Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Koorts, wanneer huisarts bellen?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Koorts, wanneer huisarts bellen? Empty Koorts, wanneer huisarts bellen?

Bericht  Gast wo 14 nov 2012 - 21:57

Onze zoon van bijna 2,5 jaar heeft nu voor de tweede dag koorts (38,6) en is totaal niet lekker.

Hoewel hij normaal een grote eter is heeft hij nu amper wat gegeten. Zelfs zijn favoriete koekje wijst hij af. Drinken gaat opzich wel goed. Verder heeft hij gisteren 1x overgegeven, gloeit erg, is slap en futloos, slaapt veel en klaagt af en toe van buikpijn en moet dan huilen.

Ik vind het moeilijk wanneer ik nu de huisarts kan bellen. Wat zouden jullie doen. Nog een dagje afwachten of vandaag al bellen voor een afspraak?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts, wanneer huisarts bellen? Empty Re: Koorts, wanneer huisarts bellen?

Bericht  Gast wo 14 nov 2012 - 21:58

Klinkt als een buikgriepje, ik zou even een paar dagen afwachten. Wel zorgen dat hij genoeg drinkt, slecht eten is niet zo raar, als je zelf ziek bent eet je ook niet goed toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts, wanneer huisarts bellen? Empty Re: Koorts, wanneer huisarts bellen?

Bericht  Gast wo 14 nov 2012 - 22:01

Nee daar heb je gelijk in. Zijn plasluiers zijn trouwens wel goed alleen heeft hij ook al 2 dagen niet gepoept. Normaal doet hij dat zeker 2 keer per dag. Maar goed als je kijkt wat hij dus eet (niet dus) is dat niet zo gek.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts, wanneer huisarts bellen? Empty Re: Koorts, wanneer huisarts bellen?

Bericht  Susan wo 14 nov 2012 - 22:18

Als de buikpijn erg hevig is zou ik sowieso bellen, verder zou ik bellen als hij suf wordt, vlekjes krijgt, als de koorts blijft stijgen of als hij niet meer drinkt. Anders zou ik het nog heel even aanzien en wat paracetamol geven.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts, wanneer huisarts bellen? Empty Re: Koorts, wanneer huisarts bellen?

Bericht  *Lookie* wo 14 nov 2012 - 22:26

Ik zou het nog even aanzien. Ze zeggen dat je na 3 dagen koorts kunt bellen (boven de 39 graden). En als hij wel goed drinkt dan is dat een goed teken denk ik. Maar als je het niet vertrouwt, gewoon bellen, beter een keer voor niks bellen dan niet terwijl het wel nodig was denk ik dan maar.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts, wanneer huisarts bellen? Empty Re: Koorts, wanneer huisarts bellen?

Bericht  Gast wo 14 nov 2012 - 22:33

Voor gewoon een dag of 2 koorts zou ik niet bellen bij een kind van 2,5. Als hij gewoon drinkt en plast, niet overdreven suf wordt en er geen rare dingen zijn zoals vlekjes gaat het gewoon vanzelf weer over.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts, wanneer huisarts bellen? Empty Re: Koorts, wanneer huisarts bellen?

Bericht  Gast wo 14 nov 2012 - 22:34

Oh en bij koorts moet je ook niet (teveel) eten, dus hij doet het uit zichzelf heel prima Koorts, wanneer huisarts bellen? 561177 Koorts wordt beter aangevallen als je niet eet. Een paar dagen niet eten kan echt geen kwaad. Het gezegd is 'starve a fever, feed a cold'. Dat komt doordat als je koorts hebt je hele lijf bezig is iets aan te vallen, alle energie je verbruikt om eten te verteren gaan niet in het aanvallen van de koorts zitten.

Bij een verkoudheid of ander virus is het andersom: dan heb je de brandstof nodig om weer gezond te worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts, wanneer huisarts bellen? Empty Re: Koorts, wanneer huisarts bellen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum