Vraag van een techniek nerdje (lamp ophangen)
+3
minoessepoes
Champagne
Ugly Betty
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Vraag van een techniek nerdje (lamp ophangen)
Ik wil even een lamp ophangen en nu wil ik het kroonsteentje tussen de draden en mijn armatuur zetten.. Maar er zitten natuurlijk 2 ingangen en 2 uitgangen op.
Welke kleur draad moet in de "N" en welke kleur moet in dat andere gat? Ik heb een bruin/zwarte draad en een blauwe..
Mijn andere lamp die ik net heb opgehangen zit vast met een kroonsteen van de ikea, daar staan verder geen tekens op.. Of maakt het allemaal geen drol uit en moet ik gewoon die draden aansluiten?
Welke kleur draad moet in de "N" en welke kleur moet in dat andere gat? Ik heb een bruin/zwarte draad en een blauwe..
Mijn andere lamp die ik net heb opgehangen zit vast met een kroonsteen van de ikea, daar staan verder geen tekens op.. Of maakt het allemaal geen drol uit en moet ik gewoon die draden aansluiten?
Gast- Gast
Re: Vraag van een techniek nerdje (lamp ophangen)
Haha 16 mensen hebben dit onderwerp bekeken, maar niemand weet het, ik ook niet. Google misschien?
Ugly Betty- Kletskop
- Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10
Ik kan je helaas ook niet helpen. Tip: bel je vader of bel een man
Champagne- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10
Youtube? Ik zal eens kijken, zit toch op een telefoontje te wachten!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Ik heb het!! hij doet het..
Stiekem ben ik toch bang als ik het zelf aansluit dat ik morgen fik in huis heb ofzo.. Had mijn papa maar gebeld die wist het ongeveer wel
Op youtube en google werd ik niet wijzer.. Allemaal gekke termen en hoe je lampen moet splisten enzo.. wha dat gaat mij veel te ver!
Stiekem ben ik toch bang als ik het zelf aansluit dat ik morgen fik in huis heb ofzo.. Had mijn papa maar gebeld die wist het ongeveer wel
Op youtube en google werd ik niet wijzer.. Allemaal gekke termen en hoe je lampen moet splisten enzo.. wha dat gaat mij veel te ver!
Gast- Gast
Ow super! Handig zo'n papa
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Haha, daar begin ik niet eens aan. Dat doet mijn vriend maar!
Tullow- Kletskop
- Aantal berichten : 2518
Punten : 2617
Registratiedatum : 23-12-10
Hahah ik zou veel te eigenwijs zijn om hier een man voor te vragen, maar ik heb er ook niet zo heel veel verstand van Weet wel dat de zwarte draad de stroomdraad is, die moet sowiso dus, samen met de blauwe want die neemt de stroom weer mee terug. Maar geen idee waar de bruine voor is haha!
Error- Prater
- Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
in de "N" moet (volgens mij) de nuldraad en die is blauw...
Maar volgens mij maakt 't niet zoveel uit... De draadjes die aan de lamp vastzitten (dus niet die uit je muur/plafond komen) hebben geen stroom in zich. Het zijn allebei twee koperen draadjes... Wat je er vervolgens van maakt (fasedraad of nuldraad), door ze te verbinden met de draadjes uit je muur/plafond maakt niet zoveel uit (maar officieel moet 't wel kloppend worden aangesloten )
Maar volgens mij maakt 't niet zoveel uit... De draadjes die aan de lamp vastzitten (dus niet die uit je muur/plafond komen) hebben geen stroom in zich. Het zijn allebei twee koperen draadjes... Wat je er vervolgens van maakt (fasedraad of nuldraad), door ze te verbinden met de draadjes uit je muur/plafond maakt niet zoveel uit (maar officieel moet 't wel kloppend worden aangesloten )
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb de ideale vriend voor dat soort karweitjes, hij is elektricien:-P.
Linnie1985- Kletskop
- Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» vraag betreft tak ophangen
» Snijden (techniek)
» Was ophangen
» Was ophangen, vraagje
» Spiegels ophangen
» Snijden (techniek)
» Was ophangen