Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kutzooi! Portemonnee gejat!! :(

+25
Clapperdie
Pompoen
ellibre
artificialfunk
Jade
Jeanette
Elliot
Niekske
Fortissimo
Bolleke
Lady4
Hoochie
maiadebij
Kiekeboe
Vino
Bazinga
Japie
Gympie
Susan
Shisha
Poubelle
tuttebel
Starla
Exogenesis
Bliss
29 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Kutzooi! Portemonnee gejat!! :( - Pagina 2 Empty Re: Kutzooi! Portemonnee gejat!! :(

Bericht  Bliss wo 12 dec 2012 - 9:34

Japie schreef:Ik begrijp wel dat je geld moet betalen om een nieuw rijbewijs aan te vragen, maar ik echt niet waarom die 36 euro er nog bij komt. Je kan er toch niks aan doen dat hij uit je tas gestolen is.

Ja precies, what the fuck?! Het is al erg genoeg!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kutzooi! Portemonnee gejat!! :( - Pagina 2 Empty Re: Kutzooi! Portemonnee gejat!! :(

Bericht  Japie wo 12 dec 2012 - 9:36

Susan schreef:
Bliss schreef:Nou, net naar het stadsdeelkantoor geweest en daar werd ik niet blij van. Heb dus net anderhalve maand geleden 45 euro betaald voor een nieuw rijbewijs. Nu moet ik wéér 45 euro betalen PLUS 36 euro vermissingsleges of whatever het ook is!!! :O Jezus, vind dat echt achterlijk. Ik wacht er dus maar ff mee, rij toch niet vaak en ik hoop gewoon dat ie nog ergens wordt gevonden...

Ja, dat vind ik ook zo stom, dat je een soort boete moet betalen als iemand anders iets van je jat. Ik moest ook echt veel betalen voor de ID-kaarten van de kinderen, ik geloof dat het in totaal wel 100 euro ging kosten. Gelukkig zijn die ID-kaarten uiteindelijk wel teruggevonden.

Kreeg je die extra kosten wel terug toen de kaarten weer gevonden waren, of had je die nog niet betaald?
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737

Bericht  Bliss wo 12 dec 2012 - 11:28

F*ck, bedacht me later pas dat er ook nog een Etosbon van 20 euro en een Douglasbon van 15 euro in zaten, nog van mn verjaardag. De volgende winkel op mn lijstje was juist de Etos, waar ik een mascara wilde gaan kopen voor die bon Sad

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Hoochie wo 12 dec 2012 - 11:36

Bij mij is het ook gebeurd, gelukkig alleen Pinpas en rijbewijs. Het gebeurde toen we een weekend weg waren in Nederland konden we het verhalen op de reisverzekering. Was het bij jou in je eigen woonplaats?

Hoochie
Hoochie
Prater
Prater

Aantal berichten : 846
Punten : 1082

Bericht  Bliss wo 12 dec 2012 - 18:47

Ja, eigen woonplaats helaas.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lady4 wo 12 dec 2012 - 19:11

Wat balen zeg!

De mijne is eem aantal jaren geleden gekat in de kroeg. Een paar weken later werd ik gebeld door een of andere vage gast, geen idee hoe hij aan mijn nummer kwam trouwens, dat hij mijn portemonnee had gevonden in het steegje naast de kroeg. Hij is uiteindelijk langs geweest om mijn id-kaart en andere pasjes terug te geven. Het geld zat er niet meer in en hij had de portemonnee maar weggegooid uit angst, maar hij wilde me de pasjes niet onthouden.

Het was echt heel wazig, hij was ook echt heel wazig. Het leek me een junk. Het is me nooit duidelijk geworden of hij de portemonnee echt gevonden heeft of dat hij ook de dader was. Maar ik was blij met mijn pasjes, had alleen mijn pinpas nog maar verbangen.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Bolleke wo 12 dec 2012 - 19:34

Oh dat is echt balen, hopelijk vind je hem nog ergens terug@!

Mij is het een paar jaar geleden gebeurd op mijn werk. We hadden een stagiare en bij andere collega's verdwenen steeds briefjes uit de portemonnee, van 5 of 10 euro, maar alleen als er meerdere briefjes in zaten zodat het niet echt opviel en je ging twijfelen of je dat er wel in had. Net nadat we daar met onze leidinggevende over gepraat hadden ging ik naar onze afgesloten kamer waar de spullen liggen en voelde meteen in mijn tas dat mij hele portemonnee weg was. Waarschijnlijk heeft ze ons horen aankomen en hem snel helemaal gepakt. Alles zat er in, pasjes, net gepind geld, en baby foto's van C.
Ze hebben haar natuurlijk meteen ontslagen maar ze hebben niks kunnen bewijzen. Wel vertelde de school dat ze bij andere stage adressen ook al zulke dingen geflikt had.. Maar ik vind het ook echt heel erg, het idee dat mensen zomaar aan je spullen zitten en die foto's waren mij veel waard en daar baalde ik eigenlijk nog het ergste van dat mensen over zulke dingen niet na denken.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096

Bericht  Fortissimo wo 12 dec 2012 - 21:14

Is het niet zo dat wanneer je je aangifte kan overleggen, dat je die extra kosten niet hoeft te betalen?
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Bericht  Gast wo 12 dec 2012 - 21:18

Bolleke schreef:Oh dat is echt balen, hopelijk vind je hem nog ergens terug@!

Mij is het een paar jaar geleden gebeurd op mijn werk. We hadden een stagiare en bij andere collega's verdwenen steeds briefjes uit de portemonnee, van 5 of 10 euro, maar alleen als er meerdere briefjes in zaten zodat het niet echt opviel en je ging twijfelen of je dat er wel in had. Net nadat we daar met onze leidinggevende over gepraat hadden ging ik naar onze afgesloten kamer waar de spullen liggen en voelde meteen in mijn tas dat mij hele portemonnee weg was. Waarschijnlijk heeft ze ons horen aankomen en hem snel helemaal gepakt. Alles zat er in, pasjes, net gepind geld, en baby foto's van C.
Ze hebben haar natuurlijk meteen ontslagen maar ze hebben niks kunnen bewijzen. Wel vertelde de school dat ze bij andere stage adressen ook al zulke dingen geflikt had.. Maar ik vind het ook echt heel erg, het idee dat mensen zomaar aan je spullen zitten en die foto's waren mij veel waard en daar baalde ik eigenlijk nog het ergste van dat mensen over zulke dingen niet na denken.

Dit hebben wij ook gehad op het werk.. bij iedereen wel een keer en ook in de bewonerskas mistte er steeds geld! Maar er achter komen kan bijna niet want je kan niemand de schuld geven zolang je niemand echt hebt betrapt... bij mij was er zelf 100 euro uit mijn portemonnee gehaald (had die dag gepind omdat ik wat op ging halen die middag..) Flink balen maar wel een les en dat is dat ik nooit veel geld in mijn tas ect. heb zitten!

Gast
Gast

Bericht  Niekske wo 12 dec 2012 - 21:35

Bah, klote Bliss! Gunstig dat er niet veel geld in zat en het is natuurlijk allemaal vervangbaar, maar het blijft gewoon kut want het zijn jouw spullen! Ik vind het echt naar dat er mensen zijn die gewoon niet met hun tengels van andermans spullen kunnen afblijven.

Toen ik in Engeland woonde en een vriendin van em een paar dagen langskwam, is haar tas ook gejat. In een restaurant, hij stond gewoon naast haar op de grond en wij zijn niet van onze plek geweest. Zo brutaal! Toch had ze na een paar dagen al bericht dat er iets teruggevonden was en ik kon toen op het politiebureau haar spullen ophalen. Bleek enkel haar protemonnee te zijn, geld was eruit, maar alle pasjes zaten er nog in. Pinpas was natuurlijk al geblokkeerd, maar ov-kaart, collegekaart en nog meer dingen had ze gewoon weer terug. En na een week of twee kreeg ze haar rijbewijs en paspoort opgestuurd, die had iemand gevonden en gewoon zelf opgestuurd vanuit Engeland. Nja, die waren natuurlijk ook al vernieuwd, maar het was wel een fijn idee dat er ook nog zo'n eerlijke mensen zijn.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605

Bericht  Elliot wo 12 dec 2012 - 21:43

Fortissimo schreef:Is het niet zo dat wanneer je je aangifte kan overleggen, dat je die extra kosten niet hoeft te betalen?

Volgens mij wel, mijn vriend is een tijdje geleden zijn pinpas en id-kaart kwijtgeraakt (eigen schuld hoor, hij doet ze altijd los in zijn broekzak, sufferd!). Toen hij een nieuwe aan ging vragen vroeg de mevrouw van de gemeente of zijn pasje gestolen was of dat hij hem verloren was. Toen hij zei dat hij hem verloren was zei die mevrouw: Oh dat is jammer, als hij gestolen was had ik geen extra kosten hoeven rekenen omdat je dan een aangifte kan overleggen.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Fortissimo wo 12 dec 2012 - 21:54

Caroline schreef:
Fortissimo schreef:Is het niet zo dat wanneer je je aangifte kan overleggen, dat je die extra kosten niet hoeft te betalen?

Volgens mij wel, mijn vriend is een tijdje geleden zijn pinpas en id-kaart kwijtgeraakt (eigen schuld hoor, hij doet ze altijd los in zijn broekzak, sufferd!). Toen hij een nieuwe aan ging vragen vroeg de mevrouw van de gemeente of zijn pasje gestolen was of dat hij hem verloren was. Toen hij zei dat hij hem verloren was zei die mevrouw: Oh dat is jammer, als hij gestolen was had ik geen extra kosten hoeven rekenen omdat je dan een aangifte kan overleggen.

Maar ook als je hem verloren bent, moet je toch aangifte doen van vermissing? Omdat mensen anders weet ik het hoeveel id-kaarten en paspoorten kunnen aanvragen..
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Bericht  Elliot wo 12 dec 2012 - 22:16

Nou dat dacht ik dus ook, we zijn ook bij de politie geweest, maar de politie wilde geen aangifte opnemen. Zij zeiden dat het niet nodig was.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Jeanette wo 12 dec 2012 - 22:22

Wat klote zeg! Wat raar dat je ook nog eens 36 euro extra voor je rijbewijs moet betalen.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424

Bericht  Bliss wo 12 dec 2012 - 22:45

Volgens die vrouw moet ik idd de aangifte meenemen en dan alsnog 36 euro betalen! Maar goed, die aangifte meenemen draagt dan ook niks bij natuurlijk Kutzooi! Portemonnee gejat!! :( - Pagina 2 394967

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Jade do 13 dec 2012 - 0:57

Bliss schreef:Volgens die vrouw moet ik idd de aangifte meenemen en dan alsnog 36 euro betalen! Maar goed, die aangifte meenemen draagt dan ook niks bij natuurlijk Kutzooi! Portemonnee gejat!! :( - Pagina 2 394967

Volgens mij is het bedrag zonder de aangifte hoger! Dan krijg je er een soort boete overheen.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  artificialfunk zo 16 dec 2012 - 0:08

Wat erg zeg!

Kan dat niet uitstaan,die brutaliteit van sommige mensen.

Wat een nare eigenschap is dat ook,je zult maar zo in elkaar steken.
bah
artificialfunk
artificialfunk
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 45
Punten : 63
Registratiedatum : 06-01-12

Bericht  Bliss zo 16 dec 2012 - 0:23

Ja echt hè, kan me er nog steeds zo kwaad om maken!! Had gelukkig wel vrijdag al mn nieuwe pinpas (!) en gisteren mn nieuwe OV-chipkaart. Net heb ik een nieuw pasje bij de sportschool gekregen, maar ik ben nog wel ff bezig om alles te vervangen. Vooral het rijbewijs blijft zooo kut!

Oh ja, ik bedacht me later ook dat er een lijstje in zit met daarop iedereen waar ik mee heb gezoend Kutzooi! Portemonnee gejat!! :( - Pagina 2 394967Embarassed (keer met een vriendin gemaakt geloof ik)

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  ellibre zo 16 dec 2012 - 0:28

De mijne is een paar maanden geleden ook gestolen. Alles zat er in: rijbewijs, id kaart, ov chipkaart, alle andere pasjes.. En de portemonnee zelf natuurlijk er zat nog geen 2 euro in maar het heeft me ruim 200 euro gekost om alles te vervangen.

Overigens had ik wel aangifte gedaan en moest ik ook die extra kosten betalen.
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Bericht  Pompoen zo 16 dec 2012 - 1:07

Ik heb zelfs een keer aangifte moeten doen en een boete moeten betalen voor een id-kaart die al een paar jaar verlopen was en ik niet meer kon vinden!

Maar balen joh dat zijn echt geen grappige dingen!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  ellibre zo 16 dec 2012 - 1:24

Pompoen schreef:Ik heb zelfs een keer aangifte moeten doen en een boete moeten betalen voor een id-kaart die al een paar jaar verlopen was en ik niet meer kon vinden!

Maar balen joh dat zijn echt geen grappige dingen!
Oh ja, dat heb ik ook! Ik ging een paspoort aanvragen en toen bleek dat er nog een id kaart die 4 jaar daarvoor verlopen was ingeleverd moest worden. Toen moest ik ook aangifte van vermissing doen en een boete betalen...
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Bericht  Susan zo 16 dec 2012 - 1:27

Caroline schreef:

Tegen mij is daar destijds niks over gezegd, voor zover ik weet had ik dus gewoon moeten betalen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  artificialfunk zo 16 dec 2012 - 3:35

Naar aanleiding van dit topic ga ik denk mijn pasjes in een portomoflapje doen (is het een portomonee als er alleen pasjes in zitten?)

Eigenlijk helemaal niet zo slim om alles op 1 plek te houden... wat veel mensen (ik dus ook) wel doen.
Met zo n pasjesportomoflap verdeel je het risico om alles te verliezen.

Echt een goed idee van mij zeg! Kutzooi! Portemonnee gejat!! :( - Pagina 2 281626781
artificialfunk
artificialfunk
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 45
Punten : 63
Registratiedatum : 06-01-12

Bericht  Clapperdie zo 16 dec 2012 - 3:53

Ik wilde een paar maanden terug ook mijn paspoort verlengen maar dat ging niet omdat ik ook een id in bezit had (al lang weggegooid) ik heb alleen aangifte moeten doen en hoefde geen boete te betalen omdat mijn paspoort nog geldig was (nog net 1 dag). Maar als je helemaal niets hebt moet je denk ik wel betalen. Vreemd toch...
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Inge zo 16 dec 2012 - 7:44

Balen is dat

Clapperdie schreef:Ik wilde een paar maanden terug ook mijn paspoort verlengen maar dat ging niet omdat ik ook een id in bezit had (al lang weggegooid) ik heb alleen aangifte moeten doen en hoefde geen boete te betalen omdat mijn paspoort nog geldig was (nog net 1 dag). Maar als je helemaal niets hebt moet je denk ik wel betalen. Vreemd toch...

Ik moest wel een boete betalen. Ging ook nieuw paspoort aanvragen, moest ook ID kaart inleveren die ik niet meer kon vinden. Ook aangifte gedaan en moest wel boete betalen

Laatst aangepast door Inge op zo 16 dec 2012 - 7:50; in totaal 1 keer bewerkt
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: