Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

traplopen onder begeleiding

+14
maiadebij
Aimee
Tania
M@niek
Fearie
Ayla
Sanne
Theeleut
chipa
Laced
teletascha
Limburg85
Liadan
Floor
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

traplopen onder begeleiding Empty traplopen onder begeleiding

Bericht  Floor zo 6 jan 2013 - 3:59

Wanneer laat je een kindje zelf de trap op lopen/klimmen en loop je er zelf achter/bij?
vanaf welke leeftijd is dat normaal om te doen? niet de trap af dus maar wel naar boven toe.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

traplopen onder begeleiding Empty Re: traplopen onder begeleiding

Bericht  Gast zo 6 jan 2013 - 4:03

In ons oude huis vanaf een jaar of twee. Daar hadden we een dichte trap met halve maantjes, waardoor de trap niet glad was. Hier hebben we een open trap zonder halve maantje, dus dat vond ik wel gevaarlijker, maar inmiddels gaat ze hier ook zelf de trap op en af, ze is bijna 2.5 nu.

zelf de trap oplopen met mij achter haar deden we al vrij snel. Ik raakte zwanger toen ze 1 jaar en 3 maanden was, door de misselijkheid liet ik haar toen al vrij snel de trap zelf oplopen. Verderop in de zwangerschap, dus vanaf 1.5 ofzo, liep ze bijna altijd zelf met mij achter haar. Vanaf een jaar of twee dus zonder begeleiding.

Ze kon het zelf vanaf een maand of 10 denk ik, maar dat ging me toen nog te langzaam vaak.


Laatst aangepast door Rejoy. op zo 6 jan 2013 - 4:05; in totaal 2 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

traplopen onder begeleiding Empty Re: traplopen onder begeleiding

Bericht  Liadan zo 6 jan 2013 - 4:03

Mijn zoon klimt zelf de trap op vanaf dat hij ongeveer 10 maanden was, ik tilde hem toen ook nog wel eens, maar meestal wilde hij zelf klimmen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

traplopen onder begeleiding Empty Re: traplopen onder begeleiding

Bericht  Floor zo 6 jan 2013 - 4:21

Hij klimt hier dus constant zelf de trap op, is binnen 30 seconden ook helemaal boven (15 treden) maar ik vroeg me dus af of ik er goed aan doe om hem zelf de trap op te laten gaan met mij er achter natuurlijk.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

traplopen onder begeleiding Empty Re: traplopen onder begeleiding

Bericht  Limburg85 zo 6 jan 2013 - 4:32

Voor zijn eerste jaar klom hij zelf de trap op, hij wou ook niet meer getild worden dus klom hij zelf omhoog, inmiddels is het lopen en vasthouden aan de leuning (met ons erachter, hij mag niet zonder begleiding naar boven). En sinds een maand gaat hij ook zelf de trap af, eerst via de kont en nu lopend, aan de hand van ons.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

traplopen onder begeleiding Empty Re: traplopen onder begeleiding

Bericht  teletascha zo 6 jan 2013 - 5:00

Bij ons alles met begeleiding. Denk voor dat we zeker nog een jaar verder zijn voordat ze alleen mag, maar zelfs dan zullen de traphekjes er nog staan voor nr 2.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

traplopen onder begeleiding Empty Re: traplopen onder begeleiding

Bericht  Laced zo 6 jan 2013 - 5:25

Liadan schreef:Mijn zoon klimt zelf de trap op vanaf dat hij ongeveer 10 maanden was, ik tilde hem toen ook nog wel eens, maar meestal wilde hij zelf klimmen.

+1

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

traplopen onder begeleiding Empty Re: traplopen onder begeleiding

Bericht  Floor zo 6 jan 2013 - 6:01

Leuk om te lezen, dan laat ik hem voortaan zelf klimmen en loop ik er achter want ik kan hem eigenlijk niet meer dragen, hij is te zwaar voor mij.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

traplopen onder begeleiding Empty Re: traplopen onder begeleiding

Bericht  chipa zo 6 jan 2013 - 7:48

F klimt sinds ongeveer een maand ook zelf naar boven. Vind hij ontzettend leuk, en scheelt mij tillen laughcry
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

traplopen onder begeleiding Empty Re: traplopen onder begeleiding

Bericht  Theeleut zo 6 jan 2013 - 8:14

Zoon klom voor zijn 1 e al de trap op.
Hij gaat nu zo'n 4 á 5 maanden alleen de trap op en af zonder begeleiding. Wij hebben veel halve, rechte trappetjes in huis, zo ook tussen de entree/gang en woonkamer en tussen woonkamer en keuken. Dan hebben we er nog 3 op de verdiepingen daar boven.
Het is dus vanzelf gegaan, veel sneller dan bij dochter (ander huis toen zij die leeftijd had), hij gaat trouwens nog steeds achterstevoren de trap af. Tussen de woonkamer en keuken zit geen hekje en het hekje naar de gang staat meestal open. Hij hobbelt overal zelfstandig naar toe.

Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

traplopen onder begeleiding Empty Re: traplopen onder begeleiding

Bericht  Sanne zo 6 jan 2013 - 8:16

Wat vroeg klimmen de meeste kindjes de trap al op. Mijn dochter kruipt nog niet eens, laat staan dat ze een trap op kan klimmen (denk ik, want we hebben geen trap, dus ook niet geprobeerd).

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

traplopen onder begeleiding Empty Re: traplopen onder begeleiding

Bericht  Ayla zo 6 jan 2013 - 8:19

Ik denk ook wel dat hij het al kan hoor Floor, hij loopt ook al supergoed. Als hij nog zo wiebelig zou zijn zou ik het niet durven, maar dat is ie niet meer.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

traplopen onder begeleiding Empty Re: traplopen onder begeleiding

Bericht  Theeleut zo 6 jan 2013 - 8:25

Sanne schreef:Wat vroeg klimmen de meeste kindjes de trap al op. Mijn dochter kruipt nog niet eens, laat staan dat ze een trap op kan klimmen (denk ik, want we hebben geen trap, dus ook niet geprobeerd).
ik denk dat het komt doordat de kindjes dagelijks met de tap te maken hebben, dan kunnen ze meestal ook al sneller de trap op en af.
Voor ons zou het echt een dagtaak zijn continue de jongste te begeleiden( natuurlijk in het begin wel gedaan!), maar hij weet niet beter.

Terwijl ik ook kindjes ken die gelijkvloers wonen en met 3 jaar nog niet normaal de trap af weten te komen.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

traplopen onder begeleiding Empty Re: traplopen onder begeleiding

Bericht  Ayla zo 6 jan 2013 - 8:48

Ja hier hebben we ook geen trap, maar ze probeert het bij schoonvader ook totaal niet. Ze vind de trap wel interessant, maar heeft geen behoefte om naar boven te klimmen.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

traplopen onder begeleiding Empty Re: traplopen onder begeleiding

Bericht  Sanne zo 6 jan 2013 - 8:48

Theeleut schreef:
Sanne schreef:Wat vroeg klimmen de meeste kindjes de trap al op. Mijn dochter kruipt nog niet eens, laat staan dat ze een trap op kan klimmen (denk ik, want we hebben geen trap, dus ook niet geprobeerd).
ik denk dat het komt doordat de kindjes dagelijks met de tap te maken hebben, dan kunnen ze meestal ook al sneller de trap op en af.
Voor ons zou het echt een dagtaak zijn continue de jongste te begeleiden( natuurlijk in het begin wel gedaan!), maar hij weet niet beter.

Terwijl ik ook kindjes ken die gelijkvloers wonen en met 3 jaar nog niet normaal de trap af weten te komen.

Ik zou best kunnen oefenen in ons trappenhuis, maar dat heeft volgens mij geen zin als H. nog niet kan kruipen/lopen toch?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

traplopen onder begeleiding Empty Re: traplopen onder begeleiding

Bericht  Liadan zo 6 jan 2013 - 8:53

Sanne schreef:
Theeleut schreef:
Sanne schreef:Wat vroeg klimmen de meeste kindjes de trap al op. Mijn dochter kruipt nog niet eens, laat staan dat ze een trap op kan klimmen (denk ik, want we hebben geen trap, dus ook niet geprobeerd).
ik denk dat het komt doordat de kindjes dagelijks met de tap te maken hebben, dan kunnen ze meestal ook al sneller de trap op en af.
Voor ons zou het echt een dagtaak zijn continue de jongste te begeleiden( natuurlijk in het begin wel gedaan!), maar hij weet niet beter.

Terwijl ik ook kindjes ken die gelijkvloers wonen en met 3 jaar nog niet normaal de trap af weten te komen.

Ik zou best kunnen oefenen in ons trappenhuis, maar dat heeft volgens mij geen zin als H. nog niet kan kruipen/lopen toch?
Dat denk ik ook niet, mijn dochter klom met 14 maanden voor het eerst de trap op, zij was ook niet vroeg.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

traplopen onder begeleiding Empty Re: traplopen onder begeleiding

Bericht  Theeleut zo 6 jan 2013 - 8:54

Oefenen kan geen kwaad, maar dat hoeft nu nog niet. Ik zou beginnen als ze iig kan kruipen en zelf wil proberen. Het is natuurlijk geen ramp als ze het voorlopig nog niet kan, zeker omdat jullie geen trap in huis hebben. Het is vooral handig als je die wél hebt Wink
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

traplopen onder begeleiding Empty Re: traplopen onder begeleiding

Bericht  Fearie zo 6 jan 2013 - 8:57

D klimt nu ook al 2/3 maand zelf de trap op. Ik wou het eerst niet, maar hij vindt het leuk en als ik er achteraan loop gaat het prima.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

traplopen onder begeleiding Empty Re: traplopen onder begeleiding

Bericht  M@niek zo 6 jan 2013 - 8:57

F.elice klom vrij laat de trap op en af, ik vond het gewoon doodeng! Sinds een paar maanden gaat ze echt helemaal alleen op en af.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

traplopen onder begeleiding Empty Re: traplopen onder begeleiding

Bericht  Tania zo 6 jan 2013 - 10:29

Mijn zoontje deed het zelf rond de tien maanden, M. kan het nu denk ik ook al maar heb het nog niet geprobeerd.
Ik laat hem nogsteeds niet alleen gaan hij is veel te druk en nieuwsgierig. Als hij iets op de trap ziet liggen is hij alweer afgeleid en vergeet hij wel is dat hij op de trap staat. Soms loopt hij wel stiekem alleen naar boven, dat gaat prima.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

traplopen onder begeleiding Empty Re: traplopen onder begeleiding

Bericht  Aimee zo 6 jan 2013 - 10:35

Ik laat hem nu al vaak zelf naar boven klimmen. Hij vind het leuk en ik vind het leuk om te zien hoe hij er steeds handiger in wordt.
Naar beneden kan hij nog niet zelf (of misschien ook wel en dan heeeeeeel snel Wink ) maar ik zei toevallig vandaag tegeb mijn vriend dat we dat wel kunnen gaan oefenen (hoe veilig ergens af te klimmen)
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

traplopen onder begeleiding Empty Re: traplopen onder begeleiding

Bericht  Floor zo 6 jan 2013 - 10:55

Chipa, dat is dus ook mijn idee, dat het mij tillen scheelt ;-) Ik kan hem gewoonweg bijna niet meer optillen.

Theeleut, handig dat hij het al zo vroeg leert. Ik heb alleen 2 grote trappen van 12 treden (open trappen ook nog dus hij moet het niet interessant vinden wat er verder onder te zien is).

Sanne, het ene kindje is er gewoon wat sneller in dan de andere. Jouw dochter is 9,5 maand nu, onze zoon liep met 9 maanden los dus vandaar ook mijn vraag of het niet heel vroeg was om hem nu al zelf de trap op te laten klimmen. Nu met haar oefenen heeft nog niet zo veel nut denk ik, laat haar eerst maar kruipen dan komt een trap oefenen daarna ooit wel.

Ayla, hij is gelukkig niet wiebelig nee. Jouw dochter vind gewoon andere dingen interessant en blijft tenminste braaf op een bank zitten, onze zoon klimt al de hele dag op de salontafel en gaat heel hard mij uitlachen als ik boos zeg dat hij het niet mag doen.

Moniek, ik vind het ook eng maar mijn man vond dat het best ging dus ik dacht … ik ga toch maar eerst op het forum informeren wat een beetje gemiddeld is.

Tania, hij kan dus wel stiekem naar boven klimmen, wij hebben beneden geen traphekje ik twijfel nog of dat nodig is, de gangdeur is altijd dicht.

Aimee, inderdaad oefenen hoe je ergens veilig af kan, ik probeer het hem ook al de hele dag uit te leggen nu hij elke keer op de salontafel zit maar hij vind het vooral erg stom dat ik hem op zijn buik draai en met z’n benen eraf laat gaan. Hij gaat dan echt zuchten en steunen en 2 seconden later weer op tafel klimmen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

traplopen onder begeleiding Empty Re: traplopen onder begeleiding

Bericht  maiadebij zo 6 jan 2013 - 11:37

J is toen ze net 2 jaar was van de trap gevallen. Ze ging op haar billen trede voor trede naar beneden, viel voorover waardoor ze op haar handen stond en klapte door. Zowel haar ellepijp als spaakbeen waren gebroken. Hierdoor vind ik het nog steeds eng en last haar niet alleen gaan.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

traplopen onder begeleiding Empty Re: traplopen onder begeleiding

Bericht  _Lana_ zo 6 jan 2013 - 20:04

Ik verbaas me er ook over dat veel kindjes al zo vroeg de trap op kunnen klimmen?!

Konden jullie kindjes toen ook al lopen?

Hier lopen ze alleen rond de tafel.
Maar ik moet ook eerlijk zeggen, dat het niet in me opkomt om te oefenen met de trap opklimmen Wink.
Onze trap zit ook in de hal en daar kunnen ze zo niet bij.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

traplopen onder begeleiding Empty Re: traplopen onder begeleiding

Bericht  Floor zo 6 jan 2013 - 21:05

maiadebij schreef:J is toen ze net 2 jaar was van de trap gevallen. Ze ging op haar billen trede voor trede naar beneden, viel voorover waardoor ze op haar handen stond en klapte door. Zowel haar ellepijp als spaakbeen waren gebroken. Hierdoor vind ik het nog steeds eng en last haar niet alleen gaan.

Oeh dat kan ik me voorstellen dat het eng is.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

traplopen onder begeleiding Empty Re: traplopen onder begeleiding

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum