Voorhoofdsholte/kaakholte ontsteking
+3
Sanne
Pompoen
Reeza
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Voorhoofdsholte/kaakholte ontsteking
Ik heb al ruim een week last van mijn voorhoofds- en kaakholtes. Het leek beter te gaan maar sinds vanmorgen doet de linkerkant weer enorm pijn.
Ik wil eigenlijk niet naar de huisarts voor een antibioticakuur (dat helpt volgens mij niet voor dit) ivm sport. Een gewone neusspray doet hartstikke zeer altijd... Zou een kinderneusspray kunnen helpen? Ik kan wel gewoon ademen door beide neusgaten.
Iemand nog goede tips?
Ik wil eigenlijk niet naar de huisarts voor een antibioticakuur (dat helpt volgens mij niet voor dit) ivm sport. Een gewone neusspray doet hartstikke zeer altijd... Zou een kinderneusspray kunnen helpen? Ik kan wel gewoon ademen door beide neusgaten.
Iemand nog goede tips?
Gast- Gast
Re: Voorhoofdsholte/kaakholte ontsteking
Antibiotica helpt bij mij altijd prima tegen voorhoofd/bijholteontsteking, dan ben ik er altijd zo vanaf.
Gast- Gast
Sowieso beginnen met neusspray (voor kinderen kan ook, als er maar xylometazoline in zit) en gaan stomen met bijvoorbeeld kamille om de boel open te krijgen.
Waarom zou je trouwens niet aan de AB willen vanwege sport? Daar merk je toch helemaal niks van?
Waarom zou je trouwens niet aan de AB willen vanwege sport? Daar merk je toch helemaal niks van?
Reeza- Prater
- Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12
Ooit ab gehad en mijn hartslag vloog omhoog. Tijdens de kuur niet kunnen trainen en ik wil nu niet nog meer trainingsachterstand oplopen.
Stomen is wel een goed idee!
Stomen is wel een goed idee!
Gast- Gast
Als je niets gewend bent qua neusspray dan werkt kinderneusspray prima vaak. Ook zou ik een zoutoplossing neusspray gebruiken, dat kun je onbeperkt gebruiken en daarmee spoel je het goed door. Maar ik zou niet te lang aanrommelen, van ziek zijn ga je vast ook niet beter trainen...
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Doe ik ook niet. Als het morgen niks beter is met neusspray en stomen dan bel ik morgen de huisarts nog. Ik voel me verder niet ziek.
Gast- Gast
Stomen helpt niet om sneller beter te worden, maar kan wel verlichting bieden. Bij de apotheek verkopen ze ook neusspray waar minder xylometazoline inzit, 0,25 in plaats van 1 ml. Dat zou je kunnen halen.
Bij mij gaat het nu weer de goede kant op, heb er ook een aantal weken mee gelopen, maar wilde geen AB-kuur, omdat dat lang niet altijd helpt.
Bij mij gaat het nu weer de goede kant op, heb er ook een aantal weken mee gelopen, maar wilde geen AB-kuur, omdat dat lang niet altijd helpt.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
De laatste keer dat ik daar last van had, hielp vloeibare ibruprofen bij mij wel goed. (van die capsules, bv aleve, maar ze zijn er volgens mij ook wel gewoon eigen merk) Dat is ook licht ontstekingsremmend.
sonly- Prater
- Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10
Heb zeezout neusspray en gewone ibuprofin gebruikt. Onder de douche gestoomd. Voel het nog wel een beetje, maar lang niet zo erg als gister :-)
Gast- Gast
Ik kan je wel een scenario opnoemen wat er kan gebeuren met een verwaarloosde voorhoofdsholte-ontsteking, dan is je trainingsachterstand in elk geval gegarandeerd...
Gast- Gast
Ik verwaarloos het toch niet? Zoals ik net schreef is het al een heel stuk minder weer dan gisteren, dus ik hoef nu niet naar de huisarts. Ik kan altijd maandag nog aan de bel trekken als het in het weekend weer oplaait.
Gast- Gast
Nee, oke, maar pertinent geen antibiotica willen, zoals je eerder in dit topic deed overkomen, is natuurlijk wel verwaarlozen.
Een vriendin van mijn ex-schoonouders kreeg hele heftige vage klachten, dusdanig dat er aan een beroerte en hersentumoren gedacht werd, allerlei onderzoeken/scans gehad, dat bleek uiteindelijk een nooit ontdekte voorhoofdsholte-ontsteking te zijn. Sinds ik dat verhaal gehoord heb raad ik iedereen wel aan direct naar de dokter te gaan.
Neusspray kan helpen, maar het kan er ook voor zorgen dat de ontsteking blijft sluimeren. Neusspray haalt de druk van de holtes af, maar als er eenmaal een ontsteking zit dan blijft die natuurlijk vrolijk zitten waar hij zit, ook met neusspray. Overigens kan een holteonsteking wel uit zichzelf genezen hoor, dat wel, maar dat heeft wel een aantal weken nodig.
Een vriendin van mijn ex-schoonouders kreeg hele heftige vage klachten, dusdanig dat er aan een beroerte en hersentumoren gedacht werd, allerlei onderzoeken/scans gehad, dat bleek uiteindelijk een nooit ontdekte voorhoofdsholte-ontsteking te zijn. Sinds ik dat verhaal gehoord heb raad ik iedereen wel aan direct naar de dokter te gaan.
Neusspray kan helpen, maar het kan er ook voor zorgen dat de ontsteking blijft sluimeren. Neusspray haalt de druk van de holtes af, maar als er eenmaal een ontsteking zit dan blijft die natuurlijk vrolijk zitten waar hij zit, ook met neusspray. Overigens kan een holteonsteking wel uit zichzelf genezen hoor, dat wel, maar dat heeft wel een aantal weken nodig.
Gast- Gast
Er staat dat ik eigenlijk niet naar de huisarts wil..dat betekent niet meteen dat ik pertinent geen ab wil. Liever niet als het ook uit zichzelf over kan gaan, zoals het voorgaande jaren ook steeds over is gegaan. (overigens heb ik hier een jaar of twee drie terug ab voor gehad). En omdat ik net al een week ziek geweest ben, en daardoor niet heb kunnen trainen, wil ik als het even kan gewoon geen ab. Als het nodig is, is het nodig, zo niet dan niet. Ik vind vaak dat het lichaam het zelf kan oplossen. Neem ook liever geen pijnstillers, omdat je zo de pijn verbloemt en toch doorgaat.
Maar als ik maandag naar de ha ga, dan heb ik er 'pas' twee weken last van..
Maar als ik maandag naar de ha ga, dan heb ik er 'pas' twee weken last van..
Gast- Gast
Lennox, dat scenario wat jij opsomt, lijkt me toch echt vrij uitzonderlijk. Voor zover ik weet, geneest een voorhoofdsholteontsteking zelf, maar dat duurt wel even. De dokter vertelde mij zelfs dat een antibioticakuur soms niet eens helpt, omdat dat afhankelijk is van de vraag of de ontsteking door een virus of door een bacterie is veroorzaakt. Ik mocht wel een kuur mee als ik dat graag wilde, maar het was niet nodig en ook niet zeker of het helpt. Ik heb ervoor gekozen om in dat geval geen medicijnen te slikken, ook omdat ik nog borstvoeding geef. En inmiddels is het bijna over, duurt alleen even.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Ik weet dat het uitzonderlijk is omdat een echte verwaarlozing ook niet vaak voor komt
Ik heb overigens zelf chronische holteonstekingen.
Gast- Gast
Lennox schreef:Ik weet dat het uitzonderlijk is omdat een echte verwaarlozing ook niet vaak voor komt
Wat houdt dat in chronische holteontsteking? Dat je er vaak last van heb?
Ik kom net bij de huisarts vandaan en heb een zwaardere kuur gekregen. 2 weken geleden had ik alle holtes ontstoken en kreeg een kuur die vorige week donderdag afgelopen was. Maandag begon het weer van voor af aan. Heb nu net bloed geprikt, omdat de ha dacht dat ik misschien ook chronische holteontsteking heb.
Japie- Kletskop
- Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10
Dat het een blijvend terugkerend iets is. Ik gebruik daarom dagelijks een hormonale neusspray.
Overigens is het bij mij vastgesteld dmv foto's.
Overigens is het bij mij vastgesteld dmv foto's.
Gast- Gast
Ze hebben bij mij ook foto's gemaakt 3 maanden geleden en daar zagen ze wel wat op, maar kreeg toen ook een kuur.
Ik heb nu ook speciale neusspray gekregen en moet die paar maanden blijven gebruiken.
Ik heb nu ook speciale neusspray gekregen en moet die paar maanden blijven gebruiken.
Japie- Kletskop
Welke heb je? Ik heb er 3 gehad, eerst nasonex, toen fluticason en nu avamys. Ben over de fluticason eigenlijk het beste te spreken, minder bijwerkingen. Hoewel avamys ook fluticason is, maar met blijkbaar andere hulpstoffen waardoor ik ineens veel minder goed kan ruiken. Met nasonex rook ik op den duur helemaal niks meer...
Gast- Gast
Ik heb de avamys. Die gebruik ik steeds nu. Heb er nog geen last van dat ik niks kan ruiken. Maar ik gebruik hem vast ook nog niet zo lang als jij. Hoe vaak per dag gebruik je hem?
Japie- Kletskop
1x per dag 2 sprays, ik heb 'm nu een maandje of 3. Ik kwam trouwens nog een voorraadje fluticason tegen, die ga ik eerst opmaken denk ik. Scheelt ook weer eigen bijdrage volgend jaar
Gast- Gast
De dokter vroeg net of ik mijn eigen risico al op had. Ik zei volgens mij wel ja. Nou dan geef ik je er wel 2, dan heb je een voorraadje.
Japie- Kletskop
Mijn dokter zegt dat het niet aangetoond is dat antibiotica helpt bij zo'n soort ontsteking. Hij geeft het dan ook niet, ik kreeg er altijd diclofenac voor, voor de pijn. Verder goed stomen etc. gaat het vanzelf over.
Lot- Fluisteraar
- Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12
Ik krijg altijd gelijk de vraag van mijn huisarts of ik ook koorts heb. Heb ik dit niet krijg ik geen abkuur.ik spray dan altijd met neusspray waar xylometazuline inzit en stoom met alleen heet water. Tegen de pijn neem ik dan iboprufen.
mosio- Fluisteraar
- Aantal berichten : 241
Punten : 252
Registratiedatum : 02-12-10
Ik heb ook een paar dagen koorts erbij gehad. Van zelfs 39.9.
Japie- Kletskop
Soortgelijke onderwerpen
» Kaakholte operatie / fess
» ontsteking
» Ontsteking: ervaring?
» Wat te doen bij een ontsteking (voet)
» Iemand wel eens een slijmbeurs ontsteking gehad?
» ontsteking
» Ontsteking: ervaring?
» Wat te doen bij een ontsteking (voet)
» Iemand wel eens een slijmbeurs ontsteking gehad?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: