Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

'verboden' voeding en zwanger

+14
Fiwen
Caroow
Slakje
Happydobby
sanne-84
kwak
Silver
Highway
Jade
ekjir@M
Printje
Susan
maiadebij
Flower_L
18 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

'verboden' voeding en zwanger - Pagina 2 Empty Re: 'verboden' voeding en zwanger

Bericht  CCC do 13 dec 2012 - 9:59

Toen ik zwanger was, werd me dit al verteld door de VK. Hier werd ook gezegd door haar dat ik dit niet moest eten. Mijn VK was een enthousiasteling als het ging om voedingswaren, zo gaf ze ook aan dat ik geen voorgesneden/ gewassen groenten en fruit mocht eten uit het koelschap van de supermarkt. Uiteindelijk heb ik me gehouden aan de richtlijnen geen rauw vlees, geen rauwe melkkazen (al zijn die hier bijna niet in NL), alcohol en rauwe vis. Verder ben ik alles alweer vergeten smile

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'verboden' voeding en zwanger - Pagina 2 Empty Re: 'verboden' voeding en zwanger

Bericht  Susan do 13 dec 2012 - 10:00

Leverworst en leverpastei, dat mag je toch ook met mate? Dat is sowieso iets anders dan rauw vlees, rauwmelkse kaas, enzovoort.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'verboden' voeding en zwanger - Pagina 2 Empty Re: 'verboden' voeding en zwanger

Bericht  CCC do 13 dec 2012 - 10:01

Fiwen schreef:Ik at geen rauw vlees of dingen gemaakt van rauwe melk. Verder rook ik sowieso niet en drink ik eigenlijk ook nooit alcohol dus dat was voor mij niet anders dan normaal.
De rest van de 'regels' heb ik grotendeels naast me neer gelegd, ik vind het echt heel extreem worden de laatste jaren.

Ik weet nog dat mijn schoonzusje tegen me zei dat ik geen leverworst/leverpastei mocht eten toen ik een plakje at tijdens mijn zwangerschap en dat zij dat noooooooit zou doen... Terwijl ze zelf regelmatig een wijntje dronk kaas van rauwe geitenmelk at terwijl ze zwanger was Evil or Very Mad

Ik dacht dat ik iets had gelezen toendertijd, over dat er in geitenkaas/ melk geen bacterien kunnen ontstaan ofzo. Weet het niet meer zeker. Maar valt me trouwens altijd wel op dat andere mensen het altijd veel beter weten en doen terwijl ze niet zwanger zijn. Ik kreeg ook zo vaak opmerkingen over bepaalde dingen. Zo heb ik in een restaurant een uitbrander van de eigenaresse gekregen omdat ik de garnalencocktail vooraf wilde Rolling Eyes

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'verboden' voeding en zwanger - Pagina 2 Empty Re: 'verboden' voeding en zwanger

Bericht  Highway do 13 dec 2012 - 10:03

Je mag geloof ik 15 tot 20 gram per dag van leverworst etc ivm vitamine a, echter had ik een tijdje terug echt een craving naar leverworst en heb toen 2 weken lang dagelijks leverworst gegeten (max zoveel gram dus) volgens mij kan dat geen kwaad als je maar niet teveel eet maar dat geldt natuurlijk vooor alles
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'verboden' voeding en zwanger - Pagina 2 Empty Re: 'verboden' voeding en zwanger

Bericht  Susan do 13 dec 2012 - 10:05

Een uitbrander nog wel, wat bizar.

Ik vraag me trouwens af, mag een restaurant echt weigeren om bepaalde dingen te serveren aan een zwangere vrouw? Stel dat er een zwangere vrouw komt eten en die wil per se een biefstuk die nog rood is van binnen, zouden ze dat dan moeten doen?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'verboden' voeding en zwanger - Pagina 2 Empty Re: 'verboden' voeding en zwanger

Bericht  Fiwen do 13 dec 2012 - 10:07

Susan schreef:Leverworst en leverpastei, dat mag je toch ook met mate? Dat is sowieso iets anders dan rauw vlees, rauwmelkse kaas, enzovoort.

Ja klopt, in orgaanvlees zit veel vitamine A en te veel vitamine A kan schadelijk zijn voor kind (weet zo even niet uit mijn hoofd wat het precies doet). Maar als je als richtlijn maximaal 1 boterham belegd per dag aanhoud zit je ruim binnen de veilige grens.
Dat is ook de belangrijkste reden dat je tijdens je zwangerschap geen normale vitaminepreparaten moet gebruiken maar speciaal voor zwangeren, daar is de dosering vitamine A in aangepast.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'verboden' voeding en zwanger - Pagina 2 Empty Re: 'verboden' voeding en zwanger

Bericht  Printje do 13 dec 2012 - 10:08

Ik vraag me af of ze in alle landen zo 'moeilijk' doen om al dat eten. Nogmaals rauw vlees etc oke maar sommige dingen kom op zeg. Ik vraag me dan af of mensen die die lijsten echt helemaal volgen, wel chips ofzo eten want dat is natuurlijk ook slecht maar omdat het toevallig niet op zo'n lijst staat zou iemand het dan wel gewoon eten? ( als zwangere dus)

Die vriendin van mij, die al helemaal hyper werd om de kaneel in de pepernoten, was er in mijn ogen wel echt te veel mee bezig. Ze ging niet eens naast iemand zitten met bijv. zalm omdat ze bang was dat haar bord dan ook 'besmet' zou raken..
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'verboden' voeding en zwanger - Pagina 2 Empty Re: 'verboden' voeding en zwanger

Bericht  CCC do 13 dec 2012 - 10:10

Susan schreef:Een uitbrander nog wel, wat bizar.

Ik vraag me trouwens af, mag een restaurant echt weigeren om bepaalde dingen te serveren aan een zwangere vrouw? Stel dat er een zwangere vrouw komt eten en die wil per se een biefstuk die nog rood is van binnen, zouden ze dat dan moeten doen?

Was ook een hele vreemde situatie en voelde me eigenlijk nog lichtelijk voor schut gezet. Ze kwam de bestelling opnemen en verhief haar stem enorm dat ik zwanger was en ik wel beter moest weten. De tafels in het restaurant stonden ook vrijwel naast elkaar, dus heb het snel afgekapt en wat anders besteld.

Wbt het weigeren denk ik niet. Dat is gewoon je eigen keuze/ risico lijkt me.


Laatst aangepast door chococupcake op do 13 dec 2012 - 10:11; in totaal 1 keer bewerkt

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'verboden' voeding en zwanger - Pagina 2 Empty Re: 'verboden' voeding en zwanger

Bericht  Susan do 13 dec 2012 - 10:10

Printje schreef:Ik vraag me af of ze in alle landen zo 'moeilijk' doen om al dat eten. Nogmaals rauw vlees etc oke maar sommige dingen kom op zeg. Ik vraag me dan af of mensen die die lijsten echt helemaal volgen, wel chips ofzo eten want dat is natuurlijk ook slecht maar omdat het toevallig niet op zo'n lijst staat zou iemand het dan wel gewoon eten? ( als zwangere dus)

Eerlijk gezegd denk ik dat het in Amerika nog veel erger is dan hier.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'verboden' voeding en zwanger - Pagina 2 Empty Re: 'verboden' voeding en zwanger

Bericht  Susan do 13 dec 2012 - 10:11

chococupcake schreef:

Was ook een hele vreemde situatie en voelde me eigenlijk nog lichtelijk voor schut gezet. Ze kwam de bestelling opnemen en verhief haar stem enorm dat ik zwanger was en ik wel beter moest weten. De tafels in het restaurant stonden ook vrijwel naast elkaar, dus heb het snel afgekapt en wat anders besteld.

Wat onbeschoft van haar. Ik dacht trouwens dat je wel gewoon garnalen mag hebben, dus volgens mij stond ze je nog ten onrechte uit te foeteren ook.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'verboden' voeding en zwanger - Pagina 2 Empty Re: 'verboden' voeding en zwanger

Bericht  Printje do 13 dec 2012 - 10:12

Susan schreef:
Printje schreef:Ik vraag me af of ze in alle landen zo 'moeilijk' doen om al dat eten. Nogmaals rauw vlees etc oke maar sommige dingen kom op zeg. Ik vraag me dan af of mensen die die lijsten echt helemaal volgen, wel chips ofzo eten want dat is natuurlijk ook slecht maar omdat het toevallig niet op zo'n lijst staat zou iemand het dan wel gewoon eten? ( als zwangere dus)

Eerlijk gezegd denk ik dat het in Amerika nog veel erger is dan hier.

Ja maar ik doelde eigenlijk meer op andere Europese landen. Ik heb trouwens nooit iets gehoord tijdens deze zwangerschap over voeding in de zwangerschap, wel rauwe dingen maar niet alles wat hier staat. Over die groente enzo.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'verboden' voeding en zwanger - Pagina 2 Empty Re: 'verboden' voeding en zwanger

Bericht  CCC do 13 dec 2012 - 10:13

Susan schreef:
chococupcake schreef:

Was ook een hele vreemde situatie en voelde me eigenlijk nog lichtelijk voor schut gezet. Ze kwam de bestelling opnemen en verhief haar stem enorm dat ik zwanger was en ik wel beter moest weten. De tafels in het restaurant stonden ook vrijwel naast elkaar, dus heb het snel afgekapt en wat anders besteld.

Wat onbeschoft van haar. Ik dacht trouwens dat je wel gewoon garnalen mag hebben, dus volgens mij stond ze je nog ten onrechte uit te foeteren ook.

Ja klopt, ik had daarvoor nog speciaal informatie opgezocht en hier een topic geopend smile Garnalen worden meteen gekookt nadat ze uit het water komen. Normaal gesproken ben ik redelijk direct en vertel ik meteen mijn kant maar voelde me serieus voor lul gezet daar. Kwam daar gewoon om lekker te eten, een gezellig avondje te hebben met een vriendin en dan gaat iemand zo tekeer. Uiteraard was het meteen ook de laatste keer dat ik daar heb gegeten.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'verboden' voeding en zwanger - Pagina 2 Empty Re: 'verboden' voeding en zwanger

Bericht  Susan do 13 dec 2012 - 10:14

Ja, dat kan ik me voorstellen, jammer dat je er niks van hebt gezegd. Ik zou geneigd zijn het op zo'n recensiesite te zetten of zo, net goed. Twisted Evil
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'verboden' voeding en zwanger - Pagina 2 Empty Re: 'verboden' voeding en zwanger

Bericht  CCC do 13 dec 2012 - 10:17

Haha ja heb ik wel over nagedacht ja, maar vond ook weer niet dat ik me moest verlagen... Ik kwam daar wel vaker eten, dus dacht in dit geval jammer voor je, je bent in elk geval een goede klant kwijt al.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'verboden' voeding en zwanger - Pagina 2 Empty Re: 'verboden' voeding en zwanger

Bericht  Tiara do 13 dec 2012 - 10:21

Printje schreef:
Susan schreef:
Printje schreef:Ik vraag me af of ze in alle landen zo 'moeilijk' doen om al dat eten. Nogmaals rauw vlees etc oke maar sommige dingen kom op zeg. Ik vraag me dan af of mensen die die lijsten echt helemaal volgen, wel chips ofzo eten want dat is natuurlijk ook slecht maar omdat het toevallig niet op zo'n lijst staat zou iemand het dan wel gewoon eten? ( als zwangere dus)

Eerlijk gezegd denk ik dat het in Amerika nog veel erger is dan hier.

Ja maar ik doelde eigenlijk meer op andere Europese landen. Ik heb trouwens nooit iets gehoord tijdens deze zwangerschap over voeding in de zwangerschap, wel rauwe dingen maar niet alles wat hier staat. Over die groente enzo.

Toen ik zwanger was en in Spanje, werd ik raar aangekeken dat ik oa geen rauwe dingen wilde. Ze serveren daar gewoon dat soort dingen en ze begrepen ook niet waarom je dat niet mocht.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'verboden' voeding en zwanger - Pagina 2 Empty Re: 'verboden' voeding en zwanger

Bericht  Annie24 do 13 dec 2012 - 10:23

Jetje schreef:Oeh over een paar jaar wordt het 9 maanden lang droog brood en water.......

Ik hou me wel aan de risicovolle producten als rauw vlees en dat soort dingen, maar dit gaat mij wel heel erg ver...

+1
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'verboden' voeding en zwanger - Pagina 2 Empty Re: 'verboden' voeding en zwanger

Bericht  Snoes vr 14 dec 2012 - 2:35

Ik zou me er wel aan hebben houden als ik het had geweten, sowieso heb ik eigenlijk bijna geen spek of worst gegeten tijdens mijn zwangerschap. Maar ik kan me wel goed voorstellen dat het voor veel mensen wel te ver gaat.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'verboden' voeding en zwanger - Pagina 2 Empty Re: 'verboden' voeding en zwanger

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum