Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vraagje aan juffen over veiligheid

+3
rapa nui
Poubelle
Printje
7 plaatsers

Ga naar beneden

Vraagje aan juffen over veiligheid Empty Vraagje aan juffen over veiligheid

Bericht  Printje za 15 dec 2012 - 21:12

Door wat er weer gebeurd is in Amerika vraag ik me het volgende af. Kan bij jullie zo iedereen de school binnenkomen? Het is echt mijn grootste angst dat er zo'n idioot onze school in komt stormen. Bij ons kan iedereen binnenlopen, de conciërge is altijd wel voornamelijk in de hal etc en er zijn altijd veel ouders in school maar er zou maar zo'n idioot schietend je school binnenkomen....

Kun je bij jullie zo naar binnen?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagje aan juffen over veiligheid Empty Re: Vraagje aan juffen over veiligheid

Bericht  Gast za 15 dec 2012 - 21:17

Wij hebben twee ingangen op school. Bij de een kan je niet zomaar binnenlopen, want door die deur kan je wel van binnen naar buiten, maar niet omgedraaid. Door die andere deur kan je wel naar binnen.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 15 dec 2012 - 21:20

Mijn idee is dat dat bij de meeste scholen wel kan. Eigenlijk vreemd, als je je bedenkt dat kinderdagverblijven juist alle deuren op slot gooien buiten breng- en haaltijden om (vaak zelfs ook tijdens breng- en haaltijden). Dit is altijd al zo geweest, maar nog extra versterkt na het gebeuren en Dendermonde, een aantal jaar terug. Overigens doet deze schietpartij me daar steeds heel erg aan denken.

Gast
Gast

Bericht  Poubelle za 15 dec 2012 - 23:07

Ik heb er ook over na zitten denken.. Wij hebben 2 ingangen, 1 daarvan is op slot, de andere is wel open.
Er lopen vaak hulpouders binnen, de mensen van de overblijf. We hebben maar 2 dagen iemand die de deur open zou kunnen doen als er iemand naar binnen wil, de overige dagen is daar niemand voor.

Op m'n vorige school is een collega van mij bedreigd door een ouder, daarna is de deur op slot gegaan.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Bericht  rapa nui zo 16 dec 2012 - 0:24

Deze dader is toch met geweld de school binnengekomen? Dus als ze echt willen doe je er toch niets tegen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  SarahKey zo 16 dec 2012 - 0:35

rapa nui schreef:Deze dader is toch met geweld de school binnengekomen? Dus als ze echt willen doe je er toch niets tegen.

Idd. En als ze wel de deuren dicht gaan doen kan zo'n idioot wel binnen komen als de ouders hun kinderen komen brengen. Er is altijd wel een manier om binnen te komen als je echt wil. Je houd het niet tegen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  bolus26 zo 16 dec 2012 - 0:40

de bedoeling is dat alle deuren dicht zijn en dat mensen aanbellen. de praktijk is wel dat bij het buiten spelen en tijdens de pauzes van het VSO (voortgezet afdeling) de deuren niet altijd dicht zijn.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Exogenesis zo 16 dec 2012 - 1:58

Bij ons is alles open (3 ingangen: kinderopvang, hoofdingang, kleuteringang). Dat vind ik best onveilig. Maar het idee heerst; we zijn een dorpsschool, dus dan kan dat.

Ik ben het daar echter niet mee eens. Voor de veiligheid van de kinderen zouden de deuren direct na binnenkomst potdicht moeten. Dan maar een bel.

Voor mijn eigen gevoel heb ik, na schooltijd, wanneer het donker wordt, het liefst ook alles op slot.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Bericht  Summerlovin zo 16 dec 2012 - 2:10

Ik heb op een school stage gelopen waarbij de deur om half 9 open ging. Dan bleef de directrice ook bij de deur staan tot alle kinderen binnen waren. Daarna ging de deur dicht en kon je alleen van binnen naar buiten. Andersom kon niet dan moest je aanbellen om binnen te komen. Erg goed geregeld dus. Op de andere scholen waar ik stage gelopen heb/loop was of is er altijd wel één deur open.
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803

Bericht  Gast zo 16 dec 2012 - 3:45

Op onze school zijn de deuren dicht en kun je er van buiten uit niet in. Er moet dan aangebeld worden, maar dan doen nog heel vaak leerlingen open die dan toevallig in de hal zitten te werken, dus nog niet superveilig.

Gast
Gast

Bericht  Printje ma 17 dec 2012 - 9:46

Het is, al veel langer trouwens, mijn grootste 'angst' dat er ook op onze school zo'n idioot binnen zou komen. Met een brand kun je de kinderen nog door het raam of iets dergelijks naar buiten krijgen maar zo'n gek..tsja wat doe je daar tegen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud