Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toch maar even vragen aan jullie (pintransactie)

+5
JustMeDaan
Error
Ella
Printje
TukTuk
9 plaatsers

Ga naar beneden

Toch maar even vragen aan jullie (pintransactie) Empty Toch maar even vragen aan jullie (pintransactie)

Bericht  Gast di 18 dec 2012 - 8:21

Eigenlijk wilde ik hier geen topic over openen. Maar ik blijf benieuwd naar de reden en ik kan op Google zo één twee drie geen pasklaar antwoord vinden. Dus misschien dat jullie het weten?

Gisteren heb ik rond 15.00u boodschapjes gedaan bij de Lidl, AH en Jumbo. Bij alle drie de winkels heb ik gepind. In totaal vier keer. Toen ik thuis kwam, heb ik mijn rekening gecheckt, omdat ik wilde weten hoeveel ik nog over had. Ik zag dat de bedragen, die ik had gepind bij AH en Jumbo, van de rekening waren afgeschreven, maar het bedrag van Lidl ontbrak. Via Google kwam ik erachter dat ze het alsnog zouden incasseren, maar dat het soms tot wel 48u kon duren, voor dit gebeurde. Vandaag, na meer dan 24u, is het bedrag alsnog van mijn rekening gegaan.

Dus dat is allemaal goed gekomen, maar nu de vraag waar ik geen antwoord op kon vinden; Waarom duurde deze transactie zo lang? Want ik ken het wel van vroeger, dat het even duurde voordat het werd afgeschreven en dat wat op zaterdag werd gepind, pas op maandag zichtbaar was op de rekening als zijnde afgeschreven, maar omdat ik het de laatste jaren niet meer had meegemaakt, vond ik het wat vreemd. (En ik dacht even rijker te zijn dan ik was, haha)

Wie weet waarom dit zou kunnen gebeuren? Het klinkt heel dom, maar ik blijf het me afvragen... Embarassed

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Toch maar even vragen aan jullie (pintransactie) Empty Re: Toch maar even vragen aan jullie (pintransactie)

Bericht  Gast di 18 dec 2012 - 8:23

Misschien heeft dat er iets mee te maken dat Lidl een Duits bedrijf is?

Gast
Gast

Toch maar even vragen aan jullie (pintransactie) Empty Re: Toch maar even vragen aan jullie (pintransactie)

Bericht  Gast di 18 dec 2012 - 8:25

Ja, dat had ik ook al ergens gelezen. Maar de vorige transacties bij de Lidl waren wel gelijk na het pinnen afgeschreven. Vandaar ook dat ik dit zo vreemd vond.

Laatst aangepast door Maura op di 18 dec 2012 - 8:28; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  TukTuk di 18 dec 2012 - 8:27

Ik had het toevallig gister ook met de Aldi, dat is vandaag pas afgeschreven. Geen idee hoe het komt.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 18 dec 2012 - 8:29

Ah, Aldi ook al.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 18 dec 2012 - 8:31

Ken beuren.

Gast
Gast

Bericht  Printje di 18 dec 2012 - 8:40

Ik heb dat ook weleens, reservering oid staat er dan bij, terwijl er dus wel gewoon genoeg geld op onze rekening staat. Wij hebben dat ook gehad bij de ah, zeeman en idd Lidl.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Ella di 18 dec 2012 - 8:43

Printje schreef:Ik heb dat ook weleens, reservering oid staat er dan bij, terwijl er dus wel gewoon genoeg geld op onze rekening staat. Wij hebben dat ook gehad bij de ah, zeeman en idd Lidl.

Ik heb inderdaad ook vaak dat het als reservering op mijn afschrift staat.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Error di 18 dec 2012 - 8:43

Ik hoorde ook dat het kan komen doordat er nu in de periode rondom kerst veel transacties zijn en het daarom soms langer kan duren.
Error
Error
Prater
Prater

Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11

Bericht  Gast di 18 dec 2012 - 8:46

Dat zou ook kunnen, de dagen rondom kerst.

Het stond bij mij niet als reservering. Ik had gewoon een hoger saldo. Net alsof het nooit was gebeurd. En vandaag is het wel afgeschreven, maar alsof ik vandaag boodschappen heb gedaan bij de Lidl.

Het is trouwens niet erg, het kan inderdaad gebeuren, maar ik ben gewoon benieuwd naar de reden, omdat ik het al jaren niet meer meegemaakt had. Wink

Gast
Gast

Bericht  TukTuk di 18 dec 2012 - 8:53

Maura schreef:Dat zou ook kunnen, de dagen rondom kerst.

Het stond bij mij niet als reservering. Ik had gewoon een hoger saldo. Net alsof het nooit was gebeurd. En vandaag is het wel afgeschreven, maar alsof ik vandaag boodschappen heb gedaan bij de Lidl.

Het is trouwens niet erg, het kan inderdaad gebeuren, maar ik ben gewoon benieuwd naar de reden, omdat ik het al jaren niet meer meegemaakt had. Wink

Hier dus ook, en dat is wel irritant Neutral
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  JustMeDaan di 18 dec 2012 - 8:57

Ik had van de week via een online bestelling dat ie niet tussen de transacties stond. Maar ik zit bij de ING en het bedrag op mijn rekening is dan wel juist. Dus het bedrag is wel van mijn totaalbedrag af, maar ik kan de transactie nog niet zien. Vandaag stond deze er wel bij.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Gast di 18 dec 2012 - 9:00

Ook ABN, Angelnyn?

Had inderdaad eerder gehoord dat het saldo dan wel klopt of zoals ik nu hoor dat het gereserveerd is, maar bij de ABN helemaal niets. Echt, alsof het nooit was gebeurd.

Gast
Gast

Bericht  Sam di 18 dec 2012 - 9:02

Komt door de chip in je pas, ipv de magneetstrip.
Kan enkele werkdagen duren.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Bericht  TukTuk di 18 dec 2012 - 9:03

Maura schreef:Ook ABN, Angelnyn?

Had inderdaad eerder gehoord dat het saldo dan wel klopt of zoals ik nu hoor dat het gereserveerd is, maar bij de ABN helemaal niets. Echt, alsof het nooit was gebeurd.

Nope, ING.. Had gisteravond mijn saldo gechecked, en vanmiddag ook, en was ineens 36 euro minder, dus ik kijken, waren het m'n boodschappen van de Aldi die er ineens afgegaan waren..
Nu ik er over nadenk, volgens mij stond het gister wel in het overzicht, maar er niet afgeschreven en nu dus vandaag wel afgescheven.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gympie di 18 dec 2012 - 10:27

Nou, bij ING vind ik het dus best raar, want bedragen worden afgeschreven op de dag dat ik heb betaald en een paar dagen later weer? Volgens mij gaat dat niet van mijn saldo af, tenminste ik mag hopen van niet, maar het staat wel twee keer als afgeschreven. En dat ligt niet aan dat er een weekend tussen zit, want het gebeurt ook met bedragen die ik doordeweeks pin. Iemand hier een verklaring voor?
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  Sam di 18 dec 2012 - 10:32

Het is een gereserveerd bedrag en blijft terugkomen zolang het niet echt afgeschreven is.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Bericht  Gympie di 18 dec 2012 - 10:34

Dus veel bedragen die ik pin, houden ze eerst een paar dagen vast? Dat is volgens mij ook iets van de laatste tijd..of het valt me nu pas op.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  Printje di 18 dec 2012 - 10:35

Gympie schreef:Nou, bij ING vind ik het dus best raar, want bedragen worden afgeschreven op de dag dat ik heb betaald en een paar dagen later weer? Volgens mij gaat dat niet van mijn saldo af, tenminste ik mag hopen van niet, maar het staat wel twee keer als afgeschreven. En dat ligt niet aan dat er een weekend tussen zit, want het gebeurt ook met bedragen die ik doordeweeks pin. Iemand hier een verklaring voor?

Dat heb ik dus ook! Ik koop bijv iets op maandag, dan staat het bij de afschrijvingen en dan opeens op donderdag weer, wel met datum van maandag erbij en dus iets van reservering.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast di 18 dec 2012 - 21:46

Ik heb ook een iets raars gehad bij de prenatal. Had gepind en keek thuis op m`n app na een paar dagen zie ik dat het bedrag weer terug bijgeschreven was met opmerking correctie. Erna is het toch weer afgeschreven scratch

Gast
Gast

Bericht  Pandora wo 19 dec 2012 - 2:05

Geen idee hoe het kan, maar ik heb het een keer bij de Welkoop gehad, dat duurde volgens mij zelfs een paar dagen!
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Elliot wo 19 dec 2012 - 2:10

Sam schreef:Komt door de chip in je pas, ipv de magneetstrip.
Kan enkele werkdagen duren.

Huh hoe kan dat er invloed op hebben?
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Gast wo 19 dec 2012 - 10:10

Dat over de chip i.p.v. magneetstrip had ik ook op internet gevonden. Die informatie kwam echter uit 2011 en ik geloof gewoon niet dat dit nu nog van invloed is op pinbetalingen met chip. Want dan zouden andere winkels er ook last van hebben. Of ik zou dan last hebben van de winkels. :P

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: