Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Morgen "Het huis" bezichtiging, gelijk een bod uitbrengen?

+25
Dennenappel
Marin
Charles
Linda
loesje
Katrien
Pompoen
mii_joyce
Viva
Tiara
Blond
Xanna
Pussycat
Annie24
Green_Pepper
Alex
Paper Crown
Lady1984
mzcharlotte
Juutjepetuutje
Lady4
Happinaz
Shisha
Ella
Roodkapje
29 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Morgen "Het huis" bezichtiging, gelijk een bod uitbrengen? Empty Morgen "Het huis" bezichtiging, gelijk een bod uitbrengen?

Bericht  Roodkapje zo 16 dec 2012 - 1:46

Wij gaan morgen kijken in een huis wat qua prijs nu echt heel gunstig is. Er zijn deze week nog 2 andere kijkers ( 1 voor ons morgenmiddag) en 1 de dag erna.
We willen dit huis eigenlijk gewoon heel graag. Het heeft de ruimte die we zoeken, de garage die mijn man wil, mooie grote tuin die ik wil en het ziet er op het eerste gezicht niet slecht uit (niet dat we het niet zouden verbouwen maar dat is gewoon kwestie van smaak) en dichtbij de winkels en de stad.
Het is dichtbij bij mijn schoonmoeder vandaan maar mijn man is er opgegroeid en heeft 30 jaar in die buurt gewoond. 6 jaar met mij in een appartement en 24 jaar bij zijn mama. Hij vooral kent die kant van de wijk goed. Hij weet wie er in het huis woont, hij kent de buren, weet hoe het huis eruit ziet aan de binnenkant qua ruimte dan.. niet het huis specifiek etc.
Nu hadden we gister het erover om als we gaan kijken direct een bod uit te brengen als het bevalt met de ontbindende voorwaarde opgenomen dat als er wat mankeert uit het bouwkundig rapport wat groter is als een X bedrag dat we dan van de koop af kunnen zien.

Nu sprak ik net een kennis van mij, die zei als je het nou zo graag wilt.. waarom bied je niet voorafgaande aan de bezichtiging van die anderen. Dan doe je een scherp bod met de voorwaarde van bezichtiging en bouwkundige keuring.
Leek mij best een goed idee.... Ik heb al even opgezocht dat het zou mogen... maar hoe verstandig is het?

En wat zou je dan bieden?

Ik krijg al helemaal kriebels in mijn buik, we zijn in ons hoofd het huis al ongeveer aan het inrichten. Het is gewoon qua ruimte en alles wat wij willen ideaal... en we houden zelfs met alle 4 kinderen een eigen kamer, nog een kamer over :O

Laatst aangepast door Roodkapje op do 20 dec 2012 - 16:02; in totaal 1 keer bewerkt
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Morgen "Het huis" bezichtiging, gelijk een bod uitbrengen? Empty Re: Morgen "Het huis" bezichtiging, gelijk een bod uitbrengen?

Bericht  Ella zo 16 dec 2012 - 1:52

Ik heb nog nooit gehoord dat mensen voor een bezichtiging een bod uitbrengen, geen idee ofdat gebruikelijk is. Staat het huis nog maar net te koop?
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Morgen "Het huis" bezichtiging, gelijk een bod uitbrengen? Empty Re: Morgen "Het huis" bezichtiging, gelijk een bod uitbrengen?

Bericht  Shisha zo 16 dec 2012 - 1:53

Ik zou denk ik toch eerst even kijken. Maar ziet er mooi uit en zo op het eerste oog ziet alles er goed uit. Lekker ruim!
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Happinaz zo 16 dec 2012 - 1:55

Wat een enig huis! En leuk die sloot, en mooie tuin! En dan ook nog zo'n mooie prijs!
Ik snap wel dat je daar blij en 'opgewonden' van wordt! Laughing Morgen "Het huis" bezichtiging, gelijk een bod uitbrengen? 281626781
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Roodkapje zo 16 dec 2012 - 1:55

Ella schreef:Ik heb nog nooit gehoord dat mensen voor een bezichtiging een bod uitbrengen, geen idee ofdat gebruikelijk is. Staat het huis nog maar net te koop?

Ik ook niet hoor! Zou niet eens weten dat het kon als het me niet was verteld. Nee 4 maanden, maar is van 232.000 naar 189.000 gezakt....
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Bericht  Ella zo 16 dec 2012 - 1:56

Ella schreef:Ik heb nog nooit gehoord dat mensen voor een bezichtiging een bod uitbrengen, geen idee ofdat gebruikelijk is. Staat het huis nog maar net te koop?

Het staat nog maar 4 maanden te koop en zijn nu al 40.000 euro gezakt, ze willen er wel heel graag vanaf denk ik.

Ik zou zelf eerst de bezichtiging afwachten, voor je een bod uitbrengt.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  Lady4 zo 16 dec 2012 - 2:00

Nee, dat zou ik niet doen. Een huis kopen moet je bovenal verstandelijk doen en in mindere mate op gevoel. Het gevoel moet natuurlijk goed zijn, maar belangrijker is dat het huis in goede staat is. Dus nee, bieden voor een bezichtiging zou ik nooit doen.

Ik ben zelf groot voorstander van twee bezichtigingen voordat je eventueel overgaat tot bieden. De tweede keer zie je zoveel dingen die je de eerste keer niet hebt gezien.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Juutjepetuutje zo 16 dec 2012 - 2:01

ik zou ook eerst een bezichtiging afwachten. wij hebben ook wel huizen gehad waar we al helemaal verliefd op waren, had het al ingericht n.a.v. de foto's en toch toen we er rond liepen hadden we niet hét gevoel er bij!
het ziet er wel mooi uit en de prijs ook! maar ik zou nog even wachten tot morgen en als je dan na bezichtiging nog steeds zo verliefd bent kun je alsnog vrij snel een bod uitbrengen toch. denk alleen niet dat ze nog héél veel zullen zakken als ze al zo'n end gezakt zijn.
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693

Bericht  Lady4 zo 16 dec 2012 - 2:04

Ik heb de link bekeken en snap eerlijk gezegd jullie enthousiasme totaal niet. Dat is deels een kwestie van smaak natuurlijk. Maar op een huis wat toch al enigszins verouderd is qua keuken, badkamer, etc, zou ik zeker niet gaan bieden voordat ik het gezien zou hebben.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  mzcharlotte zo 16 dec 2012 - 4:05

Kun je tegenwoordig geen optie meer nemen? Ik heb na de eerste bezichtiging in 2004 een optie genomen waardoor niemand anders meer kon bezichtigen totdat we er niet uit zouden komen met onderhandelen. Ik zou zeker eerst kijken en rekenen; zoals Lady al zegt - ik zou er nog een hoop aan willen doen op het te moderniseren. Maar in deze omgeving (ben zelf een Rotterdamse) is dit wel iets om warm van te lopen ja Wink
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  Roodkapje zo 16 dec 2012 - 4:16

Lady4 schreef:Ik heb de link bekeken en snap eerlijk gezegd jullie enthousiasme totaal niet. Dat is deels een kwestie van smaak natuurlijk. Maar op een huis wat toch al enigszins verouderd is qua keuken, badkamer, etc, zou ik zeker niet gaan bieden voordat ik het gezien zou hebben.

Dat zijn ook allemaal zaken die er per direct uit gaan en nieuw worden neergezet. Dat is ook niet waar ik enthousiast over word... Het is meer de ruimte etc. We hebben 4 kinderen en een passend huis met garage in de randstad dichtbij ons werk is gewoon moeilijk te vinden voor een redelijke prijs. We gaan overal houten vloeren leggen en laten dan een open haard inbouwen.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Bericht  Lady1984 zo 16 dec 2012 - 5:37

Ik snap ook wel dat je er enthousiast van wordt. Het is wel een kwestie van er 'doorheen' kijken, maar ik denk dat het iets heel moois kan worden. Als je voor jezelf goed dichttimmert dat je er bij gebreken nog wel vanaf kan, dan zou ik gewoon bieden. Ik weet niet hoe het precies zit, maar als jij met die mensen in onderhandeling bent, dan mag er toch niet nog door een 3de partij geboden worden?? Ik kijk altijd die Engelse woonprogramma's, maar eigenlijk geen idee of dat in Nederland ook zo is.

Edit: Als het zo werkt als hierboven is het misschien handig om wel echt laag te bieden, zodat ze niet akkoord gaan. Dan heb je tijd voor een bezichtiging en is het dan écht wat jullie willen dan bied je wel het bedrag dat je in gedachten hebt.
Lady1984
Lady1984
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 255

Bericht  Paper Crown zo 16 dec 2012 - 5:48

Nooit doen. Zo wil je TE graag. Lijkt me niet goed zo 'obsessed' te zijn met een huis nog voor je het gezien hebt. Als 't weg is, dan was 't gewoon je huis niet. En eerlijk, zo bijzonder is het huis op dit moment niet dus de kans is klein dat mensen direct een bod uitbrengen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Alex zo 16 dec 2012 - 7:04

Lady4 schreef:Ik heb de link bekeken en snap eerlijk gezegd jullie enthousiasme totaal niet. Dat is deels een kwestie van smaak natuurlijk. Maar op een huis wat toch al enigszins verouderd is qua keuken, badkamer, etc, zou ik zeker niet gaan bieden voordat ik het gezien zou hebben.

Wat is er precies 'enigszins verouderd' aan de badkamer en de keuken? Ik zie dat echt niet Embarassed

Ontopic: Ik zou niet voorafgaand aan de bezichtiging een bod uitbrengen. Je kunt volgens mij wel een optie nemen als het echt bevalt tijdens de bezichtiging.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  Gast zo 16 dec 2012 - 7:28

Alex schreef:

Wat is er precies 'enigszins verouderd' aan de badkamer en de keuken? Ik zie dat echt niet Embarassed

Ontopic: Ik zou niet voorafgaand aan de bezichtiging een bod uitbrengen. Je kunt volgens mij wel een optie nemen als het echt bevalt tijdens de bezichtiging.

Ik snap dat 'verouderde' ook niet. Heb wel eens veel en veel erger gezien.

Gast
Gast

Bericht  Green_Pepper zo 16 dec 2012 - 7:34

Er valt zeker wel iets moois en moderners te maken van dit huis!
Ik zou nooit bieden voor het gezien te hebben. Foto's zijn natuurlijk altijd zo mooi mogelijk gemaakt en ik zou de echte staat van de keuken en badkamer eerst wel willen zien met eigen ogen.

Hopelijk is de bezichtiging zoals jullie hopen en verwachten. Veel plezier alvast!
Green_Pepper
Green_Pepper
Prater
Prater

Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Annie24 zo 16 dec 2012 - 7:58

Ik zou ook nog geen bod uitbrengen voor je het gezien hebt. Daarnaast weten de verkopers ook dat er deze week nog meer kijkers komen, dus die zullen dat waarschijnlijk eerst afwachten voor ze bij jullie een tegenbod zullen doen.

Foto's zijn idd altijd mooier dan in het echt en de ruimte lijkt ook groter. Ons huis staat sinds gister op Funda en het lijkt wel 3x zo groot als in het echt Laughing
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Ella zo 16 dec 2012 - 8:25

In ieder geval veel succes morgen. Hopelijk is het wat jullie verwachten
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Bericht  Roodkapje zo 16 dec 2012 - 9:28

Dank je wel! Wij wachten inderdaad af en doen wellicht aan het einde van de bezichtiging een bod. We dachten aan een startbod van 173.000 ( na overleg met mn paps haha, mijn man wil hoger inzetten want die is nog verliefder als ik)

@verouderd: ik begrijp het wel, het is niet oud.. maar gewoon niet modern. Die badkamer komt uit 2008 ofzo.. maar niet gerestyled naar de smaak van deze tijd. Als we dit huis zouden kopen hebben we nog genoeg financiele ruimte om te verbouwen en dat zouden we dan ook direct doen. We wonen nu in een nieuwbouwhuis die vele malen mooier is als dit huis, maar dan ook 150.000 euro duurder als je het zou willen kopen.. nu huren we dat, maar zoveel verdienen we niet dat we dat kunnen bekostigen.

Niet quoten : maar dit is ons huis nu ( tenminste deze is van 1 vd buren) maar even voor het idee

http://www.funda.nl/koop/zoetermeer/huis-47124215-witte-de-withstraat-2/
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Bericht  Gast zo 16 dec 2012 - 9:48

Poeh, mag ik daar een bod op doen. :P Wat een grandioos huis!

Gast
Gast

Bericht  Roodkapje zo 16 dec 2012 - 9:52

Maura schreef:Poeh, mag ik daar een bod op doen. Morgen "Het huis" bezichtiging, gelijk een bod uitbrengen? 253468018 Wat een grandioos huis!

Dat zouden de buren niet erg vinden Wink
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Bericht  Gast zo 16 dec 2012 - 9:54

Roodkapje schreef:
Maura schreef:Poeh, mag ik daar een bod op doen. Morgen "Het huis" bezichtiging, gelijk een bod uitbrengen? 253468018 Wat een grandioos huis!

Dat zouden de buren niet erg vinden Wink

Nee, dat snap ik wel. Helaas is het huis niet in mijn woonplaats en ontbreekt het me aan de centen, maar anders wist ik het wel. smile

Veel succes, trouwens, morgen bij het bezichtigen. Bod achteraf is wellicht beter, dan vooraf. Persoonlijk zie ik liever eerst iets voor ik een bieding doe of overga tot een koop. smile

Gast
Gast

Bericht  Pussycat zo 16 dec 2012 - 10:08

Maar wat zou de reden zijn om niet te bieden?
Je zit er dan toch niet gelijk aan vast of wel?
Ja ze weten dan dat je het wel erg graag wilt, dus zakken in prijs zal dan niet of lastiger gaan. Maar de vraag is of dat anders wel zo is. En hoe belangrijk is dat?

Wij hadden geen minuut later moeten bieden op het huis waar we nu wonen. Anders was dit ons huis niet geweest.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Xanna zo 16 dec 2012 - 10:13

Misschien lees ik niet goed, maar je zegt; alle vier de kinderen een eigen kamer en dan hou je nog een kamer over. Ik neem aan dat slaapkamer 5 voor jullie zelf is? (kortom, dan houd je toch niets over?) Volgens mij kun je van de zolder/vliering ook niet echt een slaapkamer maken, gezien de nokhoogte van 1.50m..

Het is maar net wat je ideaal vindt. De 'slaapetage' heeft 4 kamers en een badkamer, er zal dus altijd één kind of de ouders twee etages lager moeten slapen in de zogenoemde tuinkamer?

Ik zou dus rustig afwachten tot de bezichtiging!

Xanna
Prater
Prater

Aantal berichten : 504
Punten : 556

Bericht  Gast zo 16 dec 2012 - 11:03

Toch vind ik het huis waar jullie nu wonen echt véél mooier qua uiterlijk/bouw.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: