Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wanneer zonder begeleiding traplopen?

+9
Bruintje Beer
LMCurious
PiP
Nana
Liadan
Barbabella
M@niek
sabje
Linda
13 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

wanneer zonder begeleiding traplopen? Empty wanneer zonder begeleiding traplopen?

Bericht  Gast di 17 apr 2012 - 5:50

zoals de titel zegt: wanneer liepen jullie kinderen zonder begeleiding de trap op en af? (dus wanneer was je er niet meer bij om een eventuele valpartij op te kunnen vangen)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer zonder begeleiding traplopen? Empty Re: wanneer zonder begeleiding traplopen?

Bericht  Gast di 17 apr 2012 - 5:52

Hier nog niet ( tenzij hij stiekem naar boven gaat)
Vind het nog te eng, terwijl hij echt heel goed naar boven en naar beneden gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer zonder begeleiding traplopen? Empty Re: wanneer zonder begeleiding traplopen?

Bericht  Gast di 17 apr 2012 - 5:54

ik kan me dus ook niet meer heugen wanneer het voor het laatst was dat ze een misstap maakte, maar ik vind het eigenlijk ook nog wel jong om haar alleen de trap op en af te laten gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer zonder begeleiding traplopen? Empty Re: wanneer zonder begeleiding traplopen?

Bericht  Gast di 17 apr 2012 - 5:57

Ja hier dus precies het zelfde, hij zou het best kunnen maar goed, ik wacht denk ik nog even tot hij iets ouder is.
Wat we nu wel is doen is dat mijn vriend hem naar beneden laat gaan en ik hem beneden op wacht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer zonder begeleiding traplopen? Empty Re: wanneer zonder begeleiding traplopen?

Bericht  Linda di 17 apr 2012 - 6:00

Mijn dochter loopt helemaal nog geen trap. We hebben een wenteltrap en dat vind ik dood eng! Geen idee hoe we dat wat kindveiliger kunnen maken.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer zonder begeleiding traplopen? Empty Re: wanneer zonder begeleiding traplopen?

Bericht  sabje di 17 apr 2012 - 6:00

Rejoy. schreef:ik kan me dus ook niet meer heugen wanneer het voor het laatst was dat ze een misstap maakte, maar ik vind het eigenlijk ook nog wel jong om haar alleen de trap op en af te laten gaan.

Hier kan hij ook goed de trap op. Kan met de laatste misstap ook niet herinneren. Als dat gebeurde pakte hij de vloerbedekking goed vast (hebben hoogpoligtapijt). Maar durf het eigenlijk ook nog niet. Ben veels te bang dat hij nog wel een keer valt als ik er niet bij ben.

Naar beneden kan hij niet. Hoe gaat ze bij jullie naar beneden? Op haar billen of achterste voren?
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer zonder begeleiding traplopen? Empty Re: wanneer zonder begeleiding traplopen?

Bericht  Gast di 17 apr 2012 - 6:02

ze gaat achterstevoren op de knieën de trap af Sabje. Ze gaat nu vaak al wel vast als ik haar kleertjes aan het uitzoeken ben (kast staat op de overloop naast de trap), als ze dan valt, dan kan ik haar eigenlijk ook helemaal niet tegen houden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer zonder begeleiding traplopen? Empty Re: wanneer zonder begeleiding traplopen?

Bericht  Gast di 17 apr 2012 - 6:05

Hier ook achterstevoren, dat vind ik ook de veiligste manier, want als hij mist dan glijd hij op zijn buik naar beneden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer zonder begeleiding traplopen? Empty Re: wanneer zonder begeleiding traplopen?

Bericht  M@niek di 17 apr 2012 - 6:06

Wij lopen altijd achter haar en tillen haar weer terug naar beneden. Een paar keer is ze alleen naar boven geklommen maar dat mag ze normaal niet hoor. Mijn man was boven en die hoorde ze.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer zonder begeleiding traplopen? Empty Re: wanneer zonder begeleiding traplopen?

Bericht  M@niek di 17 apr 2012 - 6:08

Rejoy. schreef:ze gaat achterstevoren op de knieën de trap af Sabje. Ze gaat nu vaak al wel vast als ik haar kleertjes aan het uitzoeken ben (kast staat op de overloop naast de trap), als ze dan valt, dan kan ik haar eigenlijk ook helemaal niet tegen houden.

Ik zou dat echt super eng vinden! Van mij amg ze echt niet alleen die trap af, moet er niet aan denken als ze uitglijd.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer zonder begeleiding traplopen? Empty Re: wanneer zonder begeleiding traplopen?

Bericht  Gast di 17 apr 2012 - 6:14

M@niek schreef:
Rejoy. schreef:ze gaat achterstevoren op de knieën de trap af Sabje. Ze gaat nu vaak al wel vast als ik haar kleertjes aan het uitzoeken ben (kast staat op de overloop naast de trap), als ze dan valt, dan kan ik haar eigenlijk ook helemaal niet tegen houden.

Ik zou dat echt super eng vinden! Van mij amg ze echt niet alleen die trap af, moet er niet aan denken als ze uitglijd.

wanneer zou ze het wel alleen mogen dan? Dochter gaat hier altijd zelf, omdat ik haar nu gewoon niet meer constant kan tillen (ivm bekken en rug). Meestal loop ik voor haar, maar de laatste tijd gaat ze dus ook wel eens zelf als ik in de buurt ben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer zonder begeleiding traplopen? Empty Re: wanneer zonder begeleiding traplopen?

Bericht  Barbabella di 17 apr 2012 - 6:18

Meestal til ik hem nog maar naar boven kan hij al wel zelf en dan loop ik achter hem. Naar beneden nog nooit geprobeerd.. zat me toevallig gister af te vragen wanneer het moment is om hem dat te leren.
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer zonder begeleiding traplopen? Empty Re: wanneer zonder begeleiding traplopen?

Bericht  Liadan di 17 apr 2012 - 6:29

Onze dochter mag sinds ze 3 jaar is zelf de trap op en af. Daarvoor kon ze het eigenlijk al een hele tijd wel, maar ik durfde haar nog niet alleen te laten gaan.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer zonder begeleiding traplopen? Empty Re: wanneer zonder begeleiding traplopen?

Bericht  Nana di 17 apr 2012 - 6:42

Mijn zoontje sinds hij 2,5 jaar is. Trap op nog wel iets eerder.
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer zonder begeleiding traplopen? Empty Re: wanneer zonder begeleiding traplopen?

Bericht  Gast di 17 apr 2012 - 7:01

Voorlopig nog niet.
Ze is naast het traplopen met nog 26 andere dingen bezig en let dan helemaal niet meer op.
Als we naar beneden gaan, gaat ze er via haar billen vanaf maar ik loop er dan nog voor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer zonder begeleiding traplopen? Empty Re: wanneer zonder begeleiding traplopen?

Bericht  M@niek di 17 apr 2012 - 7:16

Rejoy. schreef:
M@niek schreef:
Rejoy. schreef:ze gaat achterstevoren op de knieën de trap af Sabje. Ze gaat nu vaak al wel vast als ik haar kleertjes aan het uitzoeken ben (kast staat op de overloop naast de trap), als ze dan valt, dan kan ik haar eigenlijk ook helemaal niet tegen houden.

Ik zou dat echt super eng vinden! Van mij amg ze echt niet alleen die trap af, moet er niet aan denken als ze uitglijd.

wanneer zou ze het wel alleen mogen dan? Dochter gaat hier altijd zelf, omdat ik haar nu gewoon niet meer constant kan tillen (ivm bekken en rug). Meestal loop ik voor haar, maar de laatste tijd gaat ze dus ook wel eens zelf als ik in de buurt ben.

wanneer? ik zou het niet weten hoor, maar ik vind het nu echt te vroeg. Maar ze is ook dan met 100 dingen tegelijk bezig.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer zonder begeleiding traplopen? Empty Re: wanneer zonder begeleiding traplopen?

Bericht  Gast di 17 apr 2012 - 7:41

Liadan schreef:Onze dochter mag sinds ze 3 jaar is zelf de trap op en af. Daarvoor kon ze het eigenlijk al een hele tijd wel, maar ik durfde haar nog niet alleen te laten gaan.

Hier precies hetzelfde.

Misschien dat ze iets jonger zelf wel de trap op mocht, maar af zeker niet. Doodeng.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer zonder begeleiding traplopen? Empty Re: wanneer zonder begeleiding traplopen?

Bericht  PiP di 17 apr 2012 - 7:44

Ik zat van de week ook te denken om hier een topic over te openen.
Ik merk dat ik er steeds makkelijker in word.
Maar als het even kan zorg ik nog wel dat ik onder haar loop.
Ze loopt eigenlijk bijna niet meer achterstevoren, naar beneden geeft ze mij een handje.
Of anders houdt ze de trap vast. Dit komt denk ik door het kdv, daar lopen ze ook een paar keer de trap op en af, maar daar zit wel een verlaagde leuning.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer zonder begeleiding traplopen? Empty Re: wanneer zonder begeleiding traplopen?

Bericht  LMCurious di 17 apr 2012 - 8:00

Joris liep al een hele tijd gewoon recht met zijn hand aan de leuning de trap af. En dan liep ik ervoor, achterstevoren zodat ik hem in de gaten kon houden. Toen Milou geboren was is hij zelf gaan lopen, want toen kon ik hem toch niet meer opvangen als ik Milou vast hield. Dus toen liep hij altijd zelf achter me aan, en wachtte ik beneden aan de trap. later liep ik door naar de kamer, en nu loopt ie zelf naar boven en naar beneden om iets te pakken ofzo. Ook om iets te pakken voor Milou soms. Ben ik dr boven aan het verschonen, gaat hij nog even dr knuffel pakken beneden bijv.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer zonder begeleiding traplopen? Empty Re: wanneer zonder begeleiding traplopen?

Bericht  Bruintje Beer di 17 apr 2012 - 8:42

Ze was 2/2,5jaar toen ze xonder begeleiding de trap op/af ging. Ze gaat de trap wel af op haar knieen
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer zonder begeleiding traplopen? Empty Re: wanneer zonder begeleiding traplopen?

Bericht  maiadebij di 17 apr 2012 - 9:10

Volgens mij was N.adeem ook bijna 3 jaar toen hij alleen ging. Ik vind het nog het engst als hij bovenkomt en meteen wilt gaan staan met z'n rug naar het trapgat toe en vlakbij de rand. Hij moet dan altijd een stukje doorkruipen van me. Als hij een keer z'n evenwicht verliest valt hij tenminste niet achterover van de trap.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer zonder begeleiding traplopen? Empty Re: wanneer zonder begeleiding traplopen?

Bericht  Twellie di 17 apr 2012 - 9:52

Ze is 2,5 jaar en ik laat haar nu af en toe alleen de trap oplopen. Trap af vind ik nog te eng.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer zonder begeleiding traplopen? Empty Re: wanneer zonder begeleiding traplopen?

Bericht  nillis di 17 apr 2012 - 19:55

Hier mag ze het echt nog niet alleen. Ze is mij laatst alleen naar boven geklommen en van boven naar beneden gevallen. Nou ik kan je zeggen. Je schrikt je kapot.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer zonder begeleiding traplopen? Empty Re: wanneer zonder begeleiding traplopen?

Bericht  Gast di 17 apr 2012 - 20:08

Nog niet! Onder begeleiding gaat hij nog altijd. Hij is vooral met het naar beneden gaan veel te schoef!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer zonder begeleiding traplopen? Empty Re: wanneer zonder begeleiding traplopen?

Bericht  Gast di 17 apr 2012 - 20:11

Mas gaat sinds we hier wonen eigenlijk zelf de trap op en af.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer zonder begeleiding traplopen? Empty Re: wanneer zonder begeleiding traplopen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum