Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Apotheek > Verhuizen

+5
Kabouter
IndianRose
Huppekee
Toet
Zwerver
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Apotheek > Verhuizen Empty Apotheek > Verhuizen

Bericht  Zwerver ma 29 nov 2010 - 9:41

Zoals sommigen van jullie weten ben ik verhuisd naar Zwolle. Ik heb mijn dokter nog gewoon in mijn oude woonplaats en deze wil ik daar graag houden. Nu wil ik graag in Zwolle mijn recepten ophalen. Ik zie het namelijk niet zitten om voor elk recept naar Groningen heen en weer te moeten. Weten jullie of het mogelijk is dat ik het hier in Zwolle bij de apotheek kan ophalen? En wat moet ik daar voor doen?

Ik zal sowieso morgen even bellen naar de apotheek zelf, kijken wat zij zeggen. Maar was toch benieuwd of een van jullie het wist. Misschien dat ik nu nog iets via het internet kan regelen, en anders gewoon even wachten tot morgen
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Apotheek > Verhuizen Empty Re: Apotheek > Verhuizen

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 9:45

Volgens mij ben je sort of verplicht om je huisarts in je woonplaats te hebben...?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Apotheek > Verhuizen Empty Re: Apotheek > Verhuizen

Bericht  Zwerver ma 29 nov 2010 - 9:49

Ooooh shit!! Ik zie het nu ook staan op het internet inderdaad. Is het echt verplicht of alleen verstandig :face:
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Apotheek > Verhuizen Empty Re: Apotheek > Verhuizen

Bericht  Toet ma 29 nov 2010 - 9:51

Volgens mij verplicht, in ieder geval in de gemeente waar je woont..
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Apotheek > Verhuizen Empty Re: Apotheek > Verhuizen

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 10:09

wc-eend schreef:Ooooh shit!! Ik zie het nu ook staan op het internet inderdaad. Is het echt verplicht of alleen verstandig :face:
Hihi ik denk beiden angel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Apotheek > Verhuizen Empty Re: Apotheek > Verhuizen

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 10:53

Mag ik die bron? Bij mijn weten is het helemaal niet verplicht om een huisarts te hebben in de gemeente waar je woont. Toen ik in Ecuador zat, had ik ook gewoon in Nederland mijn huisarts. Of telt dat dan weer anders? Ik wil geen huisarts in Nijmegen..

Edit: Volgens mij betekent het namelijk alleen maar dat je huisarts geen huisbezoek komt doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Apotheek > Verhuizen Empty Re: Apotheek > Verhuizen

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 11:03

Toen je in Ecuador zat, was je toen uitgeschreven uit de gemeente? En had je het idee nooit meer terug te komen? Natuurlijk is het anders als je tijdelijk weggaat. Je huisarts hoeft dan ook verder niets voor je te doen. Je moet gewoon een huisarts in je woonplaats regelen zodat hij ook langs kan komen als dat nodig is. Als je niet ingeschreven bent bij een huisarts in je omgeving kan dat nog verdomd lastig uitpakken. Ik zou daar dan ook zeker niet voor kiezen.

Apotheek kun je gewoon uit de Gouden Gids kiezen welke het dichts bij je in de buurt is. Geef het even door bij je verzekering en bel de apotheek even om te vragen of je verder nog iets moet regelen. Volgens mij moet dat genoeg zijn hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Apotheek > Verhuizen Empty Re: Apotheek > Verhuizen

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 11:18

Lagom schreef:Toen je in Ecuador zat, was je toen uitgeschreven uit de gemeente? En had je het idee nooit meer terug te komen? Natuurlijk is het anders als je tijdelijk weggaat. Je huisarts hoeft dan ook verder niets voor je te doen. Je moet gewoon een huisarts in je woonplaats regelen zodat hij ook langs kan komen als dat nodig is. Als je niet ingeschreven bent bij een huisarts in je omgeving kan dat nog verdomd lastig uitpakken. Ik zou daar dan ook zeker niet voor kiezen.

Apotheek kun je gewoon uit de Gouden Gids kiezen welke het dichts bij je in de buurt is. Geef het even door bij je verzekering en bel de apotheek even om te vragen of je verder nog iets moet regelen. Volgens mij moet dat genoeg zijn hoor.

Dat van Ecuador was maar een hypothetisch voorbeeld. Ik weet ook niet of ik nooit meer ga wonen daar waar mijn ouders nu wonen. Ik vraag me af of het verplicht is. Als dat niet zo is, dan ben ik niet van plan te wisselen. Natuurlijk kan er altijd iets gebeuren waardoor de huisarts langs moet komen, maar juist als ik heel ziek ben, dan ben ik bij mijn ouders. Bovendien kent mijn huisarts mijn thuissituatie wat de komende jaren nog goed van pas komt. Natuurlijk kan ik dat ook aan een nieuwe huisarts uit gaan leggen, maar die kent mijn ouders niet en dat is net het belangrijke element.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Apotheek > Verhuizen Empty Re: Apotheek > Verhuizen

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 11:42

Als je heel erg ziek bent, ben je bij je ouders? Of bedoel je, ga je naar je ouders? Ik zou zeggen, vraag het eens aan je huisarts... Ik kan me niet voorstellen dat huisartsen hier blij mee zijn namelijk.

Ik kan er weinig over vinden op internet maar dit is wel wat ik altijd heb meegekregen. Hier staat er iets over:
http://weblog.independer.nl/faq/kan-ik-zomaar-overstappen-naar-een-andere-huisartsen/

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Apotheek > Verhuizen Empty Re: Apotheek > Verhuizen

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 11:47

Mijn huisarts weet wel dat ik al ruim twee jaar in Nijmegen woon en ze heeft er nog nooit iets over gezegd. Vandaar ook dat ik zo verbaasd ben. Ik ben er sindsdien ook vaak genoeg geweest, dus het is niet alsof ze niet de kans heeft gehad er iets over te zeggen. Laatst heeft ze me ook nog doorverwezen naar het Radboud Ziekenhuis. Als ik niet lekker ben, ga ik vaak naar mijn vader om me te laten vertroetelen angel. Maar je hebt wel gelijk dat mijn huisarts niet naar mij toe kan komen mocht ik acuut heel ziek worden. Maar dan denk ik weer: als het zó ernstig is, dan moet ik waarschijnlijk toch naar de eerste hulp/het ziekenhuis en die is hier wel en bij mijn ouders/huisarts niet..

In die link staat inderdaad maximaal 15 minuten. Ik ga er toch maar eens over bellen met mijn huisarts.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Apotheek > Verhuizen Empty Re: Apotheek > Verhuizen

Bericht  Zwerver ma 29 nov 2010 - 11:51

Ik wacht nog maar even af met bellen naar de apotheek. Als het echt heel verstandig is om een huisarts hier te nemen kan ik dat beter meteen doen.
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Apotheek > Verhuizen Empty Re: Apotheek > Verhuizen

Bericht  Huppekee ma 29 nov 2010 - 19:50

'De meeste studenten weten niet dat sinds de invoering van het zorgstelsel in 2006 iedereen verplicht is zich in te schrijven bij een huisarts in de eigen woonplaats. Ga je naar een andere huisarts, dan betaal je contant een passantentarief dat aanzienlijk hoger ligt dan een gewoon consult. Je kunt zelfs voor vervelende verrassingen komen te staan, omdat niet elke zorgverzekeraar deze kosten vergoedt.'


http://www.huisartsenutrecht.nl/index.php?page=rubriek&rubriek=7
Huppekee
Huppekee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 344
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Apotheek > Verhuizen Empty Re: Apotheek > Verhuizen

Bericht  IndianRose ma 29 nov 2010 - 20:57

Ik wist ook niet dat dit verplicht was! Ik woon nu een jaar in een nieuwe gemeente maar ga nog steeds naar m'n oude huisarts en apotheek, is zon 20 minuten rijden maar dat vind ik niet erg!! Ik weet wel dat het gewoon makkelijker is om de huisarts hier in de buurt te hebben maar ik ben daar tot nu toe een beetje lui in geweest. Toch maar doen dus!! De tandarts heb ik trouwens al wel geregeld, geldt dat daarvoor ook??
IndianRose
IndianRose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 204
Punten : 213
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Home Sweet Home

Terug naar boven Ga naar beneden

Apotheek > Verhuizen Empty Re: Apotheek > Verhuizen

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 21:01

Je wordt echt niet beboet ofzo als je geen huisarts hebt in je woonplaats. Dus het is zekere mate wel verplicht, maar je wordt er lang niet altijd op aangesproken. Als er nood aan de man is kan je gewoon naar de dienstdoende huisarts toe.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Apotheek > Verhuizen Empty Re: Apotheek > Verhuizen

Bericht  Kabouter ma 29 nov 2010 - 21:11

Toen ik verhuisd ben, heb ik aan mijn dokter gevraagd of ik daar gewoon kon blijven komen. Dat kon, alleen ligt het er dan een beetje aan hoe ver weg je woont of ze op tijd kunnen zijn met spoedgevallen. Dat is dan in dat geval je eigen risico. In mijn geval is het niet heel erg ver en kan de dokter gewoon komen. Wel ben ik van apotheek veranderd, daar heeft de doktersassistent een adreswijziging voor gestuurd (geloof ik).
Kabouter
Kabouter
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2031
Punten : 2123
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Apotheek > Verhuizen Empty Re: Apotheek > Verhuizen

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 21:13

Niet helemaal waar Darcy. Tenminste, ik heb het eens gehad dat ik in Den Haag ingeschreven stond maar eigenlijk illegaal in een andere plaats woonde. Mijn toenmalige vriend belde zijn zijn huisarts, vertelde dat ik heel ziek was en vroeg of ik daar langs kon komen. Zijn huisarts vroeg toen of ik daar woonde en mijn vriend zei van wel. Ik kon wel langs komen op voorwaarde dat ik me daar in zou schrijven...

Punt is dat huisartsen een bepaald bedrag krijgen voor elk ingeschreven patient dus als ik bij hem om de hoek woon maar me niet inschrijf, loopt hij gewoon geld mis waar hij eigenlijk wel recht op heeft. Zodra huisartsen erachter komen zullen ze er dus niet blij mee zijn en kunnen ze dit soort dingen vragen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Apotheek > Verhuizen Empty Re: Apotheek > Verhuizen

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 21:18

Lagom schreef:Niet helemaal waar Darcy. Tenminste, ik heb het eens gehad dat ik in Den Haag ingeschreven stond maar eigenlijk illegaal in een andere plaats woonde. Mijn toenmalige vriend belde zijn zijn huisarts, vertelde dat ik heel ziek was en vroeg of ik daar langs kon komen. Zijn huisarts vroeg toen of ik daar woonde en mijn vriend zei van wel. Ik kon wel langs komen op voorwaarde dat ik me daar in zou schrijven...

Punt is dat huisartsen een bepaald bedrag krijgen voor elk ingeschreven patient dus als ik bij hem om de hoek woon maar me niet inschrijf, loopt hij gewoon geld mis waar hij eigenlijk wel recht op heeft. Zodra huisartsen erachter komen zullen ze er dus niet blij mee zijn en kunnen ze dit soort dingen vragen...

Volgens mijn moeder (werkt in een apotheek, veel contact met huisartsen) moet je in theorie altijd bij een huisarts terecht kunnen, want wat als je bij iemand logeert en je wordt daar ziek? Dan moet dat toch kunnen? Maar goed, blijkbaar werkt dat dat alleen in theorie en niet in de praktijk. Slechte zaak.

Ik heb trouwens ooit 1 huisarts gehad die een brief stuurde omdat ik niet meer bij hem in de stad woonde en dus een nieuwe moest zoeken. Verder nooit problemen gehad (ik ben nogal vaak verhuisd en had niet altijd een ha in de stad waar ik woonde).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Apotheek > Verhuizen Empty Re: Apotheek > Verhuizen

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 21:47

Ik kon wel terecht maar dan moest ik me inschrijven smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Apotheek > Verhuizen Empty Re: Apotheek > Verhuizen

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 21:47

Haha ja okee maar dan is er dus een voorwaarde aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Apotheek > Verhuizen Empty Re: Apotheek > Verhuizen

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 21:49

Klopt maar die voorwaarde kan ik hem niet kwalijk nemen... Is toch redelijk logisch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Apotheek > Verhuizen Empty Re: Apotheek > Verhuizen

Bericht  minoessepoes ma 29 nov 2010 - 21:49

Een vriendin van mij had zich gesneden aan een kapot glas met afwassen, niks echt ernstigs maar het moest wel gehecht worden en ze moest een tetanus injectie, het bloedde flink, dan ga je niet 's avonds eerst nog helemaal naar de huisartsenpost bij je oorspronkelijke huisarts rijden als dat zo ver weg is, maar toen kreeg ze dus in het ziekenhuis wel echt op haar donder dat ze geen huisarts had in de stad waar ze woonde. Haar verzekering stond al wel op haar nieuwe adres, dus dan kunnen zo ook zo zien dat je dat moet regelen!

Ik stond hier in het begin ook nog niet ingeschreven en moest de pil weer halen, toen heeft de assistente van de huisarts het recept gewoon gefaxt naar de dichts bijzijnde apotheek, was geen enkel probleem!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Apotheek > Verhuizen Empty Re: Apotheek > Verhuizen

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 21:52

Lagom schreef:Klopt maar die voorwaarde kan ik hem niet kwalijk nemen... Is toch redelijk logisch?

Maar stel je bent bij vrienden die je misschien niet vaak ziet en je bent daar een paar dagen. Dan moet je je dus inschrijven bij een huisarts die je daarna hoogstwaarschijnlijk nooit meer ziet? Dat vind ik vreemd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Apotheek > Verhuizen Empty Re: Apotheek > Verhuizen

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 21:55

Darcy schreef:
Lagom schreef:Klopt maar die voorwaarde kan ik hem niet kwalijk nemen... Is toch redelijk logisch?

Maar stel je bent bij vrienden die je misschien niet vaak ziet en je bent daar een paar dagen. Dan moet je je dus inschrijven bij een huisarts die je daarna hoogstwaarschijnlijk nooit meer ziet? Dat vind ik vreemd.

Je begrijpt me verkeerd. Ik woonde daar in die plaats en die huisarts kwam daar dus achter omdat mijn vriend het zo had gebracht. Als hij had aangegeven dat ik daar toevallig was voor het weekend ofzo was het vast anders geweest. Maar of je met leugens naar een huisarts wilt is ieder voor zich, ik kan dat niet. Het is logisch dat je je in moet schrijven. Niet alleen voor accute situaties maar ook omdat de nieuwe huisarts dan de vergoeding krijgt ipv je oude waar die oude eigenlijk geen recht meer op heeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Apotheek > Verhuizen Empty Re: Apotheek > Verhuizen

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 22:20

Lagom schreef:
Darcy schreef:
Lagom schreef:Klopt maar die voorwaarde kan ik hem niet kwalijk nemen... Is toch redelijk logisch?

Maar stel je bent bij vrienden die je misschien niet vaak ziet en je bent daar een paar dagen. Dan moet je je dus inschrijven bij een huisarts die je daarna hoogstwaarschijnlijk nooit meer ziet? Dat vind ik vreemd.

Je begrijpt me verkeerd. Ik woonde daar in die plaats en die huisarts kwam daar dus achter omdat mijn vriend het zo had gebracht. Als hij had aangegeven dat ik daar toevallig was voor het weekend ofzo was het vast anders geweest. Maar of je met leugens naar een huisarts wilt is ieder voor zich, ik kan dat niet. Het is logisch dat je je in moet schrijven. Niet alleen voor accute situaties maar ook omdat de nieuwe huisarts dan de vergoeding krijgt ipv je oude waar die oude eigenlijk geen recht meer op heeft.
Oh! Dan heb ik je verkeerd begrepen. Dat vind ik dan inderdaad wel logisch Wink Ik heb er gelukkig nooit gebruik van hoeven maken terwijl ik geen huisarts had (en nu heb ik keurig een huisarts in de stad waar ik woon :P).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Apotheek > Verhuizen Empty Re: Apotheek > Verhuizen

Bericht  Pluk ma 29 nov 2010 - 22:28

Ik woon al twee jaar in een andere gemeente en heb me vorige week eindelijk ingeschreven bij een andere huisarts. Bij mijn oude huisartst kreeg ik wel steeds de vraag wanneer ik me nou eens ging inschrijven bij een andere huisarts.
Pluk
Pluk
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 95
Punten : 102
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Apotheek > Verhuizen Empty Re: Apotheek > Verhuizen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum