Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Op de billen slaan..

+9
Fiwen
Linda
Slakje
Roodkapje
Wennes
Bluestar
maiadebij
Star007
Coco
13 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Op de billen slaan.. - Pagina 2 Empty Re: Op de billen slaan..

Bericht  Elliot vr 21 dec 2012 - 3:08

Fiwen schreef:

Ik antwoord nu even van uit mijn oogpunt. Maar ik vind het not done om er iets over te zeggen tegen de moeder/vader in kwestie maar een topic als deze is volgens mij meer om met elkaar er over te praten "is het zo raar dat ik dit niet juist vind" of "ik wil er wat van zeggen en zal ik dat doen?" en dan kan hier gediscussieerd worden of je er wel of niet iets van kan zeggen en hoe dit dan aan te pakken. Dat is een heel verschil met daadwerkelijk er iets over zeggen tegen een vader of moeder.
Bemoeien met een opvoeding ligt gewoon heel gevoelig en daar mag je onderling wel over praten maar zolang een kind geen schade op loopt heb je je mond te houden (vind ik dan hoor) want het is hun kind en in neem aan dat ze met de beste bedoelingen zo handelen. Daar hoef ik het niet mee eens te zijn maar het is aan hen.
Al heb ik regelmatig heel veel moeite om mijn mond te houden tegen mijn schoonzus

Ja precies, ik begrijp je helemaal! Al vind ik dat dikgedrukte een beetje 'onzin' in dit geval. Ik denk namelijk niet dat er veel moeders zijn (zeker niet op dit forum) die pro fysieke straffen zijn.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Op de billen slaan.. - Pagina 2 Empty Re: Op de billen slaan..

Bericht  Fiwen vr 21 dec 2012 - 3:10

Elliot schreef:
Ja precies, ik begrijp je helemaal! Al vind ik dat dikgedrukte een beetje 'onzin' in dit geval. Ik denk namelijk niet dat er veel moeders zijn (zeker niet op dit forum) die pro fysieke straffen zijn.

Dat was meer in het algemeen over dit soort topics...
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op de billen slaan.. - Pagina 2 Empty Re: Op de billen slaan..

Bericht  Coco vr 21 dec 2012 - 3:32

Mijn vraag is toch iets heel anders als die van Marin. Zij wilde er graag iets van zeggen (wat ik ook kan begrijpen) maar ik vraag of het dragen van een luier een excuus is om te mogen slaan en doe het verhaal wat eraan vooraf ging. De vrouw die vond dat ze er met een luier toch niets van voelt was ook een andere vrouw dan de moeder van het kind.

Ik vind overigens ook dat er een wereld van verschil zit tussen je bemoeien met het wel/niet samen slapen, laten huilen, niet zelfstandig maken etc. of met een kwestie waar geweld bij komt kijken. Anders zou ook niemand meer een melding moeten maken bij het AMK.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Op de billen slaan.. - Pagina 2 Empty Re: Op de billen slaan..

Bericht  maiadebij vr 21 dec 2012 - 4:04

Ik vroeg mij inderdaad net af waar dan de grens ligt van niet bemoeien met iemand zijn opvoeding en je er wel mee gaan bemoeien omdat er sprake is van mishandeling?

Overigens vind ik het openen van een topic niets te maken hebben met het bemoeien met iemand zijn opvoeding. Ik heb het ook wel eens met mijn man, vriendinnen of moeder over iets wat ik op straat, in de winkel, of waar dan ook, gezien heb.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op de billen slaan.. - Pagina 2 Empty Re: Op de billen slaan..

Bericht  Susan vr 21 dec 2012 - 4:22

Ik denk dat je nooit helemaal vrij kunt zijn van oordelen, er is altijd een grens, voor iedereen. Ik denk dat voor de meeste mensen die grens niet pas bij fysiek geweld ligt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op de billen slaan.. - Pagina 2 Empty Re: Op de billen slaan..

Bericht  Gast vr 21 dec 2012 - 4:31

Wat ik altijd vindt bij dit soort topics is de vraag die erbij staat.

'Daar geloof ik niet zo in, maar al zou ze dan niets voelen, dan is het toch geen excuus?.'

Ik denk, weet bijna zeker, dat 9.7 van de 10 personen zal zeggen.. Nee dat is geen excuus. Of 'Dat doe je niet' etc.

Je krijgt dus al snel 15x +1 te zien want iedereen is het er mee eens en die moeder is een vreselijke vrouw want dat kun je niet maken.

Voor wie is dit topic dan? Die moeder zit hier niet.. voor de rest doet niemand het bij hun eigen kind.

(Nu heb jij getypt dat je het even van je af wilde schrijven, dus dan heeft het topic een doel hoor Wink .. Maar ik spreek meer in het algemeen, niet naar jouw als topic starter!)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op de billen slaan.. - Pagina 2 Empty Re: Op de billen slaan..

Bericht  Gast vr 21 dec 2012 - 6:34

Slakje schreef:Maar jullie oordelen ook wel snel. Wie weet was het kind al een hele dag lastig/ambetant en verloor de moeder even haar geduld, wat menselijk is. Dan heb je denk ik niet meer het geduld om uit te leggen waarom iets niet mag en blablabla.

Eens, en daarbij vind ik het slaan op een pamper niet echt super schokkend en het kind zal er waarschijnlijk alleen even van schrikken. Het gooien in de buggy vind ik dan weer niet nodig. Zelf ben ik ook niet voor fysiek straffen maar toch kan ik het me zoiets wel voorstellen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op de billen slaan.. - Pagina 2 Empty Re: Op de billen slaan..

Bericht  Gast vr 21 dec 2012 - 6:36

Punk'd schreef:Wat ik altijd vindt bij dit soort topics is de vraag die erbij staat.

'Daar geloof ik niet zo in, maar al zou ze dan niets voelen, dan is het toch geen excuus?.'

Ik denk, weet bijna zeker, dat 9.7 van de 10 personen zal zeggen.. Nee dat is geen excuus. Of 'Dat doe je niet' etc.

Je krijgt dus al snel 15x +1 te zien want iedereen is het er mee eens en die moeder is een vreselijke vrouw want dat kun je niet maken.

Voor wie is dit topic dan? Die moeder zit hier niet.. voor de rest doet niemand het bij hun eigen kind.

(Nu heb jij getypt dat je het even van je af wilde schrijven, dus dan heeft het topic een doel hoor Wink .. Maar ik spreek meer in het algemeen, niet naar jouw als topic starter!)

Je vergeet er een. Want oh wee als je tegen de draad ingaat en het bijv. wel acceptabel vind. Dan krijg je een hoop moeders van hier over je heen Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op de billen slaan.. - Pagina 2 Empty Re: Op de billen slaan..

Bericht  Gast vr 21 dec 2012 - 6:38

Op de billen slaan.. - Pagina 2 3079029344

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op de billen slaan.. - Pagina 2 Empty Re: Op de billen slaan..

Bericht  Gast vr 21 dec 2012 - 7:13

Elixer schreef:
Slakje schreef:Maar jullie oordelen ook wel snel. Wie weet was het kind al een hele dag lastig/ambetant en verloor de moeder even haar geduld, wat menselijk is. Dan heb je denk ik niet meer het geduld om uit te leggen waarom iets niet mag en blablabla.

Eens, en daarbij vind ik het slaan op een pamper niet echt super schokkend en het kind zal er waarschijnlijk alleen even van schrikken. Het gooien in de buggy vind ik dan weer niet nodig. Zelf ben ik ook niet voor fysiek straffen maar toch kan ik het me zoiets wel voorstellen.

Ook eens, mijn kinderen hebben ook wel eens een tik op hun op hun
Billen of vingers gehad. Ik zie dat niet zoveel kwaad in. Het gooien sta ik dan weer niet achter, da lijkt een beetje of ze de controle verliest.

Ach en slaan mag niet in Nederland en toch zijn er culturen in Nederland waarin veel hardere klappen worden gegeven of zelfs de riem wordt gehanteerd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op de billen slaan.. - Pagina 2 Empty Re: Op de billen slaan..

Bericht  Elliot vr 21 dec 2012 - 7:21

Eens met Punk'd en Elixer!
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Op de billen slaan.. - Pagina 2 Empty Re: Op de billen slaan..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum