Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer stappen jullie naar de huisarts?

+7
Jazzlyn
Sophiee
Star007
Susan
Sanne
-Ieniemienie-
Manderijn
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wanneer stappen jullie naar de huisarts? Empty Wanneer stappen jullie naar de huisarts?

Bericht  Gast wo 12 dec 2012 - 22:55

Ik ben de laatste weken vrij veel bij de huisarts geweest met beide kinderen..
Ze zijn al vanaf september continue ziek en verkouden .. Gaat t weer een week of paar dagen goed beginnen we weer opnieuw..

Mijn zoon heeft twee maal een kuur gehad omdat hij een oorontsteking had.

Elke keer als we komen krijg ik het advies: geef paracetamol, neusspray en ziek het uit...
Dus nu twijfel ik al bij voorbaat om te bellen...

Nu is het vanaf het weekend weer prijs.. Oudste begon er mee.. Koorst en vreselijk verkouden en heel erg hoesten tot braken aan toe, hij eet ook amper, dinsdag ermee naar de dokter.. Oke weer het advies: uitzieken.. En met de mededeling: dit zijn de tropenjaren Neutral
Ik wilde voor hem een verwijzing voor de kno arts maar die kreeg ik niet..

Nu is sinds gisteren de jongste ook flink ziek, koorts en ook hoesten (ze is 8 mnd) ze loopt er soms blauw bij aan en spoog er gisteren ook van, verder wil ze niet zoveel maar is niet doodziek er van..

Nu durf ik bijna de dokter niet meer te bellen voor haar en voor de oudste om hem weer na te laten kijken... Herkent iemand dit?
Wanneer bel jij de dokter? Overdrijf ik misschien?

Ik bel al geïnformeerd bij een andere arts hier redelijk in de buurt, deze neemt nog nieuwe patiënten aan.. Maar ook dan twijfel ik weer...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer stappen jullie naar de huisarts? Empty Re: Wanneer stappen jullie naar de huisarts?

Bericht  Manderijn wo 12 dec 2012 - 23:00

Ik bel als ik denk/weet dat ze iets hebben wat niet zomaar over zou gaan.

Voor griep/verkouden/hoesten/overgeven bel ik niet gelijk. Dat is vaak inderdaad een kwestie van uitzieken, en dat hoort er enigszins bij.
Neusspray, ui, zakdoekjes, stomen onder de douche, hoestdrankjes zijn de dingen die ik wel eerst probeer als ze ergens last van hebben.

Vorig jaar hadden we echt goed de griep, met beide kinderen hoge koorts, toen zijn ze wel even nagekeken, maar bleek het inderdaad ook een kwestie van uitzieken.

Geeft hij aan dan nu weer last van zijn oren te hebben? Want met een verkoudheid/griepje begrijp ik wel dat je niet zomaar doorgestuurd wordt naar een arts, dat zal een nieuwe huisarts denk ik ook niet doen.

Edit; in jou geval zou ik nu niet bellen, je geeft zelf al aan dat ze niet doodziek is. Geef het de tijd even om uit te zieken.


Laatst aangepast door Manderijn op wo 12 dec 2012 - 23:02; in totaal 1 keer bewerkt

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer stappen jullie naar de huisarts? Empty Re: Wanneer stappen jullie naar de huisarts?

Bericht  -Ieniemienie- wo 12 dec 2012 - 23:01

Ik ga niet zo vaak met de kinderen naar de huisarts.
ALs z egewoon koorts hebben en verkouden zijn kan een HA er ook gewoon niks aan doen.
En ook met oorontstekingen ed doen ze niet altijd wat.

Pas als ze langer dan een week hoge koort hebben bel ik de HA.
Maar dat is pas 1 keer gebeurd en toen had T keelonsteking. Daar werd ook niks aan gedaan.
Ik ben er wel blij mee want ze hebben bijde nog nooit een AB kuur nodig gehad.

Ik denk wel dat als er een keer een ziek is, en ik heb er echt een rot gevoel bij.
Zon niet pluis gevoel, dan ga ik wel bellen.
Tot nu toe is dat niet nodig geweest en laat ik ze altijd uitzieken.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer stappen jullie naar de huisarts? Empty Re: Wanneer stappen jullie naar de huisarts?

Bericht  Sanne wo 12 dec 2012 - 23:02

Ik weet ook nooit zo goed wanneer ik de dokter moet bellen. Ik bel dan gewoon voor 'advies'. De assistente vraagt dan van alles en meestal wil ze dat ik toch even langskom met H., omdat ze nog zo jong is. Liever te vaak dan te weinig is hier het devies geloof ik. Ik kan me voorstellen dat je het lastig vindt om de huisarts te bellen als je het gevoel hebt weer naar huis te worden gestuurd met het advies 'uitzieken'. Ik zou bellen voor advies denk ik, maar in jouw geval heb je daar dus niet zoveel aan. Misschien een beetje overdrijven naar de assistente toe? Zodat je wel langs kan komen?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer stappen jullie naar de huisarts? Empty Re: Wanneer stappen jullie naar de huisarts?

Bericht  Gast wo 12 dec 2012 - 23:05

Maar voor dat soort dingen hoef je toch niet naar de dokter? Verkoudheden horen erbij, oorontsteking ook, gaat ook vanzelf weer over, ik heb er nog nooit een kuur voor gehad voor de kinderen. Bij niet drinken, lang koorts, extreem hoesten ga ik langs, anders nooit. Of eigenlijk belde ik dan en bleek dat ik niet langs hoefde te komen. En ze waren echt doorlopend verkouden en hoesterig. Wordt bij een andere huisarts niet anders, kunnen ze nou eenmaal niets aan doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer stappen jullie naar de huisarts? Empty Re: Wanneer stappen jullie naar de huisarts?

Bericht  Manderijn wo 12 dec 2012 - 23:05

Sanne schreef:Ik weet ook nooit zo goed wanneer ik de dokter moet bellen. Ik bel dan gewoon voor 'advies'. De assistente vraagt dan van alles en meestal wil ze dat ik toch even langskom met H., omdat ze nog zo jong is. Liever te vaak dan te weinig is hier het devies geloof ik. Ik kan me voorstellen dat je het lastig vindt om de huisarts te bellen als je het gevoel hebt weer naar huis te worden gestuurd met het advies 'uitzieken'. Ik zou bellen voor advies denk ik, maar in jouw geval heb je daar dus niet zoveel aan. Misschien een beetje overdrijven naar de assistente toe? Zodat je wel langs kan komen?

En dan? Een dokter heeft toch ook niet een wondermiddel voor de griep en of verkoudheid? Ik zou me eerder er in gaan verdiepen want antibiotica met die kleine lijfjes doet, en mezelf dan afvragen of ik dat een oplossing vind. Kinderen zijn nu eenmaal vaak grieperig en verkouden. Dat lijfje werkt het er echt wel uit hoor!

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer stappen jullie naar de huisarts? Empty Re: Wanneer stappen jullie naar de huisarts?

Bericht  Gast wo 12 dec 2012 - 23:06

Sanne schreef:Ik weet ook nooit zo goed wanneer ik de dokter moet bellen. Ik bel dan gewoon voor 'advies'. De assistente vraagt dan van alles en meestal wil ze dat ik toch even langskom met H., omdat ze nog zo jong is. Liever te vaak dan te weinig is hier het devies geloof ik. Ik kan me voorstellen dat je het lastig vindt om de huisarts te bellen als je het gevoel hebt weer naar huis te worden gestuurd met het advies 'uitzieken'. Ik zou bellen voor advies denk ik, maar in jouw geval heb je daar dus niet zoveel aan. Misschien een beetje overdrijven naar de assistente toe? Zodat je wel langs kan komen?
en dan? Dan overdrijf je en wordt je geloofwaardigheid helemaal nihil. En als er dan echt iets is geloven ze je niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer stappen jullie naar de huisarts? Empty Re: Wanneer stappen jullie naar de huisarts?

Bericht  Gast wo 12 dec 2012 - 23:09

Dat wat je over het weekend verteld vind ik ook echt geen reden voor de huisarts. Na meer dan drie dagen hoge koorts en niet drinken zou ik de dokter bellen, niet voor een verkoudheid met wat hoesten. Mijn zoon gaf ook altijd over als hij hoestte, dat vind ik niet raar of zorgwekkend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer stappen jullie naar de huisarts? Empty Re: Wanneer stappen jullie naar de huisarts?

Bericht  Susan wo 12 dec 2012 - 23:10

Manderijn schreef:

En dan? Een dokter heeft toch ook niet een wondermiddel voor de griep en of verkoudheid? Ik zou me eerder er in gaan verdiepen want antibiotica met die kleine lijfjes doet, en mezelf dan afvragen of ik dat een oplossing vind. Kinderen zijn nu eenmaal vaak grieperig en verkouden. Dat lijfje werkt het er echt wel uit hoor!

Ik vind dit wel een beetje een betweterige reactie.

Ik ga niet bij iedere verkoudheid naar de huisarts, maar de meeste verkoudheden gaan ook niet verder dan hoesten en een snotneus. Als mijn kinderen een paar maanden lang continu flinke koorts hebben en benauwd zijn dan zou ik dat ook wel verder willen laten onderzoeken. Als ze echt een fikse oorontsteking hebben dan ga ik daar ook wel mee naar de huisarts, want ik weet hoe ziek je daarvan kunt zijn, ik ga dan niet zelf alvast voor ze bepalen dat ze er maar mee rond moeten blijven lopen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer stappen jullie naar de huisarts? Empty Re: Wanneer stappen jullie naar de huisarts?

Bericht  Star007 wo 12 dec 2012 - 23:12

Eucalypta schreef:Maar voor dat soort dingen hoef je toch niet naar de dokter? Verkoudheden horen erbij, oorontsteking ook, gaat ook vanzelf weer over, ik heb er nog nooit een kuur voor gehad voor de kinderen. Bij niet drinken, lang koorts, extreem hoesten ga ik langs, anders nooit. Of eigenlijk belde ik dan en bleek dat ik niet langs hoefde te komen. En ze waren echt doorlopend verkouden en hoesterig. Wordt bij een andere huisarts niet anders, kunnen ze nou eenmaal niets aan doen.

Dat is niet helemaal waar. Ik ben afgelopen dinsdag met D. naar de huisarts geweest omdat ze al een week koorts had en geen enkele nacht goed sliep ( vooral voor haar vervelend). Ze had blijkbaar 2 flink onstoken oren en kreeg daar een AB-kuur voor. Lijkt me niet dat dit dan zomaar vanzelf over gaat. De vorige keer toen ze een dubbele ooronsteking had ging het wel vanzelf over na 4 dagen. Ze heeft nu trouwens nog steeds koorts.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer stappen jullie naar de huisarts? Empty Re: Wanneer stappen jullie naar de huisarts?

Bericht  Gast wo 12 dec 2012 - 23:13

Nah hier in huis doet een oorontsteking een dag of twee pijn, heel lastig, maar ik ben er maar een keer mee naar de dokter voor geweest, toen kreef ik te horen dat ab echt niet zorgt dat het eerder over is en dat ze dat pas geven als het erg lang duurt. Ze hebben hier, op hun geboorte en couveuse periode na nooit ab gehad eigenlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer stappen jullie naar de huisarts? Empty Re: Wanneer stappen jullie naar de huisarts?

Bericht  Star007 wo 12 dec 2012 - 23:13

Eucalypta schreef:Nah hier in huis doet een oorontsteking een dag of twee pijn, heel lastig, maar ik ben er maar een keer mee naar de dokter voor geweest, toeschreef ik te horen dat ab echt niet zorgt dat het eerder over is en dat ze dat pas geven als het erg lang duurt. Ze hebben hier, op hun geboorte en couveuse periode na nooit ab gehad eigenlijk.

Gelukkig maar ! Het is natuurlijk wel echt rotzooi.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer stappen jullie naar de huisarts? Empty Re: Wanneer stappen jullie naar de huisarts?

Bericht  Gast wo 12 dec 2012 - 23:17

En als het nodig is is het ook nodig, maar ik heb het idee dat sommige ouders bij alles een kuur willen hebben. Natuurlijk zijn sommige kinderen vaker ziek en daar doe je niets aan, maar als je bij alles naar de huisarts gaat krijg je sneller een kuur dan wanneer je de meeste dingen laat uitzieken. En dat is weleens lastig, en dan bel ik voor de zekerheid en krijg ik advies. En bij hele kleintjes ga je toch sneller.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer stappen jullie naar de huisarts? Empty Re: Wanneer stappen jullie naar de huisarts?

Bericht  Susan wo 12 dec 2012 - 23:19

Met Ezra ga ik zeker wel snel naar de huisarts, aangezien hij zelf niet kan aangeven wat hij voelt en wat hij heeft. Als ik in september had gedacht dat hij het wel uit kon zieken dan was hij er nu niet eens meer geweest.

Als Yrsa ziek is bel ik als ze flinke koorts heeft, echt heel beroerd is of als ik vind dat het te lang duurt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer stappen jullie naar de huisarts? Empty Re: Wanneer stappen jullie naar de huisarts?

Bericht  Sophiee wo 12 dec 2012 - 23:25

Gelukkig is L. nog nooit ziek geweest. Ik zou bellen bij langdurige hoge koorts en niks meer willen drinken.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer stappen jullie naar de huisarts? Empty Re: Wanneer stappen jullie naar de huisarts?

Bericht  Jazzlyn wo 12 dec 2012 - 23:57

Euc, mijn zoontje krijgt wel bij oorontsteking AB al vanaf de leeftijd van 4 maanden. Het gaat bij hem niet zomaar over en is ook al 3 keer bij KNO behandeld (buisjes, neusamandelen, oren doorprikken etc). De AB zorgt er wel voor dat het eerder over is. Zelfs na 2 keer toedienen (van dus ongeveer na 16 uur) is het al dusdanis beter dat hij weer kan slapen en eten. Hij heeft vanaf 1 jaar tot voor kort een standaard onderhoudsantibioticakuur gehad ivm elke 2 a 3 weken ooronsteking en luchtwegenproblemen. Sterker nog de KNO arts benadrukt direct te bellen met klachten van oren omdat je er wel gehoorsbeschadiging van kunt krijgen! Hebben niet voor niks pas de test gehad.

De jongste heeft van de week ook AB gekregen voor dubbele oorontsteking.

Ja het is troep, maar je kind maar zomaar pijn laten leiden is ook niet echt goed te praten. (en tuurlijk duurt het bij sommige kinderen maar 2 dagen ale,maar vaker duurt het veel langer)
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer stappen jullie naar de huisarts? Empty Re: Wanneer stappen jullie naar de huisarts?

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 0:12

Hier bij extreem hoesten (mijn oudste heeft bronchitis en de jongste ook vanaf de geboorte problemen met de luchtwegen) of lang aanhoudende hoge koorts. Afgelopen week ben ik nog geweest omdat mijn jongste 4 dagen achter elkaar koorts had. Hij bleek voor de 6e keer in 2 maanden oorontsteking te hebben, maar wil en heb er geen kuurtje voor gekregen, denk dat het met neusspray en rust ook te genezen is. Verwijzen naar de kinderarts is ook niet alles hoor, wij zijn afgelopen week doorverwezen voor iets anders, maar kunnen in het meest gunstige geval in februari terecht.


Laatst aangepast door lelie op do 13 dec 2012 - 0:21; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer stappen jullie naar de huisarts? Empty Re: Wanneer stappen jullie naar de huisarts?

Bericht  Manderijn do 13 dec 2012 - 0:20

Susan schreef:
Manderijn schreef:

En dan? Een dokter heeft toch ook niet een wondermiddel voor de griep en of verkoudheid? Ik zou me eerder er in gaan verdiepen want antibiotica met die kleine lijfjes doet, en mezelf dan afvragen of ik dat een oplossing vind. Kinderen zijn nu eenmaal vaak grieperig en verkouden. Dat lijfje werkt het er echt wel uit hoor!

Ik vind dit wel een beetje een betweterige reactie.

Ik ga niet bij iedere verkoudheid naar de huisarts, maar de meeste verkoudheden gaan ook niet verder dan hoesten en een snotneus. Als mijn kinderen een paar maanden lang continu flinke koorts hebben en benauwd zijn dan zou ik dat ook wel verder willen laten onderzoeken. Als ze echt een fikse oorontsteking hebben dan ga ik daar ook wel mee naar de huisarts, want ik weet hoe ziek je daarvan kunt zijn, ik ga dan niet zelf alvast voor ze bepalen dat ze er maar mee rond moeten blijven lopen.

Maar ze zijn niet continu ziek. Dat is wat ze zegt. Dan weer verkouden, dan weer even niet, en dan weer wel. En met een oorontsteking laat ik mijn kinderen ook niet lopen, maar dat typte ik al dat ik dan ook de huisarts bel. Maar ze geeft zelf aan dat haar kinderen er niet echt ziek onder zijn, dus wat zou een huisarts dan doen?
En betweterig of niet, antibiotica voor elke wissewas geven kan toch gewoon niet goed zijn?

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer stappen jullie naar de huisarts? Empty Re: Wanneer stappen jullie naar de huisarts?

Bericht  Manderijn do 13 dec 2012 - 0:21

Eucalypta schreef:En als het nodig is is het ook nodig, maar ik heb het idee dat sommige ouders bij alles een kuur willen hebben. Natuurlijk zijn sommige kinderen vaker ziek en daar doe je niets aan, maar als je bij alles naar de huisarts gaat krijg je sneller een kuur dan wanneer je de meeste dingen laat uitzieken. En dat is weleens lastig, en dan bel ik voor de zekerheid en krijg ik advies. En bij hele kleintjes ga je toch sneller.

Dat dus!

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer stappen jullie naar de huisarts? Empty Re: Wanneer stappen jullie naar de huisarts?

Bericht  Susan do 13 dec 2012 - 0:26

Manderijn schreef:
Susan schreef:
Manderijn schreef:

En dan? Een dokter heeft toch ook niet een wondermiddel voor de griep en of verkoudheid? Ik zou me eerder er in gaan verdiepen want antibiotica met die kleine lijfjes doet, en mezelf dan afvragen of ik dat een oplossing vind. Kinderen zijn nu eenmaal vaak grieperig en verkouden. Dat lijfje werkt het er echt wel uit hoor!

Ik vind dit wel een beetje een betweterige reactie.

Ik ga niet bij iedere verkoudheid naar de huisarts, maar de meeste verkoudheden gaan ook niet verder dan hoesten en een snotneus. Als mijn kinderen een paar maanden lang continu flinke koorts hebben en benauwd zijn dan zou ik dat ook wel verder willen laten onderzoeken. Als ze echt een fikse oorontsteking hebben dan ga ik daar ook wel mee naar de huisarts, want ik weet hoe ziek je daarvan kunt zijn, ik ga dan niet zelf alvast voor ze bepalen dat ze er maar mee rond moeten blijven lopen.

Maar ze zijn niet continu ziek. Dat is wat ze zegt. Dan weer verkouden, dan weer even niet, en dan weer wel. En met een oorontsteking laat ik mijn kinderen ook niet lopen, maar dat typte ik al dat ik dan ook de huisarts bel. Maar ze geeft zelf aan dat haar kinderen er niet echt ziek onder zijn, dus wat zou een huisarts dan doen?
En betweterig of niet, antibiotica voor elke wissewas geven kan toch gewoon niet goed zijn?

Ik lees dat ze schrijft dat ze vanaf september continu ziek en verkouden zijn. Ik vind dat er een verschil zit tussen verkouden zijn en een beetje hoesten en snotteren, maar verder niet ziek, en verkouden met koorts en/of benauwdheid. Uit haar verhaal maak ik op dat ze echt koorts hebben en benauwd zijn.

Verder maak ik er niet uit op dat ze voor elk wissewasje een antibioticakuur krijgen. Sowieso ben je voor een antibioticakuur afhankelijk van je huisarts en ik denk dat geen huisarts erin meegaat om de hele tijd kuurtjes voor te schrijven.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer stappen jullie naar de huisarts? Empty Re: Wanneer stappen jullie naar de huisarts?

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 0:31

Kinderen kunnen makkelijk 10x per jaar verkouden zijn, in praktijk is dat grotendeels tussen september en april. Dus vanaf september veel ziek en verkouden zijn vind ik niet zo raar. Koorts hebben ze ook gewoon heel makkelijk als ze klein zijn. Ik eens niet echt iets abnormaals of verontrustends.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer stappen jullie naar de huisarts? Empty Re: Wanneer stappen jullie naar de huisarts?

Bericht  Manderijn do 13 dec 2012 - 0:34

Susan schreef:

Ik lees dat ze schrijft dat ze vanaf september continu ziek en verkouden zijn. Ik vind dat er een verschil zit tussen verkouden zijn en een beetje hoesten en snotteren, maar verder niet ziek, en verkouden met koorts en/of benauwdheid. Uit haar verhaal maak ik op dat ze echt koorts hebben en benauwd zijn.

Verder maak ik er niet uit op dat ze voor elk wissewasje een antibioticakuur krijgen.
Sowieso ben je voor een antibioticakuur afhankelijk van je huisarts en ik denk dat geen huisarts erin meegaat om de hele tijd kuurtjes voor te schrijven.

Nee hoor, dat lees ik ook niet, maar dat zei ik ook niet. Ik zeg dat in zijn algemeenheid, het kan nooit goed zijn dat kinderen (tegenwoordig) zo veel en vaak een kuur voorgeschreven krijgen.
En ik vraag me dan af, wat is flink ziek? Als mijn kinderen flink ziek zijn, kan ik niet tegelijkertijd ook zeggen dat ze zich er niet doodziek onder voelen.

Ik vind het dus denk ik gewoon een tegenstrijdig verhaal. Want als ik vind dat mijn kind vanaf September al continu flink ziek is,en al die maanden al koorts heeft en benauwd is, dan had ik me vanaf September al niet af laten schepen met paracetamol.

Met deze heftige virusjes in de lucht is het ook niet hele verwonderlijk dat de kinderen elkaar aan blijven steken, plus eventueel nog van alles op doen op een kinderopvang of peuterspeelzaal?

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer stappen jullie naar de huisarts? Empty Re: Wanneer stappen jullie naar de huisarts?

Bericht  Jazzlyn do 13 dec 2012 - 0:43

lelie schreef:Hier bij extreem hoesten (mijn oudste heeft bronchitis en de jongste ook vanaf de geboorte problemen met de luchtwegen) of lang aanhoudende hoge koorts. Afgelopen week ben ik nog geweest omdat mijn jongste 4 dagen achter elkaar koorts had. Hij bleek voor de 6e keer in 2 maanden oorontsteking te hebben, maar wil en heb er geen kuurtje voor gekregen, denk dat het met neusspray en rust ook te genezen is. Verwijzen naar de kinderarts is ook niet alles hoor, wij zijn afgelopen week doorverwezen voor iets anders, maar kunnen in het meest gunstige geval in februari terecht.



Jij hebt gekozen voor geen ab, maar dan is jou kind toch niet heel erg ziek geweest behalve de koorts?

L. heeft vaak onhandelbaar gedrag 40+ koorts, niet eten, niet drinken, alleen maar huilen etc. In dat geval wordt er wel gekozen voor AB. De laatste keer op vakantie kregen we gelijk de hoogste kuur (= AB, oordruppels, neusdruppels en speciale pijnstilling), omdat hij zo ziek was (41 koorts en niet eten, drinken, niet slapen tenzij je met hem op de schouder liep, afwezig etc). En verwijzing is idd lang. Tenzij je er tussendoor mag.



Edit: ook groei bleef achter door het vele ziek zijn
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer stappen jullie naar de huisarts? Empty Re: Wanneer stappen jullie naar de huisarts?

Bericht  Jazzlyn do 13 dec 2012 - 0:47

Eucalypta schreef:Kinderen kunnen makkelijk 10x per jaar verkouden zijn, in praktijk is dat grotendeels tussen september en april. Dus vanaf september veel ziek en verkouden zijn vind ik niet zo raar. Koorts hebben ze ook gewoon heel makkelijk als ze klein zijn. Ik eens niet echt iets abnormaals of verontrustends.



Hier hebben ze inderdaad al vanaf de r in de maand een snotneus en steeds wat verhoging. Pas als ze echt erg gaan huilen/oren grijpen of hoge koorts krijgen/benauwd zijn ga ik naar de dokter. Verkoudheid is hier die 5 a 6 maanden per jaar gewoon standaard..
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer stappen jullie naar de huisarts? Empty Re: Wanneer stappen jullie naar de huisarts?

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 0:59

Hier gaan we naar de huisarts wanneer we het niet meer vertrouwen.. Koorts, verkoudheid,diarree, zere oren.. dat kan allemaal gebeuren en dit gaat 9 van de 10 keer gewoon over. Mocht dit lang aan houden en ik denk dat het niet zomaar overgaat dan bel ik even met de assistente.

Voor D.ylan al regelmatig kuurtjes gehad en ook L.ynn is steeds meer de klos helaas! Ontstoken amandelen,keelontsteking,longontsteking.. Dan zijn ze echt ziek en wil ik wel dat de huisarts met ons mee kijkt/denkt. Nou moet ik zeggen dat we een heel prettige huisarts hebben en daar moet je niet komen voor een snottebel,, (niet zeuren mentaliteit, een dokter uit het leger) maar als je echt je verhaal kwijt moet of met klachten komt dan laat hij ons nooit in de kou staan en voel me altijd begrepen/gehoord.

Het is wel zo dat voornamelijk D.ylan een ziekte geschiedenis heeft en de huisarts hem liever regelmatig checkt voor iets kleins dan dat we te lang doorlopen. Over het algemeen gezien zijn kinderen ontzettend weerbaar en 3 dagen 40 graden koorts of zelfs nog hoger hoeft geen probleem te zijn mits ze nog wat drinken/eten bijvoorbeeld. Het lijkt vaak erger dan het in werkelijkheid is.

Zou in jou geval vertrouwen op de ervaring van de arts en zorgen dat je kleintje de ruimte krijgt om goed uit te zieken en evt. met de r- maanden extra vitamines gebruiken om de winter wat makkelijker door te komen! En verkouden dat is volgens mij iedereen Laughing Hier kunnen we er wel een bakje onderhangen pale

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer stappen jullie naar de huisarts? Empty Re: Wanneer stappen jullie naar de huisarts?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum