Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vluchttas

+16
smooch
bolus26
Happinaz
Mama Titty
Coco
Shy
Mamsie
tweeling
Muppetje
M@niek
Clapperdie
Jezzie
Tania
Susan
kwak
Paper Crown
20 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Vluchttas  Empty Vluchttas

Bericht  Paper Crown do 13 dec 2012 - 22:13

Hallo mensen van het goede leven!

Omdat ik richting de 38 weken ga ligt mijn vluchttas klaar, fijn idee maar er moeten nog wat dingen in. Die wilde ik vandaag maar even gaan halen. Ik blijf een beetje hangen bij een voedingsbh. Ik weet niet goed welke ik moet kopen, en op google krijg ik alleen maar tegenstrijdige berichten. Nu zal dat hier niet anders zijn maar vaak kan ik vertrouwen op de ervaringen hier. De vraag is dan ook of jullie mij een kunnen aanraden. Moeten mijn zoogcompressen ook mee in de tas?

Moet ik ook een steunslip kopen? Van welk merk? Die hele grote kraamverbanden passen niet in mijn slipjes en ik wil dat het allemaal wat steviger zit tijdens het lopen. Mag je niet gewoon always gebruiken? Die lekkere dunne? Er werd door de verlos verteld dat je wel stukken zo groot als je vuist kunt verliezen, juk!

Zijn er nog dingen die jullie mij kunnen aanraden om in de tas te stoppen?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vluchttas  Empty Re: Vluchttas

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 22:15

Paper Crown schreef:Hallo mensen van het goede leven!

Omdat ik richting de 38 weken ga ligt mijn vluchttas klaar, fijn idee maar er moeten nog wat dingen in. Die wilde ik vandaag maar even gaan halen. Ik blijf een beetje hangen bij een voedingsbh. Ik weet niet goed welke ik moet kopen, en op google krijg ik alleen maar tegenstrijdige berichten. Nu zal dat hier niet anders zijn maar vaak kan ik vertrouwen op de ervaringen hier. De vraag is dan ook of jullie mij een kunnen aanraden. Moeten mijn zoogcompressen ook mee in de tas?

Moet ik ook een steunslip kopen? Van welk merk? Die hele grote kraamverbanden passen niet in mijn slipjes en ik wil dat het allemaal wat steviger zit tijdens het lopen. Mag je niet gewoon always gebruiken? Die lekkere dunne? Er werd door de verlos verteld dat je wel stukken zo groot als je vuist kunt verliezen, juk!

Zijn er nog dingen die jullie mij kunnen aanraden om in de tas te stoppen?

Wow, iehl! Daar zal geen maandverbandje tegen helpen denk ik Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vluchttas  Empty Re: Vluchttas

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 22:19

Vooral de eerste week heb je zeker die grote kraamverbanden nodig. ( ook handig om in te vriezen. Kun je later als verkoeling gebruiken). Ik zou dus zeker wat grotere onderbroeken kopen. Zoogcompressen had ik wel in mijn tas.
Always mag eerst nog niet omdat daar plastic in zit. Dat kan gaan broeien. En daarbij is die echt te dun voor de eerste tijd. Na 2 weken kon ik die pas gebruiken.


Laatst aangepast door yvonne op do 13 dec 2012 - 22:20; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vluchttas  Empty Re: Vluchttas

Bericht  kwak do 13 dec 2012 - 22:19

ik had het de eerste dag niet afgekund met een gewoon maandverbandje hoor Wink!

Ik hoorde van een vriendin dat ik er maar van uit moest gaan dat ik dag 1, 3 van die kraamverbanden per keer nodig had en ja, dat klopte behoorlijk, haha! In je kraampakket zitten ook van die strech broekjes, daar kun je wel 10 kraamverbanden in 1x in doen Wink!
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vluchttas  Empty Re: Vluchttas

Bericht  Susan do 13 dec 2012 - 22:22

Nee, zeker geen Always, daar zit veel teveel plastic in en dat gaat broeien. Je mag alleen dat dikke maandverband van Kotex gebruiken, als ik het me goed herinner de grootste uit de witte verpakking, maar zeker net na de bevalling heb je echt wel die dikke kraamverbanden nodig. Dat hoef je trouwens zelf niet mee te nemen, dat heeft het ziekenhuis wel. Steunslips had ik niet, ik zou wat van die naadloze elastische slips van de Hema kopen, die zitten erg prettig. Ik zou wel echt voor slips gaan en niet voor boxers of hipsters, want daar blijft zo'n kraamverband weer voor geen meter in zitten, dan gaat dat verband zeg maar in het pijpje zitten en dat zit dan heel onhandig en raar. Slips sluiten dan veel beter aan.

Voedingsbh's had ik ook gewoon van de Hema, die zijn wel heel basic, er zijn ook wel mooiere voedingsbeha's te vinden. Zoogcompressen heb ik zelf nauwelijks gebruikt, want ik had niet veel last van lekken, maar je kunt altijd een pak in je tas doen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vluchttas  Empty Re: Vluchttas

Bericht  Paper Crown do 13 dec 2012 - 22:23

[quote="kwak"]ik had het de eerste dag niet afgekund met een gewoon maandverbandje hoor Wink!

Ik hoorde van een vriendin dat ik er maar van uit moest gaan dat ik dag 1, 3 van die kraamverbanden per keer nodig had en ja, dat klopte behoorlijk, haha! In je kraampakket zitten ook van die strech broekjes, daar kun je wel 10 kraamverbanden in 1x in doen Wink![/quote

Dus kan beter een volwassenluier gaan zoeken? haha. Meen je niet! Ik heb die broekjes niet in mijn pakket... of heb ik niet goed gekeken?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vluchttas  Empty Re: Vluchttas

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 22:25

ik zou één voedingsbh kopen van de hema, van die vormloze, beugelloze niet sexy dingen. Die zijn heel stuwing-proof. Als je de stuwing voorbij bent kun je altijd nog mooie kopen.
Compressen zul je de eerste dag niet nodig hebben, dan is de bv nog niet op gang.

Verder heb je in het begin echt niet genoeg aan een always hoor Wink Dan heb je drie van die dikke kraamverbanden in een netbroekje, haha. Verder zorgen dat er geen plastic laagje op zit, dat gaat broeien als een gek en daaronder wil je echt geen infectie als je net bent bevallen! Netbroekje zit inderdaad in je kraampakket, maar hebben ze ook wel in het ziekenhuis.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vluchttas  Empty Re: Vluchttas

Bericht  Susan do 13 dec 2012 - 22:25

Ik zou sowieso geen Always gebruiken, ook niet na een paar weken. Het gaat niet alleen om de capaciteit, maar het gaat ook gewoon broeien, het is toch een wond die moet genezen, ik zou dat zo luchtig mogelijk houden. Vraag voor de zekerheid even aan de kraamverzorgster welk soort maandverband je mag gebruiken, maar volgens mij is het Kotex (die losse, niet die in die kleine pakjes) in het witte pak.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vluchttas  Empty Re: Vluchttas

Bericht  Paper Crown do 13 dec 2012 - 22:28

@ Susan, een ding dat me nooit kan schelen is mooie lingerie. Ik geef daar niet om dus ik geef er weinig aan uit. Al mijn bh's komen ook van hunkemoller/hm en dan is het wel weer goed. Dus dat ze basic zijn maakt me weinig uit. Hoeveel zal ik er kopen? Een zwarte en witte is toch wel ok voor de eerste tijd? Ik dacht zelf dan draag ik een slipje en eroverheen zo'n loeistrak broekje, maar misschien is dat als ik een knip heb gehad ook geen puik plan?
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vluchttas  Empty Re: Vluchttas

Bericht  Paper Crown do 13 dec 2012 - 22:29

Rejoy, 3?? Hoe krijg je dat nou in je broek? Opgestapeld? Hmm, ik verheug me ineens minder op de bevalling haha.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vluchttas  Empty Re: Vluchttas

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 22:31

Heeft je vriend geen boxers? Die gebruikte ik en mijn eigen hipsters.
Je hebt zeker die grote verbanden nodig de eerste dagen. Die van Kotex zijn heel fijn ( zacht)
Zoogcompressen kan je altijd erin stoppen.
Voor de eerste dagen heb ik deze bh gehaald: http://www.ba-by.nl/zwangerschapslingerie/slaapbh-comfort-zwart-2605001094982164/
IS een naadloos ding wat heel comfortabel zit, je kan er compressen in doen die gewoon blijven zitten en bij stuwing rekt hij mee waardoor je niet een te klein ding heb. Vond hem echt heel fijn, ook voor de nachten.

Als de borstvoeding lukt dan kan je na de stuwing dagen een goede voedingsbh aanschraffen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vluchttas  Empty Re: Vluchttas

Bericht  Susan do 13 dec 2012 - 22:34

Paper Crown schreef:@ Susan, een ding dat me nooit kan schelen is mooie lingerie. Ik geef daar niet om dus ik geef er weinig aan uit. Al mijn bh's komen ook van hunkemoller/hm en dan is het wel weer goed. Dus dat ze basic zijn maakt me weinig uit. Hoeveel zal ik er kopen? Een zwarte en witte is toch wel ok voor de eerste tijd? Ik dacht zelf dan draag ik een slipje en eroverheen zo'n loeistrak broekje, maar misschien is dat als ik een knip heb gehad ook geen puik plan?

Dan zou ik ze bij de Hema halen, ik had er ook eentje van Prenatal, maar die vond ik minder fijn zitten. Ik meen me trouwens wel te herinneren dat jij een wat grotere cupmaat hebt, ik weet niet tot welke maat de bh's van de Hema gaan. Mijn schoonzus was altijd erg te spreken over voedingsbh's van het merk Anita, die schijnen ook tot een grote maat te gaan. Ik zou ook beginnen met twee of drie, je hebt in het begin toch veel was en ze drogen snel.

Volgens mij is een strak broekje op zich wel prima, ook met een knip, het moet alleen wel een beetje comfortabel om je buik zitten, geen knellende randen of zo. Dus ik zou denk ik een strak model broekje nemen en dan wel een maatje groter dan normaal, zodat niet dat kraamverband helemaal je kruis in wordt getrokken en je de randen van het elastiek in je buik hebt staan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vluchttas  Empty Re: Vluchttas

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 22:34

Deze van kotex:
Vluchttas  1483114-kotex-night-time-maxi-10-nl-500

En daarna deze:
Vluchttas  1112011163530_5029053500294

Zit geen plastic omheen, heerlijk zacht. En de eerste dagen kon ik daar prima mee af.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vluchttas  Empty Re: Vluchttas

Bericht  Paper Crown do 13 dec 2012 - 22:37

Ponyo schreef:Heeft je vriend geen boxers? Die gebruikte ik en mijn eigen hipsters.
Je hebt zeker die grote verbanden nodig de eerste dagen. Die van Kotex zijn heel fijn ( zacht)
Zoogcompressen kan je altijd erin stoppen.
Voor de eerste dagen heb ik deze bh gehaald: http://www.ba-by.nl/zwangerschapslingerie/slaapbh-comfort-zwart-2605001094982164/
IS een naadloos ding wat heel comfortabel zit, je kan er compressen in doen die gewoon blijven zitten en bij stuwing rekt hij mee waardoor je niet een te klein ding heb. Vond hem echt heel fijn, ook voor de nachten.

Als de borstvoeding lukt dan kan je na de stuwing dagen een goede voedingsbh aanschraffen.

Haha jawel, maar zo weinig als ik om lingerie geef, geeft hij heel veel om zijn boxers haha. Zijn dus vrij dure, daar kan ik maar beter vanaf blijven. Maar hij heeft vast nog wel een paar oude die ik kan pakken! Goede tip!

Kan ik die ergens in een winkel gaan passen? Ik heb een grote cup maar weer een hele smalle omtrek. Dus ik heb vaan een E cup, en dan 70/75 omtrek..SOms zitten ze dus gewoon niet.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vluchttas  Empty Re: Vluchttas

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 22:40

Maar het is helemaal elastisch dus hij rekt heel erg mee, ik heb ze online gekocht weet niet of je die in de winkel kan halen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vluchttas  Empty Re: Vluchttas

Bericht  Susan do 13 dec 2012 - 22:40

Ze hebben in ieder geval wel bh's in 70E en 75E.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vluchttas  Empty Re: Vluchttas

Bericht  Paper Crown do 13 dec 2012 - 22:40

@ Susan, ja ik heb een E cup maar weer een smalle omtrek waardoor de meeste gewoon niet goed zitten en ik echt moet passen. Maar ik ga zo maar eens even douchen en lekker op pad!

Nog een vraagje: Wassen ze babies meteen of worden ze 'geveegd' We hebben namelijk als eerste pakje een heel mooi pakje en we willen dus een foto hebben voor zijn geboortekaartje en ik heb liever niet dat het pakje smerig is met vlekken en dan op de foto..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vluchttas  Empty Re: Vluchttas

Bericht  Paper Crown do 13 dec 2012 - 22:41

Ponyo schreef:Maar het is helemaal elastisch dus hij rekt heel erg mee, ik heb ze online gekocht weet niet of je die in de winkel kan halen.

Dankjewel, ik zal eens kijken of ik slaag bij hema en anders bestel ik deze wel gewoon.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vluchttas  Empty Re: Vluchttas

Bericht  Tania do 13 dec 2012 - 22:42

Baby's worden een klein beetje schoongeveegd maar sowieso niet gewassen. Als je het pakje schoon wil houden zou ik het niet als eerste pakje gebruiken.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vluchttas  Empty Re: Vluchttas

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 22:43

Paper Crown schreef:Rejoy, 3?? Hoe krijg je dat nou in je broek? Opgestapeld? Hmm, ik verheug me ineens minder op de bevalling haha.

half naast elkaar, half op elkaar, zodat je geen randjes hebt waar de boel tussendoor kan lekken;) Zorg dus ook maar dat je een paar slobberbroeken hebt, want je strakke spijkerbroeken gaat niet lukken hoor, al heb je direct je figuur terug, haha!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vluchttas  Empty Re: Vluchttas

Bericht  Susan do 13 dec 2012 - 22:45

Nee, ze worden niet meteen gewassen, alleen schoongeveegd. Ezra ging de volgende dag in bad, dat was nog in het ziekenhuis, van Yrsa weet ik het niet meer precies, maar dat was in elk geval gewoon thuis.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vluchttas  Empty Re: Vluchttas

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 22:46

Paper Crown schreef:
Ponyo schreef:Maar het is helemaal elastisch dus hij rekt heel erg mee, ik heb ze online gekocht weet niet of je die in de winkel kan halen.

Dankjewel, ik zal eens kijken of ik slaag bij hema en anders bestel ik deze wel gewoon.

Ja vond deze nog fijner dan de hema bh smile

Baby's worden droog/schoongeveegt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vluchttas  Empty Re: Vluchttas

Bericht  Susan do 13 dec 2012 - 22:47

Schrik trouwens niet als de huid op je buik er direct na de bevalling een beetje raar uitziet, dat trekt weer bij. Ik vond de huid op mijn buik de eerste keer net lijken op dat ribbelige spul van die hoezen die om hoofdsteunen zitten in een touringcar.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vluchttas  Empty Re: Vluchttas

Bericht  Paper Crown do 13 dec 2012 - 22:48

Rejoy. schreef:
Paper Crown schreef:Rejoy, 3?? Hoe krijg je dat nou in je broek? Opgestapeld? Hmm, ik verheug me ineens minder op de bevalling haha.

half naast elkaar, half op elkaar, zodat je geen randjes hebt waar de boel tussendoor kan lekken;) Zorg dus ook maar dat je een paar slobberbroeken hebt, want je strakke spijkerbroeken gaat niet lukken hoor, al heb je direct je figuur terug, haha!

Haha, slobberbroeken zat! Loop ik al maanden in. Heb geloof ik al sinds ik velof heb een enkele keer een positiebroek aangehad, dat zit gewoon echt niet meer hoor. Veel te strak voor mijn gevoel en ik kan opeens geen sieraden meer verdragen, dat benauwd me zo erg. Vroeger ging ik de deur niet uit zonder oorbellen en een horloge,nu weet ik geeneens waar ze liggen.

Maar ik zie het al. Ik moet bij de thuiszorgwinkel volwassen luiers kopen. Kan ik nadat ik zoon heb verschoond mezelf ook even doen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Vluchttas  Empty Re: Vluchttas

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 22:49

Ik had hem trouwens hier besteld: ( kon hem niet vinden de site) https://www.prettymum.nl/baby+aan+je+borst/borstvoedingslingerie/beha%27s+om+in+te+slapen/carriwell%3a+comfort+bustier


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vluchttas  Empty Re: Vluchttas

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum