Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vuurwerk: auto vernield

+15
Slakje
ThinkPink
Lenthe
nina
Parisienne
luisa
Susan
Sanne
Lejow
Arwyn
TukTuk
Elliot
Ibbeltje
Sam
SuzieQ
19 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

vuurwerk: auto vernield Empty vuurwerk: auto vernield

Bericht  SuzieQ ma 31 dec 2012 - 22:37

Hier was het gisteren de hele dag flink knallen, ook echt heel harde "bommen", die vast niet legaal zijn geweest. Mijn vriend kwam rond 20.00 uur thuis en parkeerde zijn auto op de parkeerplaats zo'n 25 meter van ons huis. Om 21.00 gingen we de deur uit en zagen we dat zijn alarmlichten knipperden. Bleek zijn hele auto in puin te liggen! Iemand had een vuurwerk ding tussen de rand van de kofferbakklep gestopt en aangestoken. De achterruit eruit geblazen, de kofferbakklep helemaal krom (er zat echt een bult waar dat ding had gezeten, is er dus zeker niet per ongeluk op gevallen), het chassis helemaal krom achter (bij de achterruit onderaan). Bij een paar buren aangebeld, maar niemand was iets opgevallen. Natuurlijk wel de knap gehoord, maar het knalde de hele dag al zo. Alle buren vonden dat ze de hele dag al knallen hoorden die zeker niet van legaal vuurwerk konden komen. De politie is geweest en we hebben aangifte van vernieling gedaan. Helaas is de auto niet all risk verzekerd.

Ik baal zo voor hem, zijn auto is echt zijn kindje. Hij heeft er lang voor gespaard en hij is er superzuinig op. Het is een BMW 5 serie, dus dat gaat een dure grap worden. Mijn vriend is vannacht ziek geworden, ik denk van alle spanning en omdat hij er zo van baalt. Vind het echt zo rot voor hem Cry

Vanochtend hoorde ik dat het station hier een dorp verderop ook is vernield door zo'n vuurwerkbom. Bij jullie nog vuurwerkvernielingen?

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

vuurwerk: auto vernield Empty Re: vuurwerk: auto vernield

Bericht  Sam ma 31 dec 2012 - 22:39

Bah wat klote.
Snap echt niet dat sommige zoiets doen.

Veel betereschap en succes voor je vriend!
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

vuurwerk: auto vernield Empty Re: vuurwerk: auto vernield

Bericht  Ibbeltje ma 31 dec 2012 - 22:55

Wat rot zeg Sad Echt dat mensen eens nadenken voor ze zo iets belachelijks doen Sad

Woon jij toevallig in de buurt van H ? H waar een station vernield is ?
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vuurwerk: auto vernield Empty Re: vuurwerk: auto vernield

Bericht  SuzieQ ma 31 dec 2012 - 22:55

Ibbeltje schreef:Wat rot zeg vuurwerk: auto vernield 1371890812 Echt dat mensen eens nadenken voor ze zo iets belachelijks doen vuurwerk: auto vernield 1371890812

Woon jij toevallig in de buurt van H ? H waar een station vernield is ?

Ja, ik woon in S.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

vuurwerk: auto vernield Empty Re: vuurwerk: auto vernield

Bericht  Ibbeltje ma 31 dec 2012 - 22:56

SuzieQ schreef:
Ibbeltje schreef:Wat rot zeg vuurwerk: auto vernield 1371890812 Echt dat mensen eens nadenken voor ze zo iets belachelijks doen vuurwerk: auto vernield 1371890812

Woon jij toevallig in de buurt van H ? H waar een station vernield is ?

Ja, ik woon in S.

Ik heb je gepmt even
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vuurwerk: auto vernield Empty Re: vuurwerk: auto vernield

Bericht  Elliot ma 31 dec 2012 - 22:57

Wat belachelijk dat iemand zoiets doet! Kun je geen aangifte doen? En het waarborgfonds aanschrijven? Misschien vergoeden zij iets?

Echt absurd dit hoor, waarom kunnen ze niet met hun tengels van andermans spullen afblijven!?
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

vuurwerk: auto vernield Empty Re: vuurwerk: auto vernield

Bericht  TukTuk ma 31 dec 2012 - 23:00

Elliot schreef:Wat belachelijk dat iemand zoiets doet! Kun je geen aangifte doen? En het waarborgfonds aanschrijven? Misschien vergoeden zij iets?

Echt absurd dit hoor, waarom kunnen ze niet met hun tengels van andermans spullen afblijven!?

Helaas kan je alleen een claim indienen daar als de schade door een ander voertuig is veroorzaakt:

U wilt een claim bij ons indienen.


Belangrijk! Voordat u besluit om hier een claim in te dienen, adviseren wij u een bezoek te brengen aan onze Veel Gestelde Vragen. Daar kunt u onder meer lezen dat het van groot belang is dat de schade die u heeft geleden toegebracht is door een ander motorvoertuig (auto, motor etc.). Is dat niet het geval - er was bijvoorbeeld sprake van opzettelijke vernieling (bekraste auto) - dan kunt u helaas geen beroep op ons doen. Lees dus de vragen en de antwoorden, zodat u zich de moeite bespaart om onnodig een claim in te voeren.


OT: echt wel super kut! Kan gewoon echt niet begrijpen dat mensen zo iets doen Sad
Misschien valt er iets via een andere verzekering te regelen?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vuurwerk: auto vernield Empty Re: vuurwerk: auto vernield

Bericht  SuzieQ ma 31 dec 2012 - 23:03

Echt zo raar, als een andere auto schade heeft aangericht krijg je het vergoed. Stopt een of andere klojo een stuk vuurwerk in je auto, dan krijg je niks. Mijn oude auto is hier een keer bekrast, een kras op de zijkant van een halve meter lang. Het was maar een 10 jaar oude ford Ka, maar toch. Nu heb ik een nieuwe auto en durf hem bijna niet meer voor mijn eigen huis te zetten, laat staan op de parkeerplaats een paar huizen verderop. Hier staan overal huizen, dus je zou denken redelijk veilig. En het is niet eens een slechte buurt hier.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

vuurwerk: auto vernield Empty Re: vuurwerk: auto vernield

Bericht  Arwyn ma 31 dec 2012 - 23:05

Oh, wat balen zeg!
Ik snap echt niet hoe mensen het in de kop kunnen halen zoiets te doen..
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vuurwerk: auto vernield Empty Re: vuurwerk: auto vernield

Bericht  Lejow ma 31 dec 2012 - 23:10

Wat ontzettend klote meis...
Je vraagt je toch af wat de mens bezielt als ze dat doen :nopompom:
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

vuurwerk: auto vernield Empty Re: vuurwerk: auto vernield

Bericht  SuzieQ ma 31 dec 2012 - 23:17

Lejow schreef:Wat ontzettend klote meis...
Je vraagt je toch af wat de mens bezielt als ze dat doen vuurwerk: auto vernield 1270000679

Ja inderdaad. Hoe kan je nou denken, oh leuk hier staat een auto van 50.000 euro ofzo, laat ik daar eens een vuurwerkbom in stoppen dan ontploft hij half en heeft de eigenaar van de auto lekker 5000 euro schade. Haha.

Nee, kan er echt niet inkomen dat dit op welke manier dan ook vermakelijk zou kunnen zijn. Mijn vriend heeft zich suf gespaard voor die auto, dat is zijn hobby en natuurlijk heeft hij geen geld om hem te laten opknappen. Hij is zijn eigen zaak begonnen en daar gaat zo'n beetje al zijn geld in. En hij kan ook niet echt met goed fatsoen in mijn Yaris aankomen bij zijn klanten (hij zit in het vastgoed, stiekem toch wel een beetje een protserige wereld).

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

vuurwerk: auto vernield Empty Re: vuurwerk: auto vernield

Bericht  Sanne ma 31 dec 2012 - 23:24

Jeetje, dat is klote zeg! Ik zou hier ook echt woest van worden. Ik snap ook echt niet wat er in iemands hoofd omgaat als hij dit doet.

Uit je verhaal begrijp ik dat het om een vrij dure auto gaat. Waarom kiezen jullie dan niet voor een allrisk verzekering, zeker omdat je dus weinig geld hebt om het te repareren? Of is het al een hele oude auto?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vuurwerk: auto vernield Empty Re: vuurwerk: auto vernield

Bericht  SuzieQ ma 31 dec 2012 - 23:27

Sanne schreef:Jeetje, dat is klote zeg! Ik zou hier ook echt woest van worden. Ik snap ook echt niet wat er in iemands hoofd omgaat als hij dit doet.

Uit je verhaal begrijp ik dat het om een vrij dure auto gaat. Waarom kiezen jullie dan niet voor een allrisk verzekering, zeker omdat je dus weinig geld hebt om het te repareren? Of is het al een hele oude auto?

Geen idee waarom hij dat niet heeft. De mijne is wel all risk verzekerd maar daar heeft hij niks aan. Het is een auto uit 2005, dus niet echt oud nog.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

vuurwerk: auto vernield Empty Re: vuurwerk: auto vernield

Bericht  Susan ma 31 dec 2012 - 23:46

Wat een kutstreek! Ik hoop dat ze de dader pakken en dat die lekker ALLE schade mag vergoeden (maar dat zal helaas wel niet).
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vuurwerk: auto vernield Empty Re: vuurwerk: auto vernield

Bericht  luisa di 1 jan 2013 - 0:49

Kijk in ieder geval even goed de verzekeringspolis door. Soms valt vernieling onder de beperkte casco dekking.
Verder kan je denk ik alleen maar hopen dat de daders gepakt worden, dan kan de schade op hen verhaald worden.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vuurwerk: auto vernield Empty Re: vuurwerk: auto vernield

Bericht  Parisienne di 1 jan 2013 - 0:56

Wat rot zeg! Sad

Misschien eens rondvragen bij buren in de buurt of winkels in de omgeving die camera's buiten hebben hangen? Misschien staan daar beelden op van de daders.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vuurwerk: auto vernield Empty Re: vuurwerk: auto vernield

Bericht  nina di 1 jan 2013 - 1:00

ooh Wat vreselijk!!!
Echt heel sneu voor jullie.. Hopelijk kan de politie de dader vinden maar dat zal we niet. vuurwerk: auto vernield 1270000679
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

vuurwerk: auto vernield Empty Re: vuurwerk: auto vernield

Bericht  Lenthe di 1 jan 2013 - 1:04

Wat zuur zeg! Bij de auto van mijn ouders is een paar jaar geleden ook wat kapot gebroken. Blijkbaar had de groep het halve dorp rondgelopen en dingen kapot gemaakt.
De daders zijn opgepakt en veroordeeld, maar ze hoefden onze rekening niet te vergoeden. Ze hoefden blijkbaar maar een paar rekeningen te betalen. Dat vond ik echt belachelijk!

Dus ook al pakken ze de daders, de rekening zal je waarschijnlijk zelf moeten vergoeden.
Ik snap alleen ook niet helemaal waarom die auto niet all risk verzekerd is. Maar dat is natuurlijk jullie keuze
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vuurwerk: auto vernield Empty Re: vuurwerk: auto vernield

Bericht  SuzieQ di 1 jan 2013 - 1:09

Parisienne schreef:Wat rot zeg! vuurwerk: auto vernield 1371890812

Misschien eens rondvragen bij buren in de buurt of winkels in de omgeving die camera's buiten hebben hangen? Misschien staan daar beelden op van de daders.

We hebben al bij de mensen aangebeld die rondom de parkeerplaats wonen (onze overburen), maar die hadden niks gezien. Natuurlijk wel van alles gehoord, maar het knalde de hele dag al overal. Onze buren hadden alleen het auto alarm gehoord en kwamen tegelijk bij de auto uit. Er zijn geen winkels of camera's hier, we wonen in een woonwijk.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

vuurwerk: auto vernield Empty Re: vuurwerk: auto vernield

Bericht  SuzieQ di 1 jan 2013 - 1:12

Lenthe schreef:
Dus ook al pakken ze de daders, de rekening zal je waarschijnlijk zelf moeten vergoeden.
Ik snap alleen ook niet helemaal waarom die auto niet all risk verzekerd is. Maar dat is natuurlijk jullie keuze

Tja dat is destijds zijn keuze geweest (we kenden elkaar nog niet toen hij de auto kocht). De mijne heb ik wel all risk verzekerd toen ik hem kocht in juni. Hij zal wel gedacht hebben dat hij er toch altijd zuinig op is, maar zulke dingen kun je zelf niet voorzien. Laatst is er al een flinke kras op gezet (we weten alleen niet of dat ook hier is gebeurd) en eergisteren vloog er een duif zo hard tegen zijn voorruit (op de snelweg, hij reed 130) dat de achteruitkijkspiegel eraf is gevallen en ook helemaal stuk is. En toen had hij tot overmaat van ramp ook nog een parkeerboete omdat hij (half) op de stoep had geparkeerd.

Hij zal in het vervolg ook wel een all risk verzekering nemen, maar goed daar heeft hij nu niks meer aan.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

vuurwerk: auto vernield Empty Re: vuurwerk: auto vernield

Bericht  ThinkPink di 1 jan 2013 - 1:17

Jeetje wat klote zeg! Snap echt niet wat mensen bezielt om zoiets te doen Neutral

Wij hebben ook geen parkeerplaatsen voor het huis. Moeten op parkeerplaatsen aan de zijkant staan en je kunt je auto dus niet zien. Mijn auto kocht ik nieuw en is inmiddels 1,5 jaar oud. Het 1e jaar met oud en nieuw heb ik 'm hier laten staan en toen ik terug kwam zag ik dat ze flink hadden huisgehouden. Gelukkig geen schade aan mijn auto. Dit jaar heb ik 'm bij mijn ouders gebracht en staat ie veilig op het pad. Dit jaar is het erg meegevallen met het vuurwerk maar ik was ook als de dood dat zoiets zou gebeuren. Kunnen mensen me gek vinden maar het geeft mij een veilig idee.

ThinkPink
Prater
Prater

Aantal berichten : 705
Punten : 720
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vuurwerk: auto vernield Empty Re: vuurwerk: auto vernield

Bericht  Slakje di 1 jan 2013 - 1:36

Hierom hebben wij de auto in een garage gezet vannacht. Hier gebeuren er met Oudjaar/Nieuwjaar ook zo van die stoten. Er zijn een heleboel straten in de omgeving waar ze doodleuk alle ruiten van auto's hebben ingeslagen.
Echt balen van de auto!
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

vuurwerk: auto vernield Empty Re: vuurwerk: auto vernield

Bericht  Chocoholic di 1 jan 2013 - 1:49

Oh, wat een ontzettende naaiestreek zeg! Vind het echt enorm vervelend voor je vriend, en ik hoop van harte dat ze diegene vinden die er verantwoordelijk voor is. Mad
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vuurwerk: auto vernield Empty Re: vuurwerk: auto vernield

Bericht  Penny Blossom di 1 jan 2013 - 4:08

Wat ontzettend balen!

Kun je hiervoor niet aankloppen bij het waarborgfonds ofzo?
Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vuurwerk: auto vernield Empty Re: vuurwerk: auto vernield

Bericht  Chocolate Cookie di 1 jan 2013 - 5:28

Wat een vreselijke rotstreek zeg! Ook raar eigenlijk dat je niets kunt terug krijgen confused
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Vlakbij Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

vuurwerk: auto vernield Empty Re: vuurwerk: auto vernield

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum