Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Samenwonen, doorgeven aan Belastingdienst?

+2
Parisienne
Lady4
6 plaatsers

Ga naar beneden

Samenwonen, doorgeven aan Belastingdienst? Empty Samenwonen, doorgeven aan Belastingdienst?

Bericht  Lady4 do 20 dec 2012 - 12:05

Mijn vriend en ik wonen per 1 december samen en ontvangen allebei geen huur- of zorgtoeslag. Moeten we dan toch nu aan de Belastingdienst doorgeven dat we zijn gaan samenwonen of kan dit ook bij de aangifte begin volgend jaar?
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Samenwonen, doorgeven aan Belastingdienst? Empty Re: Samenwonen, doorgeven aan Belastingdienst?

Bericht  Gast do 20 dec 2012 - 12:09

Enkel bij de aangifte. Of althans, daar kun je ook nog voor kiezen.

Maar Angelnyn heeft 'het' antwoord! :P

Gast
Gast

Samenwonen, doorgeven aan Belastingdienst? Empty Re: Samenwonen, doorgeven aan Belastingdienst?

Bericht  Parisienne do 20 dec 2012 - 12:10

Volgens mij kan je gewoon bij de belastingaangifte aangeven dat jullie dan toeslagpartners zijn.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  M@niek do 20 dec 2012 - 12:11

Maar dat hoeft toch alleen als je toeslagpartners bent?
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 20 dec 2012 - 12:12

Parisienne schreef:Volgens mij kan je gewoon bij de belastingaangifte aangeven dat jullie dan toeslagpartners zijn.

Fiscaalpartners.

Alleen staat het huis niet op zijn naam en vraag ik me af in hoeverre het dan moet om samen, als fiscaal partner, aangifte te doen.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk do 20 dec 2012 - 12:21

Maura schreef:
Parisienne schreef:Volgens mij kan je gewoon bij de belastingaangifte aangeven dat jullie dan toeslagpartners zijn.

Fiscaalpartners.

Alleen staat het huis niet op zijn naam en vraag ik me af in hoeverre het dan moet om samen, als fiscaal partner, aangifte te doen.

Maar je bent toch alleen fiscaalpartners als je getrouwd bent / samenlevingscontract / samen kinderen hebt? Met alleen samenwonen niet.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gast do 20 dec 2012 - 12:24

AngelNyn schreef:
Maura schreef:

Fiscaalpartners.

Maar je bent toch alleen fiscaalpartners als je getrouwd bent / samenlevingscontract / samen kinderen hebt? Met alleen samenwonen niet.

Klopt. En bedankt voor de aanvulling, haha. Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Reeza do 20 dec 2012 - 18:54

Ik heb het al wel doorgegeven via de site, is heel smpel, gewoon via toeslagen.nl.
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Bericht  Atelier Madame do 20 dec 2012 - 19:40

Zelfs met alleen samenwonen ben je geen toeslagpartners meer vanaf 1 januari. Alleen huisgenoten voor de huurtoeslag. Maar die ontvangen jullie niet.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Lady4 zo 23 dec 2012 - 10:52

Sorry voor de late reactie terug. Maar wij hoeven dus in principe niks te wijzigen begrijp ik. Thanks!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: