Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Foto's van je kind op internet

+12
*Lookie*
Manderijn
Jezzie
Coco
Purpleflower
Bluestar
CCC
xxjojootjexx
blondje1313
Mamsie
Annemie
Aagje!
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Foto's van je kind op internet Empty Foto's van je kind op internet

Bericht  Gast vr 4 jan 2013 - 1:55

Ik was net een beetje aan het surfen en kwam via via op de twitteraccount van R. z'n juf terecht. Het account is niet afgeschermd en iedereen kan dus haar tweets lezen en haar foto's bekijken.
Ik zag dat er aardig wat foto's van gebeurtenissen in de klas met daarop dus ook R. en zijn klasgenootjes op staan. Op zich geen wereldschokkende foto's, maar ik vind het wel een beetje vreemd want ik kom op die manier dus foto's tegen van mijn eigen kind die ik zelf niet eens heb en waar ik dus ook geen toestemming voor gegeven heb.

Ik werk zelf in de kinderopvang en bij ons is het niet toegestaan om met je mobiel foto's van kinderen die op ons kdv zitten te maken en het is dus al helemaal niet toegestaan om deze op Twitter of Facebook te zetten. Ik zou dat ook echt niet doen zonder dat de ouders hier vanaf weten!

Wat zouden jullie in dit geval doen? Nogmaals, het zijn geen rare foto's en de bedoeling van de juf is goed natuurlijk, maar zouden jullie haar hier op aanspreken?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Foto's van je kind op internet Empty Re: Foto's van je kind op internet

Bericht  Aagje! vr 4 jan 2013 - 1:57

als je er een probleem in ziet, dan moet je dat aangeven.

Persoonlijk zou ik als het normale foto's zijn dit niet doen.
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Bericht  Annemie vr 4 jan 2013 - 1:58

Ja, ik zou haar daar zeker op aanspreken. Ze bedoeld het vast niet verkeerd, maar ik zou er niet blij mee zijn.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Mamsie vr 4 jan 2013 - 1:59

Hm dat is idd niet professioneel. Ik zou haar er op wijzen.
Bij ons op school hebben ze een picassa per klas. Die is afgeschermd en daar komen alle leuke foto's op.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 4 jan 2013 - 2:02

XXAnnieXX schreef:als je er een probleem in ziet, dan moet je dat aangeven.

Persoonlijk zou ik als het normale foto's zijn dit niet doen.

Ik zie er niet echt een probleem in. Maar ergens vind ik het wel vreemd dat een ander zomaar foto's met mijn kind er op op internet zet.

Op een site die met een wachtwoord beveiligd is vind ik dan weer geen probleem. Of als ze van te voren toestemming had gevraagd had ik het waarschijnlijk met deze foto's ook wel prima gevonden.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 jan 2013 - 2:10

Onze ouders moeten ons toestemming geven om foto's van de kinderen op onze website te plaatsen. Ik vind het niet erg netjes dat zij zomaar foto's van haar leerlingen op Facebook zet. Onze school heeft ook een Facebook pagina. Er zijn wel eens ouders geweest die een link plaatsten van mijnalbum.nl met foto's van activiteiten op school. Ook deze zijn verwijderd door ons. Omdat hier kinderen op staan die niet op het internet mogen.

Ik zou er zelf overigens niet blij mee zijn.

Gast
Gast

Bericht  blondje1313 vr 4 jan 2013 - 2:12

Ik zou het denk ik wel aankaarten bij de juf, ze is zich waarschijnlijk van geen kwaad bewust, maar volgens mij mag het gewoon niet. Als de schoolleiding erachter komt zou het volgens mij best kunnen zijn dat ze op het matje geroepen wordt. Of is het juist een officieel twitteraccount vanuit school? Dat is op zich best een leuk idee en hebben ze bij mijn werk (VO) ook. Ook daar komen wel eens foto's op, maar volgens mij ook niet zomaar zonder toestemming (maar dat weet ik niet zeker).

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  xxjojootjexx vr 4 jan 2013 - 2:13

Heb je niet voor akkoord getekend op het aanmeldformulier van de school?
Zon vraag stond er bij ons toentertijd wel op namelijk.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 4 jan 2013 - 2:14

Ik zou dit zeker aankaarten bij de juf. Ik ben zelf ook juf, maar zou nooit zomaar foto's van kinderen openbaar op internet zetten. Misschien is ze er zich helemaal niet bewust van.

Laatst aangepast door lelie op vr 4 jan 2013 - 8:41; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 jan 2013 - 2:15

xxjojootjexx schreef:Heb je niet voor akkoord getekend op het aanmeldformulier van de school?
Zon vraag stond er bij ons toentertijd wel op namelijk.

Ja, voor op het afgesloten gedeelte van de site van de school. Maar daar wordt nooit iets opgezet....

Gast
Gast

Bericht  CCC vr 4 jan 2013 - 2:17

Dit is alles behalve professioneel, en afgeschermd of niet (ook al zijn het normale foto's) wil ik niet dat iedereen zomaar foto's online zet van N. Dat wij dat zelf doen is aan ons, maar wil dit niet van anderen dus zou haar erop aanspreken en vragen ze te verwijderen.

Jojootje: al heb je akkoord gegeven, dan lijkt het me niet de bedoeling dat dit op FB te vinden is. Dan geef je akkoord voor de website van school neem ik aan. Zo werkt het bij ons op het werk ook, ouders geven akkoord voor de website van de organisatie en niet voor andere websites.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Bluestar vr 4 jan 2013 - 2:21

Ik zou het ook zeker aangeven.. lijkt me niet meer dan normaal dat ze daar toestemming voor moet vragen... ondanks dat het nette fotos zijn hoort het niet!
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Bericht  Purpleflower vr 4 jan 2013 - 3:07

Annemie schreef:Ja, ik zou haar daar zeker op aanspreken. Ze bedoeld het vast niet verkeerd, maar ik zou er niet blij mee zijn.

+1 ik zou er echt niet blij mee zijn. Zet zelf al geen foto's van onze dochter op internet. En wil ook niet dat een ander dat doet.
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Bericht  Coco vr 4 jan 2013 - 3:12

Ik zou er zeker wat van zeggen en het ook niet willen hebben.
Als het een site van de school zelf is en je weet ervan heb ik er geen problemen mee. Maar ik verwacht toch eigenlijk niet dat hun juf of meester straks foto's van hun op hun privetwitter/facebook/hyves of wat voor site dan ook plaatsen zonder hier toestemming voor te vragen. Als ik er dus zelf achter moet komen dan zullen ze daar wel iets van horen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  xxjojootjexx vr 4 jan 2013 - 3:15

Bij ons stond het meer uitgebreid.. Echt voor de site van school, maar ook "voor andere doeleinden"
Voor allebei moest je apart akkoord geven,

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Bericht  Jezzie vr 4 jan 2013 - 3:55

Ik zou het ook niet leuk vinden als ik op die manier foto's van mijn dochter op internet tegen kom.
Ik zou het melden bij de juf, dat je dit niet prettig vind.
Bij ons moeten de ouders toestemming geven om foto's op de website van het kdv te mogen plaatsen.

Het is bij mij op mijn werk ook wel eens voorgekomen dat we de verjaardag van een kind hebben gefilmd met de camera van die ouders en vervolgens stond het filmpje op youtube. Daar hebben we toen ook wat van gezegt, want er stonden ook andere kinderen op.
Nu filmen we alleen nog maar het jarige kindje als we een camera krijgen van de ouders.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast vr 4 jan 2013 - 4:51

Op zich heb ik niet heel veel tegen foto's van mijn kinderen op internet, ik plaats hier wel eens foto's en op mijn fb staan ook foto's van ze, maar als een juf op haar persoonlijke (!) twitteraccount foto's post, zou ik dat niet willen hebben. Ik vind het erg onprofessioneel en van een juf zou ik verwachten dat ze dit soort dingen niet zonder toestemming van ouders zou doen.

Ik vind trouwens de omschrijving uit de papieren van jojootje 'voor andere doeleinden' erg vaag.. Wat zijn andere doeleinden dan? Persoonlijke facebook-pagina's en twitteraccounts, infoblaadjes voor school, powerpointpresentaties voor nieuwe ouders?

Gast
Gast

Bericht  Manderijn vr 4 jan 2013 - 7:39

Op haar persoonlijke account?? Of via een account van school?
Ik zou het namelijk niet fijn vinden als ze dat op een persoonlijk account heeft staan. En haar daar ook zeker op aanspreken.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12

Bericht  Gast vr 4 jan 2013 - 8:04

Manderijn schreef:Op haar persoonlijke account?? Of via een account van school?
Ik zou het namelijk niet fijn vinden als ze dat op een persoonlijk account heeft staan. En haar daar ook zeker op aanspreken.

Haar persoonlijke account. En dat vind ik niet onder 'andere doeleinden' waar Jojootje het over heeft vallen.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 4 jan 2013 - 8:05

Ik zou hier echt wat van zeggen.

Gast
Gast

Bericht  Manderijn vr 4 jan 2013 - 8:07

Pritt schreef:
Manderijn schreef:Op haar persoonlijke account?? Of via een account van school?

Haar persoonlijke account. En dat vind ik niet onder 'andere doeleinden' waar Jojootje het over heeft vallen.

Ik vind het eigenlijk gewoon not done, en hoop ook niet dat het mij dan zou gebeuren dat ik het dan per ongeluk tegen kom. Kijk, op de site van school; prima. Maar verder houd het wel op. Weet ik veel wie die dingen er weer af plukt dan. Nee, zou me er niet prettig bij voelen.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12

Bericht  *Lookie* vr 4 jan 2013 - 8:12

Ik zou haar er zeker op aanspreken, ik vind het heel raar. Wij kiezen er ook voor om geen foto's van onze zoon op internet te zetten, ivm het werk van mijn vriend. Het is ook weleens gebeurd dat een vriendin of familielid dit niet wist en een foto op fb met mij deelde, die heb ik dan ook gevraagd om het weer te verwijderen en dan maar per mail te versturen. Wat ze ook netjes gedaan hebben trouwens, en ze begrepen het ook wel. Ik ben hartstikke trots op ons kind en zou hem het liefst aan de hele wereld laten zien maar omwille van zijn veiligheid (en omdat hij er ook niet zelf voor kiest) doe ik het niet.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Lejow vr 4 jan 2013 - 8:20

Dat vind ik echt niet kunnen!

Ik plaats soms foto's op onze schoolsite, alleen van de kindjes waar we toestemming voor hebben.
Maak in leuke situaties soms foto's met mijn telefoon, die ik dan naar de ouders mail.
Maar ik zal nooit foto's op mijn prive FB/twitter/hyves/what ever zetten. Vind dat gewoon niet kunnen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  xxjojootjexx vr 4 jan 2013 - 8:33

Rejoy, daar stond een opsomming achter, maar wat er precies stond weet ik niet meer..

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Bericht  _Jet vr 4 jan 2013 - 8:38

Ik vind het ook niet kunnen. De foto's die ik maak van leerlingen komen alleen op de website van school. Deze foto's zijn niet openbaar, je moet inloggen om deze te kunnen zien.
_Jet
_Jet
Prater
Prater

Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud