Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Pijnlijke ribben door zwangerschap? (22 weken)

+4
Minx
Ella
Sanne
Pompoen
8 plaatsers

Ga naar beneden

Pijnlijke ribben door zwangerschap? (22 weken) Empty Pijnlijke ribben door zwangerschap? (22 weken)

Bericht  Pompoen wo 19 dec 2012 - 9:32

Ik ben nu ruim 22 weken zwanger en ik heb toch zo'n last van mijn ribben de laatste dagen. Vooral aan de zijkant en vooral aan het einde van de dag kan ik nauwelijks meer rechtop zitten ervan!

Ik vroeg me af of dit door de zwangerschap komt, ik heb wel een grotere omvang nodig voor mijn BH trouwens. Maar mijn baarmoeder zit nog niet eens boven mijn navel en ik voel mijn kindje wel schoppen, maar dan vooral onderin en aan de voorkant juist (mijn baarmoeder lag naar achteren gekanteld en dat is nog steeds een beetje zo).

Wie herkent dit of weet of dit erbij hoort? En zo ja...wat doe je er aan/wanneer gaat het over?! Word er echt gek van!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijnlijke ribben door zwangerschap? (22 weken) Empty Re: Pijnlijke ribben door zwangerschap? (22 weken)

Bericht  Sanne wo 19 dec 2012 - 9:46

Ik had het ook, maar wel wat later in de zwangerschap. Ik had niet zo'n grote buik en had het idee dat alles binnenin ernstig in de verdrukking kwam. Er werd niet echt tegen mijn ribben aangetrapt, maar het was op het eind meer een constante druk, waardoor m'n ribben (aan één kant) toch wel zeer gingen doen. Heb geen tips voor je. Hier was het over na de bevalling, maar dat vindt je vast geen leuk antwoord Pijnlijke ribben door zwangerschap? (22 weken) 394967

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijnlijke ribben door zwangerschap? (22 weken) Empty Re: Pijnlijke ribben door zwangerschap? (22 weken)

Bericht  Ella wo 19 dec 2012 - 9:47

Ik heb het ook gehad, maar ribben waren flink gekneusd, door dat ze meer in de verdrukking komen en doordat het kindje er tegenaan zat te schoppen. Ik kreeg de eerste klachten iets verder in de zwangerschap. Ik denk vanaf 25 weken ongeveer. Je kan er weinig aan doen. Wat bij mij verlichting gaf was tussendoor even gaan liggen, dan zakte het kindje van die plek af en was ik even pijnvrij.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijnlijke ribben door zwangerschap? (22 weken) Empty Re: Pijnlijke ribben door zwangerschap? (22 weken)

Bericht  Minx wo 19 dec 2012 - 11:26

Zit je niet gewoon helemaal vast? Stressklachten dus zeg maar.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijnlijke ribben door zwangerschap? (22 weken) Empty Re: Pijnlijke ribben door zwangerschap? (22 weken)

Bericht  Happydobby wo 19 dec 2012 - 11:30

Had ik ook, was pas weg na de bevalling.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijnlijke ribben door zwangerschap? (22 weken) Empty Re: Pijnlijke ribben door zwangerschap? (22 weken)

Bericht  Pompoen wo 19 dec 2012 - 20:13

Minx schreef:Zit je niet gewoon helemaal vast? Stressklachten dus zeg maar.

Jawel, ook! Maar dat voelt anders en uit zich op andere plaatsen, bovendien beginnen die klachten juist weer wat af te nemen. Dit voelt alsof mijn ribben uit elkaar gedrukt worden ofzo.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijnlijke ribben door zwangerschap? (22 weken) Empty Re: Pijnlijke ribben door zwangerschap? (22 weken)

Bericht  Ella wo 19 dec 2012 - 20:14

Bij mij zijn de klachten sinds 2 weken een stuk minder geworden. Komt door het indalen
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijnlijke ribben door zwangerschap? (22 weken) Empty Re: Pijnlijke ribben door zwangerschap? (22 weken)

Bericht  Pompoen wo 19 dec 2012 - 20:23

Haha, nou dan heb ik nog wel even te gaan laughcry !
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijnlijke ribben door zwangerschap? (22 weken) Empty Re: Pijnlijke ribben door zwangerschap? (22 weken)

Bericht  Puggle wo 19 dec 2012 - 21:44

Ik had pijn vanaf een week of 30. Tegen het eind kon ik ook geen autorijden en lang zitten ook niet meer. Uiteindelijk gekneusde ribben gekregen. Na de bevalling was de pijn wel bijna gelijk weg. Veel succes nog! Het is echt vervelend.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijnlijke ribben door zwangerschap? (22 weken) Empty Re: Pijnlijke ribben door zwangerschap? (22 weken)

Bericht  Liadan wo 19 dec 2012 - 21:49

Bij de oudste heb ik dit ook heel erg gehad, begon ongeveer bij 25 weken. Twee weken later moest ik er deels door de ziektewet in. Het ging bij mij pas toen ik bevallen was.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijnlijke ribben door zwangerschap? (22 weken) Empty Re: Pijnlijke ribben door zwangerschap? (22 weken)

Bericht  Roos wo 19 dec 2012 - 22:10

Bij beide zwangerschappen gehad. Allebei rechts... Ook zo rond de 20 weken begonnen.
Kan niet slapen op mijn rechterzijde en na een tijdje zitten krijg ik last van die plek en rug.
Niks aan te doen. Volgens de verloskundige is de baarmoeder daar blauw en/of rib gekneusd. Oudste is pas tijdens de bevalling ingedaald, dus daar had ik niks aan. En deze baby is ook nog niet ingedaald. Ging pas over na de bevalling inderdaad.

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pijnlijke ribben door zwangerschap? (22 weken) Empty Re: Pijnlijke ribben door zwangerschap? (22 weken)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum