Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer had jij álles in huis?

+15
Ella
kwak
M@niek
slaatje
Highway
Printje
strawberry
Bimbam
Jade
Paper Crown
Floor
Jasmine
Blue flower
Twellie
Caroow
19 plaatsers

Ga naar beneden

Wanneer had jij álles in huis? Empty Wanneer had jij álles in huis?

Bericht  Caroow di 18 dec 2012 - 2:28

Wanneer hadden jullie de gehele babyuitzet in huis? Mijn schoonmoeder vind dat ik te laat ben met spullen kopen namelijk.

Ik heb wel: Babykamer, box, badje, kinderwagen, maxi cosi.
Ik heb niet: Lakentjes, hydrofieldoeken, nagelschaar, thermometer enz..

Zelf dacht ik dat als je kind echt te vroeg wordt geboren hij niet mee naar huis mag en je dus nog genoeg tijd hebt om even langs de hema te gaan. Maar zei zegt dat alles met 7 maanden klaar moet zijn, inclusief alle spullen in huis omdat je dan al kan bevallen en het kind gelijk mee naar huis gaat.

Ik ben dus in de war Neutral Ben ik echt zo nalatig dat ik nog niet alles heb? Bij hoeveel weken hadden jullie alles compleet?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer had jij álles in huis? Empty Re: Wanneer had jij álles in huis?

Bericht  Twellie di 18 dec 2012 - 2:31

Joh, je hebt nog tijd genoeg. Na een zwangerschap van zeven maanden gaat een kindje echt niet mee naar huis. Ik zou zorgen dat je alles zo rond de 36 weken wel klaar hebt. Had ik bij de eerste ook, bij de tweede werd ik wat lakser en was het drie weken na de geboorte of zo allemaal in orde smile.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Blue flower di 18 dec 2012 - 2:33

Pff, nou ik heb tot nu toe alleen de wagen staan. Ik ben bij mijn zoontje ook te vroeg bevallen en dan staan er veel mensen voor je klaar hoor die je dan willen helpen met spulletjes kopen wat je mist. Ik denk dat ik het meeste met 7 maanden wel klaar had. Nu echt nog niks.... Dit omdat de kamer van de oudste nog niet klaar is. Ik heb dan uiteraard wel alle spulletjes van hem.
Blue flower
Blue flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Jasmine di 18 dec 2012 - 2:33

Ik had volgens mij met 34 weken alles voor elkaar.

Wat dat betreft heb je nog tijd zat. Persoonlijk zou ik het wel prettig vinden om met 28 weken in grote lijnen het kamertje klaar te hebben. Het lijkt me niet prettig om, als je onverhoopt toch te vroeg bevalt, tussen alle hectiek van alle ziekenhuisbezoeken ook nog een kamertje in te moeten richten.

Maar voor de kleine dingetjes als lakentjes, thermometer, nagelschaartjes, verzorgingsproducten etc. heb je nog tijd zat.

Je kindje kan écht met 27 weken nog niet naar huis.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  Floor di 18 dec 2012 - 2:35

Ik ben met 41 weken bevallen en dacht alles wel compleet te hebben maar dat bleek niet zo te zijn, heb eerst 4 dagen in het ziekenhuis gelegen, in die tijd ging mijn moeder vaak nog dingen halen die ik miste en de eerste 3 weken toen we thuis waren moest mijn man op pad (liet ik eerst op internet zien wat hij moest halen en dan kon hij gaan, als ik dat niet deed belde hij elke 5 minuten met een vraag Laughing )
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Paper Crown di 18 dec 2012 - 2:38

Joh.. Ik had mijn kamertje nog niet eens met 32 weken thuis. Rustig aan hoor. Die lakentjes etc die heb je in 1 dag gehaald. Wij zijn nadat zijn kamertje was gebracht 2x naar de Babypark geweest en 2 karren volgeladen. Je bent wel in 1 klap enorm
veel geld kwijt maar ook in 1 keer klaar. Het is zo gehaald maak je niet druk. En wees niet zo onzeker! Als je nu al zo naar iedereen luistert ga je 't nog moeilijk krijgen als hij er is!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Jade di 18 dec 2012 - 2:40

Wij hebben nog practisch niets!

we hebben 1 pakje in maat 56
een commode, ledikant en kledingkast, maar geen matras/verzorgingskussen etc.

De kinderwagen en maxicosi zijn besteld, maar worden pas met een week of 10 geleverd.

Je hebt nog tijd genoeg hoor! En een te vroeg geboren baby gaat vaak niet voor de uitgerekende datum naar huis.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Bimbam di 18 dec 2012 - 2:41

Ik heb sinds een week of 2 alles in huis, althans, ik hoop dat ik alles heb Wink. De commode en het ledikantje hebben we afgelopen weekend pas in elkaar gezet.

Ik zou je er niet te druk om maken, je hebt nog tijd zat. En als je zelf niet naar de winkel kunt is er altijd wel iemand anders die dat voor je wil/kan doen.
Bimbam
Bimbam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11

Bericht  strawberry di 18 dec 2012 - 2:44

2 dagen voor de bevalling heb ik pas de aller laatste dingen gehaald zoals nagelschaartje, thermometer enz gehaald.

Je hebt nog tijd zat toch?
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Bericht  Printje di 18 dec 2012 - 4:15

Hier inmiddels bijna alles in huis volgens mij. Met 27 weken waren we met baby 2 nog niet eens bezig met spullen, had wel alles uitgezocht maar het gros heb ik pas later nog gekocht, zoveel was dat ook niet meer.

Ik moet alleen voor mezelf nog meer van dat geweldige (niet) dus maandverband hebben.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Highway di 18 dec 2012 - 4:20

Ik heb bijna alles, moet nog zinkzalf e.d. En een babyfoon, dan zijn we geloof ik compleet. Maar het kamertje is nog niet af, moet nog een plank, lamp ophangen en wat accescoires kopen.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Printje di 18 dec 2012 - 4:24

Zinkzalf hier ook nog niet in huis....alleen zo' n klein proefding en nog wat over van R. Ik gebruik dat spul bijna nooit. R is bijna 3 en dat potje is nog niet leeg, ik bedoel dan die crème in dat grijze potje, kom ff niet op de naam.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Caroow di 18 dec 2012 - 4:26

Sudocreme Printje?

Ik ben weer relaxed, ik hoef niet vandaag nog in gestrekte draf naar de HEMA voor al die dingen, ik wacht nog lekker even. Anders ligt het maar te verstoffen.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast di 18 dec 2012 - 4:28

Ik meende alles met 32 weken in huis te moeten hebben. Maar dat is niet gelukt. Toen het eenmaal zo ver was had ik voor mn gevoel nog tijd genoeg. Toen ik 32 weken was heb ik met harde buiken in zkh gelegen, ze dachten dat het weeen waren/konden worden. Toen kreeg ik wel een beetje schrik en hebben we na thuiskomt alles in orde gemaakt.

Mijn schoonzusje is met 37 weken bevallen, en 2 dagen later thuisgekomen. Ik heb toen nog heel veel spullen moeten gaan kopen, ze had nog lang niet alles in huis. Dat zou ik zelf nooit willen, dan beter een week te vroeg klaar.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 18 dec 2012 - 4:29

Printje schreef:Zinkzalf hier ook nog niet in huis....alleen zo' n klein proefding en nog wat over van R. Ik gebruik dat spul bijna nooit. R is bijna 3 en dat potje is nog niet leeg, ik bedoel dan die crème in dat grijze potje, kom ff niet op de naam.

Sudocrem? Die gebruik ik wel redelijk... heel veel zwitsalproducten zoals zinkzalf heb ik nooit gebruikt.

Gast
Gast

Bericht  slaatje di 18 dec 2012 - 4:31

Hier ook nog niet alles in huis hoor. Het kamertje is wel grotendeels klaar, al moeten er nog stof voor de gordijnen gekocht worden, en plankjes die dan weer opgehangen moeten worden. Moet eerlijk bekennen dat ik het fijn vind dat dit al is gebeurt, maar dan weer met een knipoog naar de bruiloft die net geweest is.
Het kleine overige spul, zoals verzorgingsproducten gaan we in de aankomende weken allemaal nog aanschaffen. Ik wil het liefst met een week of 34 a 35 wel klaar zijn. Mocht dat niet lukken, dan is er ook geen nood aan de man, er zullen vast wel mensen zijn die het nog voor je willen halen!
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  M@niek di 18 dec 2012 - 4:35

In mijn zwangerschapsverlof ging ik echt nog de allerlaatste dingen halen, lekker op mn gemakkie wanneer dan ook even de stad in.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  kwak di 18 dec 2012 - 5:05

Bij D. had ik vrij vroeg volgens mij alles klaar, met week 34 ofzo.

Ik moet nu nog dingen nalopen en kijken of ik alles heb en of de kruiken niet lekken. Ook moet er nog een gordijn bij bellyboy op z'n kamer maar dat kan later ook wel omdat hij toch eerst lekker bij ons ligt.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Ella di 18 dec 2012 - 5:33

Ik had wel alles met 7 maanden in huis. Het meeste echt al eerder, maar gewoon omdat ik het leuk vond.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  tweeling di 18 dec 2012 - 6:30

Ik had rond de 30 weken bijna alles, de laatste weken nog kleine dingetjes zoals vitamine d en k etc.
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  Mysterious di 18 dec 2012 - 6:48

heb ook nog niet alles. De kamer is klaar, heb alleen nog geen matrasje maar ze gaat toch eerst in de wieg . Moet ook nog dekentjes kopen, we hebben nog geen maxi cosi, moeten de box nog ophalen en zo zijn er nog wel meer dingetjes. maak me ook geen zorgen. mocht de nood aan de man zijn dan kan altijd wel iemand die laatste dingen regelenen.
Mysterious
Mysterious
Prater
Prater

Aantal berichten : 639
Punten : 766
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Dikkie Dik di 18 dec 2012 - 7:33

We hebben alleen een kinderwagen en een maxi cosi. Verder nog geen grote spullen. Kamertje zijn we nog niet aan begonnen. De meubeltjes komen 2 januari, dus we mogen nog opschieten. Na de kerstvakantie gaat mijn verlof in, dan ga ik het afronden.
Dikkie Dik
Dikkie Dik
Prater
Prater

Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Snoes di 18 dec 2012 - 10:51

Rond de 30-32 weken hadden we hier ongeveer alles wel in huis. Wij zijn ook een keer naar de Babydump gereden en hebben daar ook in één keer heel veel gekocht. We waren toen wel een smak geld kwijt, maar hadden toen ook bijna alles in één keer gekocht.

Je hebt nog tijd genoeg hoor, ik zei zelf altijd dat ik rond 36 weken alles klaar wilde hebben, dat vond ik nog wel netjes.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: