Vluchttas
+16
smooch
bolus26
Happinaz
Mama Titty
Coco
Shy
Mamsie
tweeling
Muppetje
M@niek
Clapperdie
Jezzie
Tania
Susan
kwak
Paper Crown
20 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Vluchttas
Ik hoefde niet meerdere kraamverbanden tegelijk in, hoor. Ik moest ze wel vrij vaak verwisselen, maar dat had ik sowieso gedaan, ook als ik niet heel veel bloed verloor.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Susan schreef:Schrik trouwens niet als de huid op je buik er direct na de bevalling een beetje raar uitziet, dat trekt weer bij. Ik vond de huid op mijn buik de eerste keer net lijken op dat ribbelige spul van die hoezen die om hoofdsteunen zitten in een touringcar.
Wat toevallig dat je dit zegt! Ik had gisteravond een droom hierover. Ik droomde dat de baby was geboren maar dat mijn buik dik was maar niet zoals nu maar echt vel over vel.. allemaal laagjes wat je wel eens ziet bij mensen die op tv zijn en over de 200 kilo wegen. Bizar!
Het gaat nu erg snel, ik heb nu het eind in zicht is juist goede nachten en voel me veel beter en paniek schiet er wel eens door mijn hoofd dat ik hem nog wel heel even voor mij alleen heb en hem straks moet delen. Ik heb sinds gisteren ook menstruatiekrampen dat doortrekt naar mijn rug. Ben nog niet klaar voor!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Dat hoeft nog niks te zijn, je kunt ook nog wel een tijdje voorweeën hebben.
Susan- Lady Post-a-lot
Wel fijn dat je je beter voelt trouwens, hopelijk is het dilemma over inleiden dan ook van de baan.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik had gewoon boxers van mijn vriend aan.
En ik had twee beugelloze voedings bh's van de prenatal.
Zoogcompressen had ik wel mee, maar heb ik in het zkh niet nodig gehad.
En ik had twee beugelloze voedings bh's van de prenatal.
Zoogcompressen had ik wel mee, maar heb ik in het zkh niet nodig gehad.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Ik heb die hipsters/boxers van de hema gebruikt 3 voor 10 euro. Daar zat het kraamverband prima in.
T werd eerst afgeveegd voordat hij aangekleed werd. Maar ik denk dat je een mooiere foto krijgt 24 uur na de geboorte. ALs ik terug kijk naar de eerste foto's dan was zijn gezichtje best nog vervrommeld(?)
Wij hadden een mutsje voor als hij net geboren was en toen hij schoongeveegd was toen kreeg hij zijn mooie mutsje op incl bijpassend pakje. Wilde die ook schoon houden.
T werd eerst afgeveegd voordat hij aangekleed werd. Maar ik denk dat je een mooiere foto krijgt 24 uur na de geboorte. ALs ik terug kijk naar de eerste foto's dan was zijn gezichtje best nog vervrommeld(?)
Wij hadden een mutsje voor als hij net geboren was en toen hij schoongeveegd was toen kreeg hij zijn mooie mutsje op incl bijpassend pakje. Wilde die ook schoon houden.
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Dat verfrommelde gezichtje ken ik idd! Toen onze zoon geboren was kwam een vriendin van mij op kraamvisite en toen waren we foto's aan t bekijken van net na de bevalling..
Zegt mijn man: ja hier ziet hij er nog een beetje raar uit hoor..
Zegt mijn vriendin: joh ik zou jou eens met je hoofd door de brievenbus duwen kijken hoe jij er dan uitziet!
Zegt mijn man: ja hier ziet hij er nog een beetje raar uit hoor..
Zegt mijn vriendin: joh ik zou jou eens met je hoofd door de brievenbus duwen kijken hoe jij er dan uitziet!
Gast- Gast
Ik heb gewoon grotere onderbroeken gekocht van sloggi en daar paste makkelijk een kraamverband in, ongeveer 5 dagen na de bevalling liep ik al in een skinny broek met kraamverband haha.
Mijn dochter werd trouwens wel gewassen na de bevalling maar ze zat ook echt helemaal onder het bloed en slijm en poepte ook nog even toen ze er net uit was.
Mijn dochter werd trouwens wel gewassen na de bevalling maar ze zat ook echt helemaal onder het bloed en slijm en poepte ook nog even toen ze er net uit was.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Ik had twee voedingsbehas van Hema een zwarte en n witte en n mooie blauw geruite van Prenatal, die had ik eigenlijk meer gekocht voor mn zwangerschapsfotoschoot,maar hij past gelukkig nog. Later heb ik er nog twee van Hema bijgekocht, heb er nu dus vijf.
Voor het begin had ik hele simpele boxerachtige broekjes van Hema gekocht, drie voor drie euro geloof ik. Zaten lekker en dat verband paste er prima in.
Voor het begin had ik hele simpele boxerachtige broekjes van Hema gekocht, drie voor drie euro geloof ik. Zaten lekker en dat verband paste er prima in.
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Paper Crown schreef:Hallo mensen van het goede leven!
Omdat ik richting de 38 weken ga ligt mijn vluchttas klaar, fijn idee maar er moeten nog wat dingen in. Die wilde ik vandaag maar even gaan halen. Ik blijf een beetje hangen bij een voedingsbh. Ik weet niet goed welke ik moet kopen, en op google krijg ik alleen maar tegenstrijdige berichten. Nu zal dat hier niet anders zijn maar vaak kan ik vertrouwen op de ervaringen hier. De vraag is dan ook of jullie mij een kunnen aanraden. Moeten mijn zoogcompressen ook mee in de tas?
Moet ik ook een steunslip kopen? Van welk merk? Die hele grote kraamverbanden passen niet in mijn slipjes en ik wil dat het allemaal wat steviger zit tijdens het lopen. Mag je niet gewoon always gebruiken? Die lekkere dunne? Er werd door de verlos verteld dat je wel stukken zo groot als je vuist kunt verliezen, juk!
Zijn er nog dingen die jullie mij kunnen aanraden om in de tas te stoppen?
Voor een voedings HB zou ik even naar livera gaan, daar kunnen ze je goed adviseren. Ik heb een paar sexy onderbroeken gehaald in een maatje groter voor dat fijne kraamverband
Always kon ik pas na een paar weken gebruiken, had echt wel lang kraamverband nodig. Die stolsels zijn echt niet fijn maar ze zijn niet altijd groot hoor, valt best mee.
Wat ik prettig vond zijn sloffen of dikke sokken, een lang bevalshirt, joggingpak voor na die tijd, badjas, pyjama, fototoestel plus oplader, toiletspullen ook voor man, telefoon en oplader, elastiekje voor je haar
Voor de baby kleertjes Rompers, omslagdoeken, luiers, hydrofiele luiers, mutsjes, sokken, maxi cosi en voetenzak
tweeling- Prater
- Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11
Idd van de Hema of van de kruidvat van annu rolfi.
Daarnaast heb ik gewoon wat grotere zwarte onderbroeken gekocht voor na de bevalling.
Mijn ultieme tip voor in de vluchttas is toch wel een wegwerpcamera. Schiet die gewoon vol na de bevalling. Je weet nooit! Ik heb dat ook altijd gedaan en daar ben ik heel blij mee. Stel je voor dat je Sd kaart ineens raar doet of wat dan ook!
Daarnaast heb ik gewoon wat grotere zwarte onderbroeken gekocht voor na de bevalling.
Mijn ultieme tip voor in de vluchttas is toch wel een wegwerpcamera. Schiet die gewoon vol na de bevalling. Je weet nooit! Ik heb dat ook altijd gedaan en daar ben ik heel blij mee. Stel je voor dat je Sd kaart ineens raar doet of wat dan ook!
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Idd nog een lang wijd shirt/pyama. Ik heb er 1 en daar ben ik bij alle 3 de kinderen in bevallen. Daarnaast vond ik een pyama met knoopjes fijn voor na de bevalling ivm borstvoeding.
Mamsie- Ratel
Mamsie schreef:Idd nog een lang wijd shirt/pyama. Ik heb er 1 en daar ben ik bij alle 3 de kinderen in bevallen. Daarnaast vond ik een pyama met knoopjes fijn voor na de bevalling ivm borstvoeding.
Inderdaad, die nachthemden zijn fijn. Ik heb ze in het ziekenhuis uiteindelijk niet aangehad, maar in de kraamweek wel veel en nu draag ik ze nog wel. Alleen kon ik alleen maar heel lelijke vinden bij zeeman, hahaha. Niet echt charmant, binnenkort nog maar eens zoeken naar iets waarin ik niet een oude oma lijk
Muppetje- Ratel
Ik had een leuke van de livera of hunkemoller.
Mamsie- Ratel
Mamsie schreef:Ik had een leuke van de livera of hunkemoller.
Ok, ga ik daar eens kijken, toen ik moest bevallen kon ik echt niets vinden
Muppetje- Ratel
Niet iedereen heeft er 3 nodig hoor. Ik had er gewoon 1 per keer nodigPaper Crown schreef:Rejoy, 3?? Hoe krijg je dat nou in je broek? Opgestapeld? Hmm, ik verheug me ineens minder op de bevalling haha.
Shy- Kletskop
- Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10
Rejoy. schreef:Paper Crown schreef:Rejoy, 3?? Hoe krijg je dat nou in je broek? Opgestapeld? Hmm, ik verheug me ineens minder op de bevalling haha.
half naast elkaar, half op elkaar, zodat je geen randjes hebt waar de boel tussendoor kan lekken;) Zorg dus ook maar dat je een paar slobberbroeken hebt, want je strakke spijkerbroeken gaat niet lukken hoor, al heb je direct je figuur terug, haha!
Hihi, was hier net zo...lekte steeds door ondanks die grote lappen
tweeling- Prater
- Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11
heel makkelijk hoor... 2 tegen elkaar aan in de lengte en 1 in het midden er boven opPaper Crown schreef:Rejoy, 3?? Hoe krijg je dat nou in je broek? Opgestapeld? Hmm, ik verheug me ineens minder op de bevalling haha.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Ik was in het ziekenhuis vooral heel blij met mijn MP3 speler, ik werd heel moe van al dat gelul op de gangen en daar had ik zo geen last van. Voedingsbh had ik ook van hema en qua ondergoed weet ik het niet eens meer, volgens mij hipsters maar ik bloedde ook niet zoveel omdat bij de keizersnede al veel weggezogen was.
Fijn dat je nu wel beter slaapt! Scheelt zoveel!
Fijn dat je nu wel beter slaapt! Scheelt zoveel!
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Die allergoedkoopste van kruidvat o.a. van 45 cent per pak werken ook heel goed als 'kraamverband' na 3-4 dagen.
Ik heb hier ook nog stapels always liggen, maar ga zeker nog paar pakken van die goedkope halen.
Had bij de andere 2 met 2 pakken kraamverbanden genoeg.
Ik heb hier ook nog stapels always liggen, maar ga zeker nog paar pakken van die goedkope halen.
Had bij de andere 2 met 2 pakken kraamverbanden genoeg.
Mama Titty- Fluisteraar
- Aantal berichten : 472
Punten : 517
Het meeste is al gezegd :-)
Verder had ik gewoon bij de Zeeman hele grote zwarte onderbroeken gekocht, model Boxer. Heerlijk, die draag ik nu nog steeds als ik me lelijk voel op de bank, of als ik buikpijn heb. Het zit gewoon lekker en goed.
Voedingsbh's had ik van de Hema. Goedkoop en prima vormgeving, ik had toen ook maat E nodig.
En verder ehm.....sexy is anders! haha Komt allemaal goed! Ik had trouwens ook geen pyjama's en dat soort dingen voor de bevalling. Ik had gewoon een longsleeve aan, 1 maatje groter dan normaal. Dat zat prima!
Verder had ik gewoon bij de Zeeman hele grote zwarte onderbroeken gekocht, model Boxer. Heerlijk, die draag ik nu nog steeds als ik me lelijk voel op de bank, of als ik buikpijn heb. Het zit gewoon lekker en goed.
Voedingsbh's had ik van de Hema. Goedkoop en prima vormgeving, ik had toen ook maat E nodig.
En verder ehm.....sexy is anders! haha Komt allemaal goed! Ik had trouwens ook geen pyjama's en dat soort dingen voor de bevalling. Ik had gewoon een longsleeve aan, 1 maatje groter dan normaal. Dat zat prima!
Happinaz- Kletskop
- Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Een longsleeve lijkt me zo kort, ik had de eerste keer een lang T-shirt aan en de tweede keer een tuniekje dat ik die dag toevallig droeg. Je broek moet natuurlijk uit als je gaat bevallen, ik vond het wel fijn dat ik dan toch nog een beetje bedekt was
Susan- Lady Post-a-lot
Die van de kruidvat zoals madam.titty beschrijft bevatten ook geen plastic. Ik heb gewoon nog wat kraamverband bij de etos gekocht.ook kotex bevat nog plastic en werd gezien mn hechtingen sterk afgeraden door vk en kraamverzorgster.in t ziekenhuis had ik nog ern stapel netbroekjes meegekregen.ideaal!kraamverbanden en zoogcompressen hadden ze daar ook. Verder had ik katoenen hema onderbroeken ( die van 3 voor een tientje) die stretch ondetbroekjes waren qua formaat prima maar de stof irriteerde mn liezen ineens, echt katoen was voor mij t fijnst.
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Susan schreef:Een longsleeve lijkt me zo kort, ik had de eerste keer een lang T-shirt aan en de tweede keer een tuniekje dat ik die dag toevallig droeg. Je broek moet natuurlijk uit als je gaat bevallen, ik vond het wel fijn dat ik dan toch nog een beetje bedekt was
Dat snap ik wel en ik kan me eigenlijk niet meer goed herinneren waarom ik daar nou voor gekozen had?
Het is me wel goed bevallen!
Happinaz- Kletskop
- Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: