Minivakantie in eigen land
+12
GreenGrass
Caroow
rapa nui
Sam
Marin
Zora
Jerry
mzcharlotte
Ella
Bazinga
Arwyn
Elliot
16 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Minivakantie in eigen land
Ik had vandaag een begrafenis in Groningen (woon zelf in de buurt van Amsterdam), en ik verbaasde me erover hoe anders de omgeving daar is als hier in de Randstad. Natuurlijk was ik wel eens eerder in Groningen geweest, maar ik had eigenlijk nog nooit zo op de omgeving gelet als vandaag. We reden door Flevoland, Friesland en Groningen en iedere provincie ziet er weer anders uit. Totaal zinloos topic dit, maar ik vond het ineens zo verbazingwekkend.
(Om trouwens van het verschil in dialect maar te zwijgen, nooit geweten dat het in Groningen geaccepteerd was om een gesprek af te sluiten met het woord 'moi' of hoe je dat ook schrijft. Het lijkt op een soort rare kreun )
(Om trouwens van het verschil in dialect maar te zwijgen, nooit geweten dat het in Groningen geaccepteerd was om een gesprek af te sluiten met het woord 'moi' of hoe je dat ook schrijft. Het lijkt op een soort rare kreun )
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Re: Minivakantie in eigen land
Groningen!
Lekker zinloze reactie, haha.
Naar oost Groningen moet je dan weer niet, daar is het heel saai..
Lekker zinloze reactie, haha.
Naar oost Groningen moet je dan weer niet, daar is het heel saai..
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Haha, mijn vriend is Groninger en gebruikt het als groet, als hoi zegmaar. Moest je naar een crematorium, of echt een begrafenis? Las namelijk nog iets in het nieuws over een crematorium daar
Gecondoleerd trouwens!
Gecondoleerd trouwens!
Gast- Gast
Haha Lennox, ik bedoelde het ook als groet, maar ik dacht dat het alleen geaccepteerd was als 'afsluitende groet' zoals doei ofzo Maar ik vind het leuk klinken, dus ik zeg het nu al de hele dag! Was helemaal trots vanmiddag dat ik bij de bakker in Middelstum het gesprek afsloot met moi en ook een moi terugkreeg!
Het was trouwens echt een begrafenis.
Het was trouwens echt een begrafenis.
Elliot- Ratel
Daarom ga ik met vriendinnen dit jaar roadtrippen door Nederland
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Elliot- Ratel
Je hoeft niet naar het Buitenland om mooie plekken te zien zeg ik altijd maar. Wij zijn eens in Drente op zomervak geweest en is ons zoooo goed bevallen, de rust, de ruimte, alles
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Wij zijn met kerst in Limburg geweest, kom zelf uit R.dam. Voor mijn gevoel is dat een totaal andere wereld. Mijn Kia Rio kon de Vaalserberg amper aan
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Yeah We zijn alledrie bezig met rijbewijs dus dat gaan we gebruiken. We willen gekke slaapplaatsen zoeken (huifkar-hotel of zo of hotel met bedstee e.d.) en gewoon.... Gaan
En van de zomer ga ik ook met Vesper naar Thorn 't Witte dorp, in Limburg. Toeristje uithangen
En van de zomer ga ik ook met Vesper naar Thorn 't Witte dorp, in Limburg. Toeristje uithangen
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Wat cool Bazinga! Ik wil dit jaar de Nederlandse UNESCO sites afstrepen.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Ik kom uit Friesland en mijn schoonvader (woont in Gelderland, ik nu ook, al 7 jaar) zegt altijd 'moi' tegen me als hij me begroet... Volgens mij denkt ie dat dat Fries is ofzo
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Ik vind dat ook leuk hoor! Wat dat betreft ben ik blij dat ik in het westen woon, dan voelt elke andere plek in NL al gauw als vakantie
Gast- Gast
Haha ja dat heb ik ook! Ik ging voorheen regelmatig naar Centerparcs De Vossenmeren en als ik daarheen reed had ik ook altijd het idee dat ik ontzettend ver van huis was. Al die rust, en de omgeving.. Maar het is echt 10 km over de grens ofzo.Lennox schreef:Ik vind dat ook leuk hoor! Wat dat betreft ben ik blij dat ik in het westen woon, dan voelt elke andere plek in NL al gauw als vakantie
Elliot- Ratel
Nog mooier: moi eem
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Moooooi ja! Nait soezen, deurbroezen!
En zo ver reikt mijn Gronings
Ik ben er opgegroeid, maar kan het dus totaal niet spreken. Alleen pest m'n vriend me altijd dat ik uit het boer'nland kom, en dan zeg ik altijd dat mijn dorp zowel in 2012 als 2011 als beste gemeente van Nederland stond, boven de gemeente van zijn ouders, om 'm terug te pesten. Maar Ă©Ă©n van de eerste keren dat we bij mijn ouders waren, parkeerden we de auto in de straat..En wat reed daar... Een tractor! Hij dus keihard lachen en kan ik niet meer ontkennen dat het een boerengemeente is
En sinds het Project X feest, pest ie me al helemaal met m'n ouderlijk dorp en dat in 2013 zijn gemeente wel weer bovenaan zal staan en mijne zwaar gezakt is
Afijn, zover mijn bijdrage over het Hoge Noorden.
Ben je via de polder gegaan of over de Afsluitdijk? Beide routes zijn wel leuk, we wisselen wel eens af! Lekker doorkarren iig!
En zo ver reikt mijn Gronings
Ik ben er opgegroeid, maar kan het dus totaal niet spreken. Alleen pest m'n vriend me altijd dat ik uit het boer'nland kom, en dan zeg ik altijd dat mijn dorp zowel in 2012 als 2011 als beste gemeente van Nederland stond, boven de gemeente van zijn ouders, om 'm terug te pesten. Maar Ă©Ă©n van de eerste keren dat we bij mijn ouders waren, parkeerden we de auto in de straat..En wat reed daar... Een tractor! Hij dus keihard lachen en kan ik niet meer ontkennen dat het een boerengemeente is
En sinds het Project X feest, pest ie me al helemaal met m'n ouderlijk dorp en dat in 2013 zijn gemeente wel weer bovenaan zal staan en mijne zwaar gezakt is
Afijn, zover mijn bijdrage over het Hoge Noorden.
Ben je via de polder gegaan of over de Afsluitdijk? Beide routes zijn wel leuk, we wisselen wel eens af! Lekker doorkarren iig!
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Haha ik wilde nog langs jouw geboortedorp rijden, maar het lag niet op de route. Sinds Project X is het natuurlijk een toeristische trekpleister
We zijn heen en terug door de polder gegaan. En, zoals wij traditioneel altijd doen als we naar Groningen gaan, hebben we koffie gedronken in Joure! (ik heb nog gezwaaid naar Rush en Caroow, jullie wonen daar toch in de buurt?)
Zo grappig, mijn oma is dus opgegroeid in Middelstum en zodra ze in de buurt van dat dorp is begint ze direct Gronings te praten. Ik kan het wel verstaan, maar praten echt totaal niet helaas.
We zijn heen en terug door de polder gegaan. En, zoals wij traditioneel altijd doen als we naar Groningen gaan, hebben we koffie gedronken in Joure! (ik heb nog gezwaaid naar Rush en Caroow, jullie wonen daar toch in de buurt?)
Zo grappig, mijn oma is dus opgegroeid in Middelstum en zodra ze in de buurt van dat dorp is begint ze direct Gronings te praten. Ik kan het wel verstaan, maar praten echt totaal niet helaas.
Elliot- Ratel
Haha, mijn vriend is z'n Groningse dialect echt helemaal kwijt. Hij kent wat woorden, maar zelfs als hij bij zijn broertje en moeder is, is het bij hem alleen maar ABN, terwijl de rest plat Gronings praat
Ik versta het trouwens wel. Ik had meer moeite met Brabants leren verstaan, dan met Gronings.
Ik versta het trouwens wel. Ik had meer moeite met Brabants leren verstaan, dan met Gronings.
Gast- Gast
Elliot schreef:Haha ik wilde nog langs jouw geboortedorp rijden, maar het lag niet op de route. Sinds Project X is het natuurlijk een toeristische trekpleister
Oeh dan kan ons huis in de rondleiding! M'n moeder liet van de week nog de steen zien die door onze ruit is gegaan.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Voor mij is Amsterdam echt een andere wereld.
Ik woon in een dorp met achter ons weilanden, voor ons het bos en links van ons hei. Rust en ruimte dus. In Amsterdam had ik echt Nog meer dan in NYC eigenlijk
Ik woon in een dorp met achter ons weilanden, voor ons het bos en links van ons hei. Rust en ruimte dus. In Amsterdam had ik echt Nog meer dan in NYC eigenlijk
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Dat laatste heb ik met Rotterdam, en daar dan de skyline van. Blijf daar een havenrondvaart mooi vinden om al de gebouwen te zien. Ik vind het heerlijk om de nieuwe architectuur te zien op de Kop van Zuid, wil er binnenkort nog weer naar toe om het nieuwe gebouw De Rotterdam te zien (is nog in aanbouw) en probeer er ook vaak tijdens de Dag van de Architectuur naar toe te gaan. Rotterdam vind ik echt overkomen als een wereldstad (alleen winkelen vind ik er niet leuk).
In Den Haag vind ik de internationale sfeer van de expats weer leuk en ook daar de kantoorgebouwen rondom bv Den Haag CS.
Ik vind zelf Drenthe wat saai (terwijl heel veel mensen dit een erg mooie provincie vinden om te fietsen en vakantie te houden). Friesland vind ik er mooi, al die kleine dorpjes met een kerkje op een terp, mooie steden met een rijke geschiedenis. Ik heb ooit in Groningen deze autoroute gedaan (ook al klinkt een autoroute zo oubollig) en die was erg mooi en erg leuk http://www.autoroutegroningen.nl/index.html Je ziet onderweg de zeehondencreche in Pieterburen, de Theefabriek in Houwerszijl, Openluchtmuseum in Warffum, insectenwereld in Leens en diverse borgen. Echt de moeite waard om een keer te doen. Staat ook nog op mijn lijstje om nog een keer te doen want konden niet alles bekijken in 1 dag.
Zeeland ben ik nog maar 1x geweest en staat nog op mijn lijstje om een keer naar toe te gaan. Noord-Holland hebben we ook een keer een autoroute gedaan en vond de plaatsjes boven Amsterdam ook schilderachtig. Ik wil altijd nog een keer in Amsterdam een fiets huren, met het pontje oversteken en dan Durgerdam enz.
In Den Haag vind ik de internationale sfeer van de expats weer leuk en ook daar de kantoorgebouwen rondom bv Den Haag CS.
Ik vind zelf Drenthe wat saai (terwijl heel veel mensen dit een erg mooie provincie vinden om te fietsen en vakantie te houden). Friesland vind ik er mooi, al die kleine dorpjes met een kerkje op een terp, mooie steden met een rijke geschiedenis. Ik heb ooit in Groningen deze autoroute gedaan (ook al klinkt een autoroute zo oubollig) en die was erg mooi en erg leuk http://www.autoroutegroningen.nl/index.html Je ziet onderweg de zeehondencreche in Pieterburen, de Theefabriek in Houwerszijl, Openluchtmuseum in Warffum, insectenwereld in Leens en diverse borgen. Echt de moeite waard om een keer te doen. Staat ook nog op mijn lijstje om nog een keer te doen want konden niet alles bekijken in 1 dag.
Zeeland ben ik nog maar 1x geweest en staat nog op mijn lijstje om een keer naar toe te gaan. Noord-Holland hebben we ook een keer een autoroute gedaan en vond de plaatsjes boven Amsterdam ook schilderachtig. Ik wil altijd nog een keer in Amsterdam een fiets huren, met het pontje oversteken en dan Durgerdam enz.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Elliot schreef:Haha ik wilde nog langs jouw geboortedorp rijden, maar het lag niet op de route. Sinds Project X is het natuurlijk een toeristische trekpleister
Heel aardig dat je aan me dacht, maar Steenwijjk-Joure is nog wel een eindje hoor
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Hahaha oeps! Ik dacht echt dat je daar woonde. Heb ik voor niets m'n arm uit de kom gezwaaid..
Elliot- Ratel
Elliot schreef:Hahaha oeps! Ik dacht echt dat je daar woonde. Heb ik voor niets m'n arm uit de kom gezwaaid..
Met Rush zat je wel goed! Je bent ook langs mij gekomen dan!
GreenGrass- Kletskop
- Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Oh ik wist niet dat jij daar ook woont! Volgende keer zal ik ook naar jou zwaaien
Elliot- Ratel
Elliot schreef:Oh ik wist niet dat jij daar ook woont! Volgende keer zal ik ook naar jou zwaaien
Woon wat noordelijker dan Joure
In de buurt van de bekende schaatshal
GreenGrass- Kletskop
- Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Jouw eigen land
» D.isney land...
» Stem je voor jezelf of het land?
» Cyprus een land?