Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel eten jullie in de avond?

+15
Annemoontje
Ella
Jade
Toet
Zonnetje
Highway
Marin
sanne-84
Elliot
Rush
minoessepoes
Inge
Femmem
Snirp
Linda
19 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel eten jullie in de avond? Empty Hoeveel eten jullie in de avond?

Bericht  Gast ma 17 dec 2012 - 9:59

Gekke vraag misschien, maar ik vind het soms lastig in te schatten hoeveel ik moet maken voor twee personen, we zijn beide grote eters en houden van vlees. En denk soms dat we teveel eten / ik teveel maak, dus vertel:

Hoeveel eten jullie? Qua aardappelen, groente, vlees, pasta (hoeveel groente daarbij?) en met bv. lasagne een ovenschaal, eten jullie daar 1 of 2 keer van? of een andere oven maaltijd? En taco's bv? Of rijst? Of mie? Vertel Vertel!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel eten jullie in de avond? Empty Re: Hoeveel eten jullie in de avond?

Bericht  Linda ma 17 dec 2012 - 10:04

Rijst, pasta enzo reken ik 75 gram per persoon (ongekookt).
Groente minimaal 200 gram pp, liever meer.
Vlees is wisselend. Soms geen vlees, wat meer groente betekend, of een vegaburger. Kipfilet meestal 400 gram in totaal. En gehakt vaak 300 gram.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel eten jullie in de avond? Empty Re: Hoeveel eten jullie in de avond?

Bericht  Linda ma 17 dec 2012 - 10:07

Vandaag aten we lasagne. Daar ging 350 gram runder gehakt in, 800 gram groente, 2 blikken tomatenblokjes op sap, 4 lasagnebladen, een halve liter bechamelsaus en 200 gram geraspte kaas in. Daar eten we 2 keer van. Restje ligt nu in de vriezer, de volgende keer gaat er wel opnieuw kaas overheen (vindt man lekker, die eet dat er altijd vanaf).

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel eten jullie in de avond? Empty Re: Hoeveel eten jullie in de avond?

Bericht  Snirp ma 17 dec 2012 - 10:15

Hier hetzelfde als Linda. Vandaag lasagne gemaakt en de helft lig nu in 2 bakjes in de vriezer, voor als we eens alleen eten.
Als we agv eten, hebben we vaak 2/3 aardappels pp, ong. 200 gr groente per persoon en een vleesje (tartaartje, slavink, lamsburger, etc.). Ovenschotels en taarten maak ik vaak voor 4 personen en dan vries ik de helft in!
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1142
Registratiedatum : 06-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel eten jullie in de avond? Empty Re: Hoeveel eten jullie in de avond?

Bericht  Femmem ma 17 dec 2012 - 10:47

Voor 2 personen doe ik:
200 gr pasta/rijst/aardappel
400 gr groente
200 gr vlees
Ik eet ongeveer een derde, mijn vriend de rest
Femmem
Femmem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 241
Registratiedatum : 24-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel eten jullie in de avond? Empty Re: Hoeveel eten jullie in de avond?

Bericht  Inge ma 17 dec 2012 - 11:02

voor 2 personen

150 gr pasta/rijst/aardappel, maar vaak ook geen koolhydraten eigenlijk
minimaal 400 gr groente
ongeveer 150 a 200 gr vlees



Laatst aangepast door Inge op ma 17 dec 2012 - 11:12; in totaal 1 keer bewerkt
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel eten jullie in de avond? Empty Re: Hoeveel eten jullie in de avond?

Bericht  Gast ma 17 dec 2012 - 11:07

Minimaal 200 gr. groente per persoon, ongeveer 150 gr. vlees of vis en rijst/pasta/aardappel heb ik eigenlijk geen idee van hoeveel gram het is. Ik 1 aardappeltje, vriend 3 aardappels en in die verhouding ook ongeveer de pasta en rijst.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel eten jullie in de avond? Empty Re: Hoeveel eten jullie in de avond?

Bericht  minoessepoes ma 17 dec 2012 - 21:18

Ik weeg rijst en pasta inderdaad ook af, ik ga uit van 75 gram. Dat is ook echt prima, maar als ik meer zou koken zou het ook op gaan, vol zit ik er namelijk niet van. Van aardappel neem ik iets meer, meestal zo'n 200 a 250gram in totaal. Van wraps eten we er ieder twee en de rest gooi ik in de vriezer, als we een broodje hamburger eten bijvoorbeeld dan eten we ieder twee kaiserbroodjes, bij soep eten we denk ik een vergelijkbare hoeveelheid brood.

Bij vlees, vis of vleesvervangers ligt het er maar net aan wat het is. Als we beenham of stoofvlees eten dan reken ik wel 150gram a 200gram per persoon, maar als ik gehakt door een saus doe dan is dat ook weleens maar 150gram in totaal bijvoorbeeld, zo ook met kip door een saus bijvoorbeeld. Maar als ik kip parmezaan maak dan neem ik gewoon een kipfilet per persoon, dus dan is het weer wat meer. Die hoeveelheid wisseld dus heel erg.

Groenten weeg ik eigenlijk ook nooit af, ook dat wisseld per maaltijd, ik eet ook vaak als tussendoortje kerstomaatjes, wortel of komkommer, dus dan is het ook niet zo erg als er een keer wat minder groenten door het avond eten zit, maar over het algemeen eten wij denk ik wel genoeg groenten overal doorheen.


Laatst aangepast door minoessepoes op ma 17 dec 2012 - 21:22; in totaal 1 keer bewerkt
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel eten jullie in de avond? Empty Re: Hoeveel eten jullie in de avond?

Bericht  Rush ma 17 dec 2012 - 21:19

Ik weeg niets af en kook altijd te veel. Ik heb dan nog genoeg over voor 1 persoon, dus dat eet ik de volgende dag of gaat in de vriezer.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel eten jullie in de avond? Empty Re: Hoeveel eten jullie in de avond?

Bericht  Gast ma 17 dec 2012 - 21:19

Zelfde als bij H.

Een ovenschotel eet ik vaak een kwart van en mijn vriend de rest haha Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel eten jullie in de avond? Empty Re: Hoeveel eten jullie in de avond?

Bericht  Elliot ma 17 dec 2012 - 21:28

Ik maak altijd veel te veel. Gister had ik spaghetti gemaakt voor met z'n tweeën, ik had toen 100 gram pasta per persoon, 350 gram gehakt, een bakje champignongs (hoeveel is dat, 500 gram?), 2 uien en een paprika. De pasta was op, maar de saus nog lang niet! Dat ligt nu dus in de vriezer, kunnen we nog wel een keer van eten.

Ik vind het zo lastig in te schatten. Ik denk ook altijd als ik ga koken dat iets veel te weinig is, en achteraf heb ik dan juist veel te veel. Bijvoorbeeld als ik stamppot maak, ik koop dan altijd van die voorgeschilde aardappels van de appie (ik ben te lui om zelf te schillen, haha). Ik vind één zakje dan zo klein lijken voor stamppot dat ik er twee meeneem, en uiteindelijk is de halve pan nog vol als we klaar zijn met eten.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel eten jullie in de avond? Empty Re: Hoeveel eten jullie in de avond?

Bericht  sanne-84 ma 17 dec 2012 - 22:13

Ik kook eigenlijk ook altijd teveel..
hoeveelheid pasta is standaard te veel. Ipv wegen doe ik aantal handjes, maar dan lijkt t weer zo weinig en kieper ik er toch weer wat bij. Misschien dat ik dat toch eens moet afwegen.
Gehakt door een saus is vaak 500gr, zit zo voorverpakt. Groenten doe ik er vaak wel genoeg/teveel in. En kip neem ik altijd per persoon 1.
Aardapoel,vlees,groenten; aardapoelen (zowel gekookt als uit oven) blijft een gok. Groenten is wel vaak genoeg, of een pot (wat wel vaak teveel is) of ruim 200gr.
Vlees is 1oer persoon (of soms 2 voor mn man

Probleem is dat vooral mn man een grote (lekkere) eter is, en ik daarom liever teveel als te weinig heb. Met,als gevolg dat ik over hou, terwijl hij aan minder ook genoeg zou hebben.
Conclusie: ik ga alles eens bijhouden in een schriftje.. En mn weegschaal meer gebruiken
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel eten jullie in de avond? Empty Re: Hoeveel eten jullie in de avond?

Bericht  Marin ma 17 dec 2012 - 23:53

Wij eten meestal 2 of 3 soorten groenten, dus gemiddeld genomen meer groente dan nodig is. Ik kook niet met hoeveelheden, maar er gaat voor 2 personen dan wel makkelijk een hele courgette, een paprika en een aantal tomaten doorheen bijvoorbeeld. Of een hele zak peultjes én nog een hele stronk broccoli of paksoi. Lekker gezond.

Pasta en rijst eten we niet vaak, en dan hanteer ik altijd een klein kopje per persoon.

Vlees heb ik snel de neiging veel te veel te nemen, omdat we dat onwijs lekker vinden. Eten zo wel 200 gram of meer per persoon. Ik let er gewoon niet op, ik koop op stuks vlees, niet op gram. Maar ik probeer daar wel op te letten en 150 gram aan te houden per persoon.

Maar dat we echt eten over houden komt bijna nooit meer voor, dát gaat wel goed! (Of eten we dan dus gewoon te veel nerd )
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel eten jullie in de avond? Empty Re: Hoeveel eten jullie in de avond?

Bericht  Highway ma 17 dec 2012 - 23:58

Rijst/pasta vind ik moeilijk schatten, meestal kook ik iets teveel ook qua saus e n dan gaat er een portie de vriezer in. AGV is altijd precies, beiden 2,5 aardappel, 200 gr groente en 75 tot 100 gr vlees. In sauzen etc doe ik altijd 250 gr gehakt of 1 kipfilet, ik koop kiloverpakkingen en portioneer die dan voor in de vriezer
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel eten jullie in de avond? Empty Re: Hoeveel eten jullie in de avond?

Bericht  Linda di 18 dec 2012 - 0:00

Wat eet iedereen netjes 200 gram of meer groente!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel eten jullie in de avond? Empty Re: Hoeveel eten jullie in de avond?

Bericht  Zonnetje di 18 dec 2012 - 0:04

Wij eten volgens mij ook vrij veel. We nemen meestal 200-250 gram pasta, maar dat komt vooral omdat mijn vriend veel pasta eet. Wij nemen twee kopjes rijst voor twee personen of 450 gram aardappels/krieltjes.

Qua vlees eten we meestal 200-250 gram vlees met 2 personen, maar dat is soms door pasta's minder of meer als we broodje shoarma of taco's eten.

Groenten probeer ik 200 gram per persoon te nemen, maar mijn vriend vindt soms dat er dan erg veel groente in een saus zit, dus hij schept er een beetje omheen op. Daarom neem ik ook vaak 300 gram groenten, dan heb ik 200 gram en hij 100 gram.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel eten jullie in de avond? Empty Re: Hoeveel eten jullie in de avond?

Bericht  Toet di 18 dec 2012 - 0:04

Ik let er eigenlijk nooit op maar wij zijn thuis niet zulke grote eters, ik hoor weleens mensen dat ze aan een pak knorr wereldgerechten voor 2/3 personen met z'n 2en niet genoeg hebben, nou daar kunnen wij thuis met 4 van eten!
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel eten jullie in de avond? Empty Re: Hoeveel eten jullie in de avond?

Bericht  Rush di 18 dec 2012 - 0:04

In sauzen heb ik altijd 500gram vlees. Wij eten weinig groente. Zeker geen 200 gram. No
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel eten jullie in de avond? Empty Re: Hoeveel eten jullie in de avond?

Bericht  Toet di 18 dec 2012 - 0:05

Rush schreef:In sauzen heb ik altijd 500gram vlees. Wij eten weinig groente. Zeker geen 200 gram. No

:O Kijk, hier sta ik dus écht versteld van. Wij eten daar thuis met 4 personen van. Ontplof je dan niet na de maaltijd?
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel eten jullie in de avond? Empty Re: Hoeveel eten jullie in de avond?

Bericht  Gast di 18 dec 2012 - 0:08

Toet schreef:Ik let er eigenlijk nooit op maar wij zijn thuis niet zulke grote eters, ik hoor weleens mensen dat ze aan een pak knorr wereldgerechten voor 2/3 personen met z'n 2en niet genoeg hebben, nou daar kunnen wij thuis met 4 van eten!

Sommige eten wij ook met zijn tweeën helemaal op hoor! Bobotie/Lasagne.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel eten jullie in de avond? Empty Re: Hoeveel eten jullie in de avond?

Bericht  Gast di 18 dec 2012 - 0:09

Toet schreef:
Rush schreef:In sauzen heb ik altijd 500gram vlees. Wij eten weinig groente. Zeker geen 200 gram. No

:O Kijk, hier sta ik dus écht versteld van. Wij eten daar thuis met 4 personen van. Ontplof je dan niet na de maaltijd?

Ik heb dat soms ook in pasta, maar wel met 400 gram groente erbij en dan eten we er 2 keer van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel eten jullie in de avond? Empty Re: Hoeveel eten jullie in de avond?

Bericht  Rush di 18 dec 2012 - 0:10

Toet schreef:
Rush schreef:In sauzen heb ik altijd 500gram vlees. Wij eten weinig groente. Zeker geen 200 gram. No

:O Kijk, hier sta ik dus écht versteld van. Wij eten daar thuis met 4 personen van. Ontplof je dan niet na de maaltijd?
Nee, in sommige gerechten gaat nog meer vlees omdat daar ook gesneden speklappen in gaan. Ik heb na de maaltijd 1 portie over voor de dag erna of de vriezer (voor mezelf, voor m`n vriend is die portie te klein). Dus in principe eten wij er met 3 personen van..
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel eten jullie in de avond? Empty Re: Hoeveel eten jullie in de avond?

Bericht  Elliot di 18 dec 2012 - 0:13

Toet schreef:Ik let er eigenlijk nooit op maar wij zijn thuis niet zulke grote eters, ik hoor weleens mensen dat ze aan een pak knorr wereldgerechten voor 2/3 personen met z'n 2en niet genoeg hebben, nou daar kunnen wij thuis met 4 van eten!

Haha daar sta ik juist weer versteld van. Wij eten dat ook met z'n tweeën op, soms met z'n drietjes. Maar las ik voor vier personen moet koken neem ik nooit een wereldgerecht, dat vind ik echt te weinig. Grappig dat dat zo verschilt zeg!
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel eten jullie in de avond? Empty Re: Hoeveel eten jullie in de avond?

Bericht  Rush di 18 dec 2012 - 0:15

Pippa schreef:
Toet schreef:
Rush schreef:In sauzen heb ik altijd 500gram vlees. Wij eten weinig groente. Zeker geen 200 gram. No

:O Kijk, hier sta ik dus écht versteld van. Wij eten daar thuis met 4 personen van. Ontplof je dan niet na de maaltijd?

Ik heb dat soms ook in pasta, maar wel met 400 gram groente erbij en dan eten we er 2 keer van.
Ik heb echt geen idee hoeveel groente wij gebruiken. In pasta gebruik ik altijd 2 uien en 2 paprika`s en soms wortel of champignons en spinazie ofzo. Misschien valt het dan toch wel mee met de groente haha.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel eten jullie in de avond? Empty Re: Hoeveel eten jullie in de avond?

Bericht  Marin di 18 dec 2012 - 0:16

Zo'n wereldgerecht is voor ons tweeen ook net aan genoeg. Hangt wel van het wereldgerecht af, die burritos zijn bijna niet genoeg zo lekker vind ik ze :P
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel eten jullie in de avond? Empty Re: Hoeveel eten jullie in de avond?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum