Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Minivakantie in eigen land

+12
GreenGrass
Caroow
rapa nui
Sam
Marin
Zora
Jerry
mzcharlotte
Ella
Bazinga
Arwyn
Elliot
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Minivakantie in eigen land Empty Minivakantie in eigen land

Bericht  Elliot vr 4 jan 2013 - 8:58

Ik had vandaag een begrafenis in Groningen (woon zelf in de buurt van Amsterdam), en ik verbaasde me erover hoe anders de omgeving daar is als hier in de Randstad. Natuurlijk was ik wel eens eerder in Groningen geweest, maar ik had eigenlijk nog nooit zo op de omgeving gelet als vandaag. We reden door Flevoland, Friesland en Groningen en iedere provincie ziet er weer anders uit. Totaal zinloos topic dit, maar ik vond het ineens zo verbazingwekkend.
(Om trouwens van het verschil in dialect maar te zwijgen, nooit geweten dat het in Groningen geaccepteerd was om een gesprek af te sluiten met het woord 'moi' of hoe je dat ook schrijft. Het lijkt op een soort rare kreun :P)
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Minivakantie in eigen land Empty Re: Minivakantie in eigen land

Bericht  Arwyn vr 4 jan 2013 - 9:00

Groningen! Minivakantie in eigen land 281626781

Lekker zinloze reactie, haha.
Naar oost Groningen moet je dan weer niet, daar is het heel saai..
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 4 jan 2013 - 9:01

Haha, mijn vriend is Groninger en gebruikt het als groet, als hoi zegmaar. Moest je naar een crematorium, of echt een begrafenis? Las namelijk nog iets in het nieuws over een crematorium daar smile
Gecondoleerd trouwens!

Gast
Gast

Bericht  Elliot vr 4 jan 2013 - 9:03

Haha Lennox, ik bedoelde het ook als groet, maar ik dacht dat het alleen geaccepteerd was als 'afsluitende groet' zoals doei ofzo Wink Maar ik vind het leuk klinken, dus ik zeg het nu al de hele dag! Was helemaal trots vanmiddag dat ik bij de bakker in Middelstum het gesprek afsloot met moi en ook een moi terugkreeg! :cheering:

Het was trouwens echt een begrafenis.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  Bazinga vr 4 jan 2013 - 9:06

Daarom ga ik met vriendinnen dit jaar roadtrippen door Nederland Wink
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Elliot vr 4 jan 2013 - 9:07

LEUK!! :cheering:
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  Ella vr 4 jan 2013 - 9:09

Je hoeft niet naar het Buitenland om mooie plekken te zien zeg ik altijd maar. Wij zijn eens in Drente op zomervak geweest en is ons zoooo goed bevallen, de rust, de ruimte, alles
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  mzcharlotte vr 4 jan 2013 - 9:09

Wij zijn met kerst in Limburg geweest, kom zelf uit R.dam. Voor mijn gevoel is dat een totaal andere wereld. Mijn Kia Rio kon de Vaalserberg amper aan Minivakantie in eigen land 394967
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Bazinga vr 4 jan 2013 - 9:09

Yeah Very Happy We zijn alledrie bezig met rijbewijs dus dat gaan we gebruiken. We willen gekke slaapplaatsen zoeken (huifkar-hotel of zo of hotel met bedstee e.d.) en gewoon.... Gaan Wink

En van de zomer ga ik ook met Vesper naar Thorn Very Happy 't Witte dorp, in Limburg. Toeristje uithangen Wink
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  mzcharlotte vr 4 jan 2013 - 9:11

Wat cool Bazinga! Ik wil dit jaar de Nederlandse UNESCO sites afstrepen.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Jerry vr 4 jan 2013 - 9:11

Ik kom uit Friesland en mijn schoonvader (woont in Gelderland, ik nu ook, al 7 jaar) zegt altijd 'moi' tegen me als hij me begroet... Volgens mij denkt ie dat dat Fries is ofzo scratch
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Gast vr 4 jan 2013 - 9:12

Ik vind dat ook leuk hoor! Wat dat betreft ben ik blij dat ik in het westen woon, dan voelt elke andere plek in NL al gauw als vakantie :P

Gast
Gast

Bericht  Elliot vr 4 jan 2013 - 9:27

Lennox schreef:Ik vind dat ook leuk hoor! Wat dat betreft ben ik blij dat ik in het westen woon, dan voelt elke andere plek in NL al gauw als vakantie :P
Haha ja dat heb ik ook! Ik ging voorheen regelmatig naar Centerparcs De Vossenmeren en als ik daarheen reed had ik ook altijd het idee dat ik ontzettend ver van huis was. Al die rust, en de omgeving.. Maar het is echt 10 km over de grens ofzo. nerd
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  Zora vr 4 jan 2013 - 9:33

Nog mooier: moi eem

Very Happy
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Marin vr 4 jan 2013 - 9:39

Moooooi ja! Nait soezen, deurbroezen! Wink

En zo ver reikt mijn Gronings smile

Ik ben er opgegroeid, maar kan het dus totaal niet spreken. Alleen pest m'n vriend me altijd dat ik uit het boer'nland kom, en dan zeg ik altijd dat mijn dorp zowel in 2012 als 2011 als beste gemeente van Nederland stond, boven de gemeente van zijn ouders, om 'm terug te pesten. Maar Ă©Ă©n van de eerste keren dat we bij mijn ouders waren, parkeerden we de auto in de straat..En wat reed daar... Een tractor! Hij dus keihard lachen en kan ik niet meer ontkennen dat het een boerengemeente is Wink
En sinds het Project X feest, pest ie me al helemaal met m'n ouderlijk dorp en dat in 2013 zijn gemeente wel weer bovenaan zal staan en mijne zwaar gezakt is Wink

Afijn, zover mijn bijdrage over het Hoge Noorden.

Ben je via de polder gegaan of over de Afsluitdijk? Beide routes zijn wel leuk, we wisselen wel eens af! Lekker doorkarren iig!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Elliot vr 4 jan 2013 - 9:44

Haha ik wilde nog langs jouw geboortedorp rijden, maar het lag niet op de route. Sinds Project X is het natuurlijk een toeristische trekpleister Yes

We zijn heen en terug door de polder gegaan. En, zoals wij traditioneel altijd doen als we naar Groningen gaan, hebben we koffie gedronken in Joure! (ik heb nog gezwaaid naar Rush en Caroow, jullie wonen daar toch in de buurt?)

Zo grappig, mijn oma is dus opgegroeid in Middelstum en zodra ze in de buurt van dat dorp is begint ze direct Gronings te praten. Ik kan het wel verstaan, maar praten echt totaal niet helaas.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 4 jan 2013 - 9:47

Haha, mijn vriend is z'n Groningse dialect echt helemaal kwijt. Hij kent wat woorden, maar zelfs als hij bij zijn broertje en moeder is, is het bij hem alleen maar ABN, terwijl de rest plat Gronings praat Laughing

Ik versta het trouwens wel. Ik had meer moeite met Brabants leren verstaan, dan met Gronings.

Gast
Gast

Bericht  Marin vr 4 jan 2013 - 9:49

Elliot schreef:Haha ik wilde nog langs jouw geboortedorp rijden, maar het lag niet op de route. Sinds Project X is het natuurlijk een toeristische trekpleister Yes

Oeh dan kan ons huis in de rondleiding! M'n moeder liet van de week nog de steen zien die door onze ruit is gegaan.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Sam vr 4 jan 2013 - 9:58

Voor mij is Amsterdam echt een andere wereld.
Ik woon in een dorp met achter ons weilanden, voor ons het bos en links van ons hei. Rust en ruimte dus. In Amsterdam had ik echt :O Nog meer dan in NYC eigenlijk Embarassed
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Bericht  rapa nui vr 4 jan 2013 - 10:42

Dat laatste heb ik met Rotterdam, en daar dan de skyline van. Blijf daar een havenrondvaart mooi vinden om al de gebouwen te zien. Ik vind het heerlijk om de nieuwe architectuur te zien op de Kop van Zuid, wil er binnenkort nog weer naar toe om het nieuwe gebouw De Rotterdam te zien (is nog in aanbouw) en probeer er ook vaak tijdens de Dag van de Architectuur naar toe te gaan. Rotterdam vind ik echt overkomen als een wereldstad (alleen winkelen vind ik er niet leuk).

In Den Haag vind ik de internationale sfeer van de expats weer leuk en ook daar de kantoorgebouwen rondom bv Den Haag CS.

Ik vind zelf Drenthe wat saai (terwijl heel veel mensen dit een erg mooie provincie vinden om te fietsen en vakantie te houden). Friesland vind ik er mooi, al die kleine dorpjes met een kerkje op een terp, mooie steden met een rijke geschiedenis. Ik heb ooit in Groningen deze autoroute gedaan (ook al klinkt een autoroute zo oubollig) en die was erg mooi en erg leuk http://www.autoroutegroningen.nl/index.html Je ziet onderweg de zeehondencreche in Pieterburen, de Theefabriek in Houwerszijl, Openluchtmuseum in Warffum, insectenwereld in Leens en diverse borgen. Echt de moeite waard om een keer te doen. Staat ook nog op mijn lijstje om nog een keer te doen want konden niet alles bekijken in 1 dag.

Zeeland ben ik nog maar 1x geweest en staat nog op mijn lijstje om een keer naar toe te gaan. Noord-Holland hebben we ook een keer een autoroute gedaan en vond de plaatsjes boven Amsterdam ook schilderachtig. Ik wil altijd nog een keer in Amsterdam een fiets huren, met het pontje oversteken en dan Durgerdam enz.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Caroow vr 4 jan 2013 - 13:16

Elliot schreef:Haha ik wilde nog langs jouw geboortedorp rijden, maar het lag niet op de route. Sinds Project X is het natuurlijk een toeristische trekpleister Yes

We zijn heen en terug door de polder gegaan. En, zoals wij traditioneel altijd doen als we naar Groningen gaan, hebben we koffie gedronken in Joure! (ik heb nog gezwaaid naar Rush en Caroow, jullie wonen daar toch in de buurt?)

Zo grappig, mijn oma is dus opgegroeid in Middelstum en zodra ze in de buurt van dat dorp is begint ze direct Gronings te praten. Ik kan het wel verstaan, maar praten echt totaal niet helaas.

Heel aardig dat je aan me dacht, maar Steenwijjk-Joure is nog wel een eindje hoor Very Happy
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Elliot vr 4 jan 2013 - 20:29

Hahaha oeps! Ik dacht echt dat je daar woonde. Heb ik voor niets m'n arm uit de kom gezwaaid.. :nopompom:
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  GreenGrass vr 4 jan 2013 - 21:15

Elliot schreef:Hahaha oeps! Ik dacht echt dat je daar woonde. Heb ik voor niets m'n arm uit de kom gezwaaid.. :nopompom:

Met Rush zat je wel goed! Je bent ook langs mij gekomen dan!
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11

Bericht  Elliot vr 4 jan 2013 - 21:24

Oh ik wist niet dat jij daar ook woont! Volgende keer zal ik ook naar jou zwaaien cheers
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  GreenGrass vr 4 jan 2013 - 22:08

Elliot schreef:Oh ik wist niet dat jij daar ook woont! Volgende keer zal ik ook naar jou zwaaien cheers

Woon wat noordelijker dan Joure smile
In de buurt van de bekende schaatshal smile
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11

Bericht  Gesponsorde inhoud