Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer stappen jullie naar de huisarts?

+7
Jazzlyn
Sophiee
Star007
Susan
Sanne
-Ieniemienie-
Manderijn
11 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wanneer stappen jullie naar de huisarts? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer stappen jullie naar de huisarts?

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 1:16

Het staat niet zo duidelijk in mijn openingspost maar ik ga niet voor elke verkoudheid direct naar de huisarts, als ik dat zou doen zou ik er wel een kamer kunnen huren..

We wachten eerst een aantal dagen om te kijken hoe het verloopt.. En pas als het niet betert of na meerdere dagen koorts ga ik langs, niet eerder.

Mijn oudste geeft geen oorpijn aan, dat is het lastige, we merken het vaak aan zijn gedrag, hij is niet goed te bereiken en word erg lastig, hij slaat en schopt dan ontzettend veel en is erg baldadig, de arts was de vorige keer ook verbaasd dat hij na een gesprekje met mij (toen hij onze oudste gewoon zag spelen) constateerde dat hij een flinke dubbele oor en keel ontsteking had, dat had hij ook niet verwacht..
Ik wil voor hem graag een doorverwijzing naar de KNO arts omdat zijn wel heel vaak terug kerende klachten zoveel invloed hebben op zijn gedrag en daarbij ook zijn ontwikkeling..

Mijn jongste was de laatste keren op t CB net wat te weinig gegroeid.. Oke begrijpelijk omdat ze zovaak ziek is geweest de laatste maanden dan gaat daar de energie in zitten..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer stappen jullie naar de huisarts? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer stappen jullie naar de huisarts?

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 1:55

Met Lise en Mas hoef ik niet zo vaak naar de huisarts, Amé is een ander geval, aangezien ze al 3 keer opgenomen is geweest omdat mevrouw maar doorgaat. Afgelopen maand heeft ze ook prednison kuur gekregen omdat ze pseudo kroep had en het ging niet weg. Voor haar en mezelf heb ik een rittenkaart bij de HAP en de huisarts.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer stappen jullie naar de huisarts? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer stappen jullie naar de huisarts?

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 2:22

Jazzlyn schreef:
lelie schreef:Hier bij extreem hoesten (mijn oudste heeft bronchitis en de jongste ook vanaf de geboorte problemen met de luchtwegen) of lang aanhoudende hoge koorts. Afgelopen week ben ik nog geweest omdat mijn jongste 4 dagen achter elkaar koorts had. Hij bleek voor de 6e keer in 2 maanden oorontsteking te hebben, maar wil en heb er geen kuurtje voor gekregen, denk dat het met neusspray en rust ook te genezen is. Verwijzen naar de kinderarts is ook niet alles hoor, wij zijn afgelopen week doorverwezen voor iets anders, maar kunnen in het meest gunstige geval in februari terecht.



Jij hebt gekozen voor geen ab, maar dan is jou kind toch niet heel erg ziek geweest behalve de koorts?

L. heeft vaak onhandelbaar gedrag 40+ koorts, niet eten, niet drinken, alleen maar huilen etc. In dat geval wordt er wel gekozen voor AB. De laatste keer op vakantie kregen we gelijk de hoogste kuur (= AB, oordruppels, neusdruppels en speciale pijnstilling), omdat hij zo ziek was (41 koorts en niet eten, drinken, niet slapen tenzij je met hem op de schouder liep, afwezig etc). En verwijzing is idd lang. Tenzij je er tussendoor mag.



Edit: ook groei bleef achter door het vele ziek zijn

Ik vond mijn kind wel heel ziek, maar omdat hij al eerder 2 kuurtjes had gehad die maand, heb ik ervoor gekozen om het niet te doen. De TO geeft dit ook aan, vandaar dat ik het noem. Mocht hij echt lang zo ziek zijn geweest dat hij daadwerkelijk achter bleef in groei oid, had ik ook wel een andere keuze gemaakt, maar dat is hier niet het geval. Hij is wel iets afgevallen, maar niet extreem.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer stappen jullie naar de huisarts? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer stappen jullie naar de huisarts?

Bericht  Susan do 13 dec 2012 - 2:29

Als mijn kind zo vaak achter elkaar oorontsteking heeft ondanks die kuurtjes zou ik trouwens ook een verwijzing voor de KNO-arts willen, behalve dat het vervelend is, kan het ook invloed hebben op zijn gehoor.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer stappen jullie naar de huisarts? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer stappen jullie naar de huisarts?

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 2:36

Susan schreef:Als mijn kind zo vaak achter elkaar oorontsteking heeft ondanks die kuurtjes zou ik trouwens ook een verwijzing voor de KNO-arts willen, behalve dat het vervelend is, kan het ook invloed hebben op zijn gehoor.

Dat dus ook met Lise, gister weer bij de KNO geweest, het gehoor is slechter geworden, nu over 4 maanden weer een gehoortest, als die dan nog steeds slecht is moet ze weer geopereerd worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer stappen jullie naar de huisarts? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer stappen jullie naar de huisarts?

Bericht  Thunder do 13 dec 2012 - 2:56

Zazou schreef:
Susan schreef:Als mijn kind zo vaak achter elkaar oorontsteking heeft ondanks die kuurtjes zou ik trouwens ook een verwijzing voor de KNO-arts willen, behalve dat het vervelend is, kan het ook invloed hebben op zijn gehoor.

Dat dus ook met Lise, gister weer bij de KNO geweest, het gehoor is slechter geworden, nu over 4 maanden weer een gehoortest, als die dan nog steeds slecht is moet ze weer geopereerd worden.

Dat geldt voor S. ook. In mei krijgt hij ook weer een hoortest. Hij heeft nu ook zijn 4de oorontsteking te pakken. De laatste keer heb ik daar ook ab voor gegeven.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer stappen jullie naar de huisarts? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer stappen jullie naar de huisarts?

Bericht  Printje do 13 dec 2012 - 6:08

Voor flink verkouden en hoest bel ik niet meer, dan kan ik er wel gaan wonen. R is vrijwel altijd verkouden in de winter maar helaas hoort het er idd gewoon bij. Kinderen zijn gemiddeld 12x per jaar verkouden.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer stappen jullie naar de huisarts? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer stappen jullie naar de huisarts?

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 8:16

Star007 schreef:
Eucalypta schreef:Maar voor dat soort dingen hoef je toch niet naar de dokter? Verkoudheden horen erbij, oorontsteking ook, gaat ook vanzelf weer over, ik heb er nog nooit een kuur voor gehad voor de kinderen. Bij niet drinken, lang koorts, extreem hoesten ga ik langs, anders nooit. Of eigenlijk belde ik dan en bleek dat ik niet langs hoefde te komen. En ze waren echt doorlopend verkouden en hoesterig. Wordt bij een andere huisarts niet anders, kunnen ze nou eenmaal niets aan doen.

Dat is niet helemaal waar. Ik ben afgelopen dinsdag met D. naar de huisarts geweest omdat ze al een week koorts had en geen enkele nacht goed sliep ( vooral voor haar vervelend). Ze had blijkbaar 2 flink onstoken oren en kreeg daar een AB-kuur voor. Lijkt me niet dat dit dan zomaar vanzelf over gaat. De vorige keer toen ze een dubbele ooronsteking had ging het wel vanzelf over na 4 dagen. Ze heeft nu trouwens nog steeds koorts.

jawel hoor, meestal gaat een oorontsteking vanzelf over. Huisartsen zijn ook steeds terughoudender met het voorschrijven van ab.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer stappen jullie naar de huisarts? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer stappen jullie naar de huisarts?

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 8:25

Susan schreef:Als mijn kind zo vaak achter elkaar oorontsteking heeft ondanks die kuurtjes zou ik trouwens ook een verwijzing voor de KNO-arts willen, behalve dat het vervelend is, kan het ook invloed hebben op zijn gehoor.

Hier is de huisarts daar behoorlijk terughoudend in, hij adviseert om te wachten tot een leeftijd van 1,5 tot 2 jaar (mijn zoontje is nu 13 maanden). En ik hoor van meerdere mensen dat het erg moeilijk is om een verwijzing te krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer stappen jullie naar de huisarts? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer stappen jullie naar de huisarts?

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 8:30

lelie schreef:
Susan schreef:Als mijn kind zo vaak achter elkaar oorontsteking heeft ondanks die kuurtjes zou ik trouwens ook een verwijzing voor de KNO-arts willen, behalve dat het vervelend is, kan het ook invloed hebben op zijn gehoor.

Hier is de huisarts daar behoorlijk terughoudend in, hij adviseert om te wachten tot een leeftijd van 1,5 tot 2 jaar (mijn zoontje is nu 13 maanden). En ik hoor van meerdere mensen dat het erg moeilijk is om een verwijzing te krijgen.

Hier dus ook net als Lelie al is mijn zoontje 2 jaar en 8 maanden

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer stappen jullie naar de huisarts? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer stappen jullie naar de huisarts?

Bericht  Printje do 13 dec 2012 - 8:50

Mijn huisarts zegt dat een oorontsteking eigenlijk vanzelf over moet gaan, ik krijg er geen ab kuur meer voor omdat dat juist veel slechter is omdat het dan steeds minder goed gaat werken en het sowieso niet goed is voor het kind natuurlijk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer stappen jullie naar de huisarts? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer stappen jullie naar de huisarts?

Bericht  M@niek do 13 dec 2012 - 8:56

Het is gewoon een feit dat kinderen tot 6 jaar veel vatbader zijn voor ziektes en onstekingen. Over het algemeen is uitzieken het advies. Maar het ligt natuurlijk ook wel beetje aan de omstandigheden, hoelang is het kind ziek? Hoe hoog is de koorts en is er al paracetamol ingenomen enz enz. Bij oorklachten kun je het beste de eerste 3 dagen behandelen met paracetamol en neusspray.

Mijn dochter heeft 3 weken flink gehoest met op en af koorts, maar goed kinderen zijn in deze tijd vaak ziek. Maar naar 4 weken blijven hoesten en al een ab kuurtje verder bleek ze toch een flinke pneumonie te hebben. Over het algemeen ga ik niet zovaak naar de huisarts, ik weet gewoon op deze leeftijd zijn ze snel ziek.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer stappen jullie naar de huisarts? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer stappen jullie naar de huisarts?

Bericht  Printje do 13 dec 2012 - 9:01

Hier idd ook, de verkoudheid lijkt voorbij en tadaaa daar is het weer. Meestal is het om de 2 weken ongeveer wel weer prijs. Alhoewel ik het natuurlijk enorm vervelend vind weet ik ook dat het helaas erbij hoort en dat we dadelijk bij nummer 2 hier ook weer heerlijk doorheen mogen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer stappen jullie naar de huisarts? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer stappen jullie naar de huisarts?

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 9:18

Ik ben het dan ook echt niet zo gewend zo heftig als de laaste maanden.. Mijn oudste had t eerste jaar amper wat, het jaar erop wel eens een kinder ziekte en verkouden maar dat was het dan ook, totdat hij twee jaar werd, en de jongste werd geboren en hij sinds dien naar de psz ging..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer stappen jullie naar de huisarts? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer stappen jullie naar de huisarts?

Bericht  Printje do 13 dec 2012 - 9:20

Siep schreef:Ik ben het dan ook echt niet zo gewend zo heftig als de laaste maanden.. Mijn oudste had t eerste jaar amper wat, het jaar erop wel eens een kinder ziekte en verkouden maar dat was het dan ook, totdat hij twee jaar werd, en de jongste werd geboren en hij sinds dien naar de psz ging..

R gaat natuurlijk al vanaf het begin naar het dagverblijf, DE broedplaats van al die fijne ziekten. Ik snap je zorgen ook wel hoor maar ik heb me er hier maar bij neergelegd dat hij enorm vaak verkouden is in de winter. We puffen, gebruiken multivitamine, eten gezond en meer kunnen we helaas niet doen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer stappen jullie naar de huisarts? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer stappen jullie naar de huisarts?

Bericht  Susan do 13 dec 2012 - 9:36

De ene oorontsteking is sowieso de andere niet, als de ontsteking door een virus is veroorzaakt dan helpt het niet eens om antibiotica te geven en volgens mij is het vaker een virus dan een bacterie. Dat de arts vaak geen antibiotica voorschrijft is dus volgens mij niet zozeer omdat dat 'slecht' zou zijn maar gewoon omdat het in veel gevallen niet werkt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer stappen jullie naar de huisarts? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer stappen jullie naar de huisarts?

Bericht  Printje do 13 dec 2012 - 9:37

Susan schreef:De ene oorontsteking is sowieso de andere niet, als de ontsteking door een virus is veroorzaakt dan helpt het niet eens om antibiotica te geven en volgens mij is het vaker een virus dan een bacterie. Dat de arts vaak geen antibiotica voorschrijft is dus volgens mij niet zozeer omdat dat 'slecht' zou zijn maar gewoon omdat het in veel gevallen niet werkt.

ow oke, dat wist ik niet eens. Onze arts zei alleen maar dat het onder de 3? niet goed is om het te geven en dat ze het daarom sowieso niet deed en dat een oorontsteking dus vanzelf moet genezen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer stappen jullie naar de huisarts? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer stappen jullie naar de huisarts?

Bericht  Susan do 13 dec 2012 - 9:39

Volgens mij is het niet slecht, ook niet voor kleine kinderen, het is alleen slecht als je het op de verkeerde manier gebruikt, dus als je het te vaak (onnodig) gebruikt of als je de kuur niet afmaakt. Ik denk dat er echt wel gevallen zijn waarin een kind zo ziek is dat het toch echt wel beter is om een kuurtje voor te schrijven.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer stappen jullie naar de huisarts? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer stappen jullie naar de huisarts?

Bericht  Fiwen do 13 dec 2012 - 9:48

Ik ga niet zo snel naar de huisarts. Eigenlijk alleen als ik het echt niet meer vertrouw (2x) en beide keren was het ook iets dat ook daadwerkelijk behandeld moest worden.
Paar weken geleden zijn we bij een vervangende huisarts geweest omdat J. al 4 dagen koorts had die niet zakte met paracetamol en ze toen ook ineens weinig/niet plaste, niet meer goed aanspreekbaar was en steeds weg viel. Ze bleek een flinke dubbele oorontsteking te hebben en kreeg meteen een 7 daagse antibioticakuur mee waardoor ze binnen 2 dagen al heel ver was opgeknapt.
En toen ze 11 maanden was zijn we in Turkije door de hotel-dokter verwezen en met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht met hetzelfde verhaal als enkele weken geleden maar toen had ze 41,6 graden koorts. Ze bleek toen een bacteriële dubbele oor- en keelontsteking te hebben door het besmet zwembadwater, had niet veel gescheeld of ze was opgenomen daar.

De andere keren dat ik met haar bij de huisarts ben geweest waren niet omdat ze 'ziek' was maar om andere dingen waar wel een behandeling voor nodig was als reflux, eczeem, koemelkallergie etc.
Ik bel trouwens wel 'regelmatig' voor advies als J iets heeft waarvan ik niet precies weet wat ik er aan kan doen en of ik er mee langs moet komen.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer stappen jullie naar de huisarts? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer stappen jullie naar de huisarts?

Bericht  Gast do 13 dec 2012 - 23:10

Ik ga ook niet zo vaak naar de HA, verkouden zijn e.d hoort er wel idd bij.
Maar in jou geval van vaak een oorontsteking dan zou ik idd wel is even een doorverwijzing willen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer stappen jullie naar de huisarts? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer stappen jullie naar de huisarts?

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 3:53

Ik ben vanmiddag toch nog naar de huisarts geweest met de jongste..
Conclusie een luchtweginfectie en dubbele oorontsteking... Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer stappen jullie naar de huisarts? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer stappen jullie naar de huisarts?

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 3:55

Heb je er iets voor gekregen? Want dat heeft mijn jongste ook iedere keer volgens de huisarts, maar hij zegt dan ook dat het door rust over moet gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer stappen jullie naar de huisarts? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer stappen jullie naar de huisarts?

Bericht  Gast vr 14 dec 2012 - 3:57

Ja een kuur, ze is best benauwd.. En eet amper..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer stappen jullie naar de huisarts? - Pagina 2 Empty Re: Wanneer stappen jullie naar de huisarts?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum