Fotoshoot
+2
Sanne
Droopy28
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Fotoshoot
Hoe duur is een fotoshoot ongeveer? In de studio en op locatie? Nu weet ik wel dat de prijsverschillen groot zijn, maar ik zoek een beetje een richtlijn. En hoeveel foto's krijg je daar naderhand voor? Hoef niet per se een afdruk op canvas oid (natuurlijk wel erg leuk!), maar de foto's op cdrom of via de mail is ook al fijn.
Mijn vriend wil een fotoshoot van ons samen namelijk
Mijn vriend wil een fotoshoot van ons samen namelijk
Gast- Gast
Re: Fotoshoot
Bij ons in de buurt kun je via Groupon vaak een leuke fotoshoot scoren voor heel weinig. Ik heb die vorig jaar gedaan (foto op mn Facebook) Ik had voor 19 euro toen een shoot, een uur lang en kreeg 3 foto's mee. Ik was ook samen met iemand. Ik zou zeggen hou Groupon in de gaten want hij staat er regelmatig op!
Droopy28- Fluisteraar
- Aantal berichten : 214
Punten : 407
Registratiedatum : 07-01-11
Ik weet niet waar je woont maar je zou Oreo eens een PM kunnen sturen.
Zij maakt zo nu en dan foto's van de kindjes.
Ik ben ook eens in Eindhoven geweest, daar kreeg ik iets van 30 bewerkte foto's mee op CD voor 60.- geloof ik.
Dan kun je naderhand zelf laten afdrukken (evt ook voor andere) zoveel je maar wil.
De meeste doen dit overigens niet.
Zij maakt zo nu en dan foto's van de kindjes.
Ik ben ook eens in Eindhoven geweest, daar kreeg ik iets van 30 bewerkte foto's mee op CD voor 60.- geloof ik.
Dan kun je naderhand zelf laten afdrukken (evt ook voor andere) zoveel je maar wil.
De meeste doen dit overigens niet.
Gast- Gast
Oreo's ouders wonen in mijn woonplaats dus dat zou wel te regelen zijn Maar ik wil sowieso even oriënteren.
Droopy, woon jij bij mij in de buurt dan? Of wist ik dat al?
Bedankt voor de tips!
Droopy, woon jij bij mij in de buurt dan? Of wist ik dat al?
Bedankt voor de tips!
Gast- Gast
Ik heb ook een shoot gedaan met mijn vriend en dochter, maar was daar echt veel geld voor kwijt. De shoot zelf was maar 35 euro, maar we kregen de foto's niet mee om zelf af te drukken, dus daar ging het geld inzitten. Ik heb een grote foto af laten drukken op plexiglas en daar was ik alleen al 170 euro voor kwijt. Ik heb de foto's wel digitaal gekregen in een bestandje, maar in een andere resolutie, zodat je er niets mee kan.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Ik doe love shoots, dat zijn shoots van stelletjes. Je kunt op m'n website kijken voor meer informatie. Ik doe alleen shoots in natuurlijk licht, dus geen studio, omdat ik natuurlijk licht de mooiste zachte kleuren vind geven.
Maar eerlijk is eerlijk: mijn shoots zijn wel duurder dan de gemiddelde studio shoot, omdat ik zelf ook altijd naar locatie kom (maar verder geen reiskosten reken, alles is inclusief), lekker lang bezig ben, en je alle foto's op hoge resolutie op dvd krijgt.
Bij veel studio fotografen krijg je slechts een paar foto's opgestuurd en de rest tegen meerprijs.
Maar dat is een overweging die je mee zou kunnen nemen.
Sowieso mag je me altijd PM'en als je ook een andere fotograaf hebt gevonden en even wilt laten beoordelen door mij of ik t goed vind.
Maar eerlijk is eerlijk: mijn shoots zijn wel duurder dan de gemiddelde studio shoot, omdat ik zelf ook altijd naar locatie kom (maar verder geen reiskosten reken, alles is inclusief), lekker lang bezig ben, en je alle foto's op hoge resolutie op dvd krijgt.
Bij veel studio fotografen krijg je slechts een paar foto's opgestuurd en de rest tegen meerprijs.
Maar dat is een overweging die je mee zou kunnen nemen.
Sowieso mag je me altijd PM'en als je ook een andere fotograaf hebt gevonden en even wilt laten beoordelen door mij of ik t goed vind.
Laatst aangepast door Marin op ma 31 dec 2012 - 23:44; in totaal 1 keer bewerkt
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Dat zou ik wel een groot voordeel vinden, dat je alle foto's op DVD krijgt.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ja, dat wil ik inderdaad wel, dat we alle foto's in hoge resolutie digitaal hebben zodat we zelf ook nog het één en ander voor ouders/oma's kunnen laten afdrukken.Susan schreef:Dat zou ik wel een groot voordeel vinden, dat je alle foto's op DVD krijgt.
Marin, dank je wel!! Moet nog even kijken, het zijn vooralsnog alleen maar plannen, maar ik heb in elk geval wel aan jou en Oreo al zitten denken.
Gast- Gast
Susan schreef:Dat zou ik wel een groot voordeel vinden, dat je alle foto's op DVD krijgt.
Ik ook!!!
Wij hadden laatst met het hele (samengestelde) gezin voor mijn schoonouders een fotoshoot.
De shoot was zelf niet zo duur, iets van 35 euro ofzo. Maar toen kwamen de foto prijzen.
Bij de shootprijs zat dus geen enkele foto inbegrepen, je moest ze er echt los bijkopen.
Ik heb uiteindelijk maar 1 foto gekocht, van 13x18 en die was al €12,50!! En dan is het ook nog eens op zulk papier afgedrukt dat het niet in te scannen en bij te bestellen is.
We hadden ook een canvas van een van de foto's van alle kleinkinderen bij hem besteld, van 40x80 cm, en die was 175 euro!!!
Toegegeven, ziet er mooi uit, ophangsysteem erbij enz. Maar #($&#($ wat een prijzen!
Ik vind een fotograaf waar je iets meer voor de shoot betaald en vervolgens alle foto's op dvd krijgt (of je kunt ze bijbestellen voor een klein bedrag, want zelfs dat was bij hem niet mogelijk, iets op dvd krijgen), veel fijner!!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Munk van hier doet ook fotoshoots!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Als ik je een tip mag geven, zou ik eerst goed bedenken wat voor soort foto's je wilt. Bekijk veel voorbeelden, wat vind je mooi en wat niet. Hoe zie je het voor je. Wat is iets wat goed bij jullie past? Foto's in jullie stad, in de natuur, of juist een hele zwarte of witte achtergrond waarbij je alleen jullie ziet. Ik zou goed bedenken wat je mooi vindt en daarbij een fotograaf zoeken die daarbij past. Fotografen zijn er genoeg, maar t is belangrijk dat je een resultaat krijgt waar JULLIE tevreden mee zijn.
En qua prijs indicatie. Tja er zijn mensen die t voor €20 doen, maar dan vraag ik me af hoe zo iemand daar wat aan verdient, en ik ken fotografen die love shoots aanbieden van €600 en die zijn prachtig maar erg prijzig natuurlijk. En daar tussen zit nog heel scala aan prijzen natuurlijk.
En qua prijs indicatie. Tja er zijn mensen die t voor €20 doen, maar dan vraag ik me af hoe zo iemand daar wat aan verdient, en ik ken fotografen die love shoots aanbieden van €600 en die zijn prachtig maar erg prijzig natuurlijk. En daar tussen zit nog heel scala aan prijzen natuurlijk.
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Als ik je een tip mag geven, zou ik eerst goed bedenken wat voor soort foto's je wilt. Bekijk veel voorbeelden, wat vind je mooi en wat niet. Hoe zie je het voor je. Wat is iets wat goed bij jullie past? Foto's in jullie stad, in de natuur, of juist een hele zwarte of witte achtergrond waarbij je alleen jullie ziet. Ik zou goed bedenken wat je mooi vindt en daarbij een fotograaf zoeken die daarbij past. Fotografen zijn er genoeg, maar t is belangrijk dat je een resultaat krijgt waar JULLIE tevreden mee zijn.
Dat is toch niet jouw probleem, als je een fotoshoot wil? Misschien heeft diegene veel talent maar nog niet veel ervaring met opdrachten en wil die persoon op die manier ervaring opdoen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Dat is waar, en het hoeft niet persé iets over kwaliteit te zeggen. Maar je kan je af vragen of dat wel de beste keuze is. Maar dat is natuurlijk iemands eigen keuze, ik geef alleen het grote prijs verschil aan en daar zit uiteindelijk toch ook kwaliteit verschil in.
Marin- Lady Post-a-lot
Nouja, persoonlijk vind ik wel dat als iemand voor dat weinige geld foto's naar onze wensen maakt, eerder geneigd ben daar voor te gaan. Grof geld uitgeven voor een fotoshoot zal ik denk ik alleen maar doen als ik ooit weer een keer ga trouwen, dus wat dat betreft vallen de echt dure fotografen helaas wel sneller af. Ben overigens best bereid wat extra neer te leggen als ze daarvoor een dvd met de foto's mee willen geven.
Gast- Gast
munk- Fluisteraar
- Aantal berichten : 252
Punten : 314
Registratiedatum : 29-10-12
Ik vind die eerste foto heel mooi Munk, die sfeer hou ik echt van.
Marin- Lady Post-a-lot
Me too , sowieso vind ik buiten fotograferen heel leuk en mooi om te doen! Er zit veel uitdaging in omdat het licht elke keer weer anders is. Ook het spelen met reflectieschermen is erg leuk buiten.
munk- Fluisteraar
- Aantal berichten : 252
Punten : 314
Registratiedatum : 29-10-12
Soortgelijke onderwerpen
» N.a.v. Fotoshoot, toon jullie fotoshoot/studio foto's
» Fotoshoot
» n.a.v. Fotoshoot
» Nav fotoshoot
» Fotoshoot
» Fotoshoot
» n.a.v. Fotoshoot