Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geen rust in huidige woning

+3
Coco
Atelier Madame
Elliot
7 plaatsers

Ga naar beneden

Geen rust in huidige woning Empty Geen rust in huidige woning

Bericht  Elliot wo 12 dec 2012 - 22:13

Mijn vriend en ik wonen bijna een jaar in onze huidige woning. Wij hebben het in april 2011 gekocht en kregen 1 december 2011 de sleutel. Het is een benedenwoning met één slaapkamer, het totale woonoppervlak is 60m2.

Ik ben heel blij met ons huis, het ziet er van de buitenkant prachtig uit (een beetje jaren 30 bouwstijl, mooi wit hoekhuis), we hebben aan drie kanten van onze woning tuin, al gebruiken we de zijkant nooit, alleen de achtertuin. We hebben een vrij ruime schuur waar we onze fietsen, tuinmeubelen, gereedschap en kerstspullen etc. op kunnen bergen. De woonkamer is best ruim ten opzichte van het totale woonoppervlak. Maar, we hebben maar één slaapkamer. We hebben niet echt op hele korte tijd een kinderwens, maar ik heb toch al zolang als ik hier woon in mijn achterhoofd: We moeten nog een keer verhuizen. Het lijkt wel alsof ik niet rustig kan wonen in dit huis omdat ik weet dat het tijdelijk is.

Nu heb ik op Funda zitten kijken en daar heb ik dus echt een prachtig huis gezien, precies onze stijl qua badkamer en keuken, er hoeft bijna niets aan te worden gedaan. Het is echt schitterend! Ik baal nu zo dat ik heb gekeken, want we hebben gewoon niet de mogelijkheid om te verhuizen. Sowieso is het nu niet de tijd om een huis te verkopen (al denk ik dat ons huidige huis wel goed verkoopbaar is, het is begane grond en heel dicht bij een winkelcentrum, het is leuk voor starters maar ook voor ouderen die kleiner willen wonen), en daarbij hebben wij allebei geen vast contract meer, we zijn allebei van baan gewisseld na onze verhuizing. Een nieuwe hypotheek gaat het nu gewoon niet worden.

Ik weet niet zo goed wat ik met dit topic wil, ik heb echt niets te klagen over ons huidige huis, maar ik baal er gewoon zo van. Ik heb nu echt het idee dat het huis dat ik nu gezien heb het enige huis is waar ik ooit wil wonen en dat dit waarschijnlijk aan onze neus voorbij zal gaan. Al zit de kans er natuurlijk ook wel in dat het vrij lang te koop blijft staan..

Het is gewoon een onprettig gevoel dat ik geen rust in mijn kont heb, ik kan niet bij mezelf denken: Kijk wat een mooi huis je nu hebt, geniet ervan! Ik denk alleen maar: Ik wil groter wonen!

Herkent iemand dit gevoel?
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen rust in huidige woning Empty Re: Geen rust in huidige woning

Bericht  Gast wo 12 dec 2012 - 22:34

~reactie verwijderd~


Laatst aangepast door Elixer op do 13 dec 2012 - 4:40; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen rust in huidige woning Empty Re: Geen rust in huidige woning

Bericht  Atelier Madame wo 12 dec 2012 - 22:34

Ja herkenbaar! Wij hebben nu ook een benedenwoning, alleen dan gehuurd. Het is ong 45m2. Prima voor nu maar veel te klein op den duur. We zitten hier nu bijna 2 jaar en moeten sowieso nig 3 jaar blijven. Alleen is zo duur in de omgeving qua eengezinswoningen. En de huur is heerlijk laag dus we kunnen prima sparen.

Maar ja dat onrustige gevoel van ja hoe lang wonen we hier nog etc dat blijft wel!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen rust in huidige woning Empty Re: Geen rust in huidige woning

Bericht  Coco wo 12 dec 2012 - 22:40

Ik herken het heel erg. Van mijn 16de tot nu toe ben ik inmiddels al 14 keer verhuisd en ik weet dat we nu ook binnen nu en 1,5 jaar willen/moeten verhuizen en dus verhuis ik liever vandaag dan morgen want dat huis gaat het in ieder geval worden voor de komende 10 jaar. Iig als ons huis in NL. Ik wordt er echt zo ontzettend onrustig van. We maken ons huidige huis dus ook niet af naar ons zin en daardoor voel ik mij ook niet echt thuis hier.

Echt irritant. Wij hebben hier nog een contract tot februari dus ik hoop heel erg dat we dan snel wat anders hebben gevonden. Gelukkig hebben we dit niet gekocht dus kunnen we direct weg als we wat anders hebben.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen rust in huidige woning Empty Re: Geen rust in huidige woning

Bericht  Blond wo 12 dec 2012 - 22:41

No offence, maar waarom hebben jullie vorig jaar dan voor dit huis gekozen? Eerlijk gezegd zou ik nooit een 2-kamer woning kopen, omdat ze behoorlijk onverkoopbaar zijn. Ook met tuin en dicht bij het centrum.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen rust in huidige woning Empty Re: Geen rust in huidige woning

Bericht  Elliot wo 12 dec 2012 - 22:46

Blond schreef:No offence, maar waarom hebben jullie vorig jaar dan voor dit huis gekozen? Eerlijk gezegd zou ik nooit een 2-kamer woning kopen, omdat ze behoorlijk onverkoopbaar zijn. Ook met tuin en dicht bij het centrum.

Omdat we graag op onszelf wilde wonen en dit was een mooie starterswoning. Ik weet bijna zeker dat dit huis niet onverkoopbaar is, toen wij erop inschreven waren er voor dit ene appartement al 40 inschrijvingen. Zowel starters als oudere stellen.

Toen we het kochten wist ik natuurlijk al wel dat het een tijdelijke woning zou zijn (max 5 jaar), maar ik had niet verwacht dat ik me er daardoor zo onrustig in zou voelen.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen rust in huidige woning Empty Re: Geen rust in huidige woning

Bericht  Blond wo 12 dec 2012 - 22:51

Ah oké. Nou ja, geen idee hoe je dat onrustige gevoel wegkrijgt verder, hard hopen op een vast contract dan maar Wink
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen rust in huidige woning Empty Re: Geen rust in huidige woning

Bericht  Gast wo 12 dec 2012 - 23:50

Ik ken het ook hoor. Wij hebben dan wel een net wat groter appartement (70 m2 en twee slaapkamers). Ik mag ook echt niet zeuren, want ik woon voor mijn leeftijd/inkomen echt prima! Het is alleen totaal mijn stijl niet qua woning. Jaren 60, saaie vormgeving, geen hoge plafonds.. ontzettend lelijke radiatoren en toilet.

Daarnaast hebben we een te grote bank voor de woonkamer maar daar zijn we verliefd op haha I love you ..dus dan moet er wat anders weg. Ik vind dat de computer teveel ruimte inneemt maar mijn vriend zegt dan weer :"daar zit jij het grootste gedeelte van de dag" haha.. is waar! maar er staan boxen op en het is gewoon massaal. Als hij niet zou opvallen, achter een muurtje/schot o.i.d. dan vind ik het al veel minder erg.

Daarnaast hebben we nog een open kast, wat gewoon drama is want je ziet alle rommeltjes (en die hebben we al bijna niet).. maar het voelt gewoon altijd rommelig.. We laten ook zoveel slingeren haha.

Ja ik ga nu opruimen en dan post ik een voor een na foto Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Geen rust in huidige woning Empty Re: Geen rust in huidige woning

Bericht  Mari do 13 dec 2012 - 0:03

Heel erg vervelend, en herkenbaar.

Wij hebben ons huis verkocht, en zijn nu hard op zoek naar een nieuw huis... maar er is niks wat aan onze eisen voldoet. Al een paar huizen bekeken, maar mensen zijn goed in foto's maken, wat valt dat in het echt toch tegen.
Wij zitten in een tijdelijk huurhuis, en we weten niet precies hoelang we erin kunnen blijven, sowieso tot de zomer. Ik vind het huurhuisje op zich heel prettig voor even, maar we willen ons niet te veel hechten omdat het te klein is, te oud en vervallen en we er toch een keer uit moeten....

Het is ook nooit goed, ben ik van dat rot huis af, hebben we weer wat te zeuren
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen rust in huidige woning Empty Re: Geen rust in huidige woning

Bericht  Marin do 13 dec 2012 - 0:20

Ik herken het ook wel een beetje hoor. Ik ben hier ook meer komen wonen door samenloop van omstandigheden (dat m'n vriend hier al woonde) dan dat ik de woning zelf heb uitgekozen. Dat speelt bij mij misschien ook mee. Ik woon hier met veel plezier en vind het prettig wonen, maar wel duidelijk voor nu en tijdelijk. Zeker omdat we de laatste tijd veel verschillende problemen tegenkomen betreft de woning, merken we wel dat het een soort geruststelling is dat we weten dat we niet nog 10 jaar hier blijven wonen. Voor nu wonen we hier dus wel prima, maar heb wel steeds vaker het idee dat het sneller zat zullen zijn dan eigenlijk geplanned.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen rust in huidige woning Empty Re: Geen rust in huidige woning

Bericht  Elliot do 13 dec 2012 - 1:00

'Fijn' dat ik niet de enige ben met dit gevoel.

Ik moet ook gewoon niet op Funda kijken, want het is nergens voor nodig. We hebben met z'n tweetjes ruimte zat en wat Punk'd ook al zegt, voor onze leeftijd en ons inkomen wonen we prima!

Ach, het verkopen van ons huis zie ik niet eens zo tegenop, we hebben een hypotheek die lager ligt dan de aankoopwaarde van ons huis, dus ik ben niet zo heel erg bang dat we verlies lijden. Maar het is gewoon nog te vroeg.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen rust in huidige woning Empty Re: Geen rust in huidige woning

Bericht  Niekske do 13 dec 2012 - 1:32

Ik herken het ook. Terwijl ik super blij ben met ons appartement! Het is de benedenverdieping van een jaren 30 huis, hoge plafonds, oude details, schuifdeuren met glas in lood... maar er zijn veel dingen die ik graag zou veranderen, maar ik doe het niet omdat dit geen woning is waar we heel lang gaan blijven. Het lijkt me zo leuk om een huis helemaal in te richten en te verbouwen naar je eigen smaak... I love you maar dat zit er voorlopig echt niet in.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen rust in huidige woning Empty Re: Geen rust in huidige woning

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum