Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Begint het zo?

+145
Schism
Urban Naked
Siamsa
PiP
xxjojootjexx
Clapperdie
Merai
Parisienne
piertje
Happinaz
ProudMom
Inge
Blond
Dennenappel
Travelgurly
Bolleke
Purpleflower
ekjir@M
Sterrin_
Mamsie
Jasmine
koNijntje
SDL
troela
Liadan
Printje
Paper Crown
Oude bekende
Darius
Tania
kwak
Ellebel
Lejow
Ezzer
SoGood
tweeling
nisavi
Happydobby
Susan
Luce
Pompoen
Catwoman79
Coco
Happy
Thunder
Exogenesis
Ella
Zwerver
Burn
Sam
Manderijn
Star007
meisjesmama
Bloem86
Creabea_28
bolus26
Zenna
woezel
Snoes
Pinkel
Parel
Arwyn
Chelle
studiebol
Carra
Shisha
-Ieniemienie-
slaatje
Shy
Jits
Aggi
L!ND@
Theeleut
Derpy
Juutjepetuutje
Mermaid
Eris
Samantha
LDJ
Monnie
hellowkitty
litllejoy
Lavendel
_Jet
smooch
Sjaantje
Flower_L
Fiwen
_Lana_
Dora
Sylvana
Aimee
Alex
Ayla
Mees
Silver
Pussycat
Highway
Smaragdje
Charles
Limburg85
Elliot
Le Chat Noir
Tiara
Floor
Jade
Katrien
Muus
Jezzie
Rose
Lith
Gympie
Steep
Minx
Slakje
vlinder-19
Caro
Fortissimo
Blue flower
Barbabella
Toet
Shopaholic
Océane
Rush
Orchidee
CCC
Lady4
Rouge
Caroow
MamaDaan
liesje
Muppetje
M@niek
Pien
Roos
SarahKey
Starla
Puggle
Sanne
Linda
Marin
strawberry
Annie24
Viva
Twellie
149 plaatsers

Pagina 26 van 40 Vorige  1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 33 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Begint het zo? - Pagina 26 Empty Re: Begint het zo?

Bericht  Susan di 25 dec 2012 - 10:58

Elixer schreef:Maar PC als je toch op de normale manier zou bevallen en je kindje zou niet in stuit liggen enzo en je zou daarna toch een spoedkeizersnede krijgen dan was je daar toch ook niet op voorbereid? Ik denk dat niemand dat is bij een spoedkeizersnede. Waarom vind je dat zo belangrijk? Je ligt dan toch 5 dagen in het ziekenhuis en je wordt daar begeleid door het ziekenhuispersoneel. Je moet je net als een gewone bevalling gewoon overgeven aan alles.

En believe me sommige dingen wil je niet eens weten wbt een keizersnee Wink

Het ging haar er vooral om wat ze moet doen als de weeën beginnen of als de vliezen breken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Mamsie di 25 dec 2012 - 10:59

Pfff en al had ze geroepen dat die lompe koe der nu een afspraak moest geven. Wat dan nog? Beleefd? Nee totaal niet maar hè we zijn mensen en niet iedereen heeft de behoefte om zich als Miss perfect voor te doen. Echt ik zou me er nog geen seconde druk over maken.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Paper Crown di 25 dec 2012 - 10:59

Elixer schreef:Maar PC als je toch op de normale manier zou bevallen en je kindje zou niet in stuit liggen enzo en je zou daarna toch een spoedkeizersnede krijgen dan was je daar toch ook niet op voorbereid? Ik denk dat niemand dat is bij een spoedkeizersnede. Waarom vind je dat zo belangrijk? Je ligt dan toch 5 dagen in het ziekenhuis en je wordt daar begeleid door het ziekenhuispersoneel. Je moet je net als een gewone bevalling gewoon overgeven aan alles.

En believe me sommige dingen wil je niet eens weten wbt een keizersnee Wink

Maar dan ben je toch al in het ziekenhuis en in goede handen?! Wezelijk verschil, lijkt me. Maar weten dat je een keizersnee krijgt en niet weten wat het precies inhoudt, nou weet je, dan verdien jij een medaille als je geen informatie zou willen krijgen daarover.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Printje di 25 dec 2012 - 10:59

Paper Crown schreef:
Printje schreef:Dat is ook zo pc, ik zou ook alles doen voor mijn kinderen maar ik dacht dus ook dat je meteen zo fel gereageerd had. MIsschien deels uit bewondering/iets wat ik zelf niet heb ( ik kan nooit zo op die manier voor mezelf opkomen, ik neem dan toch genoegen met datgene dat zij voorstellen) of wat dan ook.

Maar waarom dan? Je vraagt helemaal niet iets onredelijks. Je hebt RECHT op informatie.

De gyn vertelde me dat dit gewoon een hele slechte ligging is van de baby. Vandaag gingen we kerstontbijten bij mijn ouders, dat is ruim 15 min rijden van het ziekenhuis in onze woonplaats. Stel mijn vliezen braken bij mijn ouders en ik wist niet dat het zo gevaarlijk kon zijn, hadden mijn man en ik gewoon in de auto gestapt en naar het ziekenhuis gereden. Hobbels en bobbels. Ik moet er echt niet aan denken dat ie doordat ik geen info had gehad, op het laatste moment nog zou misgaan. Dat vergeef je jezelf toch nooit? pale

Je hebt ook gelijk hoor, ik ben gewoon een watje en weet op zo'n moment gewoon niet wat ik dan verder nog zou moeten zeggen. Als zij zegt er is echt geen plek oid zou ik zeggen oke dank je wel sorry etc etc.

Even voor je beeldvorming, ik durfde de vk niet eens te bellen toen ik weeen had omdat ik dat zielig vond want het was 3 uur snachts. Zou me doodschamen als het voor niets geweest was.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Printje di 25 dec 2012 - 11:01

Liadan schreef:
Printje schreef:
SDL schreef:
Liadan schreef:PC, wat is de reden dat je al moet gaan liggen als de weeen beginnen? Want dan is er toch nog geen gevaar voor uitzakking?

Bij mij was dit omdat de navelstreng als eerste kan komen/eruit kan "floepen" en dit gevaarlijk is.

En hoe weten ze zoiets dan? Als je kindje dus in stuit ligt ofzo?
Ze weten pas of er iets uitgezakt is als ze dit controleren, je weet nooit van tevoren of er iets uit gaat zakken.

mmm ik ga het allemaal toch nog maar eens goed navragen dan donderdag. En anders mocht het beginnen met dat de vliezen breken ga ik gewoon ( wanneer ik in de stad oid zou zijn) gewoon voor de zekerheid maar in een winkel liggen. Of geldt dus dus allemaal alleen voor een stuitligging?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sterrin_ di 25 dec 2012 - 11:02

Jij moet idd wel direcr gaan liggen. Stuit is heel anders dan hoofdligging.
Bij mij gebeurde het dus echt dat de navelstreng mee kwam, en geloof me, dat was groot alarm! Voor ik het wist stond de hele suite vol met medisch personeel en werd ik achterover gelegd met mn bed, catheter erin en werd er heel veel vloeistof in mn blaas ingebracht om verder uitzakken te voorkomen. Heftig dus! Binnen een kwartier lag ik opengesneden op de ok. Niet beseffend wat me allemaal overkwam, echt heel naar. Gkig kreefwel een ruggeprik, daar ben ik zo nlij mee geweest!!

Dus ik snap de angst van PC in dit geval heel goed! Het is ook gewoon heel spannend!

PC, moet nog wel zeggen. Voor mij was het ook allemaal maar heel plotseling. En dan heb ik het over echt heel plotseling, namelijk 15 minuten.
Ik had me ook niet verdiept in een keizersnee en dat soort dingen. Gelukki mocht ik al heel snel weer van de uitslaapkmer af, ook omdat het allemasl zo langs me heen wss gegaan.
Eenmaal op mijn kamer gingen ze pas de kindjes wassen, zodat ik erbij was. Daarvoor mocht ik ze eerst aanleggen. Dus dat was eigenlijk best snel. Ik kreeg om 8.45 de keizersnee en kon ze om 10.00 volgens mij al aanleggen. En dat is echt wel snel genoeg.
Probeer je daar toch wat aan over te geven, hoe moeilijk ook. De situatie is nou eenmaal niet anders en je hebt helaas niet alle touwtjes in handen.

Het komt vast goed! Succes nog even!

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Printje di 25 dec 2012 - 11:02

Mamsie schreef:Pfff en al had ze geroepen dat die lompe koe der nu een afspraak moest geven. Wat dan nog? Beleefd? Nee totaal niet maar hè we zijn mensen en niet iedereen heeft de behoefte om zich als Miss perfect voor te doen. Echt ik zou me er nog geen seconde druk over maken.

Ik denk dat dit ook met je aard en persoonlijkheid te maken heeft, ik zou me niet voordoen als Miss perfect maar andere mensen uitkafferen of wat het goede woord is dat kan ik niet omdat ik daar dus gewoon niet assertief etc genoeg voor ben.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Paper Crown di 25 dec 2012 - 11:03

Printje schreef:
Liadan schreef:
Printje schreef:
SDL schreef:
Liadan schreef:PC, wat is de reden dat je al moet gaan liggen als de weeen beginnen? Want dan is er toch nog geen gevaar voor uitzakking?

Bij mij was dit omdat de navelstreng als eerste kan komen/eruit kan "floepen" en dit gevaarlijk is.

En hoe weten ze zoiets dan? Als je kindje dus in stuit ligt ofzo?
Ze weten pas of er iets uitgezakt is als ze dit controleren, je weet nooit van tevoren of er iets uit gaat zakken.

mmm ik ga het allemaal toch nog maar eens goed navragen dan donderdag. En anders mocht het beginnen met dat de vliezen breken ga ik gewoon ( wanneer ik in de stad oid zou zijn) gewoon voor de zekerheid maar in een winkel liggen. Of geldt dus dus allemaal alleen voor een stuitligging?

Bij mij zijn ze bang dat weeen beginnen en mijn vliezen gauw erachteraan breken omdat ik veel vruchtwater heb, je baarmoeder schijnt gauw te lozen dan.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Luce di 25 dec 2012 - 11:04

koNijntje schreef:
Oude bekende schreef:
Mamsie schreef:
Rejoy. schreef:nou.. applaus.

Wat ben jij toch een triest figuur. Brr wanneer ga je weer?

Het zelfde geldt voor Luce.

Heel erg +1
Om over zuurpruim konijntje nog maar niet te hebben.

dit vind ik wel het lachen waard Laughing anders post je ff onder je eigen naam Yes

Haha precies. Sneuheid ten top.

En mamsie, ik vind jou al jaren een sneu figuur dus wat dat betreft zijn we het met elkaar eens.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Printje di 25 dec 2012 - 11:04

Sterrin_ schreef:Jij moet idd wel direcr gaan liggen. Stuit is heel anders dan hoofdligging.

!

Dus, sorry voor de off topic vraag pc, ons meisje ligt wel met dr hoofd beneden alleen nu nog als sterrenkijker zeg maar, dat is dus 'minder' gevaarlijk in de zin van ik zou niet meteen hoeven te gaan liggen? Ik check het donderdag maar ik vond die twee verschillende verhalen al vervelend en jullie maken mij nu helemaal 'bang' over verzakkingen etc.

Mijn placenta ligt trouwens ook voor.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Paper Crown di 25 dec 2012 - 11:07

Printje schreef:
Sterrin_ schreef:Jij moet idd wel direcr gaan liggen. Stuit is heel anders dan hoofdligging.

!

Dus, sorry voor de off topic vraag pc, ons meisje ligt wel met dr hoofd beneden alleen nu nog als sterrenkijker zeg maar, dat is dus 'minder' gevaarlijk in de zin van ik zou niet meteen hoeven te gaan liggen? Ik check het donderdag maar ik vond die twee verschillende verhalen al vervelend en jullie maken mij nu helemaal 'bang' over verzakkingen etc.

Mijn placenta ligt trouwens ook voor.

Als ze met hoofd omlaag ligt maar nog niet helemaal is ingedaald maakt het niet zoveel uit hoor, dan kan je nog rustig naar huis en liggen. De kans dat de navelstreng uitzakt is klein, maar is er wel.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sterrin_ di 25 dec 2012 - 11:07

Bij mij voelde de assistent de navelstreng omdat ze net de vliezen had gebroken. Ze zat dus nog inwendig en toen voelde ze het.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Liadan di 25 dec 2012 - 11:08

Aha, dan snap ik dat je dan ook meteen moet gaan liggen, heftig hoor. En toen ik met 36 weken hoorde dat mijn zoon nog dwars lag heb ik bij de verloskundige een potje zitten huilen (al was dat meer omdat het een botte hork was zonder inlevingsvermogen). Ik wilde toen ook meteen heel graag weten waar ik aan toe was. Ik was toen een stuk minder ver dan jij, maar die onzekerheid is zo naar, het niet weten waar je aan toe bent.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Paper Crown di 25 dec 2012 - 11:09

Luce schreef:
koNijntje schreef:
Oude bekende schreef:
Mamsie schreef:
Rejoy. schreef:nou.. applaus.

Wat ben jij toch een triest figuur. Brr wanneer ga je weer?

Het zelfde geldt voor Luce.

Heel erg +1
Om over zuurpruim konijntje nog maar niet te hebben.

dit vind ik wel het lachen waard Laughing anders post je ff onder je eigen naam Begint het zo? - Pagina 26 3079029344

Haha precies. Sneuheid ten top.

En mamsie, ik vind jou al jaren een sneu figuur dus wat dat betreft zijn we het met elkaar eens.

Begint het zo? - Pagina 26 394967Begint het zo? - Pagina 26 394967 Nou meid,fijn dat je nog even een sneer terug kon geven.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Luce di 25 dec 2012 - 11:11

O ja, sorry. Dat is jouw rol smile
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Paper Crown di 25 dec 2012 - 11:12

Luce schreef:O ja, sorry. Dat is jouw rol Begint het zo? - Pagina 26 561177

Precies. Blij dat jij dat ook weet.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 25 dec 2012 - 11:12

Ik wil de dames die nog steeds offtopic reageren willen verzoeken om ontopic te gaan of gewoon niet meer te reageren.

Gast
Gast

Bericht  ekjir@M di 25 dec 2012 - 11:15

Liadan schreef:
SDL schreef:

Ja, dat kan gebeuren als de vliezen breken, maar toch niet als ze niet zijn gebroken en de weeen beginnen.

Zolang een kindje niet is ingedaald, of in stuit ligt, bestaat er altijd een kans op uitzakken van de navelstreng. Ik heb een week plat moeten liggen met gebroken vliezen bij de eerste omdat die niet volledig vast zat in het bekken. De tweede was ook niet ingedaald en die had door het lange dwars liggen en laat draaien de navelstreng zeer strak omstrengeld omdat die dus uitgezakt was en ze daar met haar hoofdje doorheen was gegaan.

En even over het 'uitkafferen' dat heb ik ook gedaan toen ik met gebroken vliezen in het ziekenhuis lag en de gyn liever wou wachten op infecties en er dan spoed van te maken dan me eerder in te leiden.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Liadan di 25 dec 2012 - 11:19

Moest je al een week plat liggen toen je vliezen nog niet gebroken waren bij de oudste, Ekijr@M?
Ik mocht nog thuisbevallen terwijl mijn zoon nog hoog boven mijn bekken lag toen de bevalling was begonnen (al zei de verloskundige na de bevalling dat ik beter in het ziekenhuis had kunnen bevallen omdat er schijnbaar wel wat risico's waren).

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan di 25 dec 2012 - 11:19

Sorry, ik lees met mijn neus, je vliezen waren dus wel gebroken bij de oudste.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Printje di 25 dec 2012 - 11:20

mmm ik wilde idd zeggen, ik dacht allemaal valt allemaal wel mee nog niet ingedaald, R is dus ook nooit ingedaald maar door jullie verhalen denk ik toch ff heel goed checken hoe het nu precies zit en wat de risico's zijn eventueel.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  ekjir@M di 25 dec 2012 - 11:21

Nee mijn vliezen waren bij 35 weken gebroken en ik heb een week plat moeten liggen. Toen werd ik vervelend ;-)

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast di 25 dec 2012 - 11:21

Burgemeester Nathalie schreef:Ik wil de dames die nog steeds offtopic reageren willen verzoeken om ontopic te gaan of gewoon niet meer te reageren.

Het hele topic gaat al vanaf pagina 4 niet meet over 'begint het zo?' hoor...

Dus volgens mijn kon je het beter brengen als : wil iedereen lief doen tegen PC en zo niet je mond dicht houden en niet meer reageren aub? Want dat bedoel je toch?

Gast
Gast

Bericht  Liadan di 25 dec 2012 - 11:22

Printje, ik zou me niet te druk maken hoor, bij tweede kindjes komt het sowieso vaker voor dat ze pas indalen bij de bevalling. Maar nog een keer navragen kan nooit kwaad, een verloskundige kan je alles veel beter uitleggen dan wij dat doen.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Printje di 25 dec 2012 - 11:24

Liadan schreef:Printje, ik zou me niet te druk maken hoor, bij tweede kindjes komt het sowieso vaker voor dat ze pas indalen bij de bevalling. Maar nog een keer navragen kan nooit kwaad, een verloskundige kan je alles veel beter uitleggen dan wij dat doen.

Dat is ook zo maar ik dacht, door de verhalen hier,misschien heb ik er wel te luchtig over gedaan. Ik vond de vk vd laatste keer ook echt niet fijn dus was sowieso van plan om het even na te vragen.
Zij maakte er dus eerst een heel ding van, meteen liggen etc etc om meteen daarna te zeggen ja maar het gebeurd in nog geen 10% vd gevallen dat eerst je vliezen breken..daardoor dacht ik dus het valt allemaal wel mee.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 26 van 40 Vorige  1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 33 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: