Zou jij het zeggen wanneer...
+3
Sneeuwvlok
Carra
Rush
7 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Zou jij het zeggen wanneer...
Je iets van iemand hebt geleend en dat kapot is gegaan? En als je het hebt laten maken?
Mijn beste vriendin heeft voor twee reizen mijn backpack geleend. Ik wilde mijn tas net gaan inpakken, en nu zie ik dat een riempje een andere kleur heeft dan de rest. Die is afgebroken geweest, en er is een nieuwe opgezet.
Het is denk ik wel op zo'n manier gemaakt dat het niet snel nog een keer stuk gaat, maar toch ben ik een beetje boos over het feit dat ze er niks over heeft gezegd. Ik had daar namelijk heus geen probleem van gemaakt, zeker niet omdat ze het heeft gerepareerd. Zelf zou ik zoiets altijd gelijk zeggen als mij dat zou overkomen.
Zouden jullie zoiets vertellen, of niets zeggen en hopen dat het niet opvalt?
Mijn beste vriendin heeft voor twee reizen mijn backpack geleend. Ik wilde mijn tas net gaan inpakken, en nu zie ik dat een riempje een andere kleur heeft dan de rest. Die is afgebroken geweest, en er is een nieuwe opgezet.
Het is denk ik wel op zo'n manier gemaakt dat het niet snel nog een keer stuk gaat, maar toch ben ik een beetje boos over het feit dat ze er niks over heeft gezegd. Ik had daar namelijk heus geen probleem van gemaakt, zeker niet omdat ze het heeft gerepareerd. Zelf zou ik zoiets altijd gelijk zeggen als mij dat zou overkomen.
Zouden jullie zoiets vertellen, of niets zeggen en hopen dat het niet opvalt?
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Zou jij het zeggen wanneer...
Ik zou dat zeker zeggen. Als je spullen uitleent, weer je dat er wat mee kan gebeuren. Ze heeft het laten maken, dus in die zin goed opgelost. Ik vind het heel vreemd van haar om dat dan te verzwijgen.
Gast- Gast
Ik zou het zeker zeggen en ik vind dat je het als beste vriendin al helemaal zou moeten zeggen! Ik neem aan dat je als beste vriendinnen gewoon eerlijk tegen elkaar kunt zijn en in dit geval helemaal, met een riempje in de andere kleur, alsof je dat niet zou zien! Vind dat echt heel vreemd. Heb je haar er toevallig al op aangesproken?
Kowalski- Ratel
- Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12
Ik probeerde haar te bellen, maar ze neemt niet op. Ik wil het toch even zeggen tegen haar. Het is ook echt een zwart ipv oranje riempje, dus dat valt wel op ja
Ik probeer me er niet te druk om te maken omdat het is gefixt, maar toch ben ik een soort van teleurgesteld.
Ik probeer me er niet te druk om te maken omdat het is gefixt, maar toch ben ik een soort van teleurgesteld.
Sterre- Ratel
Ja, dat had ik gezegd. En ik had aangeboden om het zelf te laten maken of dat jij het laat maken en ik het betaal.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Nee het is inderdaad niet iets om je erg druk over te maken, maar ik zou toch even zoiets hebben van: "Uhm, wij zijn toch vriendinnen?" Je kan in ieder geval best zeggen dat je het als vriendinnen gewoon het fijnste vindt als dit soort dingen gewoon gezegd worden... Wie weet heeft ze er heel lang over nagedacht, getwijfeld, maakt ze zich er nu nog druk om maar durfde ze echt niet, en als ze dan weet dat het echt fijner is als ze het gewoon zegt zal ze het de volgende keer als ze je tas kapot maakt vast doen!
Kowalski- Ratel
Ja, ik zou dat zeker zeggen. Ik zou daar niet eens over hoeven nadenken.
Als ik jou was zou ik haar er nu ook op aanspreken. Zo van, ik ben net mijn tas aan het inpakken en zie dat er een ander riempje op zit. Is hij kapot gegaan?
Als ik jou was zou ik haar er nu ook op aanspreken. Zo van, ik ben net mijn tas aan het inpakken en zie dat er een ander riempje op zit. Is hij kapot gegaan?
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
Dat zou ik ook zeggen. Kan ze het niet vergeten zijn? Misschien is het aan het begin van haar reis gebeurd en heeft ze er gewoon niet meer aan gedacht.
Gast- Gast
Ik zou het zeker wel zeggen als mij dat was overkomen. Maar ik snap niet helemaal waarom je er zo teleurgesteld over bent dat ze het niet gezegd heeft. Ze heeft het gewoon laten maken dus het is niet dat het haar niks kon schelen.
Sneeuwvlok- Prater
- Aantal berichten : 591
Punten : 604
Sneeuwvlok schreef:Ik zou het zeker wel zeggen als mij dat was overkomen. Maar ik snap niet helemaal waarom je er zo teleurgesteld over bent dat ze het niet gezegd heeft. Ze heeft het gewoon laten maken dus het is niet dat het haar niks kon schelen.
Nou, ik vind het toch een soort van ongeschreven regel dat je als vriendinnen gewoon eerlijk tegen elkaar bent. Ik begrijp dus wel dat je teleurgesteld bent als dit niet gebeurd, dan ga je misschien toch even twijfelen aan de vriendschap. Het gaat helemaal niet om dat riempje, maar om het feit dat ze dingen verzwijgt. Maar dat is mijn mening natuurlijk.
Kowalski- Ratel
Ik zou dat zeker zeggen. Ik snap dat je teleurgesteld bent. Het is in ieder geval fijn dat ze het heeft laten maken maar was nog fijner als ze het even gezegd had.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Ik zou, als ik haar was geweest, zoiets zeggen van: "Joh, dat riempje is kapot gegaan, maar ik heb gezorgd dat het weer gemaakt is en dat je de tas weer goed kunt gebruiken."
Als jou zijnde, zou ik haar dan niet nu opbellen en vertellen dat je het vervelend vindt dat ze niets gezegd heeft. Ze heeft het probleem namelijk opgelost, dus dat vind ik echt een ander verhaal dan wanneer ze het kapot bij je afgeleverd had. Waarschijnlijk zou ik de volgende keer dat ik haar zie, het even terloops bespreken. Maar niet nu bellen dat je teleurgesteld bent. Ga iets leuks doen, vergeet het.
Als jou zijnde, zou ik haar dan niet nu opbellen en vertellen dat je het vervelend vindt dat ze niets gezegd heeft. Ze heeft het probleem namelijk opgelost, dus dat vind ik echt een ander verhaal dan wanneer ze het kapot bij je afgeleverd had. Waarschijnlijk zou ik de volgende keer dat ik haar zie, het even terloops bespreken. Maar niet nu bellen dat je teleurgesteld bent. Ga iets leuks doen, vergeet het.
Gast- Gast
Deze zin is ook een goeie. Maar ik heb het idee dat jij nu boos/teleurgesteld bent en ik ben bang dat je 'm dan niet zo achteloos kunt zeggen. Dus ik zou even wachten totdat je bedaard bent.Carra schreef:Als ik jou was zou ik haar er nu ook op aanspreken. Zo van, ik ben net mijn tas aan het inpakken en zie dat er een ander riempje op zit. Is hij kapot gegaan?
Gast- Gast
Hm ik heb even gebeld, ze had het bij Beversport helemaal laten maken . Ze zei dat het al zo lang geleden was dat ze het was vergeten. Dan vind ik alsnog dat ze het toen had kunnen zeggen, maar ach. Dat heb ik ook tegen haar gezegd en toen hebben we het over leuke dingen gehad Fijn dat het uit de lucht is.
Sterre- Ratel
Sterre schreef:Hm ik heb even gebeld, ze had het bij Beversport helemaal laten maken . Ze zei dat het al zo lang geleden was dat ze het was vergeten. Dan vind ik alsnog dat ze het toen had kunnen zeggen, maar ach. Dat heb ik ook tegen haar gezegd en toen hebben we het over leuke dingen gehad Fijn dat het uit de lucht is.
Nou gelukkig! Kan je dat ook weer achter je laten
Kowalski- Ratel
Rood schreef:Deze zin is ook een goeie. Maar ik heb het idee dat jij nu boos/teleurgesteld bent en ik ben bang dat je 'm dan niet zo achteloos kunt zeggen. Dus ik zou even wachten totdat je bedaard bent.Carra schreef:Als ik jou was zou ik haar er nu ook op aanspreken. Zo van, ik ben net mijn tas aan het inpakken en zie dat er een ander riempje op zit. Is hij kapot gegaan?
We zouden sowieso nog even bellen vandaag, dus daarom kon het wel maar in principe heb je wel gelijk ik wil altijd zoiets zo snel mogelijk oplossen en bespreken, maar dan geef je het een grotere lading mee dan nodig. Dat moet ik echt afleren, die eigenschap is bijvoorbeeld op mijn werk ook niet echt handig.
Sterre- Ratel
Huh? Als iemand het vergeten is, kan ze het toch niet alsnog zeggen?Sterre schreef:Hm ik heb even gebeld, ze had het bij Beversport helemaal laten maken . Ze zei dat het al zo lang geleden was dat ze het was vergeten. Dan vind ik alsnog dat ze het toen had kunnen zeggen, maar ach. Dat heb ik ook tegen haar gezegd en toen hebben we het over leuke dingen gehad Fijn dat het uit de lucht is.
Fijn van haar dat ze het professioneel heeft laten maken.
Gast- Gast
Ja, ik herken het wel. Gelijk erbovenop. Maar lukte het je om het luchtig te zeggen of was je wel wat gespannen?Sterre schreef:We zouden sowieso nog even bellen vandaag, dus daarom kon het wel maar in principe heb je wel gelijk ik wil altijd zoiets zo snel mogelijk oplossen en bespreken, maar dan geef je het een grotere lading mee dan nodig. Dat moet ik echt afleren, die eigenschap is bijvoorbeeld op mijn werk ook niet echt handig.
Gast- Gast
Fijn dat het uitgesproken is!
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Fijn dat het uitgesproken is.
Ik zou het zelf ook zeker zeggen. Ik hou van eerlijkheid, en je merkt maar weer dat het altijd uitkomt als je er niet eerlijk over bent.
Ik zou het zelf ook zeker zeggen. Ik hou van eerlijkheid, en je merkt maar weer dat het altijd uitkomt als je er niet eerlijk over bent.
Gast- Gast
Rood schreef:Huh? Als iemand het vergeten is, kan ze het toch niet alsnog zeggen?Sterre schreef:Hm ik heb even gebeld, ze had het bij Beversport helemaal laten maken . Ze zei dat het al zo lang geleden was dat ze het was vergeten. Dan vind ik alsnog dat ze het toen had kunnen zeggen, maar ach. Dat heb ik ook tegen haar gezegd en toen hebben we het over leuke dingen gehad Fijn dat het uit de lucht is.
Fijn van haar dat ze het professioneel heeft laten maken.
Toen ze het ga laten maken bedoel ik, want dat was gewoon in NL. Maar inderdaad is het wel heel goed opgelost.
Sterre- Ratel
Rood schreef:Ja, ik herken het wel. Gelijk erbovenop. Maar lukte het je om het luchtig te zeggen of was je wel wat gespannen?Sterre schreef:We zouden sowieso nog even bellen vandaag, dus daarom kon het wel maar in principe heb je wel gelijk ik wil altijd zoiets zo snel mogelijk oplossen en bespreken, maar dan geef je het een grotere lading mee dan nodig. Dat moet ik echt afleren, die eigenschap is bijvoorbeeld op mijn werk ook niet echt handig.
Haha nou het was toch een van de eerste dingen die ik zei, niet zo luchtig dus. Maar mijn toon was wel relaxed, nog even werken aan de timing
Sterre- Ratel
Ja ik zou het zeggen. Maar wel pas als ik het had laten maken.
Gast- Gast
Ik zou het ook melden en vragen of ze wil dat ik het repareer/vervang of dat ze dat liever zelf doet en dat ik haar geld geef.
Derpy- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Zou jij dit zeggen?
» Zou jij er iets van zeggen?
» Nu kan ik het zeggen :)
» Pijnbestrijding, wat wil dat zeggen?
» Ik wil ook wat zeggen....
» Zou jij er iets van zeggen?