Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Koorts, wanneer bel je de huisarts?

+2
meisjesmama
ekjir@M
6 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Koorts, wanneer bel je de huisarts? Empty Koorts, wanneer bel je de huisarts?

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 21:20

I.sam had vanacht 38.2 en net 38.5, maar behalve dat hij hangerig is merk ik niet echt iets aan hem.

Bij welke temperatuur bellen jullie de huisarts?

Ik heb zelf sowieso over 1,5 uur een afspraak staan dus kan altijd even vragen of er gekeken moet worden.

Laatst aangepast door Coco op wo 9 feb 2011 - 7:59; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts, wanneer bel je de huisarts? Empty Re: Koorts, wanneer bel je de huisarts?

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 21:25

Meestal de rond de 40 graden of als hij echt erg ziek is. Als hiuj benauwd wordt en als de koorts langer dan 3 dagen duurt.
Drinkt hij wel gewoon? Want dat is het belangrijkste

Laatst aangepast door Sunprincess op di 8 feb 2011 - 21:27; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Koorts, wanneer bel je de huisarts? Empty Re: Koorts, wanneer bel je de huisarts?

Bericht  ekjir@M di 8 feb 2011 - 21:26

Als hij verder niet echt ziek of huilerig is, alleen een beetje hangerig zou ik hem in z´n romper houden en even kijken wat de koorts dan doet. Mocht de koorts echt boven de 39 uitkomen zou ik wel even gaan bellen.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 21:27

Heb hem vanacht een fles gegeven die zonder moeite leeg ging en zojuist liet hij zo'n 25 cc staan. Lijkt mij niet zorgwekkend.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 21:29

Dan denk ik niet dat je, je zorgen hoeft te maken.
Als je dat wel doet, natuurlijk wel gewoon bellen. Al is het alleen maar om jou gerust te stellen.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 21:29

Vanacht was hij wel steeds aan het jammeren. Maar alleen in zijn romper laten liggen? Is dat niet te koud?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 22:07

Ligt er natuurlijk aan hoe koud het op zijn kamertje is smile

J. heeft al weken koorts op, koorts af. tussen de 38 en 40 graden, maar zolang ze goed drinken en goed reageren word er verder niks aan gedaan smile

Gast
Gast

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 22:12

Ik bel zelf als ik het niet helemaal vertrouw, soms is dat nog onder de 40 graden als ze bijv pijn lijken te hebben (dan laat ik ze checken op oorontsteking bijv, tot nu toe was dat ook elke keer het geval als we dachten dat hij dat had) maar ik luister vooral naar mijn gevoel. De huisarts heeft een keer gezegd dat we sowieso moeten bellen als de koorts boven de 41,5 uitkomt. En anders hangt het helemaal van de situatie af.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 23:29

FoolishSam schreef:Ligt er natuurlijk aan hoe koud het op zijn kamertje is smile

J. heeft al weken koorts op, koorts af. tussen de 38 en 40 graden, maar zolang ze goed drinken en goed reageren word er verder niks aan gedaan smile

dat lijkt me ook niet gezond, ben je er al wel mee bij de huisarts geweest en daar doen ze dan niks aan?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 23:33

Voor koorts alleen ga ik nooit naar de huisarts. Je hoeft niet voor ieder griepje, verkoudheidje, virusje naar de dokter hoor. Gewoon uitzieken. Pas als het lang aan blijft houden, zo'n 5 dagen, dan bel ik pas de huisarts. Koorts is heel nuttig, dan is je lichaam bezig om je beter te maken, dat moet je ook niet te snel onderdrukken met bijv. paracetamol.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 23:35

Coco schreef:Vanacht was hij wel steeds aan het jammeren. Maar alleen in zijn romper laten liggen? Is dat niet te koud?
Met deze koude nachten met je dat zeker niet doen. Je kunt ze wel bijvoorbeeld een zomerpyjama aantrekken ipv een dikke winterpyjama. Al moet ik zeggen, Jens heeft een luchtweginfectie en dus koorts, dat ik hem niets anders aantrek dan normaal. Ik vind het er gewoon geen weer voor.

Gast
Gast

Bericht  meisjesmama di 8 feb 2011 - 23:38

Ik bel bij koorts richting de 39 graden als ik zie dat ze pijn hebben en anders na 3 dagen rond de 39 graden of als het tegen het weekend loopt zodat ik niet in het weekend bij de hapost zit.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 9 feb 2011 - 1:08

Het is alleen nodig de huisarts te bellen als hij suf is of geen plasluiers meer heeft.

Gast
Gast

Bericht  Parisienne wo 9 feb 2011 - 4:17

Ik heb gisteren overigens wel al vrij snel de huisarts gebeld. N. was verkouden, had sinds de nacht ervoor 38,4 graden koorts en was erg huilerig. Ze bleek een aardig griep te hebben en licht ontstoken oortjes. Heb voor haar neusje en oortjes een neusspray op recept gekregen, deze werkt veel beter dan die zoutoplossing. Hierdoor kon ze eindelijk, sinds 24 uur, weer even een paar uurtjes slapen.

N. heeft een vergroot niertje en dus een grotere kans op een urineweginfectie/blaasontsteking. Doordat zoiets gepaard gaat met koorts ben ik al snel bang dat in dat gebied een infectie heeft.. vandaar dat ik voor de zekerheid dus de huisarts heb gebeld, daarna de kinderarts. Maar mocht N. dit niet hebben zou ik na 3 dagen aanhoudende koorts bellen, tenzij ze erg slecht drinkt, versuft is of heel erg afwezig.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast wo 9 feb 2011 - 4:49

Lieskuh schreef:
Coco schreef:Vanacht was hij wel steeds aan het jammeren. Maar alleen in zijn romper laten liggen? Is dat niet te koud?
Met deze koude nachten met je dat zeker niet doen. Je kunt ze wel bijvoorbeeld een zomerpyjama aantrekken ipv een dikke winterpyjama. Al moet ik zeggen, Jens heeft een luchtweginfectie en dus koorts, dat ik hem niets anders aantrek dan normaal. Ik vind het er gewoon geen weer voor.

Ik doe bij Ciske ook gewoon aan wat hij normaal aanheeft. Wel ga ik wat vaker bij hem kijken en voelen en ik geef hem meestal paracetamol voor de nacht. Ook omdat de koorts s' avonds vaak stijgt.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 9 feb 2011 - 5:57

Hij heeft nu 39.2 graden en blijft steeds jammeren en wil ook niet spelen, erg hangerig, heeft dus wel ergens last van. Wilde zijn fruit en groente (gisteren ook niet) niet, en 2 flessen voor de helft laten staan. Heeft nu totaal 360cc op vandaag.
Even kijken hoe het vanavond gaat. We zijn van hem natuurlijk helemaal niet gewend dat hij eten weigert. :P
Als het nog hoger wordt bel ik wel even voor de zekerheid, denk ik. Mijn nichtje van net 2 heeft net een week in het ziekenhuis gelegen met flinke longontsteking, dus misschien maak ik mij daardoor ook wel teveel zorgen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 9 feb 2011 - 6:46

Hmm, ik denk dat ik toch even zou bellen. Maar ik bel ook meestal vrij snel.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 9 feb 2011 - 7:43

Hij had net 39.4 dus heb even gebeld, aangezien ik zelf een infectie of ontsteking of iets in die richting in de lymfeklieren of speekselklieren heb, leek mij dat wel verstandig. Maar ze vonden het in ieder geval niet nodig om langs te komen.

Gast
Gast

Bericht  PiP wo 9 feb 2011 - 7:49

Ik heb pas na 5,5 dagen koorts en diaree gebeld.
Er was verder helemaal niks aan haar te merken, dokter wou haar toen wel even zien ivm evt uitdroging.
Alles was gelukkig goed en na 9 dagen was het over.

Ik vind dat het er maar net aan ligt hoe je kindje verder is.
Na je laatste berichtje zou ik denk ik wel bellen, dan kan de assistent aan de hand van de klachten bepalen of een afspraak nodig is en anders advies geven wat te doen.

Nu alleen in een romper leggen zou ik nooit doen...

*edit* Je hebt inmiddels gebeld zie ik, dan loop je iig niet meer te dubben over hoe en wat!
Gaf hij/zij verder nog advies?

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast wo 9 feb 2011 - 7:59

In een romper lijkt mij nu ook niet gezond nee. Hij heeft gewoon zijn pyama aan, maar zonder slaapzak.

Ze adviseerde een zetpil (ben ik zelf niet zo voor omdat de koorts mijn inziens juist tegen een infectie/virus ingaat en dat lijkt mij lastig als je die dmv een zetpil verlaagd). En als hij meer symptomen afgeeft contact opnemen met de huisarts.

Gast
Gast

Bericht  Parisienne wo 9 feb 2011 - 9:40

Coco schreef:In een romper lijkt mij nu ook niet gezond nee. Hij heeft gewoon zijn pyama aan, maar zonder slaapzak.

Ze adviseerde een zetpil (ben ik zelf niet zo voor omdat de koorts mijn inziens juist tegen een infectie/virus ingaat en dat lijkt mij lastig als je die dmv een zetpil verlaagd). En als hij meer symptomen afgeeft contact opnemen met de huisarts.

Ik geef meestal 's avonds wel een zetpil. Dan kan ze in de meeste gevallen lekkerder slapen. Maargoed.. ik snap ook dat er genoeg zijn die liever geen zetpil geven. Echter, als een dokter/arts het adviseert denk ik: waarom niet? Al is het dan alleen maar voor de nacht.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast wo 9 feb 2011 - 9:54

Ik zou gewoon een zetpil geven.
Als ik je stukje een paar antwoorden terug lees krijg ik het idee dat hij ergens pijn heeft ofzo.
Dan zou ik `m zeker voor de nacht een zetpil geven.

Gast
Gast

Bericht  Dolphinne wo 9 feb 2011 - 22:03

Ik zou denk ik ook wel een zetpil geven. Vooral als hij ook ergens pijn lijkt te hebben.
Voor alleen koorts hoeft het in principe niet, maar het is natuurlijk niet fijn om hem pijn te laten hebben terwijl dat met een paracetamol mss wel weg is.

Ik bel meestal na 3 dagen koorts de ha. Of als de koorts een dag rond de 40 graden ligt. Of als hij heel suf/hangerig erbij is.
Mijn zoontje heeft vanaf begin/half december tot 2 weken geleden steeds op en af koorts gehad. Tussendoor nog een keer bij de ha geweest, maar was toen gewoon een verkoudheid. 2,5 week geleden weer naar de ha en toen was het een oorontsteking, dus een antibioticakuur gehad. Nu is hij gelukkig weer een paar weken helemaal beter (op nog steeds verkouden zijn na)
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 0:11

Dromertje schreef:
FoolishSam schreef:Ligt er natuurlijk aan hoe koud het op zijn kamertje is smile

dat lijkt me ook niet gezond, ben je er al wel mee bij de huisarts geweest en daar doen ze dan niks aan?

Dokter, weekenddokter, ziekenhuism cb, kinderarts, en nee.... ze doen niks smile

Gast
Gast

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 2:35

Vanacht heeft hij ook wel een zetpil gehad. En hij heeft (wel naast mij) doorgeslapen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: