Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kutzooi!

+12
Starla
Sorella
Roxi3
nien
girli
Japie
tienie31
Siamsa
TukTuk
Poubelle
Zonneschijn
Bliss
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Kutzooi! Empty Kutzooi!

Bericht  Bliss wo 19 jun 2013 - 4:39

Een half jaar geleden werd mijn portemonnee gejat met daarin o.a. mijn (pas vernieuwde) rijbewijs. Een bezoekje aan de gemeente leerde mij dat ik daarvoor naast de reguliere kosten ook fijn 38 euro vermissingsleges mocht ophoesten. Uit protest heb ik daar heel lang mee gewacht, was ook bang dat ie ineens toch nog gevonden zou worden en dan zou ik nog erger balen. Ondertussen kreeg ik ook een brief dat mn paspoort bijna verloopt, dus ik had een afspraak en ging net voor de hele handel naar de gemeente. Zegt die vrouw: "mag ik uw ID-kaart?". Ehhh, nooit meer aan dat ding gedacht, is al tijden verlopen en bedacht me dus net ineens dat die ook in de gestolen portemonnee moet hebben gezeten!!! Ben naar huis gegaan om te zoeken, maar eigenlijk weet ik wel zeker dat ie hier niet ligt. Nu kan ik dus terug om voor de tweede keer 83 euro af te tikken en ik baal er zo erg van Cry Heb hier gewoon geen geld voor! Heb nog naar mn verzekering gemaild of er nog iets te declareren valt, maar ik geloof t niet. Of heeft een van jullie hier nog een goed idee over??

Bluhhh.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kutzooi! Empty Re: Kutzooi!

Bericht  Gast wo 19 jun 2013 - 5:17

Maar heb je dan al die tijd geen enkele ID gehad? Dat vind ik wel heel vreemd, want je hebt een legitimatieplicht...

Gast
Gast

Bericht  Bliss wo 19 jun 2013 - 5:19

Jawel, m'n paspoort heb ik gewoon gehad, die zat niet in de portemonnee, maar die verloopt toevallig over een maand.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 19 jun 2013 - 5:20

O ja, op die manier. Hmm, vreemd, toen ik een nieuw paspoort moest aanvragen was mijn oude paspoort genoeg om me te legitimeren.

Gast
Gast

Bericht  Zonneschijn wo 19 jun 2013 - 5:20

Oh wat rot zeg Neutral heb helaas geen tips voor je.
Zonneschijn
Zonneschijn
Prater
Prater

Aantal berichten : 830
Punten : 800
Registratiedatum : 29-03-13

Bericht  Poubelle wo 19 jun 2013 - 5:24

KimRosenberg85 schreef:O ja, op die manier. Hmm, vreemd, toen ik een nieuw paspoort moest aanvragen was mijn oude paspoort genoeg om me te legitimeren.

Het gaat niet om het legitimeren. Als je een nieuw paspoort of ID aanvraagt moet je de oude inleveren omdat die eigendom zijn van de staat.
Bliss was volgens mij vergeten dat ze nog een oude ID-kaart had die ze nu dus moet inleveren, wat niet kan.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Bericht  Bliss wo 19 jun 2013 - 5:24

KimRosenberg85 schreef:O ja, op die manier. Hmm, vreemd, toen ik een nieuw paspoort moest aanvragen was mijn oude paspoort genoeg om me te legitimeren.

Het gaat niet om het legitimeren, het gaat erom dat je alle oude documenten in je bezit weer in moet leveren.

Zit hier nu weer te wachten, het is megadruk en dat terwijl ik net gewoon een afspraak had en mijn zoektocht thuis niet eens wat heeft opgeleverd. En de vent naast me zit steeds uit zn neus te vreten, hoe walgelijk. Ben echt STRONTchagrijnig!!!!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 19 jun 2013 - 5:25

Oh, ja op die manier. Shit, dat zijn altijd van die stomme dingen en zo belachelijk duur ook... Neutral

Gast
Gast

Bericht  TukTuk wo 19 jun 2013 - 5:27

Heb je je ID kaart echt nodig? Anders kan je die toch gewoon niet opnieuw aanvragen? Volgens mij betaal je die kosten alleen als je een nieuwe aanvraagt.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 19 jun 2013 - 5:27

Ik heb dat ook eens gehad.
Bleek mijn oude ID in de mand te zitten die mijn moeder voor mij aan het maken was voor het trouwen.... Bij mij was het toen nog niet zo duur maar ik kon inderdaad ook betalen.

Alleen wat wel raar is, heb jij in de tussentijd dan geen brief gehad dat je ID binnenkort zou verlopen? Dan had je het eerder geweten. Niet dat dat wat uit had gemaakt in de onkosten.

Gast
Gast

Bericht  Siamsa wo 19 jun 2013 - 5:28

Balen, zeg. Ik vind het echt raar dat je 38 euro per document moet dokken als je rijbewijs, paspoort of id-kaart gejat is. Toen ik een nieuwe id-kaart aan wilde vragen omdat ik die van mij kwijt ben, zei ze ook dat ik een boete moet betalen. Toen heb ik maar gewoon gezegd dat ik dan geen nieuwe hoef. Dikke doei. Met een paspoort en rijbewijs kan ik mij goed genoeg legitimeren. Het is dat ik mijn id al had voordat ik een rijbewijs kreeg, vandaar dat ik ze beide had. Paspoort ligt thuis en gaat mee op vakantie en rijbewijs heb ik altijd bij me. Ik zou als ik jou was dus gewoon geen nieuwe id-kaart aan vragen. Aan een paspoort en rijbewijs heb je genoeg. Scheelt je een boete en ook de reguliere kosten voor een nieuwe id.

Laatst aangepast door Siamsa op wo 19 jun 2013 - 5:31; in totaal 2 keer bewerkt
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  tienie31 wo 19 jun 2013 - 5:29

Je hebt dus een paspoort en een id kaart? (normaliter dan)
Maar mag ik vragen waarom je ze beide hebt?
Als je of een paspoort hebt of een id is dat toch genoeg?

tienie31
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 252
Registratiedatum : 26-10-11

Bericht  Japie wo 19 jun 2013 - 5:34

Ik zou als ik jou was dan geen nieuwe ID kaart aanvragen. Ik heb ook alleen een paspoort en een rijbewijs en dat is genoeg om te hebben. Paspoort neem ik alleen mee op reis en voor de rest is mijn rijbewijs genoeg. Dit soort dingen zijn echt zo zonde van je geld.
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737

Bericht  girli wo 19 jun 2013 - 5:35

Maar, of dat ze een nieuw ID aanvraagt of niet, bij het aanvragen van een nieuw document moet ze de oude inleveren. Dat kan ze niet, dus die boete moet ze volgens mij sowieso betalen. of ze nu een nieuwe aanvraagt of niet.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Siamsa wo 19 jun 2013 - 5:36

Maar als ze geen nieuwe aanvraag doet voor haar id-kaart, hoeft ze hem dus ook niet in te leveren. Dus ook geen boete. Zo werkte het bij mij ook.
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Bericht  Bliss wo 19 jun 2013 - 5:36

Ik wil ook geen nieuwe ID, alleen een paspoort! Maar toch moet ik mn oude ID dus inleveren!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Bliss wo 19 jun 2013 - 5:37

Siamsa schreef:Maar als ze geen nieuwe aanvraag doet voor haar id-kaart, hoeft ze hem dus ook niet in te leveren. Dus ook geen boete. Zo werkte het bij mij ook.

Zo werkt het hier dus niet kennelijk.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Japie wo 19 jun 2013 - 5:39

Kun je je verlopen paspoort niet inleveren dan?

Laatst aangepast door Japie op wo 19 jun 2013 - 5:41; in totaal 1 keer bewerkt
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737

Bericht  Siamsa wo 19 jun 2013 - 5:39

Huh, wat raar dat je je oude id moet inleveren? Ik zou dat even dubbel checken hoor...Heb vorig jaar ook niet die verlopen id-kaart moeten overhandigen bij het aanvragen van mijn nieuwe paspoort.
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Bericht  nien wo 19 jun 2013 - 5:41

Ik weet het niet zeker maar ik dacht dat als geen id aanvraagt (want in principe heb je aan een paspoort en rijbewijs genoeg) dat je dan wel aangifte moet doen dat je id gestolen is. Omdat je officieel alle verlopen identiteitsbewijzen moet inleveren en met een aangifte kan 'bewijzen' dat je hem niet meer hebt.
nien
nien
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 103
Punten : 111
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Siamsa wo 19 jun 2013 - 5:45

Maar je moet toch evengoed de boete betalen dan, toch? Want ik neem aan dat Bliss aangifte heeft gedaan, en zij moet gewoon die boete betalen.
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Bericht  nien wo 19 jun 2013 - 5:58

Siamsa schreef:Maar je moet toch evengoed de boete betalen dan, toch? Want ik neem aan dat Bliss aangifte heeft gedaan, en zij moet gewoon die boete betalen.

Ik dacht dat je dan juist niet de boete hoeft te betalen. Bliss zei dat ze er pas achter is gekomen dat haar ID ook gestolen is dus misschien heeft ze dat nog niet aangegeven bij de politie.
nien
nien
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Siamsa wo 19 jun 2013 - 6:03

Maar ze moet ook de boete betalen voor haar gestolen rijbewijs, dus volgens mij moet ze die boete hoe dan ook betalen, of ze nu aangifte heeft gedaan of niet.
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Bericht  nien wo 19 jun 2013 - 6:16

Siamsa schreef:Maar ze moet ook de boete betalen voor haar gestolen rijbewijs, dus volgens mij moet ze die boete hoe dan ook betalen, of ze nu aangifte heeft gedaan of niet. 

Ja, omdat ze een nieuw rijbewijs heeft aangevraagd. Maar ze wil geen nieuwe ID. Ze moet nu alleen bewijzen dat ze hem niet meer in bezit heeft. 
nien
nien
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Bliss wo 19 jun 2013 - 6:20

Nou, 170 euro armer in totaal! Mad Op t moment dat ik mijn huidige paspoort aanvroeg, was mn id nog geldig (maar had toen paspoort nodig voor vakantie Turkije). Toen had ik dus twee documenten, maar heb de id nooit meer gebruikt. Ook totaal niet meer aan gedacht dus. Maar ook al doe je aangifte, je betaalt sowieso. Verschilt alleen per gemeente hoeveel en bij mij is t toevallig belachelijk duur!!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende