

Ja het is echt een hele moderne keuken, daar moet je wel echt van houden, kan me goed voorstellen dat het niet ieders smaak is.

Ik geloof dat hij op 8500 zou komen exclusief montage en wij gaan er nu 6500 inclusief montage voor betalen. Dus er kan aardig wat van de prijs af!

Ik vind het ook allemaal moeilijke keuzes hoor, het is geen nieuwe spijkerbroek die je gaat kopen. Maar we zijn er nu wel heel erg blij mee, dus ik hoop dat we ook nog zo enthousiast zijn als hij geplaatst is en nadat hij er een aantal jaar in zit.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken-topic! Empty Re: Keuken-topic!

Bericht  Schaapke zo 6 jan 2013 - 22:50

Ok, dus jullie hebben aardig wat van de prijs af kunnen krijgen, Minoes! Fijn, zeg.
Welke apparaten hebben jullie en van welk merk zijn deze?
Hoe groot is jullie keuken?

Haha! Wat een vragen hè? Maar hé, we zijn partners in crime Wink

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken-topic! Empty Re: Keuken-topic!

Bericht  minoessepoes ma 7 jan 2013 - 1:03

Ja vraag maar raak hoor!

Ik zit alleen op mijn werk, dus ik weet niet alles uit mijn hoofd. De apparaten hebben we van een B merk van Wirlpool, geen idee meer wat de naam is, we hebben we voor het voordeligste gekozen. De afzuigkap is van een B merk van Boretti, dat komt omdat er voor afzuigkappen voor kookeilanden wat minder keus is. Wij hebben 5 de apparaten van hetzelfde merk waardoor je automatisch langere garantie daar op krijgt.

De keuken is geloof ik 180 breed, ik dacht 3 keer 60, maar ik weet het niet helemaal zeker. De wasbak en het gasfornuis konden dan ook niet naast elkaar, die hebben we tegenover elkaar geplaatst, hoe diep het kookeiland is weet ik niet uit mijn hoofd. Wij hebben trouwens een kunststof aanrechtblad, we hadden graag natuursteen gewild maar dan werd de keuken zo'n 1000 euro duurder en dat wilde we niet omdat het dan niet meer echt in verhouding zou zijn met ons appartement vonden wij.

Wij hebben inderdaad een flink bedrag van de keuken af kunnen halen, maar ik kreeg dan ook echt van iedereen de tip om flink te onderhandelen, dus volgens mij is dat wel heel erg gebruikelijk. Op een gegeven moment hebben we gezegd dat we het dan maar niet zouden doen omdat het te duur werd en toen moest de verkoper met zijn baas gaan bellen om te overleggen, zei hij. Mijn vriend werkt zelf op een sales afdeling in een hotel en zei al tegen mij, die ken ik, dat zeggen wij ook regelmatig, terwijl ze gewoon de marges weten, dan even wat drinken of met een collega kletsen en dan terug gaan en zeggen dat ze overlegt hebben en echt niet lager dan .... kunnen gaan. Vervolgens kwam die verkoper terug, met een rookgeur bij zich en moesten wij alle twee onze lach inhouden.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken-topic! Empty Re: Keuken-topic!

Bericht  duckie ma 7 jan 2013 - 2:09

wat de beginprijs van onze keuken was weet ik al niet eens meer maar wij hebben uiteindelijk 10000 euro betaald voor de keuken. er is wel behoorlijk wat vanaf gegaan... als je ziet hoeveel er al vanaf gaat voordat je ook maar wat hebt gezegd is al wel grappig...

en idd dat ze telkens met hun baas moeten overleggen... ze staan gewoon om de hoek ofzo haha

de winkel ging om 5 uur dicht en om kwart voor 7 stonden wij buiten na veel onderhandelen dus het koste wel het een en ander aan tijd...

wij hebben op de vaatwasser na alles van bauknecht geloof ik, de vaatwasser is van siemens
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Keuken-topic! Empty Re: Keuken-topic!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum