Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De wens wordt steeds groter..

+14
bella
bolus26
Sylvana
Ugly Betty
Jordana
JD
Susan
Nouska
Roos
Lala
Arwyn
nillis
pitbullgup
Live Laugh Love
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

De wens wordt steeds groter.. Empty De wens wordt steeds groter..

Bericht  Live Laugh Love ma 29 nov 2010 - 21:53

Al een aantal jaar fantaseer ik over een kindje. Zo geweldig lijkt me het.
De laatste tijd maak ik mezelf gek met al mijn gedachten. Ik kan het haast niet meer stoppen. Ik wil het zo graag.
Gelukkig kan ik het er goed met mijn vriend over hebben.
Alhoewel het verlangen zo groot is, weet ik met mijn verstand dat de timing niet goed is en dat ik geduld zal moeten hebben. We wonen in een flatje zonder lift en weinig ruimte, we hebben beide nog geen vast contract en mijn vriend studeert op dit moment af.
Ik hou mezelf voor dat het echt wel ooit komt, maar.. ohh wat kan wachten lang duren...
Live Laugh Love
Live Laugh Love
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 340
Punten : 504
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De wens wordt steeds groter.. Empty Re: De wens wordt steeds groter..

Bericht  pitbullgup ma 29 nov 2010 - 22:16

Ik ken helemaal het gevoel.... Nu is eindelijk de tijd aangebroken dat we er voor gaan maar nu kan ik niet wachten totdat ik daadwerkelijk zwanger ben Rolling Eyes angel hahaha
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
Woonplaats : Noord Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

De wens wordt steeds groter.. Empty Re: De wens wordt steeds groter..

Bericht  nillis ma 29 nov 2010 - 22:44

Ik kan me je gevoel helemaal voorstellen. Ik wilde ook al jaren samen met mijn vriend een kindje, maar ik heb ervoor gekozen om eerst nog een studie te gaan volgen. Dat heeft jaren afleiding gegeven. Intussen kregen we ons leven op orde. Vaste banen, een huis bouwen. In het laatste jaar van mijn studie werd de wens weer groter en toen hebben we besloten om ervoor te gaan, want als ik op dat moment zwanger raakte dan was ik klaar met school als ik moest bevallen. Ik had het geluk gelijk zwanger te raken, mijn opleiding netjes af te ronden en we zijn nu trotse ouders van een dochter. Nu achteraf ben ik blij hoe alles is verlopen en heb nu de rust, plek en de financiën om onze dochter een mooie toekomst te bieden. Het was het wachten waard.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De wens wordt steeds groter.. Empty Re: De wens wordt steeds groter..

Bericht  Live Laugh Love ma 29 nov 2010 - 23:13


Dat klinkt perfect! Het is meer mijn ongeduld en het denken.. stel nou dat het niet lukt..
Ik hou mezelf voor dat we nu nog lekker samen kunnen reizen en dat is hetgeen wat me er op dit moment van kan weerhouden er toch voor te gaan.
Mijn vriend is volgend schooljaar als het goed is klaar.. en dan mogen van mij alle remmen los smile
Live Laugh Love
Live Laugh Love
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 340
Punten : 504
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De wens wordt steeds groter.. Empty Re: De wens wordt steeds groter..

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 23:54

Wij hebben niet gewacht tot het 'perfect' zou zijn. Dat zou ons veel te lang gaan duren, nog minstens tussen de 5 en 7 jaar en daar wilden wij niet op wachten. Wij hebben genoegen genomen met iets minder, maar wel onze grootste wens in vervulling zien gaan en daar hebben wij allebei nooit spijt van gehad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De wens wordt steeds groter.. Empty Re: De wens wordt steeds groter..

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 0:34

Dromertje schreef:Wij hebben niet gewacht tot het 'perfect' zou zijn. Dat zou ons veel te lang gaan duren, nog minstens tussen de 5 en 7 jaar en daar wilden wij niet op wachten. Wij hebben genoegen genomen met iets minder, maar wel onze grootste wens in vervulling zien gaan en daar hebben wij allebei nooit spijt van gehad

+1 smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De wens wordt steeds groter.. Empty Re: De wens wordt steeds groter..

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 1:06

Wij hebben ook niet gewacht tot alle omstandigheden ideaal zouden zijn. We hebben wel een niet al te klein huis en genoeg inkomen, maar op andere vlakken kwam het minder uit. Ik kreeg van het ene moment op het andere een enorme kinderwens (mijn vriend had die al) en toen zijn we ervoor gegaan smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De wens wordt steeds groter.. Empty Re: De wens wordt steeds groter..

Bericht  Gast di 30 nov 2010 - 4:53

Dromertje schreef:Wij hebben niet gewacht tot het 'perfect' zou zijn. Dat zou ons veel te lang gaan duren, nog minstens tussen de 5 en 7 jaar en daar wilden wij niet op wachten. Wij hebben genoegen genomen met iets minder, maar wel onze grootste wens in vervulling zien gaan en daar hebben wij allebei nooit spijt van gehad

Dat heb je mooi gezegd. Je weet nooit wanneer iets perfect is en daarnaast vraag ik mezelf af of het perfecte plaatje wel bestaat ??

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De wens wordt steeds groter.. Empty Re: De wens wordt steeds groter..

Bericht  Arwyn di 30 nov 2010 - 4:59

Perfect bestaat niet.. Wink

Ik zou ook wel een kindje willen, maar de wens is nog niet zo groot dat ik dat echt nu wil. Het is echter ook niet zo dat er nog wel 10 jaar overheen mag gaan, haha Wink
Zelf wil ik wel wat dingen op orde hebben. Ik studeer nog en heb een parttime baantje en m'n vriend doet uitzendwerk. Wegens wat dingen kunnen we nu net rondkomen, dus geld voor een kindje is er echt niet. Daarnaast wonen we in een flatje op de tweede etage en ik zie mezelf echt geen 4 trappen opklimmen met een buggy en een kleine, haha. Voor ons zal het dus nog wel een paar jaartjes duren, ik wil namelijk ook wel graag trouwen voor we aan kindjes beginnen.

Als jullie het allebei echt graag willen zou ik ook nog alles af gaan wachten, maar er wel eerst voor proberen te zorgen dat het qua financiën in ieder geval kan. Niet dat je beide 10 uur in de week werkt zeg maar, want dan zou het wel erg lastig worden denk ik!
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De wens wordt steeds groter.. Empty Re: De wens wordt steeds groter..

Bericht  Lala wo 1 dec 2010 - 3:52

.



Laatst aangepast door Lala op wo 15 dec 2010 - 8:07; in totaal 2 keer bewerkt
Lala
Lala
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 60
Punten : 63
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De wens wordt steeds groter.. Empty Re: De wens wordt steeds groter..

Bericht  Roos wo 1 dec 2010 - 9:55

Liva schreef:
Dromertje schreef:Wij hebben niet gewacht tot het 'perfect' zou zijn. Dat zou ons veel te lang gaan duren, nog minstens tussen de 5 en 7 jaar en daar wilden wij niet op wachten. Wij hebben genoegen genomen met iets minder, maar wel onze grootste wens in vervulling zien gaan en daar hebben wij allebei nooit spijt van gehad

+1 smile

+1

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De wens wordt steeds groter.. Empty Re: De wens wordt steeds groter..

Bericht  Nouska wo 1 dec 2010 - 21:04

Heel herkenbaar! Toen ik mijn vriend (inmiddels man) ontmoette, werd mijn altijd al aanwezig kinderwens, ineens binnen een jaar heel concreet; ik wilde met hem gewoon heel graag kindjes Very Happy!
Het heeft nog een 2 jaar geduurd vanaf het moment dat de wens heeel sterk was; we wilden graag eerst een huis kopen en graag trouwen. Ook het liefst wat meer vastigheid qua werk. Toen we dat inmiddels hadden, behalve de vastigheid qua werk, zijn we er toch al voor gegaan. Omdat ik zo redeneerde dat we toch altijd wel weer aan het werk zouden komen, mocht dat mis gaan.
Nu is het na een half jaar nog niet raak, maar inmiddels krijg ik wel een vast contract op mijn werk per 1 januari. Dus wat dat betreft zijn de omstandigheden in onze ogen steeds idealer.
Sterkte met het wachten, ik herken je gevoel. Mij gaf het rust om een bepaalde termijn voor ogen te kunnen hebben. Zo hebben wij gezegd dat zodra we getrouwd waren, we er voor gingen. Anderhalf jaar voor we gingen trouwen, heeft hij me al gevraagd, dus ik wist die datum al heel lang.
Nouska
Nouska
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 20
Punten : 27
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De wens wordt steeds groter.. Empty Re: De wens wordt steeds groter..

Bericht  Live Laugh Love vr 3 dec 2010 - 6:40

Tsjaa, wat is perfect. Hetgeen voor ons belangrijk is ... mijn vriend afgestudeerd heeft en we beide een baan hebben.
Het liefste dan ook nog een huis.

Een termijn afspreken is nog lastig, omdat we niet precies weten wanneer mijn vriend klaar zal zijn met zijn studie. Ik denk dat we over een jaar kunnen proberen een klein ukkiepukkie te verwekken!!
Live Laugh Love
Live Laugh Love
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 340
Punten : 504
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De wens wordt steeds groter.. Empty Re: De wens wordt steeds groter..

Bericht  Susan vr 3 dec 2010 - 6:56

Je hoeft niet te wachten tot het perfect is, maar ik kan me wel voorstellen dat sommige mensen zich er prettiger bij voelen als ze bepaalde zaken eerst voor elkaar hebben. Dat kan van alles zijn, een afgeronde studie, een vast contract, een benedenwoning, een huwelijk, een koophuis, een rijbewijs, een reis die je nog graag wil maken. Het zijn allemaal geen dingen die moeten, maar iedereen heeft wel zijn eigen persoonlijke voorwaarden, denk ik.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De wens wordt steeds groter.. Empty Re: De wens wordt steeds groter..

Bericht  JD za 4 dec 2010 - 13:20

heeeeeeeeeeeel herkenbaar!! ik ben gek op kids, iedereen om mij heen begint nu een beetje de afgelopen maand 7 kraamvisites... :shock: ). daarbij hebben wonen wij sinds juni in ons nieuwe huis, wat nu helemaal af is....helaas wil mijn vriend nog een aantal dingen voor elkaar hebben...zo gaan we van t voorjaar de achtertuin nog aanleggen, das nu nog 1 hoop zand (al vind ik dat niet zo belangrijk...een zwangerschap duurt 9 maanden, en dat kind speelt toch nog niet buiten als t 1 maand oud is...), en hij wil een grotere auto....omdat de wagen enzo waarschijnlijk niet in mijn autootje past.....

zucht....ik ben niet zo praktisch ingesteld, ik wil gewoon het liefst vandaag die pil al de deur uitgooien....heb zoiets van ach....als ik al het geluk heb om snel zwanger te raken (moet je ook nog maar afwachten), dan duurt het nog 9 maanden....dus alles komt wel op zn pootjes terecht...
maar ja, t is een keuze die je samen maakt, dus ik heb t er maar mee te doen;)
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De wens wordt steeds groter.. Empty Re: De wens wordt steeds groter..

Bericht  Gast zo 5 dec 2010 - 6:29

Ik wilde vanaf mijn 20e al serieus een kindje, ik rammelde als een gek haha Laughing

Maar wij zijn er ook voor gegaan toen we beiden wilden, toen was ik 26 en hij 24. We zijn nu 3,5 jaar verder. De situatie is nooit ideaal, we hebben noodgedwongen ook wel eens een "pauze" ingelast ( toen ik bv werkloos was ). Maar aan de andere kant, het hoeft ook niet perfect te zijn. En wat is perfect?
Tja, alleen liefde geven aan je kindje is niet genoeg, maar je hoeft echt niet rijk te zijn om een kindje te onderhouden. Wij werken nu allebei en ook al verdienen we weinig, we gaan er toch nog steeds volledig voor. En je kan ook werkloos of ziek raken als je al een kindje hebt, zo kan je wel "als dit en als dat" blijven zeggen.
Gevoel is ook belangrijk! Als jullie je leven in willen vullen met het krijgen van een kindje, wat houdt je dan tegen?

Overal is een mouw aan te passen en je kan het zo duur maken als je zelf wil. Calculeer ook in dat je, vooral in het begin, minder geld aan dingen als uitgaan en winkelen etc uit zal geven, en meer aan babyspullen. Dat compenseert ook al wel wat. En met een bepaalde inkomensgrens kan je ook denken aan verschillende bijdragen vanuit de overheid.

De keuze maak je uiteindelijk wel samen natuurlijk, en iedereen zal je ander advies geven. In ieder geval succes!

Liefs Tea

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De wens wordt steeds groter.. Empty Re: De wens wordt steeds groter..

Bericht  Gast zo 5 dec 2010 - 6:48

Tea-Leaf schreef:Ik wilde vanaf mijn 20e al serieus een kindje, ik rammelde als een gek haha Laughing

Liefs Tea

Ik ben 23 en sinds een jaar ongeveer "rammel" ik ook Very Happy Het gaat hier nog wel een tijdje duren haha en ik riep altijd heel hard dat ik pas na mijn dertigste kinderen wilde. Ben ik wel van teruggekomen Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De wens wordt steeds groter.. Empty Re: De wens wordt steeds groter..

Bericht  Gast zo 5 dec 2010 - 7:38

Darcy schreef:
Tea-Leaf schreef:Ik wilde vanaf mijn 20e al serieus een kindje, ik rammelde als een gek haha Laughing

Liefs Tea

Ik ben 23 en sinds een jaar ongeveer "rammel" ik ook Very Happy Het gaat hier nog wel een tijdje duren haha en ik riep altijd heel hard dat ik pas na mijn dertigste kinderen wilde. Ben ik wel van teruggekomen Very Happy

Irritant he, die rammelende eierstokken? Very Happy


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De wens wordt steeds groter.. Empty Re: De wens wordt steeds groter..

Bericht  Jordana zo 5 dec 2010 - 7:41

Tea-Leaf schreef:
Darcy schreef:
Tea-Leaf schreef:Ik wilde vanaf mijn 20e al serieus een kindje, ik rammelde als een gek haha Laughing

Liefs Tea

Ik ben 23 en sinds een jaar ongeveer "rammel" ik ook Very Happy Het gaat hier nog wel een tijdje duren haha en ik riep altijd heel hard dat ik pas na mijn dertigste kinderen wilde. Ben ik wel van teruggekomen Very Happy

Irritant he, die rammelende eierstokken? Very Happy


Hier nog een die er last van heeft, maar hier kan het nog steeds even duren.
Jordana
Jordana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5250
Punten : 5346
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De wens wordt steeds groter.. Empty Re: De wens wordt steeds groter..

Bericht  Gast zo 5 dec 2010 - 7:42

Tea-Leaf schreef:
Darcy schreef:
Tea-Leaf schreef:Ik wilde vanaf mijn 20e al serieus een kindje, ik rammelde als een gek haha Laughing

Liefs Tea

Ik ben 23 en sinds een jaar ongeveer "rammel" ik ook Very Happy Het gaat hier nog wel een tijdje duren haha en ik riep altijd heel hard dat ik pas na mijn dertigste kinderen wilde. Ben ik wel van teruggekomen Very Happy

Irritant he, die rammelende eierstokken? Very Happy

Ken het! Was 19/ 20 en wilde echt wel kort na mijn trouwen een kleintje. Helaas... door ziekte zijn we nu bijna 6 jaar verder. En die jaren duren zo lang, om je heen krijgt iedereen kinderen en daar zit je dan...
Maar... zie onder Very Happy Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De wens wordt steeds groter.. Empty Re: De wens wordt steeds groter..

Bericht  Gast zo 5 dec 2010 - 7:47

@Beauty Addict: van harte meis, wat heerlijk! Fijne zwangerschap gewenst! cheers

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De wens wordt steeds groter.. Empty Re: De wens wordt steeds groter..

Bericht  Gast zo 5 dec 2010 - 8:02

Tea-Leaf schreef:@Beauty Addict: van harte meis, wat heerlijk! Fijne zwangerschap gewenst! cheers
Dank je wel! Hoop dat jullie allemaal snel mogen volgen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De wens wordt steeds groter.. Empty Re: De wens wordt steeds groter..

Bericht  Ugly Betty ma 6 dec 2010 - 2:06

Gefeliciteerd Beauty addict!
Ook ik heb last van de kriebels, al 2 jaar ongeveer. Eerst kon het niet vanwege ons huisje, maar we zijn nu verhuisd dus qua huis kan het wel. Maar nu willen we eerst wat meer zekerheid qua inkomen en kijken hoeveel we overhouden in de maand, want ik wil niet fulltime blijven werken als er een kleine komt.
Meiden, succes allemaal om de kriebels in bedwang te houden Wink Onze tijd komt nog wel smile
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De wens wordt steeds groter.. Empty Re: De wens wordt steeds groter..

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 2:34

Ik zou ook ontzettend graag nu aan kinderen beginnen. Als mijn vriend zou zeggen.. Schat we gaan ervoor dan spring ik een gat in de lucht Laughing

Maar dat kan hier gewoon echt niet. Ik volg een studie en werk 8 uur per week, mijn vriend studeert duaal (3 dagen werken 2 volle dagen naar school). We hebben het financieel gewoon echt krap.

Perfect bestaat in mijn ogen ook niet. Maar het lijkt mij ideaal als we beide zijn afgestudeerd, getrouwd zijn en eventueel (maar dit is niet perse een must) een koophuis hebben.

En dat duurt ongeveer nog 4 jaar.. Geduld is een schone zaak..

Mijn vriend vind voor hem 30 wel een mooie leeftijd, maar dan ben ik al 31 en dat wil ik niet voor een eerste kind.. Ik vind puur naar leeftijd gekeken 26/27 wel mooi haha.. Maar dan zegt hij.. jemig dan ben ik pas 25 Rolling Eyes En dat vind hij dan wel weer erg dicht in de buurt komen denk ik.

Over een dikke 4 jaar moet mijn spiraal eruit, en dan zien we wel weer verder :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De wens wordt steeds groter.. Empty Re: De wens wordt steeds groter..

Bericht  Gast ma 6 dec 2010 - 2:35

ohnee joh, een dikke 3 jaar!.. Ik heb dat ding alweer bijna 2 jaar Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De wens wordt steeds groter.. Empty Re: De wens wordt steeds groter..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum