Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Buggy

+5
Teddyaapje
meisjesmama
Lindsya
pantuf
Tania
9 plaatsers

Ga naar beneden

Buggy Empty Buggy

Bericht  Tania wo 9 feb 2011 - 4:06

Mijn man heeft geen werk meer en dus is zijn auto weg. Nu hebben we mijn auto nog maar die is niet zo groot. Het leek me wel handig om een buggy te kopen voor als we met de auto weg gaan. Is dat een goed idee? Of zitten kindjes daar niet zo goed in? En hoe lang mogen ze daar ongeveer in, kunnen we er bijvoorbeeld al een dagje mee naar de dierentuin ofzo?

Welke buggy's hebben jullie en zou je die aanraden?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Buggy Empty Re: Buggy

Bericht  Gast wo 9 feb 2011 - 4:23

Wij hebben een buggy van Prenatal. Ik vind hem niet zo fijn omdat de rugleuning niet echt rechtop kan. Ze liggen dus altijd een beetje achterover en mijn oudste zoon vindt dat niet prettig omdat hij graag rond mag kijken.

Je kunt prima met een buggy een dag naar de dierentuin, zeker als de kinderen al wat ouder zijn. Met een kindje van 9 maanden die net kan zitten zou ik dat niet zo snel doen, gewoon omdat een buggy toch vaak minder comfortabel zit dan een wandelwagen.

Gast
Gast

Bericht  Tania wo 9 feb 2011 - 4:28

Mammalin schreef:Wij hebben een buggy van Prenatal. Ik vind hem niet zo fijn omdat de rugleuning niet echt rechtop kan. Ze liggen dus altijd een beetje achterover en mijn oudste zoon vindt dat niet prettig omdat hij graag rond mag kijken.

Je kunt prima met een buggy een dag naar de dierentuin, zeker als de kinderen al wat ouder zijn. Met een kindje van 9 maanden die net kan zitten zou ik dat niet zo snel doen, gewoon omdat een buggy toch vaak minder comfortabel zit dan een wandelwagen.

En voor kortere stukjes? Bijvoorbeeld 1 of 2 uurtjes de stad in ofzo? Want als we dan een dag weg gaan kunnen we altijd wel een keertje de wandelwagen meenemen.

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  pantuf wo 9 feb 2011 - 4:30

Ik heb een Koelstra simba en ik vind dat zeker een aanrader.
pantuf
pantuf
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11

Bericht  Gast wo 9 feb 2011 - 5:07

pantuf schreef:Ik heb een Koelstra simba en ik vind dat zeker een aanrader.

+1! Ik gebruik hem alleen als we een paar uurtjes naar de stad gaan of voor korte afstanden, en hij kan ook op de fiets. Voor langere tijd/afstand gebruik ik mijn wandelwagen. Maar mijn zoontje zit en slaapt er heerlijk in.

Gast
Gast

Bericht  Lindsya wo 9 feb 2011 - 5:14

Ik had een 5 standen buggy, ik weet even het merk niet maar ik vond hem ideaal. Mijn zoontje kon helemaal plat liggen om te slapen of helemaal rechtop zitten. Je kan die makkelijk gebruiken voor na de stad te gaan of na de dierentuin.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 9 feb 2011 - 5:15

Tania schreef:
Mammalin schreef:Wij hebben een buggy van Prenatal. Ik vind hem niet zo fijn omdat de rugleuning niet echt rechtop kan. Ze liggen dus altijd een beetje achterover en mijn oudste zoon vindt dat niet prettig omdat hij graag rond mag kijken.

En voor kortere stukjes? Bijvoorbeeld 1 of 2 uurtjes de stad in ofzo? Want als we dan een dag weg gaan kunnen we altijd wel een keertje de wandelwagen meenemen.

Voor een paar uurtjes kan het nog wel Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 9 feb 2011 - 5:42

Wij hebben een maclaren, en die bevalt me super. Mijn zus heeft een koelstra gekocht, maar die vind ik zelf persoonlijk niet fijn lopen, veel wiebeliger.

Gast
Gast

Bericht  Tania wo 9 feb 2011 - 5:47

_MamaRosa_ schreef:Wij hebben een maclaren, en die bevalt me super. Mijn zus heeft een koelstra gekocht, maar die vind ik zelf persoonlijk niet fijn lopen, veel wiebeliger.

Welke heb je? Want ik zie een paar verschillende soorten en de prijzen lopen nogal uiteen Very Happy

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  meisjesmama wo 9 feb 2011 - 5:53

Hier ook een mcaclaren quest en hij loopt super! Mijn oudste zit er regelmatig nog in. Hij heeft meerdere standen en gladde banden.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  Teddyaapje wo 9 feb 2011 - 6:03

Ik heb gistere via mp de prenatal light buggy gekocht. Hij ziet er nog uit als nieuw en heb er maar 20,- voor betaald...misschien kun je daar eens kijken?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Susan wo 9 feb 2011 - 6:20

Wij hebben ook een MacLaren, maar ik vind het niet zo'n fijne buggy, ik vind het vervelend dat ze niet helemaal plat kunnen. Als ik nu uit alle buggy's zou kunnen kiezen zou ik de Bugaboo Bee kiezen of die nieuwe Quinny Zapp met ligstand. Zijn wel de wat duurdere modelletjes, maar volgens mij rijden ze ook een stuk lekkerder.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast wo 9 feb 2011 - 7:03

lelie schreef:
pantuf schreef:Ik heb een Koelstra simba en ik vind dat zeker een aanrader.

+1! Ik gebruik hem alleen als we een paar uurtjes naar de stad gaan of voor korte afstanden, en hij kan ook op de fiets. Voor langere tijd/afstand gebruik ik mijn wandelwagen. Maar mijn zoontje zit en slaapt er heerlijk in.

[i]Ik had hem ook en vond hem helemaal niet zo goed.

In principe kan een buggy prima maar ik zo er wel een nemen die helemaal plat kan.
Wij hebben nu een Hauck en die bevalt redelijk.
Maar als ik een nieuwe zou kopen, zou ik voor Graco of Peg Perego gaan. Die zijn wat meer comfortabel.[/i

Gast
Gast

Bericht  Tania wo 9 feb 2011 - 7:06

Ik zag inderdaad dat sommige helemaal plat kunnen. Maar gebruiken jullie dat ook echt? Mijn zoontje wil in de kinderwagen ook nooit helemaal plat. Maar misschien toch wel handig als de optie er in ieder geval is.

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Filoria wo 9 feb 2011 - 7:14

Hier hetzelfde!

Tania: ik heb deze buggy uitgezocht omdat die platte stand me handig leek, maar uiteindelijk heb ik het maar heel weinig gebruikt. Als Tomas in de buggy in slaap viel vond hij het prima om een beetje achterover te slapen, en niet helemaal plat.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Gast wo 9 feb 2011 - 7:17

Ik heb het veel gebruikt en gebruik het heel soms nog.

Gast
Gast

Bericht  pantuf wo 9 feb 2011 - 7:18

De koelstra kan wel helemaal plat. Ik weet niet of je hem ook mee wilt nemen op de fiets (uiteindelijk) maar dan moet je ook goed op het gewicht letten.

Ik vond dit een betaalbare buggy. Ik gebruik hem (nog) niet heel vaak (de wandelwagen nog vaker) en wilde er niet teveel geld aan spenderen. Maar dat zijn allemaal keuzes die je moet afwegen smile
pantuf
pantuf
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11

Bericht  Susan wo 9 feb 2011 - 7:19

Normaal gebruiken we het ook niet omdat de kinderen thuis in bed slapen, maar gisteren konden we door omstandigheden 's middags niet naar huis en toen wilde ik graag dat Yrsa in de buggy in slaap viel, maar dat lukte dus niet omdat die buggy niet plat kon en zij gewend is om wel plat te liggen als ze slaapt. Het komt niet vaak voor, maar het is wel gewoon fijn als je die optie hebt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast wo 9 feb 2011 - 7:20

Tania schreef:
_MamaRosa_ schreef:Wij hebben een maclaren, en die bevalt me super. Mijn zus heeft een koelstra gekocht, maar die vind ik zelf persoonlijk niet fijn lopen, veel wiebeliger.

Welke heb je? Want ik zie een paar verschillende soorten en de prijzen lopen nogal uiteen Very Happy

Ik heb de quest. En die rijdt echt heel fijn, is heel stevig. Ik loop achter die van mijn zus veel minder lekker, daarbij is het net of de handvaten wat losser zitten, en de buggy wiebelt daardoor veel meer. Zij heeft een koelstra, ik dacht simba, maar dat weet ik niet zeker.

Even gekeken, zij heeft idd de koelstra simba. De Maclaren is wel wat duurder, maar ik vind het zn geld meer dan waard. Gebruik 'm nu al weer bijna 3 jaar, en loopt nog altijd goed.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 9 feb 2011 - 7:25

De Maclaren quest kan idd niet helemaal plat, maar dat is hier nooit een probleem geweest. De oudste sliep sowieso nooit in een wagen, welke dan ook. Als baby sliep ze ook nooit in de wagenbak, dat heeft ze werkelijk nog nooit gedaan.

De jongste slaapt overal wel in, als hij moe is, valt hij in slaap, plat of wat minder plat.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 9 feb 2011 - 7:40

Ik heb een buggy van Titanium Baby.
Ideaal ding.
Hoog genoeg, weegt niet veel en heeft 5 standen.

Ik wilde eerst de Quinny Zapp. Alleen het oude model heeft geen ligstand en het nieuwe model kan niet mee op de fiets en dat wilde ik graag. Plus dat de Quinny erg laag is voor ons. Mijn man is bijna 2meter en als hij rechtop ging staan raakte hij het handvat nog maar met zijn vingertoppen...

Gast
Gast

Bericht  Lindsya wo 9 feb 2011 - 7:59

Wij hebben het veel gebruikt toen we op vakantie waren het lig gedeelte en soms als we weg waren en hij was moe dan sliep die ook weleens zo in de buggy.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683

Bericht  Dolphinne wo 9 feb 2011 - 22:41

Ik heb zelf de (oude) quinny zapp. (gekregen van vrienden die hem niet meer nodig hadden). Als ik er zelf eentje zou kopen had ik waarschijnlijk een andere uitgezocht.
Hij is voor mij vrij laag (ben 178) en hij kan niet in ligstand.
Hij kan wel (met een speciale buggydrager van quinny) mee op de fiets.
Hij is ook makkelijk in te klappen, maar hij is niet heel erg licht om te dragen.

Hij blijft wel heel lang goed, hij is nu al ruim 5 jaar oud en rijdt nog prima!
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465

Bericht  Bloempjuh23 do 10 feb 2011 - 11:29

Handig topic!

Ik ben ook op zoek naar een buggy zodat ik van de zomer makkelijk weg kan met de fiets.
Voor de lange afstanden gebruik ik eigenlijk altijd nog de wandelwagen. Die rijdt super lekker!

Zag de Maclaren al genoemd maar jeetje schrok best van de prijs!

Kunnen eigenlijk alle buggy's standaard mee op de fiets?

Bloempjuh23
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 193
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Tania do 10 feb 2011 - 11:36

Bloempjuh23 schreef:Handig topic!

Ik ben ook op zoek naar een buggy zodat ik van de zomer makkelijk weg kan met de fiets.
Voor de lange afstanden gebruik ik eigenlijk altijd nog de wandelwagen. Die rijdt super lekker!

Zag de Maclaren al genoemd maar jeetje schrok best van de prijs!

Kunnen eigenlijk alle buggy's standaard mee op de fiets?

Nee, want ik heb er vandaag eentje aangeschaft die niet op de fiets kan Wink

Op een steco buggymee deluxe fietsendrager kunnen buggy's tot 7 kilo. De Quinny zapp heeft een speciale fietsendrager en de Nuna Pepp ook (misschien nog wel meer maar dat weet ik niet). Als je hem graag mee op de fiets wil nemen moet je er dus wel even speciaal op letten.

Wij hebben vandaag de Maxi Cosi Mila gekocht. Die kan zo goed als plat en hij rijdt erg prettig. Bedankt voor alle tips!

Tania
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven