ontsteking
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
ontsteking
Hallo dames,
Sinds gister heb ik een pijnlijk bultje op mijn tepelhof. Het is dikker en beetje wit van kleur en doet pijn als je er aan komt.
Wat kan dit zijn? Kan ik er zelf wat aan doen of is het verstandig als ik morgen de huisarts even bel?
Sinds gister heb ik een pijnlijk bultje op mijn tepelhof. Het is dikker en beetje wit van kleur en doet pijn als je er aan komt.
Wat kan dit zijn? Kan ik er zelf wat aan doen of is het verstandig als ik morgen de huisarts even bel?
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Re: ontsteking
Misschien een verstopt melkkliertje? Geen idee wat je eraan kan doen. Mijn huisarts heeft me wel als tip gegeven om bij ongemakken aan de tepel wat borstvoeding erop te doen en te laten opdrogen. Schijnt het beste medicijn te zijn.
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
Helaas geef ik geen borstvoeding..
Het ziet er uit als een soort puistje maar durf het niet uit te knijpen, of in ieder geval te proberen. Ik denk dat ik morgen toch maar even de huisarts bel.
Het ziet er uit als een soort puistje maar durf het niet uit te knijpen, of in ieder geval te proberen. Ik denk dat ik morgen toch maar even de huisarts bel.
Clapperdie- Kletskop
Dat had ik ook. Het zat propvol met etter. Ik heb hem helemaal uitgeknepen en er daarna geen last meer van gehad.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Oh echt... Iehw. Maar misschien toch even proberen uit te knijpen dan. Ga vanavond wel even lekker onder de hete douch zodat het iets week wordt.
Clapperdie- Kletskop
Oh sorry! Ik dacht gelezen te hebben dat je BV gaf.
Ik denk toch dat het een verstopt melkkliertje is, wat wellicht wat ontstoken is. Misschien voorzichtig proberen uit te knijpen, en als het niet lukt, naar de dokter?
Ik denk toch dat het een verstopt melkkliertje is, wat wellicht wat ontstoken is. Misschien voorzichtig proberen uit te knijpen, en als het niet lukt, naar de dokter?
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
Is het niet een kliertje van Montgomery dat verstopt zit?
Kliertjes verstopt en mogelijk ontstoken
Soms kunnen die Montgomery-kliertjes wat verstopt raken, waardoor de afscheiding er moeilijker uit kan en de uitgang verstopt raakt. Dat lijkt het geval bij de tweede vraag. (De klieren waren daar dik, opgezet en pijnlijk.)
Wat kun je doen aan zo'n verstopping? Het kan helpen om een aantal malen per dag de tepelhof met warme, vochtige compressen te bedekken of de borsten in een warm badje onder te dompelen. Daarna de baby laten drinken met de kaakjes zoveel mogelijk rond de pijnlijke plekken.
Als dit niet helpt, kan een arts (dermatoloog) verder onderzoeken wat er aan de hand is. De kliertjes van Montgomery kunnen ontstoken raken, waarbij wellicht behandeling nodig is.
http://www.ouders.nl/lacta/bv0482.htm
Kliertjes verstopt en mogelijk ontstoken
Soms kunnen die Montgomery-kliertjes wat verstopt raken, waardoor de afscheiding er moeilijker uit kan en de uitgang verstopt raakt. Dat lijkt het geval bij de tweede vraag. (De klieren waren daar dik, opgezet en pijnlijk.)
Wat kun je doen aan zo'n verstopping? Het kan helpen om een aantal malen per dag de tepelhof met warme, vochtige compressen te bedekken of de borsten in een warm badje onder te dompelen. Daarna de baby laten drinken met de kaakjes zoveel mogelijk rond de pijnlijke plekken.
Als dit niet helpt, kan een arts (dermatoloog) verder onderzoeken wat er aan de hand is. De kliertjes van Montgomery kunnen ontstoken raken, waarbij wellicht behandeling nodig is.
http://www.ouders.nl/lacta/bv0482.htm
Nana- Prater
- Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10
Gister onder de douch toch geprobeerd om het uit te knijpen en dit is gelukt. Kwam inderdaad een hoop troep uit. Deed gister nog zeer maar vanmorgen zag het er al een stuk rustiger uit.
Thanks voor de tips!
Thanks voor de tips!
Clapperdie- Kletskop
Soortgelijke onderwerpen
» Ontsteking: ervaring?
» Wat te doen bij een ontsteking (voet)
» Voorhoofdsholte/kaakholte ontsteking
» Iemand wel eens een slijmbeurs ontsteking gehad?
» Wat te doen bij een ontsteking (voet)
» Voorhoofdsholte/kaakholte ontsteking
» Iemand wel eens een slijmbeurs ontsteking gehad?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: