Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bestaat een omboekverzekering wel eigenlijk?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Bestaat een omboekverzekering wel eigenlijk? Empty Bestaat een omboekverzekering wel eigenlijk?

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 3:59

Volgens mijn man niet, want dat zou we makkelijk zijn. Eerlijk gezegd geloof ik het ook niet. Je kan niet zomaar omboeken mits er een geldige reden voor is. Zou lekker makkelijk zijn en de reisbranche zijn er niet blij mee zijn. Reis - en annuleringsverzekering wel natuurlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bestaat een omboekverzekering wel eigenlijk? Empty Re: Bestaat een omboekverzekering wel eigenlijk?

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 4:19

Caribbeanlover schreef:Volgens mijn man niet, want dat zou we makkelijk zijn. Eerlijk gezegd geloof ik het ook niet. Je kan niet zomaar omboeken mits er een geldige reden voor is. Zou lekker makkelijk zijn en de reisbranche zijn er niet blij mee zijn. Reis - en annuleringsverzekering wel natuurlijk.

Ja! Wij hebben een omboekverzekering afgesloten!
En we mogen omboeken als het weer slecht is op plaats van bestemming, er oorlog uitbreekt of een Tsunami..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bestaat een omboekverzekering wel eigenlijk? Empty Re: Bestaat een omboekverzekering wel eigenlijk?

Bericht  Tinus do 10 feb 2011 - 4:41

Afgelopen weekend hebben mijn vriendin en ik een reis geboekt bij D reizen, en daar vroegen ze ook of we een omboekverzekering wilden. Dit is voor de gevallen in Egypte op het moment, als er op de plaats van bestemming ongeregeldheden zijn e.d.
Dus het bestaat wel degelijk!
Tinus
Tinus
Prater
Prater

Aantal berichten : 1104
Punten : 1188
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bestaat een omboekverzekering wel eigenlijk? Empty Re: Bestaat een omboekverzekering wel eigenlijk?

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 5:14

Natuurlijk bestaat dit. Alleen kan je deze verzekering niet zomaar inroepen. Er moet wel degelijk iets aan de hand zijn in het land. Stel, ik ga in september naar Turkije en daar breken ook rellen uit, dan kan ik mijn reis omboeken naar bijvoorbeeld Griekenland. Is deze duurder, dan betaal ik bij. Is deze goedkoper (vrijwel onmogelijk.. :P) dan krijg ik geld terug.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bestaat een omboekverzekering wel eigenlijk? Empty Re: Bestaat een omboekverzekering wel eigenlijk?

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 7:21

Nou zo natuurlijk is dat niet hoor. Als er iets ergs gebeurd, dan bepaald het de reisorganisatie of er een negatief reisadvies is en dan kan je sowieso wel omboeken dus het die hele omboekverzekering slaat nergens op en kan je net zo goed niet nemen.
Het geld toch niet als jij zegt ''ik wil er niet heen, want ik wil ergens anders heen'' en alleen bij ernstige gevallen, ziektes, overlijden mits bewijs krijg je je geld terug.
Dus een omboekverzekering is er eigenlijk niet, het heet annuleringsverzekering.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bestaat een omboekverzekering wel eigenlijk? Empty Re: Bestaat een omboekverzekering wel eigenlijk?

Bericht  Annoek do 10 feb 2011 - 7:28

Afgelopen jaar zijn vakantiegangers meerdere malen opgeschrikt door vervelende gebeurtenissen op de vakantiebestemming. Reizigers die juist die plaats als vakantiebestemming hadden geboekt waren daar soms niet gelukkig mee, maar konden hun geld niet terug krijgen. D-reizen brengt daar verandering in en introduceert de Omboekverzekering.

Met een veilig gevoel uw vakantie boeken...
Met deze verzekering kunt u een andere vakantiebestemming boeken, wanneer u niet meer naar de oorspronkelijk geboekte bestemming wilt. Dit is alleen mogelijk wanneer er sprake is van een veranderde situatie ter plaatse ten opzichte van het moment van boeken. Een veranderde situatie waardoor u een onveilig vakantiegevoel krijgt (bijvoorbeeld een bomaanslag of orkaan).

- De omboekverzekering heeft een vaste prijs van 5.- per persoon per boeking, deze prijs is inclusief poliskosten en assurantiebelasting.
- Er is altijd een eigen risico van 50.- per boeking als u gebruik maakt van de verzekering.
- De omboekverzekering kan uiterlijk 7 dagen na boeking worden afgesloten. De verzekering is geldig vanaf 2 weken voor vertrek.

Annoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 75
Punten : 81
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bestaat een omboekverzekering wel eigenlijk? Empty Re: Bestaat een omboekverzekering wel eigenlijk?

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 22:37

Nou dat komt toch op hetzelfde neer als er een negatief reisadvies word gegeven, want ook met die omboekverzekering kan het niet zomaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bestaat een omboekverzekering wel eigenlijk? Empty Re: Bestaat een omboekverzekering wel eigenlijk?

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 22:42

Er wordt niet altijd een negatief reisadvies afgegeven. Dit wordt alleen gedaan als er sprake is van oproer in het land of natuurrampen.
Er staat ook in het stukje van diegene boven jou, dat de verzekering geldt als de situatie in het land dermate is veranderd ten opzichte van wanneer de reis geboekt is. In zo'n geval kan je niet annuleren, maar dus wel omboeken. Het is dus niet hetzelfde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bestaat een omboekverzekering wel eigenlijk? Empty Re: Bestaat een omboekverzekering wel eigenlijk?

Bericht  Lejow do 10 feb 2011 - 22:46

Ik wilde het zelfde stukje plaatsen Annoek!

Het is niet zomaar hetzelfde Lucky, anders zou het wel hetzelfde heten.
Een omboekverzekering is er als er iets op de locatie niet in orde is, bijvoorbeeld een natuurramp of rellen ofzo.
Een annuleringsverzekering is er als er iets met jou zelf / familie niet in orde is, wanneer er iemand overlijdt of je plotseling ziek wordt of werkeloos raakt.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Bestaat een omboekverzekering wel eigenlijk? Empty Re: Bestaat een omboekverzekering wel eigenlijk?

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 23:04

Lejow schreef:Ik wilde het zelfde stukje plaatsen Annoek!

Het is niet zomaar hetzelfde Lucky, anders zou het wel hetzelfde heten.
Een omboekverzekering is er als er iets op de locatie niet in orde is, bijvoorbeeld een natuurramp of rellen ofzo.
Een annuleringsverzekering is er als er iets met jou zelf / familie niet in orde is, wanneer er iemand overlijdt of je plotseling ziek wordt of werkeloos raakt.

Ja maar lieve Lejow, dan word er toch wel een negatief reisadvies uitgegeven. Het is dan natuurlijk niet slim als reisorganisatie om mensen op eigen risico weliswaar ergens heen te sturen als er rellen oid zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bestaat een omboekverzekering wel eigenlijk? Empty Re: Bestaat een omboekverzekering wel eigenlijk?

Bericht  Lejow do 10 feb 2011 - 23:15

Caribbeanlover schreef:
Lejow schreef:Ik wilde het zelfde stukje plaatsen Annoek!

Het is niet zomaar hetzelfde Lucky, anders zou het wel hetzelfde heten.
Een omboekverzekering is er als er iets op de locatie niet in orde is, bijvoorbeeld een natuurramp of rellen ofzo.
Een annuleringsverzekering is er als er iets met jou zelf / familie niet in orde is, wanneer er iemand overlijdt of je plotseling ziek wordt of werkeloos raakt.

Ja maar lieve Lejow, dan word er toch wel een negatief reisadvies uitgegeven. Het is dan natuurlijk niet slim als reisorganisatie om mensen op eigen risico weliswaar ergens heen te sturen als er rellen oid zijn.

Dit is nog vóór het negatieve reisadvies. Dan geldt het voor iedereen, maar bij de omboekverzekering kun je zelf kiezen of je laat omboeken of niet. Ook bijvoorbeeld bij aangetaste infrastructuur, het uitbreken van de vogelpest (noem een zijstraat), een bosbrand. Er zijn mensen die zich er niets van aantrekken, maar het kan voor jou misschien wel je vakantie verpesten.
Als je het wilt laten omboeken, moet je ook wel kunnen aantonen waarom je het laat omboeken (door bijvoorbeeld een stuk uit de krant).
Een negatief reisadvies komt er niet zomaar!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Bestaat een omboekverzekering wel eigenlijk? Empty Re: Bestaat een omboekverzekering wel eigenlijk?

Bericht  Gast vr 11 feb 2011 - 0:17

Oke, maar dan nog de reisorganisatie kan jouw reden dan als niet geldig vinden omdat zij uiteindelijk beslissen. Als het niet kan heb je gewoon pech en heeft zo omboekverzekering geen nut natuurlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bestaat een omboekverzekering wel eigenlijk? Empty Re: Bestaat een omboekverzekering wel eigenlijk?

Bericht  Annoek vr 11 feb 2011 - 2:43

3 jaar geleden ofzo ging ik naar Side - Turkije . In Antalya of Alanya? waren toen bosbranden. Als je daar dan in de buurt zat, kon je je reis omboeken. maar als je dacht het is veilig die branden zijn niet bij mijn hotel dan kon je gewoon gaan.
Het reisbureau boekt echt wel je reis om als ze weten wat er gaande is.

Annoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 75
Punten : 81
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bestaat een omboekverzekering wel eigenlijk? Empty Re: Bestaat een omboekverzekering wel eigenlijk?

Bericht  Lejow vr 11 feb 2011 - 2:50

Caribbeanlover schreef:Oke, maar dan nog de reisorganisatie kan jouw reden dan als niet geldig vinden omdat zij uiteindelijk beslissen. Als het niet kan heb je gewoon pech en heeft zo omboekverzekering geen nut natuurlijk.

Je hoeft er niet te komen om te zeggen dat het al 3 weken aaneengesloten regent. Als er, volgens de nieuwsberichten, een orkaan onderweg is naar je vakantieoord, kan het weer wel.

Dus ik vind zo'n verzekering zeker wel nut hebben.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Bestaat een omboekverzekering wel eigenlijk? Empty Re: Bestaat een omboekverzekering wel eigenlijk?

Bericht  Kqip vr 11 feb 2011 - 3:06

Zie hier:

Bij ongeregeldheden in jouw geplande vakantieland kun je niet zomaar kosteloos annuleren. Alleen wanneer het Calamiteitenfonds een dekkingsbeperking afgeeft kun je de kosten terugvorderen. De touroperator moet dan wel bij het Calamiteitenfonds zijn aangesloten. Maar een dekkingsbeperking van het Calamiteitenfonds wordt niet zomaar afgegeven. Vaak moet je dus de keuze maken om toch naar een onveilig gebied af te reizen of je draait zelf voor de annuleringskosten op.

Je reis kosteloos omboeken met een omboekverzekering
Een uitkomst in dit geval is de omboekverzekering. Touroperators en reisorganisaties bieden deze omboekverzekering aan, waarmee je tot twee weken voor vertrek je reis kosteloos kunt omboeken. Dit is alleen mogelijk wanneer er sprake is van een veranderde situatie ter plaatse ten opzichte van het moment van boeken. Dit moet wel aantoonbaar zijn. Een relatiebreuk is dus geen gegronde reden om je reis om te boeken via de omboekverzekering.

Omboekverzekering veel gebruikt bij Mexicaanse Griep
Veel aandacht voor de omboekverzekering kwam tijdens de Mexicaanse Griep. Deze pandemie viel niet onder de voorwaarden van de annuleringsverzekering en ook door het Calamiteitenfonds werd geen dekkingsbeperking afgegeven. Reizigers die een omboekverzekering hadden afgesloten, konden hun reis kosteloos omboeken. Zo konden zij toch nog genieten van een vakantie.

Omboeken vanwege politieke onrust in Thailand
Nu er in Thailand politieke onrust is, twijfelen reizigers of het wel verstandig is om naar Bangkok en omstreken af te reizen. Het Ministerie van Buitenlandse Zaken ontraad niet-essentiële reizen naar dit gebied, maar dat advies is niet bindend. Het is slechts een aanbeveling. De situatie in Thailand valt niet onder de voorwaarden van een annuleringsverzekering. Ook is er door het Calamiteitenfonds geen dekkingsbeperking afgegeven. Reizigers naar Thailand kunnen dus niet kosteloos annuleren. Wie een omboekverzekering uiterlijk zeven dagen na boeking van de reis heeft afgesloten, kan in dit geval kosteloos omboeken.

Omboekverzekering afsluiten
Een omboekverzekering dient uiterlijk zeven dagen na boeking te worden afgesloten. De verzekering is geldig tot twee weken voor vertrek en kost circa € 5,-. Let er wel op dat je bij het omboeken van een reis een eigen risico van € 50,- moet betalen.

Reisverzekeraars Unigarant en Europeesche Verzekeringen bieden de omboekverzekering aan in samenwerking met reisorganisaties en touroperators. Informeer bij het boeken van je reis dus naar de mogelijkheden.

Bron: http://www.reisverzekeringblog.nl/omboekverzekering


Of je dit wel of niet neemt bij het boeken van je reis moet je helemaal zelf weten, maar dat het totaal geen nut zou hebben, zoals gezegd wordt door iemand hier, vind ik een beetje een nutteloze opmerking!
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bestaat een omboekverzekering wel eigenlijk? Empty Re: Bestaat een omboekverzekering wel eigenlijk?

Bericht  Gast vr 11 feb 2011 - 7:27

Hier ook een omboekverzekering afgesloten voor onze reis naar Egypte,, dit koste 20 euro voor ons vieren met gevolg dat we nu een andere reis kunnen uitzoeken zonder dat hier kosten aan verbonden zijn smile Nu wel prettig! Dus het bestaat wel degelijk angel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bestaat een omboekverzekering wel eigenlijk? Empty Re: Bestaat een omboekverzekering wel eigenlijk?

Bericht  Gast vr 11 feb 2011 - 11:40

Lejow schreef:
Caribbeanlover schreef:Oke, maar dan nog de reisorganisatie kan jouw reden dan als niet geldig vinden omdat zij uiteindelijk beslissen. Als het niet kan heb je gewoon pech en heeft zo omboekverzekering geen nut natuurlijk.

Je hoeft er niet te komen om te zeggen dat het al 3 weken aaneengesloten regent. Als er, volgens de nieuwsberichten, een orkaan onderweg is naar je vakantieoord, kan het weer wel.

Dus ik vind zo'n verzekering zeker wel nut hebben.

Onderweg, dan is die er nog niet dus hoeft die er niet te komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bestaat een omboekverzekering wel eigenlijk? Empty Re: Bestaat een omboekverzekering wel eigenlijk?

Bericht  Gast vr 11 feb 2011 - 11:41

Petra* schreef:Hier ook een omboekverzekering afgesloten voor onze reis naar Egypte,, dit koste 20 euro voor ons vieren met gevolg dat we nu een andere reis kunnen uitzoeken zonder dat hier kosten aan verbonden zijn smile Nu wel prettig! Dus het bestaat wel degelijk angel

Pm gehad van mij?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bestaat een omboekverzekering wel eigenlijk? Empty Re: Bestaat een omboekverzekering wel eigenlijk?

Bericht  Lejow vr 11 feb 2011 - 22:08

Caribbeanlover schreef:
Lejow schreef:
Caribbeanlover schreef:Oke, maar dan nog de reisorganisatie kan jouw reden dan als niet geldig vinden omdat zij uiteindelijk beslissen. Als het niet kan heb je gewoon pech en heeft zo omboekverzekering geen nut natuurlijk.

Je hoeft er niet te komen om te zeggen dat het al 3 weken aaneengesloten regent. Als er, volgens de nieuwsberichten, een orkaan onderweg is naar je vakantieoord, kan het weer wel.

Dus ik vind zo'n verzekering zeker wel nut hebben.

Onderweg, dan is die er nog niet dus hoeft die er niet te komen.

*zucht*
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Bestaat een omboekverzekering wel eigenlijk? Empty Re: Bestaat een omboekverzekering wel eigenlijk?

Bericht  Gast vr 11 feb 2011 - 22:16

CL, misschien kun je beter gewoon aangeven om watvoor redenen jij graag een omboekverzekering zou willen afsluiten. Wanneer, in welke situaties, zou jij willen omboeken, waarom denk jij erover zo'n verzekering nodig te hebben?
Dan kunnen wij direct antwoord geven op jouw vraag en voorkomen we dat dit topic straks weer richting de tien pagina's gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bestaat een omboekverzekering wel eigenlijk? Empty Re: Bestaat een omboekverzekering wel eigenlijk?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum