Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wel of niet proberen?

+2
Annemie
Coco
6 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wel of niet proberen? - Pagina 2 Empty Re: Wel of niet proberen?

Bericht  Gast wo 16 jan 2013 - 2:22

Wat super dat je zo'n goed gevoel hebt en dat de gyn ook zo positief was!

Ja ik ben ingeleid.

Willen ze jou niet inleiden? Anders kan je het daar nog over hebben.

Er zijn een paar dingen belangrijk bij inleiden na een ks. Je mag niet ingeleid worden met de gel, maar wel met de balloncatheter. Met die gel is de kans op een weeenstorm groter en dus ook de druk op je litteken. Als het te hard gaat kunnen ze de gel niet meer verwijderen. De ballon kan op elk moment verwijderd worden.

Daarnaast mag het weeenopwekkend middel niet te hard gaan. Ze houden je heel streng in de gaten bij het opwekken van de weeen. Maar juist al die dingen gaven mij het vertrouwen om het wel te doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet proberen? - Pagina 2 Empty Re: Wel of niet proberen?

Bericht  Gast wo 16 jan 2013 - 2:29

Nee volgens mij wil hij niet gaan inleiden. Om de reden die jij noemt, bang voor een weeen storm. Ik heb me er verder nog niet in verdiept hoe ze een bevalling allemaal kunnen inleiden. De verloskundige zei ook dat ik sowieso wat vaker/langer aan de ctg ging zodat ze het goed in de gaten konden houden.

Ik heb jou steeds in gedachten als ik denk aan de bevalling. Elke bevalling is natuurlijk heel anders. Maar het geeft me wel vertrouwen dat het ook heel goed kan gaan na een ks. Als ik op google kijk, dan zie ik 8 opengescheurde baarmoeders en 2 die maar goed zijn gegaan. Niet erg motiverend :P Heb me ook voorgenomen niet meer op google te gaan kijken Rolling Eyes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet proberen? - Pagina 2 Empty Re: Wel of niet proberen?

Bericht  Gast wo 16 jan 2013 - 2:34

Er is altijd kans op een weeenstorm, ook als het spontaan begint. Maar in mijn geval met de ballon en de weeenopwekkers kon het altijd handmatig aangepast worden. Ballon kon eruit en de opwekkers konden 'lager' gezet worden. Dus echt angst voor een weeenstorm had ik niet meer. Het ging gewoon heel gedoseerd. Elk half uur werden de opwekkers een klein stukje opgehoogd, zodat het niet te snel ging.

Waar ik bevallen ben, werkte een vrouw al 18 jaar op de afdeling en zij heeft maar 1 keer meegemaakt dat het tijdens het inleiden niet goed ging met het litteken. En zelfs toen waren ze er ruim op tijd bij en ging het uiteindelijk gewoon goed.

Je leest altijd de doemscenario's dat had ik ook toen ik zocht. Denk inderdaad maar aan mijn verhaal Laughing . Het kan allemaal prima. Overigens is Juutjepetuutje ook vaginaal bevallen na een keizersnede. Het hele verhaal ken ik nog niet, maar dat zijn in ieder geval vast 2 succesverhalen Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wel of niet proberen? - Pagina 2 Empty Re: Wel of niet proberen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum