Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel eten jullie in de avond?

+15
Annemoontje
Ella
Jade
Toet
Zonnetje
Highway
Marin
sanne-84
Elliot
Rush
minoessepoes
Inge
Femmem
Snirp
Linda
19 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Hoeveel eten jullie in de avond? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel eten jullie in de avond?

Bericht  Rush di 18 dec 2012 - 0:18

Net als die potten Chicken Tonight, staat ook op voor 3-4 personen geloof ik. Nou, als ik echt trek heb, dan eten we het samen gewoon op. Hoeveel eten jullie in de avond? - Pagina 2 3079029344
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel eten jullie in de avond? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel eten jullie in de avond?

Bericht  Toet di 18 dec 2012 - 0:23

Caroline schreef:
Toet schreef:Ik let er eigenlijk nooit op maar wij zijn thuis niet zulke grote eters, ik hoor weleens mensen dat ze aan een pak knorr wereldgerechten voor 2/3 personen met z'n 2en niet genoeg hebben, nou daar kunnen wij thuis met 4 van eten!

Haha daar sta ik juist weer versteld van. Wij eten dat ook met z'n tweeën op, soms met z'n drietjes. Maar las ik voor vier personen moet koken neem ik nooit een wereldgerecht, dat vind ik echt te weinig. Grappig dat dat zo verschilt zeg!

Mijn zus en mijn moeder eten vooral heel weinig (te weinig eigenlijk) en ik voeg altijd extra groente toe maar meestal minder vlees, anders vind ik het echt geen gezond gerecht. Bijvoorbeeld bij de burritos waar eigenlijk maar 1 paprika bij hoort (serieus, één paprika??) daar doe ik 2 of 3 paprika's in, meestal een courgette, een blik mais en een ui.. Bij kip madras ook, daar hoort 250 gram sperziebonen in, daar doe ik ook nog 2 paprika's en uit bij. Lasagne eet ik sowieso niet graag, vind dat echt een ongezonde, vette hap met al die saus.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel eten jullie in de avond? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel eten jullie in de avond?

Bericht  sanne-84 di 18 dec 2012 - 0:29

Rush schreef:Net als die potten Chicken Tonight, staat ook op voor 3-4 personen geloof ik. Nou, als ik echt trek heb, dan eten we het samen gewoon op. Hoeveel eten jullie in de avond? - Pagina 2 3079029344

Als mn man echt trek heeft eet hij dit in zn eentje op:s of ik er 1 of 2 kipfilets in doe..
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel eten jullie in de avond? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel eten jullie in de avond?

Bericht  Rush di 18 dec 2012 - 0:30

sanne-84 schreef:
Rush schreef:Net als die potten Chicken Tonight, staat ook op voor 3-4 personen geloof ik. Nou, als ik echt trek heb, dan eten we het samen gewoon op. Hoeveel eten jullie in de avond? - Pagina 2 3079029344

Als mn man echt trek heeft eet hij dit in zn eentje op:s of ik er 1 of 2 kipfilets in doe..
Hahahah. Ohhhhhh, dat is wel erg. Hoeveel eten jullie in de avond? - Pagina 2 1578173417
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel eten jullie in de avond? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel eten jullie in de avond?

Bericht  sanne-84 di 18 dec 2012 - 0:37

Rush schreef:
sanne-84 schreef:
Rush schreef:Net als die potten Chicken Tonight, staat ook op voor 3-4 personen geloof ik. Nou, als ik echt trek heb, dan eten we het samen gewoon op. Hoeveel eten jullie in de avond? - Pagina 2 3079029344

Als mn man echt trek heeft eet hij dit in zn eentje op:s of ik er 1 of 2 kipfilets in doe..
Hahahah. Ohhhhhh, dat is wel erg. Hoeveel eten jullie in de avond? - Pagina 2 1578173417

Vind ik ook, en hij zelf ergens ook wel. Ik doe er nu 3 kipfilets in, en daar moet hij 2x van eten (ik neem dan ook meteen de helft weg haha, anders gaat het niet goed!)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel eten jullie in de avond? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel eten jullie in de avond?

Bericht  Inge di 18 dec 2012 - 1:14

Toet schreef:
Caroline schreef:
Toet schreef:Ik let er eigenlijk nooit op maar wij zijn thuis niet zulke grote eters, ik hoor weleens mensen dat ze aan een pak knorr wereldgerechten voor 2/3 personen met z'n 2en niet genoeg hebben, nou daar kunnen wij thuis met 4 van eten!

Haha daar sta ik juist weer versteld van. Wij eten dat ook met z'n tweeën op, soms met z'n drietjes. Maar las ik voor vier personen moet koken neem ik nooit een wereldgerecht, dat vind ik echt te weinig. Grappig dat dat zo verschilt zeg!

Mijn zus en mijn moeder eten vooral heel weinig (te weinig eigenlijk) en ik voeg altijd extra groente toe maar meestal minder vlees, anders vind ik het echt geen gezond gerecht. Bijvoorbeeld bij de burritos waar eigenlijk maar 1 paprika bij hoort (serieus, één paprika??) daar doe ik 2 of 3 paprika's in, meestal een courgette, een blik mais en een ui.. Bij kip madras ook, daar hoort 250 gram sperziebonen in, daar doe ik ook nog 2 paprika's en uit bij. Lasagne eet ik sowieso niet graag, vind dat echt een ongezonde, vette hap met al die saus.

wanneer ik een wereldgerecht kook gaat er ook altijd minder vlees en meer groente in dat op het pak staat. Maar kook nog maar heel zelden een wereldgerecht.
Soms gaat het op en soms blijft er een portie over
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel eten jullie in de avond? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel eten jullie in de avond?

Bericht  Marin di 18 dec 2012 - 1:46

Oh ja, ik eet dus heel vaak soep als lunch en dan eet ik dus gerust zo'n hele zak soep (van die Unox of eigen merk zakken) op in m'n eentje. Er staat dan op dat het voor 2-3 personen is..Maar het is gewoon 1 grote kop soep. Ligt dat nou aan mij en eet ik dan echt te veel?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel eten jullie in de avond? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel eten jullie in de avond?

Bericht  Gast di 18 dec 2012 - 1:49

Marin schreef:Oh ja, ik eet dus heel vaak soep als lunch en dan eet ik dus gerust zo'n hele zak soep (van die Unox of eigen merk zakken) op in m'n eentje. Er staat dan op dat het voor 2-3 personen is..Maar het is gewoon 1 grote kop soep. Ligt dat nou aan mij en eet ik dan echt te veel?
Dat eet ik ook gerust op. Maar dan eet ik er geen brood naast, echt alleen soep.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel eten jullie in de avond? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel eten jullie in de avond?

Bericht  Jade di 18 dec 2012 - 1:57

Marin schreef:Oh ja, ik eet dus heel vaak soep als lunch en dan eet ik dus gerust zo'n hele zak soep (van die Unox of eigen merk zakken) op in m'n eentje. Er staat dan op dat het voor 2-3 personen is..Maar het is gewoon 1 grote kop soep. Ligt dat nou aan mij en eet ik dan echt te veel?

Ik had een keer zo'n klein zakje (voor 1-2 personen) gekocht. Mijn soepkom zat een bodem vol, dus ik kan mij voorstellen dat een grote zak genoeg is voor 1 persoon! Ik zou er dan écht geen brood bij opkunnen.

Ik maak vaak zelf soep tussen de middag met een beetje bouillon en overgebleven groenten.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel eten jullie in de avond? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel eten jullie in de avond?

Bericht  Ella di 18 dec 2012 - 2:32

Qua groenten voor allemaal 200 gr pp. Vlees vak 75 tot 100 gram. Pasta eten wij eigenlijk altijd veel te veel.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel eten jullie in de avond? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel eten jullie in de avond?

Bericht  Toet di 18 dec 2012 - 2:43

Inge schreef:

wanneer ik een wereldgerecht kook gaat er ook altijd minder vlees en meer groente in dat op het pak staat. Maar kook nog maar heel zelden een wereldgerecht.
Soms gaat het op en soms blijft er een portie over

Nee ik kook ze ook nooit eigenlijk, behalve de Burritos, dat dipje is zo lekker I love you De rest maak ik gewoon allemaal zelf, zoals kip madras of tandori, zo easy als je de juiste kruiden hebt. Het was meer om een indicatie te geven van de hoeveelheden die ik gebruik.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel eten jullie in de avond? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel eten jullie in de avond?

Bericht  Annemoontje di 18 dec 2012 - 3:53

Ik weeg nooit iets af eigenlijk. De weegschaal ligt ook te verstoffen hier. Ik doe eigenlijk alles op de gok en na zoveel jaar koken weet ik ongeveer wel hoeveel pasta, rijst of aardappels voldoende is. Wij houden vrijwel nooit iets over en we zitten dan gewoon normaal vol, dus niet bomvol. Groenten weeg ik ook niet af, we eten genoeg groenten, ook dat kan ik nu wel goed inschatten. Is er wat meer groenten, dan merk ik dat al met snijden ervan en dan bewaar ik wat over is in de koelkast voor een volgend gerecht.

Aan Knorr-wereldgrechten hebben we vaak ook maar net genoeg met z'n twee.
Annemoontje
Annemoontje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel eten jullie in de avond? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel eten jullie in de avond?

Bericht  Green_Pepper di 18 dec 2012 - 4:47

Ik weet ook niet zoveel af, maar ik probeer het nu toch meer te doen met rijst en pasta. Ik vind het namelijk ook echt zonde om weg te gooien als ik overhoud (kale pasta bewaar ik niet want dat vind ik niet lekker, rijst soms wel).

Over soep: ik eet ook wel eens een blik soep in mijn eentje als avondmaaltijd, ik vind dat helemaal niet overdreven veel. Als ik er nog een stokbrood bij zou eten, ja dat kan ik niet op, dan is het eerder een half blik. Hetzelfde klinkt dus wel logisch voor zakken soep.
Green_Pepper
Green_Pepper
Prater
Prater

Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel eten jullie in de avond? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel eten jullie in de avond?

Bericht  Bazinga di 18 dec 2012 - 6:35

Ik eet echt heeeel veel 's avonds.. Waarschijnlijk teveel Very Happy Maar ik ben gek op aardappelen en groenten. Laatste weken eet ik overdag 4 broodjes en een pakje sultana en een banaan, maar om half6 eet ik rustig anderhalf portie avondeten. Wij koken hier voor 3 personen en eten met z'n tweeën, waarvan mam nog weinig eet ook.
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel eten jullie in de avond? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel eten jullie in de avond?

Bericht  Mouse10 di 18 dec 2012 - 6:43

Ik eet ook heel veel. Pasta en rijst meestal 100 gram, al hoewel ik nog wel veel meer lus. En krieltjes eet ik zo'n zakje van 450 gram op. Vlees vis 200 gram.
Mouse10
Mouse10
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 124
Punten : 130
Registratiedatum : 26-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel eten jullie in de avond? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel eten jullie in de avond?

Bericht  Linda di 18 dec 2012 - 6:51

Mouse10 schreef:Ik eet ook heel veel. Pasta en rijst meestal 100 gram, al hoewel ik nog wel veel meer lus. En krieltjes eet ik zo'n zakje van 450 gram op. Vlees vis 200 gram.

Eet je zo'n zakje krieltjes helemaal alleen op?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel eten jullie in de avond? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel eten jullie in de avond?

Bericht  Lot di 18 dec 2012 - 7:04

Wij eten denk ik zo'n 150 gram groente p.p ? Vlees koop ik per stuk, dus 1 cordon bleu, kip koop ik meestal 300 gram dus 150 p.p. Gehakt in de pasta koop ik een bak van 300 gram en doe de helft in de vriezer. Ik snij aardappeltjes altijd heel klein, ik eet meestal 3 stukjes, mijn vriend wel 8 ongeveer.
Lot
Lot
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel eten jullie in de avond? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel eten jullie in de avond?

Bericht  Zonnetje wo 19 dec 2012 - 5:53

Rush schreef:Net als die potten Chicken Tonight, staat ook op voor 3-4 personen geloof ik. Nou, als ik echt trek heb, dan eten we het samen gewoon op. Hoeveel eten jullie in de avond? - Pagina 2 3079029344

Wij krijgen die met z'n tweeen ook op. De meeste Wereldgerechten ook, alleen hebben we bij Kip Madras en Kip Tandoori vaak nog saus over, waar mijn vriend vervolgens het vlees uit eet, dus dan heeft het weinig zin om dat nog in te vriezen.Hoeveel eten jullie in de avond? - Pagina 2 394967
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel eten jullie in de avond? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel eten jullie in de avond?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum