Snijden (techniek)
+2
Kreeftje
Green_Pepper
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Snijden (techniek)
Is hier iemand die zichzelf heeft aangeleerd om snel/professioneel groentes te snijden? Ik kan het niet, maar zou het wel graag willen leren. Dus wie heeft er tips?
Green_Pepper- Prater
- Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12
Re: Snijden (techniek)
Ik kan het, maar ben dan ook kok, dus dat telt niet he!
´t is een beetje lastig uit te leggen, maar denk dat je op youtube wel intructie filmpjes kan vinden. En dan gewoon veel oefenen (en pleisters bij de hand houden ).
´t is een beetje lastig uit te leggen, maar denk dat je op youtube wel intructie filmpjes kan vinden. En dan gewoon veel oefenen (en pleisters bij de hand houden ).
Kreeftje- Prater
- Aantal berichten : 574
Punten : 596
Registratiedatum : 13-12-10
Ik ben ook kok, dus het lukte mij ook altijd wel. Vooral door veel oefenen.
Ben ik nu ook weer aan het doen trouwens, na de operetie aan m'n schouder voelt alles anders aan en lukt het snelle snijden ook niet perfect meer.
Ben ik nu ook weer aan het doen trouwens, na de operetie aan m'n schouder voelt alles anders aan en lukt het snelle snijden ook niet perfect meer.
Gast- Gast
Ik snij niet geweldig, maar wel steeds beter en sneller. Kwestie van oefenen dus! En soms zijn filmpjes op youtube handig, qua efficiente manier van snijden.
Gast- Gast
Haha ja als je kok bent kan ik me er iets bij voorstellen
Gelukkig kan ik de meeste dingen wel snel snijden hoor, maar volgens mij kan het nóg beter en efficiënter. Binnenkort dus maar pleisters kopen en mijn laptop met youtube aan in de keuken zetten. Thanks voor de tip!
Gelukkig kan ik de meeste dingen wel snel snijden hoor, maar volgens mij kan het nóg beter en efficiënter. Binnenkort dus maar pleisters kopen en mijn laptop met youtube aan in de keuken zetten. Thanks voor de tip!
Green_Pepper- Prater
- Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12
Ik leer het mezelf door YouTube filmpjes en gewoon veel naar m'n vriend te kijken die het echt heel goed kan. En veel oefenen. En heel belangrijk: Door de juiste en goede messen te gebruiken! Ga geen ui met een vleesmes snijden, maar ga ook geen kip met een piepklein standaard mesje snijden.
Wij hebben thuis een Santoku mes, dat vind ik het allerfijnste mes in huis (ook wel andere messen hoor, maar het vlijmscherpe Global vleesmes durf ik niet te gebruiken). Eerst durfde ik deze ook niet te gebruiken, zo groot, zo scherp, maar intussen ben ik er gewoon aan gewend en vind ik het zo fijn!
Deze is het, met van dat mooie Japanse staal.
Ik vind een Santoku mes echt veel fijner werken dan een koksmes, dus dat vind ik wel een aanrader.
En verder gewoon oefenen, oefenen, oefenen. Vooral op uien snijden haha, maar ook vlees en andere groente vind ik leuk om te snijden.
Wij hebben thuis een Santoku mes, dat vind ik het allerfijnste mes in huis (ook wel andere messen hoor, maar het vlijmscherpe Global vleesmes durf ik niet te gebruiken). Eerst durfde ik deze ook niet te gebruiken, zo groot, zo scherp, maar intussen ben ik er gewoon aan gewend en vind ik het zo fijn!
Deze is het, met van dat mooie Japanse staal.
Ik vind een Santoku mes echt veel fijner werken dan een koksmes, dus dat vind ik wel een aanrader.
En verder gewoon oefenen, oefenen, oefenen. Vooral op uien snijden haha, maar ook vlees en andere groente vind ik leuk om te snijden.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik heb ook zo'n mes in het groot en in het klein! Maar vind vooral mijn grote koksmes fijn snijden met vlees En het kleine koksmes voor groente! Veel oefenen. Ik heb het met kookles op school geleerd!
Gast- Gast
Ja ik kan dat ook, maar heb ook een koksopleiding gedaan
Filmpje kijken en veel oefenen dus jij!
Filmpje kijken en veel oefenen dus jij!
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
Een goed mes kopen en oefenen Ik kan het inmiddels vrij goed, zonder YouTube Maar ik eet en bereid geen vlees dus daar kan ik weinig over zeggen. Groenten snijden lukt wel goed nu! Eerst in gelijkmatige reepjes, dan blokjes.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Nee ik kan dat niet. En ik ga dat ook echt niet proberen. Ik en messen zijn namelijk geen goed team. Ik snij mezelf regelmatig in mijn vingers.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Soortgelijke onderwerpen
» Ben ik de enige? (kip snijden)
» Vraag van een techniek nerdje (lamp ophangen)
» water meloen hoe lang goed naar snijden?
» Vraag van een techniek nerdje (lamp ophangen)
» water meloen hoe lang goed naar snijden?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: