Kutzooi! Portemonnee gejat!! :(
+25
Clapperdie
Pompoen
ellibre
artificialfunk
Jade
Jeanette
Elliot
Niekske
Fortissimo
Bolleke
Lady4
Hoochie
maiadebij
Kiekeboe
Vino
Bazinga
Japie
Gympie
Susan
Shisha
Poubelle
tuttebel
Starla
Exogenesis
Bliss
29 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Kutzooi! Portemonnee gejat!! :(
Bliss, sterkte. Gister vond ik er een op het werk en gelijk aan mijn leidinggevende gegeven. Jaren geleden vond ik er ook een, met pasjes en 50 gulden erin. Netjes op het politiebureau afgegeven en nooit meer wat van gehoord. Na een tijd houden die eikels het geld zelf. Ik zal als ik er geef het dan ook nooit meer daar afgeven en bel ze dan wel dat de eigenaar via hun het hier op kunnen halen. Ik ben heel eerlijk, dus als er geld in zit blijf ik daar vanaf, maar na een bepaalde tijd mag je het houden dus daar houd ik me dan aan.
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Oh van die ID kaarten wist ik wel. Ik heb mijn oude ID kaart altijd goed bewaard omdat ik wist dat ik die moest inleveren.
ID kaarten en paspoorten zijn eigenlijk bezit van de staat. Pas als ze verlopen en doorgeboord zijn dan mag je doen wat je ermee wilt.
ID kaarten en paspoorten zijn eigenlijk bezit van de staat. Pas als ze verlopen en doorgeboord zijn dan mag je doen wat je ermee wilt.
Gast- Gast
Susan schreef:Caroline schreef:Fortissimo schreef:Is het niet zo dat wanneer je je aangifte kan overleggen, dat je die extra kosten niet hoeft te betalen?
Volgens mij wel, mijn vriend is een tijdje geleden zijn pinpas en id-kaart kwijtgeraakt (eigen schuld hoor, hij doet ze altijd los in zijn broekzak, sufferd!). Toen hij een nieuwe aan ging vragen vroeg de mevrouw van de gemeente of zijn pasje gestolen was of dat hij hem verloren was. Toen hij zei dat hij hem verloren was zei die mevrouw: Oh dat is jammer, als hij gestolen was had ik geen extra kosten hoeven rekenen omdat je dan een aangifte kan overleggen.
Tegen mij is daar destijds niks over gezegd, voor zover ik weet had ik dus gewoon moeten betalen.
Wat gek! Zou zoiets niet per gemeente kunnen verschillen? De tarieven van rijbewijs, paspoort, id-kaart etc. zijn toch ook in iedere gemeenste anders?
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Ja, dat verschilt dus echt!! Hoorde gisteren van mn moeder dat mn tantes portemonnee vorige week ook is gejat. Zij hoeft alleen maar 37 euro te betalen voor een nieuw rijbewijs, terwijl ik dus 45 + 36 euro boete kwijt ben!! Wat is dat voor achterlijke regeling?!
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Caribbeanlover schreef:Bliss, sterkte. Gister vond ik er een op het werk en gelijk aan mijn leidinggevende gegeven. Jaren geleden vond ik er ook een, met pasjes en 50 gulden erin. Netjes op het politiebureau afgegeven en nooit meer wat van gehoord. Na een tijd houden die eikels het geld zelf. Ik zal als ik er geef het dan ook nooit meer daar afgeven en bel ze dan wel dat de eigenaar via hun het hier op kunnen halen. Ik ben heel eerlijk, dus als er geld in zit blijf ik daar vanaf, maar na een bepaalde tijd mag je het houden dus daar houd ik me dan aan.
Dat is niet helemaal waar, mijn ouders hebben jaren terug een keer iets van 200 euro gevonden, netjes afgegeven bij de politie. Tijdje later stond er ineens politie op de stoep: eigenaar was niet op komen dagen en het geld was dus van ons...
Die prijzen voor paspoorten e.d. zijn wel verschillend: 2 jaar terug is mijn rijbewijs verbrand, ik moest een x bedrag + vermissingskosten betalen. Een vriendin/collega moest ook een nieuw rijbewijs hebben: geen vermissingskosten, maar wel zelfde bedrag kwijt.. (rijbewijs dus een stuk duurder!)
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Mijn zusje moest ook gewoon een boete betalen bij de aanvraag van een nieuw paspoort, terwijl haar oude is gestolen.
Derpy- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12
2 keer portemonnee gejat en heb ook 2 keer de kosten voor een nieuwe pas + boete moeten betalen. 1 keer was ik aan het shoppen met m`n verjaardagsgeld (was toen een jaar of 15-16) en dus behoorlijk wat contant geld erin en helaas portemonnee gejat. Was wel weer ingeleverd bij de klantenservice onder het mom van gevonden, maar al m`n geld was eruit
Gast- Gast
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: