Pil direct via apotheek?
+7
Jeanette
minoessepoes
Coco
Makamba
silly-one
ixis
SuperGrover
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Pil direct via apotheek?
Kan dit? Of moet je per se elke keer je huisarts bellen voor dat herhaalrecept? Ik heb namelijk een klein probleempje, mijn huisarts is morgen dicht en ik heb nieuwe pillen nodig. Ik heb er nog 6, maar mijn apotheek zit in Friesland en ik woon in Utrecht. Aangezien ik in het weekend bij mijn moeder ben, kan ik ze op vrijdag wel ophalen. Maar vandaag kan ik niet meer bellen (na 10 uur), morgen is de huisarts dicht, maandag zit ik weer in Utrecht en ik red het dus niet tot volgende week vrijdag.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Re: Pil direct via apotheek?
voor een herhaalrecept hoef ik nooit eerst weer naar de huisarts. Ik kan altijd direct naar de apotheek
ixis- Fluisteraar
- Aantal berichten : 461
Punten : 503
Registratiedatum : 19-12-10
Bij de kring apotheek kan ik al jaren de pil halen zonder herhalingsrecept.
Zelf toen ik voor 3 mnd een ander pil had heb ik deze zonder problemen kunnen verlengen.
Zelf toen ik voor 3 mnd een ander pil had heb ik deze zonder problemen kunnen verlengen.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Als het goed is kun je het herhaalrecept gewoon bij de apotheek gaan afhalen. Bel anders even naar de apotheek, misschien dat je moeder anders de mogelijkheid heeft om ze al voor je op te gaan halen.
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Je huisarts kan het recept ook faxen naar een apotheek bij jou in de buurt. Je moet dan wel zelf de gegevens van die apotheek doorgeven.
Zo heb ik het acht jaar gedaan.
Zo heb ik het acht jaar gedaan.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Oh nice, dan ga ik morgen gewoon even langs de apotheek. En anders moet hij het inderdaad maandag maar naar een apotheek hier faxen.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Het ligt er volgens mij wel aan welke pil je slikt. Want ik kon inderdaad altijd rechtstreeks naar de apotheek, maar mijn zus moest bijvoorbeeld altijd de huisarts bellen. Zij slikte de Diane en volgens mij is het omdat die zwaarder is oid dat je daar elke keer weer een recept voor moet hebben.
Gast- Gast
Volgens mij ligt het er ook aan wat de afspraken zijn tussen je huisarts en de apotheek.
Bij mij heeft de apotheek een herhaalrecept liggen van de huisarts. Dus ik kan daar gewoon de pil ophalen zonder eerst naar de huisarts te gaan.
Maar ik wilde laatst ook bij een andere apotheek de pil halen en dan moest mijn huisarts inderdaad een recept mailen. Dan kon niet via de andere apotheek. Was trouwens ook geen probleem bij de huisarts. De assistente moest alleen wel heel hard lachen toen ik zei dat de apotheek Snuif heet, haha.
Bij mij heeft de apotheek een herhaalrecept liggen van de huisarts. Dus ik kan daar gewoon de pil ophalen zonder eerst naar de huisarts te gaan.
Maar ik wilde laatst ook bij een andere apotheek de pil halen en dan moest mijn huisarts inderdaad een recept mailen. Dan kon niet via de andere apotheek. Was trouwens ook geen probleem bij de huisarts. De assistente moest alleen wel heel hard lachen toen ik zei dat de apotheek Snuif heet, haha.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Powerbabe schreef:Het ligt er volgens mij wel aan welke pil je slikt. Want ik kon inderdaad altijd rechtstreeks naar de apotheek, maar mijn zus moest bijvoorbeeld altijd de huisarts bellen. Zij slikte de Diane en volgens mij is het omdat die zwaarder is oid dat je daar elke keer weer een recept voor moet hebben.
De Diane is een geneesmiddel met als bijwerking anticonceptie, vandaar dat je daarvoor altijd wel de huisarts moet bellen. Ik slik ook de Diane...
Gast- Gast
Ik kan hem altijd rechtstreeks bij de apotheek ophalen. Ik krijg van hun dan weer een nieuw recept mee voor de volgende keer.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
+1Jeanette schreef:Ik kan hem altijd rechtstreeks bij de apotheek ophalen. Ik krijg van hun dan weer een nieuw recept mee voor de volgende keer.
VanillaRose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 487
Punten : 622
ik moet altijd voor de nuvaring een herhaal recept hebben via de huisarts. Zinloos vind ik, maar ach.
Vanilla Queen- Prater
- Aantal berichten : 502
Punten : 543
Ik haal de pil altijd gewoon bij de apotheek.
Laatste keren krijg ik op de een of andere manier geen herhaalrecept meer, maar ik ken hem alsnog daar gewoon ophalen.
Laatste keren krijg ik op de een of andere manier geen herhaalrecept meer, maar ik ken hem alsnog daar gewoon ophalen.
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Wat voor pil gebruik je?
Ik heb hier namelijk nog 3 strippen liggen en ben zelf gestopt
Ik heb hier namelijk nog 3 strippen liggen en ben zelf gestopt
Gast- Gast
VanillaRose schreef:+1Jeanette schreef:Ik kan hem altijd rechtstreeks bij de apotheek ophalen. Ik krijg van hun dan weer een nieuw recept mee voor de volgende keer.
en ik ook
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Soortgelijke onderwerpen
» Apotheek
» Apotheek > Verhuizen
» Medicatieoverzicht van apotheek
» Hoe valt next direct?
» Bestelling Next Direct
» Apotheek > Verhuizen