Ontsteking: ervaring?
+2
June
Magenta
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Ontsteking: ervaring?
Ik heb al bijna vier weken een ontstoken wond aan mijn grote teen, als gevolg van het verwijderen van een ingegroeide teennagel.
Twee antibioticakuren hebben wel iets gedaan, maar na elke kuur wordt het gewoon weer erger.
De huisarts heeft een kweekje genomen om te kijken welke bacterie de ontsteking veroorzaakt om zodoende een gerichtere behandeling te kunnen geven, indien nodig.
Heeft iemand ervaring met een langdurige ontsteking en wat is er toen gedaan?
Twee antibioticakuren hebben wel iets gedaan, maar na elke kuur wordt het gewoon weer erger.
De huisarts heeft een kweekje genomen om te kijken welke bacterie de ontsteking veroorzaakt om zodoende een gerichtere behandeling te kunnen geven, indien nodig.
Heeft iemand ervaring met een langdurige ontsteking en wat is er toen gedaan?
Magenta- Fluisteraar
- Aantal berichten : 322
Punten : 396
Registratiedatum : 09-07-12
Re: Ontsteking: ervaring?
Mijn oma. Na zes jaar antibiotica, helse pijn en slapeloze nachten is haar teen geamputeerd. Maar goed, zij was toen 86 en heeft suikerziekte.
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
June schreef:Mijn oma. Na zes jaar antibiotica, helse pijn en slapeloze nachten is haar teen geamputeerd. Maar goed, zij was toen 86 en heeft suikerziekte.
Haha, tjesus June!
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
2 x daags soda/biotex badje en daarna met betadine ontsmetten.
Wat ook goed ontsmet is Klik
Wat ook goed ontsmet is Klik
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
June schreef:Mijn oma. Na zes jaar antibiotica, helse pijn en slapeloze nachten is haar teen geamputeerd. Maar goed, zij was toen 86 en heeft suikerziekte.
Haha, sorry ik moest hier echt om lachen . Ik denk niet dat ze op deze reactie zat te wachten
Sweet Sylvana- Fluisteraar
- Aantal berichten : 213
Punten : 241
Registratiedatum : 04-08-11
Diabetes heb ik niet.
Ik wacht nu op de uitslag van het kweekje om te kijken om welke bacterie het gaat.
Sodabadjes en ontsmetten doe ik tweemaal daags al vijf weken lang. Beide antibioticakuren sloegen wel aan, maar niet genoeg.
Edit: dat had ik al geschreven
Ik wacht nu op de uitslag van het kweekje om te kijken om welke bacterie het gaat.
Sodabadjes en ontsmetten doe ik tweemaal daags al vijf weken lang. Beide antibioticakuren sloegen wel aan, maar niet genoeg.
Edit: dat had ik al geschreven
Magenta- Fluisteraar
Het lijkt me tijd voor een verwijzing naar de chirurg, als ik dit zo hoor.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Wat gaat een chirurg eraan doen dan?Lady4 schreef:Het lijkt me tijd voor een verwijzing naar de chirurg, als ik dit zo hoor.
Magenta- Fluisteraar
Mogelijk een operatieve ingreep, het onstekingsweefsel wegsnijden. Niet op de operatiekamer hoor, maar onder lokale verdoving.
Laatst aangepast door Lady4 op di 25 sep 2012 - 4:47; in totaal 2 keer bewerkt
Lady4- Ratel
Dat betekent dat hij mijn halve teen bloot moet leggen?Lady4 schreef:Mogelijk een operatie ingreep, het onstekingsweefsel wegsnijden.
Edit: net telefoontje gehad van mijn huisarts, op naar de derde antibiotica kuur. De bacterie had moeten reageren op de penicilline, maar dat heeft niet goed genoeg geholpen, nu dus weer wat anders.
En blijven spoelen, was zijn advies...
Laatst aangepast door Magenta op di 25 sep 2012 - 4:48; in totaal 1 keer bewerkt
Magenta- Fluisteraar
Magenta schreef:Dat betekent dat hij mijn halve teen bloot moet leggen?Lady4 schreef:Mogelijk een operatie ingreep, het onstekingsweefsel wegsnijden.
Dat zou kunnen, zo werkt het blijkbaar ook niet.
Lady4- Ratel
Daar heb je gelijk in.Lady4 schreef:Magenta schreef:Dat betekent dat hij mijn halve teen bloot moet leggen?Lady4 schreef:Mogelijk een operatie ingreep, het onstekingsweefsel wegsnijden.
Dat zou kunnen, zo werkt het blijkbaar ook niet.
Magenta- Fluisteraar
Soortgelijke onderwerpen
» ontsteking
» Voorhoofdsholte/kaakholte ontsteking
» Wat te doen bij een ontsteking (voet)
» Iemand wel eens een slijmbeurs ontsteking gehad?
» Persoonlijkheidsonderzoek van 2,5 uur; ervaring mee?
» Voorhoofdsholte/kaakholte ontsteking
» Wat te doen bij een ontsteking (voet)
» Iemand wel eens een slijmbeurs ontsteking gehad?
» Persoonlijkheidsonderzoek van 2,5 uur; ervaring mee?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: