Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Oproepkracht en uitbetaling feestdagen

3 plaatsers

Ga naar beneden

Oproepkracht en uitbetaling feestdagen Empty Oproepkracht en uitbetaling feestdagen

Bericht  love zo 6 mei 2012 - 8:59

Ik heb sinds een maand een oproep contract bij het kinderdagverblijf waar ik werk. Nu word ik maandelijks wel ingeroosterd, zo ook 30 april. Echter was het kinderdagverblijf dicht, maar de uren staan wel in het rooster. Klopt het dan ook voor mij, dat ik deze uren gewoon uitbetaald krijg of gaat dit niet voor mij op?
love
love
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1571
Punten : 1784
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Oproepkracht en uitbetaling feestdagen Empty Re: Oproepkracht en uitbetaling feestdagen

Bericht  Noortje zo 6 mei 2012 - 20:00

Volgens mij ligt het eraan wat voor contract je hebt. Want ik heb een 0-uren contract (ook bij een kdv) en ik krijg uiteraard die dagen niet uitbetaald. Bij ons worden de vaste krachten alleen de feestdagen uitbetaald, als zij ook daadwerkelijk (volgens hun contract) op die datum, waarop de feestdag valt, zouden hebben gewerkt. Zij hebben dan idd vaste dagen waarop zij werken en een meerdere uren contract. Maar weet niet of het overal het zelfde is?
Noortje
Noortje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 38
Punten : 44
Registratiedatum : 25-04-12

Oproepkracht en uitbetaling feestdagen Empty Re: Oproepkracht en uitbetaling feestdagen

Bericht  Atelier Madame zo 6 mei 2012 - 20:08

Is idd afhankelijk van het type 0-uren contract wat je hebt. Ik krijg alleen uitbetaald wat ik werk, maar als jij wel op het rooster staat lijkt het mij dat je die uren wel gewoon uitbetaald krijgt. Weet je zeker dat ze niet per ongeluk een fout hebben gemaakt?
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast di 8 mei 2012 - 3:41

Ik had een keer hetzelfde. Ging volgens mij om kerst toen. Ik werkte al een paar maanden bij een bedrijf en op de dagen dat kerst viel werkte ik normaal gesproken. Toen had ik contact opgenomen met uitzendbureau en die zeiden dat ik er geen recht op had. Ben toen verder gaan kijken want ergens in mn contract van dat uitzendbureau stond dat ik er wel recht op had als ik normaal gesproken die dagen zou werken. Uitzendbureau wilde niet betalen(ik had overigens 0 uren contract) en toen had ik mailtje naar juridisch loket gestuurd en ben met die informatie vervolgens weer naar uitzendbureau gegaan en uiteindelijk hebben ze toch betaald

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: