Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Raambekleding.

+7
Kiara
Manderijn
Prosecco
Viva
Lot
Sterrin_
Rebecca
11 plaatsers

Ga naar beneden

Raambekleding. Empty Raambekleding.

Bericht  Gast vr 4 jan 2013 - 23:37

Ik zit met mijn handen in het haar.
Ik wil al zo lang andere raambekleding en waar ik mijn zinnen op heb gezet is zoiets als onderstaande, maar dan in een andere kleur:

Raambekleding. Duo-plisse-antraciet

We moeten het op maat laten maken, want uiteraard hebben wij afwijkende maten. We zijn dan minimaal 1700.- voor twee ramen kwijt en aangezien ik vrij wispelturig ben en over 2/3 jaar best iets anders kan willen vind ik het te duur.

Voor vouwgordijnen is het precies hetzelfde, als je mooie wil die ook recht blijven hangen (zeker met onze maten) ben je een kapitaal kwijt.

dus nu zit ik te twijfelen... We hebben nu paneelgordijnen maar die wil ik echt weg hebben. De katten lopen daar langs waardoor de zijkanten ombuigen en smoezelig worden. Geen optie dus. Glasgordijnen/vitrage vind ik erg lelijk. Inbetweens erg mooi maar niet bij ons. Dan moeten ze tot op de vensterbank en dat vind ik niet mooi. Overgordijnen komen er sowieso niet. Lamellen vind ik lelijk en luxaflex is me teveel poetswerk.

Dus... Wat is er dan nog? Rolgordijnen... Die zijn er ook genoeg en vaak ook mooi. Moeten we ook op maat laten maken maar dat scheelt aanzienlijk in de prijs t.o.v. moving stripes/roljaloezieen. Maar dan... Ze mogen wel licht doorlaten maar als het donker is wil ik niet dat mensen naar binnen kunnen kijken. Bestaat dat? Of krijg je dan van die verduisterende met zo;n lelijk witte achterkant? Ik vind die grijzige van de Ikea erg mooi maar helaas, ook niet in onze maten.

Of zal ik toch voor die dure dingen gaan? Die ik uiteindelijk wel het aller-allermooist vind?
Arrgghhh....

Wat hebben jullie en wat waren jullie (ongeveer) kwijt?
En dan ben ik met name geinteresseerd in de bekleding+prijzen voor raambekleding dat op maat gemaakt is.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Raambekleding. Empty Re: Raambekleding.

Bericht  Rebecca za 5 jan 2013 - 0:09

Herkenbaar wat je schrijft,wij kijken al 3 jaar tegen vreselijk lelijke jaloezieën aan, omdat we grote ramen hebben en op maat maken duur is. Uiteindelijk is 1 van de jaloezieën stuk gegaan, waardoor we nu toch eindelijk bezig zijn met andere gordijnen! Wij wilden graag vouwgordijnen, maar dat zou voor de benedenverdieping tegen de 2000,- gaan kosten om op maat te laten maken, en dan zouden we het zelf nog op moeten hangen.
Nu hebben we besteld bij http://www.cornezijlmans.nl/. Hoe het is kan ik nog niets over vertellen, volgende week zaterdag wordt 't bezorgd en opgehangen. We zijn iets minder dan 1000,- kwijt, daarvan hebben we aan de voorkant een vouwgordijn van ruim 3 meter breed en 2 meter hoog en aan de achterkant bijna 4 meter breed en 2 meter hoog en een losse voor voor de buitendeur. Hij is hier gekomen met een heleboel stofjes en heeft alles ingemeten, en hij komt het dus ook ophangen. Het enige nadeel is dat 't allemaal best lang duurt en communicatie niet zijn sterkste punt is.
Een alternatief is http://www.hetvouwgordijntje.nl/. Ook goedkoop, maar dan moet je zelf inmeten en ophangen. Vooral dat inmeten wilden wij niet zelf, omdat je maar een klein foutje hoeft te maken en je zit met gordijnen die niet passen.
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.cakesbyrebecca.nl

Bericht  Gast za 5 jan 2013 - 0:26

Ah, super bedankt alvast!
Beide zitten ook nog eens bij ons in de buurt!
Ik ga daar eens even goed naar kijken.

Gast
Gast

Bericht  Sterrin_ za 5 jan 2013 - 1:10

Hoezo moeten de inbetweens op de vensterbank als ik vragen mag?

Wij hebben ook inbetweens, tot op de grond, hebben gewoon een rail iets verder dan de vensterbank laten plaatsen. Heb ze nu al ruim 6 jaar en ben er nogsteeds blij mee. Waren ook erg duur, dus vind het prima zo.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Lot za 5 jan 2013 - 1:15

En wat vind je van Duette Shades? Misschien zijn die ook niet betaalbaar hoor, maar wel mooi, en geen schoonmaakwerk. Zelf lijken mij witte houten lamellen ook heel mooi, krijg je een beetje het shutters idee. En ik vind vouwgordijnen ook heel mooi, van een beetje een stof van linnen, met zo'n heel dun spikkeltje er in. Maar raambekleding is inderdaad erg duur! Ik wilde heel graag 1 vouwgordijn bij een klein raam, maar zelfs dat was al niet te betalen.
Lot
Lot
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12

Bericht  Viva za 5 jan 2013 - 3:52

Wij willen ook duo rolgordijnen/ roljaloezieen.
Ook op maat, dus belachelijk duur. P/s ergens in de 500,-
Nu zag ik een site; hewo raamdecoratie, veel goedkoper, ligt aan welke stof, maar soms de helft goedkoper!
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  Prosecco za 5 jan 2013 - 7:14

De rolgordijnen van ikea kun je heel makkelijk zelf op maat maken.
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Manderijn za 5 jan 2013 - 9:28

Ik heb dat wat je in de openingspost heb staan, in het wit, en het is me tot nu toe elke cent waard! Het staat gewoon echt mooi!!

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12

Bericht  Kiara za 5 jan 2013 - 10:46

Ik heb ook een duo-rolgordijn. Hij is op maat gemaakt voor een kozijn met binnenmaat van 1.60 bij 1.60 en kostte 535 euro. Dat is de 100% prijs. Bij mij was er een actie van 25% korting op alle raamdecoratie, dus ik heb minder betaald. Ik heb hem wel gekocht bij een kleinschalige interieurwinkel. Dat kost meer dan bij een bouwmarkt/ikea/andere relatief goedkope keten, maar als ik mijn gordijn vergelijk met die in dergelijke winkels (wat ik eigenlijk nog alijd doe als ik ze ergens in een winkel zie hangen), valt me steeds weer op dat in die winkels ze van veel slappere kwaliteit zijn.

Kortom, ik ben heel blij met mijn duo-rolgordijn. Ik vind het heel mooi staan, goede kwaliteit en als je de kleinere winkels in de gaten houdt, kom je misschien ook wel zo'n aanbieding tegen als ik en dan valt de prijs nog wel mee.
Kiara
Kiara
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 73
Punten : 76
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Mida4you za 5 jan 2013 - 10:56

Prosecco schreef:De rolgordijnen van ikea kun je heel makkelijk zelf op maat maken.

Niet alleen de rolgordijnen van de ikea kun je ook maat maken. Je kunt alle rolgordijnen zelf op maat maken en het is nog hartstikke simpel ook! Ik werk al jaren met raambekleding.

Over die rol jaloezieen.. wat voor maten ben je nodig? Er zijn diverse winkels die ze kant en klaar verkopen en die je ook nog eens zelf op maat kan maken. Scheelt je een hoop geld om het te laten maken!
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Sazzle zo 6 jan 2013 - 3:06

Manderijn schreef:Ik heb dat wat je in de openingspost heb staan, in het wit, en het is me tot nu toe elke cent waard! Het staat gewoon echt mooi!!

Die heb ik ook! Ook super blij mee en zéér tevreden over.
Sazzle
Sazzle
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 288
Punten : 385
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Pseudoniem zo 6 jan 2013 - 5:03

wij hebben onze plisse gordijnen op marktplaats gekocht, en we hebben bijzondere ramen, hoog en smal.
Pseudoniem
Pseudoniem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 128
Punten : 138
Registratiedatum : 05-01-13

Bericht  Viva zo 6 jan 2013 - 5:06

Sazzle schreef:
Manderijn schreef:Ik heb dat wat je in de openingspost heb staan, in het wit, en het is me tot nu toe elke cent waard! Het staat gewoon echt mooi!!

Maar hebben jullie dan een gekleurde wand ervoor of andere kleur gordijnen erbij?
Anders lijkt het me zo wit (ja dit klinkt stom, maar met een witte muur, vermoedelijk witte kozijnen en dan witte gordijnen).

Wij denken aan een grijsvariant ervan...
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  Joontjuh zo 6 jan 2013 - 5:34

Heb je al geïnformeerd bij de Kwantum? Wij hebben dit sinds kort ook, zitten veel verschillen tussen, een offerte kunnen ze altijd voor je maken en onze service is super.
Joontjuh
Joontjuh
Prater
Prater

Aantal berichten : 649
Punten : 755
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.jonisbadeendjes.nl

Bericht  Manderijn zo 6 jan 2013 - 8:01

Viva schreef:
Sazzle schreef:

Maar hebben jullie dan een gekleurde wand ervoor of andere kleur gordijnen erbij?
Anders lijkt het me zo wit (ja dit klinkt stom, maar met een witte muur, vermoedelijk witte kozijnen en dan witte gordijnen).

Wij hebben de kozijnen koffie verkeerd, en de muren vies beige! Daar komt in de lente een wit variant op. Maar door het strookje gaas, oogt het niet vreselijk wit hoor!

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12

Bericht  Sazzle zo 6 jan 2013 - 8:47

Viva schreef:
Sazzle schreef:

Bij mij heb ik ze over het hele raam. Geen stukje muur er meer naast ofzo. In mijn woonkamer is 1 muur chocoladebruin en de andere gebroken wit. Ik vind niet dat het heel wit is. En wat ook scheelt is dat je ze op verschillende manieren 'open' kunt hebben. Een grote of kleine strook wit.. zeg maar.
Sazzle
Sazzle
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 288
Punten : 385
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast za 19 jan 2013 - 7:57

Bedankt voor jullie reacties.
De laptop is kapot gegaan, dus ik kon niet eerder reageren.

Het geld op zich vind ik niet erg maar wel voor die paar jaar dat ik het waarschijnlijk maar laat hangen.

We hebben nu Corne Zijlmans laten komen en we gaan voor vouwgordijnen.
Ben echt heel erg benieuwd maar we moeten nog even wachten.
Dit was in elk geval echt niet duur.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: