Ben ik de enige? (kip snijden)
+27
Annemoontje
*Lookie*
Bliss
Pompoen
Lejow
Snoes
Suus
loura
L!ND@
SarahKey
Atelier Madame
SoGood
litllejoy
blonky1986
Lady Starstruck
Angela_1986
Monte
Paper Crown
Inge
sanne-84
Susan
VeryCherry
Oasis
Rush
Kaat
Roodkapje
Kaboutertje
31 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Ben ik de enige? (kip snijden)
Echt waar, ik ga echt over m'n nek als ik kipfilet moet snijden. Die adertjes, bloedstolsels en die taaie witte stukken. Echt iieeuw *mistnudekotssmiley* We eten dan ook bijna nooit kip terwijl als ik het eet het best lekker vind. Of ik nu hele kippenborsten koop of al in reepjes geneden kip het maakt me niet uit maar die rotzooi moet er gewoon tussen uit want anders eet ik het gewoon niet. En het rare is als ik het bij iemand anders eet en dus ook van te voren niet heb gezien hoe dit kipfilet eruit heeft gezien kan ik er gewoon smakelijk van eten. Als we hier iets van kip eten laat ik het 9 van de 10 keer ook snijden en uitpluizen door mijn vriend haha
Ben ik nu raar?
Ben ik nu raar?
Gast- Gast
Re: Ben ik de enige? (kip snijden)
Ik moet zeggen dat ik ook geen fan ben van kip snijden. Ik vind de textuur vies Maar niet zo extreem als hoe jij het opnoemt hoor Ik knip het weleens met de schaar, lekker makkelijk.
Kaboutertje- Kletskop
- Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Geen enkel probleem. Snij alles dat er niet hoort gewoon vanaf.
Het enige wat ik niet hoef te zien, wat wellicht hypocriet is, is hoe een dier geslacht wordt. Voor de rest red ik me er wel mee.
Maar zoals jij het beschrijft, eet ik nooit meer vlees.
Het enige wat ik niet hoef te zien, wat wellicht hypocriet is, is hoe een dier geslacht wordt. Voor de rest red ik me er wel mee.
Maar zoals jij het beschrijft, eet ik nooit meer vlees.
Gast- Gast
Razz_ schreef:Echt waar, ik ga echt over m'n nek als ik kipfilet moet snijden. Die adertjes, bloedstolsels en die taaie witte stukken. Echt iieeuw *mistnudekotssmiley* We eten dan ook bijna nooit kip terwijl als ik het eet het best lekker vind. Of ik nu hele kippenborsten koop of al in reepjes geneden kip het maakt me niet uit maar die rotzooi moet er gewoon tussen uit want anders eet ik het gewoon niet. En het rare is als ik het bij iemand anders eet en dus ook van te voren niet heb gezien hoe dit kipfilet eruit heeft gezien kan ik er gewoon smakelijk van eten. Als we hier iets van kip eten laat ik het 9 van de 10 keer ook snijden en uitpluizen door mijn vriend haha
Ben ik nu raar?
Ik herken het helemaal!
Ik eet geen kip met stukjes, adertjes oid. Als ik kip snij gooi ik 25% weg zegt mijn man altijd omdat ik te kieskeurig ben. Ik eet het ook niet als hij het snijdt omdat ik weet dat hij de helft eraan laat zitten. Maar hier ook, het rare is dat ik het in een restaurant of strandtent als ik kipsate eet ofzo, zo eet en totaal niet erbij na denk.
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
Ik snijd het sowieso niet, koop altijd blokjes of reepjes. Als die op zijn in de supermarkt, dan maar geen kip.
Ik kende iemand die kip aan het snijden was, zichzelf open haalde en vervolgens aan die bacterie overleden is. Ik ben met snijden zo onhandig dat ik liever voor het gemak ga. Ik gooi het dus rechtstreeks uit de verpakking in de pan.
Ik kende iemand die kip aan het snijden was, zichzelf open haalde en vervolgens aan die bacterie overleden is. Ik ben met snijden zo onhandig dat ik liever voor het gemak ga. Ik gooi het dus rechtstreeks uit de verpakking in de pan.
Gast- Gast
Ik knip kip altijd met een schaar en vind dat echt een uitkomst. Het is zo klaar en stukjes die je niet wil, knip je er zo vanaf. En ik vind rauwe kip heel vies voelen aan mijn handen, en als ik het knip hoef ik het niet zo lang vast te houden :-P
Kaat- Fluisteraar
- Aantal berichten : 290
Punten : 312
Registratiedatum : 18-11-10
Ik snij het gewoon, daar heb ik geen moeite mee. Ik heb nooit zoveel lelijke stukjes aan mijn kiloknallers, in tegenstelling tot de dure verpakking die ik eerder haalde.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Birgit schreef:Ik snijd het sowieso niet, koop altijd blokjes of reepjes. Als die op zijn in de supermarkt, dan maar geen kip.
+1, brrrrrr vind het zo vies!
Oasis- Ratel
- Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Herkenning! Ik laat mijn vriend ook altijd de kip snijden, ik vind het ook vies om aan te raken, haha. Mijn vriend snijdt de kip in stukjes en ik gooi het wel (vanaf een snijplank) in de pan.
Gast- Gast
Oh, ik snij werkelijk álles van een stuk kipfilet af. Ben zelfs zo triest dat ik de ieniminiadertjes die er inzitten eruit snij. Ik eet ook geen kip als iemand anders dan ik het klaarmaakt.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb niet dat ik alles eraf wil hebben, maar ik wil dus helemaal geen rauwe kip aanraken. Ik koop voorgesneden kipfilet en dat moet Dion dan voor mij in de pan doen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Oh nee, voorgesneden koop ik niet, dan weet ik niet wat er mee gebeurd is.
daar heb ikm geen problemen mee.
ik haal het er wel af, en volgens mn vriend te ruim (zonde van de kip) maar het idee dat ik zoiets meebak en vervolgens op eet vind ik wel vies.
ik haal het er wel af, en volgens mn vriend te ruim (zonde van de kip) maar het idee dat ik zoiets meebak en vervolgens op eet vind ik wel vies.
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Ik heb er ook geen problemen mee.
Ik snijd het overigens wel als het nog deels bevroren is. Dan gaat het veel makkelijker.
Lekker marineren en huppa, na een uurtje de pan in.
Ik snijd het overigens wel als het nog deels bevroren is. Dan gaat het veel makkelijker.
Lekker marineren en huppa, na een uurtje de pan in.
Gast- Gast
Haha, daar zou m`n kat wel blij van worden, al die ruime restjes!sanne-84 schreef:daar heb ikm geen problemen mee.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik knip mijn kip ook en al het rode en witte knip ik er af
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
VeryCherry schreef:Oh nee, voorgesneden koop ik niet, dan weet ik niet wat er mee gebeurd is.
Het is toch gewoon gesneden? Gewone kipfilet is ook voorgesneden, alleen dan in grotere stukken. Dan moet je echt een hele kip kopen en die zelf gaan fileren.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik snij ook geen kip, vind het vreselijk goor. Ik laat het mijn vriend altijd doen.
Gast- Gast
Ik snij zelf mijn kip. Voorgesneden kipstukjes koop ik echt niet, ik weet niet wat mensen eraan hebben laten zitten,bah! Ik doe het liever zelf. Ik was kip van te voren, en als ik de stukjes gesneden heb was ik het met azijn. Zo heb ik het geleerd, vies vind ik het wel maar ik heb er niet teveel moeite mee, niet nadenken. Wel koop ik kip bij de poulier, die van de AH stinkt, namelijk.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ik koop ook wel eens kippenbouten, die kook ik dan en dan pluk ik het vlees eraf, dat vind ik lekkerder dan blokjes kipfilet. De saus moet dan alleen niet meer te lang opstaan, want dan vallen de kipstukjes uit elkaar.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik snijd dus geen rauwe kip meer(raak het ook niet eens meer aan), door de gevaarlijke bacterie die erop dit. Alleen van het aanraken van de kip kun je al flink ziekt worden, ook wat birgit zegt. Dus voortaan alleen nog maar voorgesneden stukjes of filet na braden snijden.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Ik vind rauwe kip ook echt vies om vast te houden en koop dus meestal kipfilet in blokjes/reepjes. De stukjes waar veel rood of wit aan zit die haal ik er gewoon tussenuit met 'n vork ofzo... En de rest kiep ik vanuit het bakje in de pan.
In de uitzonderlijke situatie dat ze geen kipfilet blokjes/reepjes hebben en ik héél veel zin in kip heb dan koop ik een hele kipfilet en snij 'm met een boterhamzakje als handschoen
Mijn broertje moet er altijd heel erg om lachen, dat ik zo vies ben van rauwe kip maar ik ben dus niet de enige
In de uitzonderlijke situatie dat ze geen kipfilet blokjes/reepjes hebben en ik héél veel zin in kip heb dan koop ik een hele kipfilet en snij 'm met een boterhamzakje als handschoen
Mijn broertje moet er altijd heel erg om lachen, dat ik zo vies ben van rauwe kip maar ik ben dus niet de enige
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Birgit schreef:Ik snijd het sowieso niet, koop altijd blokjes of reepjes. Als die op zijn in de supermarkt, dan maar geen kip.
Wat?? Wat eng. Ik snij kip altijd gewoon met mijn blote handen. Die rode stukken vind ik ook vies, maar ik zet gewoon mijn verstand op 0.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Ik draag sowieso handschoenen als ik kip snijd. En ik bedoel die kipfiletreepjes, die zijn al gesneden voor het gemak, maar die vieze zooi zit er nog aan. Kant&klaar gemarineerde kip begin ik al helemaal niet aan. Iewh.
Op kip zit de zeer gevaarlijke ESBL bacterie die resistent is voor antibiotia. Mocht je die op 1 of andere manier binnenkrijgen dan kun je daar zeer ernstig ziek van worden en zelfs aan overlijden. Daarom raak ik totaal geen rauwe kip meer aan en komt hij ook niet meer op een bordje op plank te liggen, maar direct uit het bakje de pan in.Lady Starstruck schreef:Birgit schreef:Ik snijd het sowieso niet, koop altijd blokjes of reepjes. Als die op zijn in de supermarkt, dan maar geen kip.
Wat?? Wat eng. Ik snij kip altijd gewoon met mijn blote handen. Die rode stukken vind ik ook vies, maar ik zet gewoon mijn verstand op 0.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Snijden (techniek)
» water meloen hoe lang goed naar snijden?
» Ben ik de enige dan?
» Ben ik de enige?
» Ben ik de enige?
» water meloen hoe lang goed naar snijden?
» Ben ik de enige dan?
» Ben ik de enige?
» Ben ik de enige?
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: