Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

ring groter maken?

4 plaatsers

Ga naar beneden

ring groter maken? Empty ring groter maken?

Bericht  TwistedAngel di 22 mei 2012 - 10:41

Hallo,

Op mijn verjaardag heb ik van mijn vriend een heel mooie zilveren vriendschapsring gekregen. Toen netjes in de winkel in de weer geweest met pasringen en de juiste maat gezocht... dachten we toen.. Nu heb ik de ring twee weken en heb hem nog maar twee of drie keer om kunnen hebben omdat hij eigenlijk toch iets te klein is....
Weet iemand of het mogelijk is om de ring te vergroten? het betreft dus een zilveren ring, met een werkje, deels mat, deels glans.. Ook zit er een klein steentje in.
Ik heb nu maat 16, en ik denk dat 16,5 groot genoeg is..

alvast bedankt voor jullie antwoord
TwistedAngel
TwistedAngel
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 1047
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ring groter maken? Empty Re: ring groter maken?

Bericht  silly-one di 22 mei 2012 - 10:43

Volgens mij kan dat wel. Mijn moeder heeft namelijk ooit haar trouwring eerst laten verkleinen zodat ze hem om haar andere vinger kon dragen ( had iets van een ontsteking, waardoor ze een hele dikke hand kreeg). Later heeft ze hem weer op maat laten maken toen ze hem weer aan haar 'goede' hand ging dragen. Het is wel beperkt qua maten, maar het is mogelijk. Even goed bij de juwelier navragen, maar bij mij weten moet het kunnen.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gizmo di 22 mei 2012 - 18:44

Dat hangt van het werkje af. Heb je toevallig een foto van de ring?
Zodra er steentjes in een ring zitten, is de mogelijkheid om hem te vergroten helaas alleen door er een stukje tussen te zetten. Met een werkje erin is het erg lastig om dat mooi aansluitend te krijgen.
Als ik jou was zou ik vragen of je de ring mag omruilen, of de leverancier daar misschien een speciale prijs voor heeft. (Gedragen ringen nemen ze nooit zomaar terug).

Hou er trouwens wel rekening mee dat ik de zomer je vingers vaak wat dikker zijn dan in de winter smile
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  zwaai zwaai di 22 mei 2012 - 20:01

Ik heb toevallig twee weken terug mijn vriendschapsring laten vergroten. Het ging bij mij maar om 3/4e maat groter. Mijn ring heeft ook een werkje erin zitten en dit ging prima. Ik was iets van 35 euro kwijt omdat mijn ring eigenlijk een trouwring is.
Ik zou gewoon bij de juwelier langsgaan en even vragen
zwaai zwaai
zwaai zwaai
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 99
Punten : 112
Registratiedatum : 02-05-11

Bericht  TwistedAngel wo 23 mei 2012 - 5:25

ik heb hem vanmorgen ingeleverd bij de juwelier. 2/6 kan ik hem pas weer ophalen. Ik weet geen kosten, de vrouw zei: komt wel goed... nouja daar gaan we dan maar vanuit. Maakt mij ook niet heel veel uit eigenlijk, als ik hem straks maar mooi om kan.. Vind het wel naar dat ik nu niets heb... (al hoewel ik heb zijn armband ook nog steeds om)
TwistedAngel
TwistedAngel
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 1047
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: