Raambekleding - hulp nodig
+2
Jerry
Océane
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Raambekleding - hulp nodig
Binnenkort 'moet' ik raambekleding gaan uitzoeken. Voor alle vertrekken ben ik er al uit, maar nog niet voor de woonkamer...
Wij hebben daar een groot raam (met vensterbank, radiator eronder) en rechts daarvan een deur naar het balkon. Ik heb alleen echt geen idee wat nou mooi is hierbij (hiervoor).
Wie heeft tips (foto's)?
Wij hebben daar een groot raam (met vensterbank, radiator eronder) en rechts daarvan een deur naar het balkon. Ik heb alleen echt geen idee wat nou mooi is hierbij (hiervoor).
Wie heeft tips (foto's)?
Océane- Prater
- Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Raambekleding - hulp nodig
bedoel je qua kleur of motief? Of qua lengte van het gordijn (ivm raam met vensterbank + radiator met een deur ernaast...)?
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Het is gewoon voor in een woonhuis...
Ik bedoel inderdaad qua lengte, materiaal en soort raambekleding. Niet qua motief of kleur...
Ik bedoel inderdaad qua lengte, materiaal en soort raambekleding. Niet qua motief of kleur...
Océane- Prater
Niemand een balkondeur met daarnaast een normaal raam?
Wat hebben jullie hier voor gordijnen o.i.d.?
Wat hebben jullie hier voor gordijnen o.i.d.?
Océane- Prater
Wij hebben lange gordijnen tot aan de grond voor ons raam+ radiator en balkondeur.
Alleen onze radiator is niet zo groot dus als we de verwarming aanhebben, hebben we de gordijnen een klein stukje open op de plek waar die zit zodat de warmte de kamer in kan.
Wat voor materiaal het is weet ik niet (stof achtig maar dan niet echt stoffig, hm haha geen idee wat het is).
Alleen onze radiator is niet zo groot dus als we de verwarming aanhebben, hebben we de gordijnen een klein stukje open op de plek waar die zit zodat de warmte de kamer in kan.
Wat voor materiaal het is weet ik niet (stof achtig maar dan niet echt stoffig, hm haha geen idee wat het is).
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Ik zou denk ik voor vouwgordijnen gaan.
En dan evt. nog overgordijnen.
Wij hebben paneelgordijnen maar dat is niet handig met een deur.
En dan evt. nog overgordijnen.
Wij hebben paneelgordijnen maar dat is niet handig met een deur.
Gast- Gast
Ik sluit me aan bij Hazeltje. Ik denk dat je een prima basis kan neerzetten met vouwgordijnen/rolgordijnen. Om het af te maken kan je daar altijd nog overgordijnen bij doen.
Gast- Gast
Ik heb een vouwgordijn voor het grote raam (ook meteen te gebruiken tegen de zon) en daarvoor aan de zijkanten van het raam nog inbetweens tot aan de vloer. De laatste zijn voor meer sfeer en helpt ook voor demping van het geluid. Ik heb geen deur naar een balkon ernaast maar wel een deur naar de tuin. IK heb daar aan 1 kant een inbetween voor hangen maar kan die ivm een deurmat ervoor niet zo gemakkelijk dicht doen. Ik denk dat een vouwgordijn ervoor handiger was geweest vooral ivm de zon/als zonwering. Rolgordijn kan ook en is denk ik ook goedkoper maar ik vond vouwgordijnen mooier.
Laatst aangepast door rapa nui op ma 14 feb 2011 - 8:13; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : 1)
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Ja aan de combi rol- en hanggordijn dacht ik zelf ook al. Maar 't rolgordijn dan alleen voor het raam? Of ook in de deurpost van de balkondeur? (we zijn veel van huis vandaar)
Gordijnen over de hele breedte neem ik aan?
Océane- Prater
Aquala schreef:Ja aan de combi rol- en hanggordijn dacht ik zelf ook al. Maar 't rolgordijn dan alleen voor het raam? Of ook in de deurpost van de balkondeur? (we zijn veel van huis vandaar)
Ik heb het vouwgordijn alleen voor het raam. Maar de buren hebben in de deurpost of op het draaideel van de deur ook een rolgordijn. Dit ivm meer privacy vooral 's avonds als je de lampen aan hebt. Heb je er verder ook zonwering voor aan de buitenkant? Vooral als je vaak langere tijd van huis bent en er wel de zon opstaat is het misschien handig om ook voor de balkondeur iets te hangen om verkleuringen van vloer en meubels te voorkomen. Klinkt wat truttig maar heb zelf in de zomer met de volle zon erop toch ook wel de inbetween ervoor dicht.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Aquala schreef:Ja aan de combi rol- en hanggordijn dacht ik zelf ook al. Maar 't rolgordijn dan alleen voor het raam? Of ook in de deurpost van de balkondeur? (we zijn veel van huis vandaar)
Ik zou het allemaal hetzelfde houden dus dan een zelfde rolgordijn (of vouwgordijn) op de deur inderdaad.
En de overgordijnen over de hele breedte. En ik zou ze tot aan de grond doen.
Dat vind ik met overgrodijnen altijd mooier.
Gast- Gast
Niet quoten aub.
Zo hebben wij het. Je zou de vouwgordijnen evt ook door kunnen trekken voor de deur langs. Wij hebben dat niet gedaan omdat dan meteen het raampje erboven zo afgesloten is
Zo hebben wij het. Je zou de vouwgordijnen evt ook door kunnen trekken voor de deur langs. Wij hebben dat niet gedaan omdat dan meteen het raampje erboven zo afgesloten is
Plien84- Prater
- Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Wij hebben folie (bubbelmotief) op het onderste gedeelte van ons raam zitten zodat je niet makkelijk naar binnen kan kijken als iemand langs het huis loopt. Eigenlijk hadden we dat voor tijdelijk maar vonden het zo leuk dat we het hebben laten hangen. Daarbij hebben we wel jaloeziën erbij die we meestal tot halverwege het raam open hebben staan. Ook heb ik nog gordijnen gemaakt, maar dat was meer voor de sfeer en om er voor te zorgen dat we 's avonds geen last hebben van het licht van de lantaarnpaal voor ons huis. Wij hebben dus van alles wat en samen is het toch een leuk geheel.
lieke89- Fluisteraar
- Aantal berichten : 230
Punten : 233
wat je ook kunt doen: overgordijnen, waarvan de een wat smaller en lang is (zodat je de deur af kunt dekken) en één korter en breed (voor het raam, waarbij de radiator vrij blijft).
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Soortgelijke onderwerpen
» heb even hulp nodig
» even hulp nodig
» Hulp nodig...
» Hulp nodig over probleempje
» Hulp / advies nodig
» even hulp nodig
» Hulp nodig...