Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

'verboden' voeding en zwanger

+14
Fiwen
Caroow
Slakje
Happydobby
sanne-84
kwak
Silver
Highway
Jade
ekjir@M
Printje
Susan
maiadebij
Flower_L
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

'verboden' voeding en zwanger Empty 'verboden' voeding en zwanger

Bericht  Flower_L do 13 dec 2012 - 5:48


De 'verboden' lijst wordt langer en langer....in hoeverre houd je je hieraan?

http://www.nu.nl/gezondheid/2979494/geen-worst-zwangere-gaat-verloskundigen-ver.html

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

'verboden' voeding en zwanger Empty Re: 'verboden' voeding en zwanger

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 5:49

Oeh over een paar jaar wordt het 9 maanden lang droog brood en water.......

Ik hou me wel aan de risicovolle producten als rauw vlees en dat soort dingen, maar dit gaat mij wel heel erg ver...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'verboden' voeding en zwanger Empty Re: 'verboden' voeding en zwanger

Bericht  maiadebij do 13 dec 2012 - 5:53

als ik weet dat iets mogelijk schadelijk is voor mijn ongeboren kindje dan heb ik er absoluut geen moeite mee dit te laten staan. Hoe lang de lijst ook is. Het is gewoon een feit dat er meer en meer slechte toevoegingen aan ons voedsel wordt toegevoegd dus zo gek is het niet dat de lijst zo lang wordt. Die 9 maanden bewust eten en drinken is voor mij geen enkel probleem.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'verboden' voeding en zwanger Empty Re: 'verboden' voeding en zwanger

Bericht  Susan do 13 dec 2012 - 5:59

Als dit tijdens mijn zwangerschappen was verteld had ik me er ongetwijfeld aan gehouden, maar ik kan me ook voorstellen dat verloskundigen de lijst te lang vinden, ik kan me voorstellen dat er ook zwangeren zijn die op een gegeven moment zo geïrriteerd worden door alle dingen die er steeds bijkomen dat ze geen enkel voedingsadvies meer serieus nemen en die lijst in z'n geheel in de wind slaan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'verboden' voeding en zwanger Empty Re: 'verboden' voeding en zwanger

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 6:00

Ik vind het echt te ver gaan. Inmiddels eet ik geen varkensvlees meer maar toen ik zwanger was nog wel en ik at elke ochtend spek met eieren :O . Heerlijk vond ik dat.

Waar ik me wel aan zou houden, en toen ook heb gedaan vanaf het moment dat ik het wist, zijn geen; sigaretten, alcohol, rood vlees en bepaalde kazen. Maar kom op, dit wordt verder echt te gek!

Overigens zou ik alles nuttigen totdat ik überhaupt een positieve test in handen heb.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

'verboden' voeding en zwanger Empty Re: 'verboden' voeding en zwanger

Bericht  Susan do 13 dec 2012 - 6:05

Ik vraag me trouwens ook wel af bij welke hoeveelheden dit geldt, ik weet nog dat je ook opeens moest oppassen met kaneel, maar toen bleek dat, om echt risico te lopen, je echt een heel potje kaneel per dag moest eten. Ja, wie doet dat nou? Dus ik vraag me af of het hier ook niet zo is dat je 95 worsten en anderhalve kilo spek per dag moet eten voor het echt riskant wordt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'verboden' voeding en zwanger Empty Re: 'verboden' voeding en zwanger

Bericht  Printje do 13 dec 2012 - 6:06

Ik vind het ook allemaal erg ver gaan, rauwe dingen oké maar voor de rest alles met mate. Ze bedenken steeds wel weer iets anders, eerst kreeg je ook kanker van Deo, dan krijg je weer zus van shampoo ik geloof dr allemaal niets van.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'verboden' voeding en zwanger Empty Re: 'verboden' voeding en zwanger

Bericht  maiadebij do 13 dec 2012 - 6:10

ik geloof wel dat er in heel veel producten en voedingsmiddelen toevoegingen zitten waar je het bestaan niet eens van wílt weten. Maar zoals Susan zegt, het heeft met hoeveelheden te maken. Maar als ik zwanger ben neem ik liever geen enkel risico. Nu eten wij sowieso bijna geen vlees, zo veel mogelijk biologisch en let ik op de E-nummers dus veel moeite kost het me niet.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'verboden' voeding en zwanger Empty Re: 'verboden' voeding en zwanger

Bericht  ekjir@M do 13 dec 2012 - 6:14

Ik geloof dat ik alles wel fout heb gedaan laughcry

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'verboden' voeding en zwanger Empty Re: 'verboden' voeding en zwanger

Bericht  Susan do 13 dec 2012 - 6:15

Ik herinner me trouwens dat juist in dat boek van Beatrijs Smulders allerlei waarschuwingen stonden die ik nergens anders had gelezen, onder meer dat champignons niet goed zouden zijn en dat je met gepasteuriseerde zachte kaasjes ook risico loopt. Dus dit lijkt me juist wel in haar straatje passen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'verboden' voeding en zwanger Empty Re: 'verboden' voeding en zwanger

Bericht  Printje do 13 dec 2012 - 6:15

Maia een vriendin van mij was er zelfs bijna panisch om wat wel en niet mocht. Ze pakte zelfs geen pepernoot omdat daar kaneel in zit. Mijn vk zei dat het geen kwaad kon zolang jr geen kilo's achter elkaar eet. Ik eet gewoon met mate.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'verboden' voeding en zwanger Empty Re: 'verboden' voeding en zwanger

Bericht  Jade do 13 dec 2012 - 6:16

Ik heb de afgelopen weken gewoon ham en gebakken spekjes gegeten...

Nu ik het weet, ga ik het niet meer eten. Geen vleeswaren meer op brood dus!

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

'verboden' voeding en zwanger Empty Re: 'verboden' voeding en zwanger

Bericht  maiadebij do 13 dec 2012 - 7:12

Printje, zover ga ik niet hoor Wink Maar ik doel meer op bijv de nitriet in worst of andere kunstmatige toevoegingen. Ook als ik niet zwanger ben ben ik me daar bewust van, als ik zwanger ben nog ff meer. En als ik dan lees dat zoiets schadelijk kan zijn voor je ongeboren kindje, dan is het een kleine moeite voor mij om daar een paar maanden om te denken.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'verboden' voeding en zwanger Empty Re: 'verboden' voeding en zwanger

Bericht  Highway do 13 dec 2012 - 7:25

Ik probeer me er aan te houden qua rauw vlees, rauwmelkse kaas etc, eet geen voorverpakte vis behalve als het door en door verwarmt is etc. maar ik eet wel gewoon vleeswaar, salade uit plastic verpakkingen en iets met kaneel mocht ik daar zin in hebben.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'verboden' voeding en zwanger Empty Re: 'verboden' voeding en zwanger

Bericht  Silver do 13 dec 2012 - 7:29

Highway schreef:Ik probeer me er aan te houden qua rauw vlees, rauwmelkse kaas etc, eet geen voorverpakte vis behalve als het door en door verwarmt is etc. maar ik eet wel gewoon vleeswaar, salade uit plastic verpakkingen en iets met kaneel mocht ik daar zin in hebben.

+1
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'verboden' voeding en zwanger Empty Re: 'verboden' voeding en zwanger

Bericht  Flower_L do 13 dec 2012 - 7:36

Silver schreef:
Highway schreef:Ik probeer me er aan te houden qua rauw vlees, rauwmelkse kaas etc, eet geen voorverpakte vis behalve als het door en door verwarmt is etc. maar ik eet wel gewoon vleeswaar, salade uit plastic verpakkingen en iets met kaneel mocht ik daar zin in hebben.

+1

hier idem

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

'verboden' voeding en zwanger Empty Re: 'verboden' voeding en zwanger

Bericht  kwak do 13 dec 2012 - 8:08

ik zag gister ook al dat je ook al beter geen PCM, geen drop, geen basilicum, geen salami mag hebben.

Ik vind het allemaal wel erg overtrokken. Rauwe dingen en drank vind ik logisch.
In Italie eten ze allemaal rauw vlees als ze zwanger zijn, daar weten ze niet eens dat het niet mag teminste dat begreep ik toen ik daar zwanger was.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

'verboden' voeding en zwanger Empty Re: 'verboden' voeding en zwanger

Bericht  sanne-84 do 13 dec 2012 - 8:09

In het begin was ik panischer dan nu. Toen wilde ik met alles rekening houden, en begon ik bij alles te denken wat er in zou kunnen zitten etc.
Nu ga ik er relaxter mee om. Ls ik weet dat het niet mag pak ik het ook niet, maar ik ga niet bij iederklein ding nadenken.

Schelelt wel dat de vk ook zegt dat vrouwen nu een moeilikijkere zwangerschap hebben dan vroeger, door het internet van nu etc


Laatst aangepast door sanne-84 op do 13 dec 2012 - 8:10; in totaal 1 keer bewerkt
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'verboden' voeding en zwanger Empty Re: 'verboden' voeding en zwanger

Bericht  Happydobby do 13 dec 2012 - 8:10

kwak schreef:ik zag gister ook al dat je ook al beter geen PCM, geen drop, geen basilicum, geen salami mag hebben.

Ik vind het allemaal wel erg overtrokken. Rauwe dingen en drank vind ik logisch.
In Italie eten ze allemaal rauw vlees als ze zwanger zijn, daar weten ze niet eens dat het niet mag teminste dat begreep ik toen ik daar zwanger was.

En dacht je dat japanse vrouwen geen sushi en rauwe vis eten als ze zwanger zijn.

Gewoon niet roken, alcohol en rauwe producten eten en je bent al een heel eind

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'verboden' voeding en zwanger Empty Re: 'verboden' voeding en zwanger

Bericht  Slakje do 13 dec 2012 - 8:16

Ik eet geen rauw vlees en rauwe vis, was alle groenten goed en euh; dat is het zowat. Op kaasjes let ik niet meer, want de enige kaas die ik nog binnenhoud is brie.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

'verboden' voeding en zwanger Empty Re: 'verboden' voeding en zwanger

Bericht  Susan do 13 dec 2012 - 9:15

sanne-84 schreef:

Schelelt wel dat de vk ook zegt dat vrouwen nu een moeilikijkere zwangerschap hebben dan vroeger, door het internet van nu etc

Dat denk ik ook wel, ja. Zeker als je er gevoelig voor bent. Ik heb me ontzettend op laten fokken en bang laten maken in mijn eerste zwangerschap, ik denk dat als er geen internet had bestaan, ik het veel fijner had gehad.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'verboden' voeding en zwanger Empty Re: 'verboden' voeding en zwanger

Bericht  Caroow do 13 dec 2012 - 9:22

Ik probeer altijd om geen varkensvlees te eten, ook als ik niet zwanger ben, dus ik heb er geen "last" van, maar ik vind het wel lastig om je aan alle adviezen te houden. De belangrijkste (in mijn ogen) dingen zoals alcohol, rauw vlees, medicijnen en rauwmelkse kazen eet ik niet, maar bij een hapje tosti van mijn vriend kan het zijn dat ik per ongeluk toch een stukje ham eet..

Maaarr.. Het is niet de bedoeling dat er links geplaatst worden waarop zulke hamburgers te zien zijn Mad Honger!
'verboden' voeding en zwanger Hammmmm
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'verboden' voeding en zwanger Empty Re: 'verboden' voeding en zwanger

Bericht  Susan do 13 dec 2012 - 9:24

Het geldt ook niet voor alle medicijnen dat je ze niet mag in de zwangerschap. Natuurlijk gebruik je het liefst niks, maar je hebt niet altijd een keuze.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'verboden' voeding en zwanger Empty Re: 'verboden' voeding en zwanger

Bericht  Caroow do 13 dec 2012 - 9:25

Susan schreef:Het geldt ook niet voor alle medicijnen dat je ze niet mag in de zwangerschap. Natuurlijk gebruik je het liefst niks, maar je hebt niet altijd een keuze.

Ik bedoel dat ik niet zomaar medicijnen slik, maar eerst check of het kan smile Ik snap dat het soms noodzakelijk is, maar bijvoorbeeld domperidom of diareeremmers laat ik nu wel staan.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'verboden' voeding en zwanger Empty Re: 'verboden' voeding en zwanger

Bericht  Fiwen do 13 dec 2012 - 9:58

Ik at geen rauw vlees of dingen gemaakt van rauwe melk. Verder rook ik sowieso niet en drink ik eigenlijk ook nooit alcohol dus dat was voor mij niet anders dan normaal.
De rest van de 'regels' heb ik grotendeels naast me neer gelegd, ik vind het echt heel extreem worden de laatste jaren.

Ik weet nog dat mijn schoonzusje tegen me zei dat ik geen leverworst/leverpastei mocht eten toen ik een plakje at tijdens mijn zwangerschap en dat zij dat noooooooit zou doen... Terwijl ze zelf regelmatig een wijntje dronk kaas van rauwe geitenmelk at terwijl ze zwanger was Evil or Very Mad
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

'verboden' voeding en zwanger Empty Re: 'verboden' voeding en zwanger

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum