Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tussendoortjes kdv

+3
Japie
Snoopy
Flower_L
7 plaatsers

Ga naar beneden

Tussendoortjes kdv Empty Tussendoortjes kdv

Bericht  Flower_L za 5 jan 2013 - 1:40

Ik twijfel even of ik hier iets van kan zeggen, zo ja....hoe. Even jullie mening nodig.
L gaat momenteel nog drie dagen naar het kdv. bijna iedere keer is er wel een traktatie...verjaardag, afscheid, broertje / zusje...pf ze bakken zelf iets van appelflapje of worstenbroodje. De reguliere tussendoortjes zijn ook niet al te gezond. En vrijdags vaak 1 of 2 tucjes.....

en nu zorg ik er thuis voor dat hij verantwoorde dingen krijgt, maar eigenlijk vind ik dat helemaal niet fijn. Soms wil ik hem iets lekkers geven maar denk ik " morgen weer kdv en dan krijgt hij vast weer wat".

L is wat aan de forse kant volgens de grafiekjes. Hij is ook wat langer dus het valt niet direct op. Thuis beperken we al en krijgt hij echt niet teveel. Zou niet weten wat we moeten minderen. Ik weet.... tussendoortjes zal hij niet afslaan, en als ze op kdv aanbieden, dan pakt hij ongetwijfeld.

Maar hoe kunnen ze zoiets in praktijk minderen als ik dit aangeef. Bedoel, dan moeten ze achter de rug van l tucjes uitdelen...en l buiten sluiten? Dat werkt toch ook niet. Vind erg lastig, maar het voelt momenteel gewoon niet fijn.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tussendoortjes kdv Empty Re: Tussendoortjes kdv

Bericht  Snoopy za 5 jan 2013 - 1:48

Ik zou een gesprek aangaan met de leidsters. Lijkt mij niet teveel gevraagd om er rekening mee te houden. Ook vraag ik mij af wat hun beleid daarin is.
Wij bakken ook wel eens wat, maar eens in de zoveel weken, en het meeste gaat dan mee naar huis. Tucjes krijgen ze sowieso nooit, en ongezonde tractaties gaan mee naar huis, zodat ouders zelf kunnen beslissen.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tussendoortjes kdv Empty Re: Tussendoortjes kdv

Bericht  Japie za 5 jan 2013 - 1:53

Hebben ze geen voedingsbeleid? Die zou je dan door kunnen lezen en aan de hand daarvan een gesprekje aan vragen bij de leidsters. Wij hebben zo'n beleid en moeten ons er ook aan houden. Wij bakken heel soms iets. In de sinterklaas periode was het wat meer, maar normaal eens in de paar maanden wat. Bij traktaties geven wij het snoep altijd mee naar huis zodat de ouders zelf kunnen kiezen wat ze willen geven. Verse dingen eten wij wel gelijk op. Soms hebben we 3 verjaardagen in 1 week en soms weken niet.
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tussendoortjes kdv Empty Re: Tussendoortjes kdv

Bericht  Gast za 5 jan 2013 - 2:41

Ik zou het wel bespreken. Ik vind het absoluut geen overtrokken reactie van je. Het is voor l niet leuk als hij buitengesloten wordt, maar misschien hebben ze er wel een idee of oplossing voor

Hier mogen de kindjes op het kdv geen 'vette' en te zoete traktaties uitdelen.

Ze hebben hier af en toe wel eens iets lekkers. Maar de tussendoortjes zijn eigenlijk altijd rijstewafels of soepstengels enz...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tussendoortjes kdv Empty Re: Tussendoortjes kdv

Bericht  -Ieniemienie- za 5 jan 2013 - 3:14

Ik zou dit zeker wel aankaarten.
Ik werk op een kdv waar ook mijn kinderen zitten.

Hier krijgen ze als tussendoortjes:
- een kaakje
- Fruit
- Volkoren cracotte, 1 met beleg, 1 zonder beleg
- soepstengel
- Bakje kwark

Als er een kindje trakteerd word er nadrukkelijk gevraagd om gezonde, verandwoorde traktaties.
Als er echt snoep ed bij zit, word dit uitgedeeld in de bakjes voor mee naar huis.
Als ik het mee naar huis krijg, kan ik het zo sturen dat ze het vergeet en het dus niet krijgt.

Alleen met kerst en pasen krijgen ze een lunch met evt knakworstjes in bladerdeeg en kleine croissantjes.
Maar dat zijn uitzonderingen. Chips, snoep, tucs en andere zoutjes worden bij ons niet besteld en aan de kinderen gegeven.

Ik ben zelf wel echt een voorstander van gezonde, verantwoorde voeding en vind deze manier fijn.
Ik zou echt niet blij zijn als mn kind geregeld tucs, snoep, chips en andere tussendoortjes zou krijgen en dit ook zeker aankaarten.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Tussendoortjes kdv Empty Re: Tussendoortjes kdv

Bericht  Tania za 5 jan 2013 - 3:42

Ik zou het gewoon is vragen, misschien was het even door de feestdagen en wordt het nu weer wat minder.

Bij ons kdv krijgen ze 'sochtends fruit en 'smiddags een cracker. Toen ze vroeg wat ze aten en ik zei dat ze 'smiddags een koekje krijgen zei ze echt zo van: oh dat krijgen ze hier bijna nooit hoor totaal niet nodig! Ok, prima hoor ze zijn gek op crackers. Vervolgens vertelt ze dat ze wel is wat lekkers eten op de peutergroepen, bijvoorbeeld knakworstjes laughcry (geen probleem hoor dat mag J. best eten maar het klonk een beetje gek nadat ze zo reageerde op mij koekjes Wink)

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tussendoortjes kdv Empty Re: Tussendoortjes kdv

Bericht  Gast za 5 jan 2013 - 8:00

ik vind het een verkeerd beleid. Thuis ben ik echt niet heilig met tussendoortjes, maar ik vind echt dat dit op een KDV niet kan, daar hebben ze naar mijn mening een voorbeeldfunctie en horen ze gezond en verantwoord voedsel aan te bieden. Ik zou dus zeker het management erop aanspreken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Tussendoortjes kdv Empty Re: Tussendoortjes kdv

Bericht  Flower_L zo 13 jan 2013 - 21:46

Ik schrijf nu op wat ze krijgen en vraag het ook aan eind vd dag subtiel, en dan wil ik volgende week bespreken met zijn leidster. Wel mail of bel ik eerst nog even naar management zodat ik beleid ken en dat kan gebruiken in gesprek. Heb wel online.gezocht maar daar staat alleen gezond en verantwoord...heel beperkt dus.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Tussendoortjes kdv Empty Re: Tussendoortjes kdv

Bericht  Slakje zo 13 jan 2013 - 21:59

Bij ons geven ze traktaties op het einde van de dag mee zodat de ouders zelf kunnen kiezen of ze het aan het kindje geven of niet. Er is dan overdag wel een feestje, maar dan doen ze gewoon leuke spelletjes en zingen ze liedjes.

Louise krijgt in de voormiddag soep, smiddags groenten, in de namiddag een cracotte en daarna nog fruit.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Tussendoortjes kdv Empty Re: Tussendoortjes kdv

Bericht  studiebol zo 13 jan 2013 - 22:14

Wat betreft de traktaties, daar wordt hier ook wel gezegd dat het gezond moet zijn, maar ik zie vaak in hun bakjes koekjes liggen enzo. De traktaies worden dus mee naar huis gegeven.

Ik zou hier over wel het gesprek aan gaan als ik jou was, jullie zijn er ook druk mee bezig dan kan je ook vragen of het KDV er ook rekening mee wil houden.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Tussendoortjes kdv Empty Re: Tussendoortjes kdv

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum