Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kerst vieren

+21
SarahKey
chipa
Fiebje
blondje1313
koNijntje
Teddyaapje
Annie24
Dora
Monnie
Aimee
Parel
Clapperdie
Annemie
Flip Fluitketel
Sanne
sabje
meisje
Bruintje Beer
Flower_L
Printje
Linda
25 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Kerst vieren Empty Kerst vieren

Bericht  Tiara vr 7 dec 2012 - 9:13

Hoe doen jullie het met kerst als je bij familie gaat eten met de kinderen? Gaan ze daar naar bed? En maakt het jullie uit hoe ver de familie weg woont? Of nodigen jullie ze bij jullie thuis uit vanwege het ritme?

Ik ben benieuwd smile
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerst vieren Empty Re: Kerst vieren

Bericht  Linda vr 7 dec 2012 - 9:14

's Avonds vieren we het hier. Overdag vind ik het prima om ergens heen te gaan.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 7 dec 2012 - 9:14

Wij gaan bij ouders en schoonouders eten, daar gaat M. gewoon naar bed als het bedtijd is. Geen probleem.

Gast
Gast

Bericht  Printje vr 7 dec 2012 - 9:15

Wij zijn, eindelijk eens, het meeste vd tijd gewoon lekker thuis met zijn drietjes, misschien wel viertjes. Maar andere jaren, en nu eerste kerstdag, blijft R of gewoon op of we legden hem in het campingbedje. Wij gaan nooit uit eten met kerst dus daar heb ik geen ervaring mee.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Flower_L vr 7 dec 2012 - 9:22

Ivm zwangerschap weet ik nog niet..ik spreek niets af.
Maar normaliter, overdag geen probleem. Op tijd eten, bijv van 17-20
Savonds gaat steeds lastiger gezien l niet meer elders wil slapen.
Mijn ouders vieren altijd kerstavond, maar dit jaar of niet, of al vroeg dus...rond 17u

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Bruintje Beer vr 7 dec 2012 - 9:28

Wij eten beide dagen bij familie. De jongste mag wel later naar bed maar gaat wel gewoon slapen.
Beide families wonen niet in de buurt.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  meisje vr 7 dec 2012 - 9:29

Wij zijn dit jaar op vakantie.
Vorig jaar bleef de oudste wakker en de kleinste ging daar ook even slapen.
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Bericht  Printje vr 7 dec 2012 - 9:29

Ik heb ook, alles onder voorbehoud afgesproken, trouwens. Over R maak ik me dan niet zo druk, dan maar later naar bed zolang hij gezellig blijft vind ik het allemaal wel prima en anders vind ik het soms ook een mooi excuus om lekker op tijd naar huis te gaan. Embarassed

(ik ben niet zo'n kerstmens...)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  sabje vr 7 dec 2012 - 9:29

Kruumel schreef:Wij gaan bij ouders en schoonouders eten, daar gaat M. gewoon naar bed als het bedtijd is. Geen probleem.

+1
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890

Bericht  Sanne vr 7 dec 2012 - 9:30

Wij gaan één middag/avond mijn schoonouders. Ik denk dat we na het ochtendslaapje die kant op gaan en dan hoop ik dat we enigszins op tijd weer naar huis kunnen, dus dat het niet 10 uur wordt.

De andere dag gaan we naar mijn moeder toe. Ook dan gaan we na haar ochtendslaapje. Als ze daar moe wordt, ga ik wel even met haar op bed liggen boven. Mocht ze in slaap vallen, dan is dat mooi, maar als het niet lukt, is dat ook niet zo'n heel groot probleem. Mijn moeder gaat ervan uit dat bijna iedereen rond 8 uur thuis wil zijn in verband met kleine kinderen, dus het zal niet zo heel laat worden.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Flip Fluitketel vr 7 dec 2012 - 9:31

1e kerstdag weten we door omstandigheden of we nog hoe en wat we gaan doen. 2e kerstdag gaan we naar mijn moeder z'on 60km verderop. Misschien dat we haar van tevoren nog even laten slapen en anders gaat ze bij mijn moeder naar bed als ze hier behoefte aan heeft.

Het is allemaal wel onder voorbehoud en vluchttas gaat mee Wink .
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Printje vr 7 dec 2012 - 9:34

Mmmm die vluchtkoffer is misschien wel een idee... al woont mijn broer hier maar een kleine 10 minuten vandaan dus mocht het beginnen is die tas misschien ook wel zo nog opgehaald..ik had hier nog niet eens aan gedacht eigenlijk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Annemie vr 7 dec 2012 - 9:38

Kruumel schreef:Wij gaan bij ouders en schoonouders eten, daar gaat D. gewoon naar bed als het bedtijd is. Geen probleem.

+1
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Clapperdie vr 7 dec 2012 - 9:42

Wij gaan 1e kerstdag naar mijn schoonouders, we wonen in de zelfde straat maar nemen een campingbedje mee. Dan gaat hij daar lekker naar bed en als wij naar huis gaan halen we hem uit bedje en leggen hem thuis weer in bed.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Parel vr 7 dec 2012 - 9:48

Printje schreef:Mmmm die vluchtkoffer is misschien wel een idee... al woont mijn broer hier maar een kleine 10 minuten vandaan dus mocht het beginnen is die tas misschien ook wel zo nog opgehaald..ik had hier nog niet eens aan gedacht eigenlijk.

Gewoon voor de zekerheid in de auto zetten, better safe than sorry!

Hier gaan we naar mijn schoonouders, we laten L. wat later op de middag nog even slapen en dan kan ze iets langer opblijven. Rond 9 uur hopen we dan toch wel naar huis te gaan.

Derde kerstdag gaan we naar mijn ouders en dan kan ze daar gewoon wel naar bed als ze wil.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Aimee vr 7 dec 2012 - 9:53

Wij zijn uitgenodigd om eerste kerstdag uit eten te gaan met de hele familie, op kosten van mijn oma. Maar we hebben besloten niet te gaan. Een restaurant waar hij waarschijnlijk uren aan tafel moet zitten en niet teveel geluid mag maken omdat iedereen er op chique zit. Ga ik liever gewoon thuis gourmetten met z'n 3tjes (kunnen we het ook zo laat maken als we zelf willen).

Tweede kerstdag gaan we bij mijn schoonouders eten. Ik hoop dat het een beetje op tijd is, maar mijn schoonouders kennende gaan we pas om 19.00u aan tafel. Ik neem voor Luuk wat pasta uit de vriezer mee, en als hij moe is kan hij daar naar bed.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Monnie vr 7 dec 2012 - 9:56

Wij leggen de jongste gewoon daar in bed, doen we anders ook als we ergens op visite gaan ook. 's Avonds wil ik wel dat ze in hun eigen bed slapen. Dus daar hou ik wel rekening mee.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416

Bericht  studiebol vr 7 dec 2012 - 10:28

Wij gaan eerste kerstdag bij mijn ouders eten. Heb net van de week met mijn moeder overlegd geen rekening te houden met de meiden. Zij zijn om 6 uur echt moe dus het is niet te doen om rekening met ze te houden. Zij eten lekker pannenkoeken
Denk ik en dan leg ik ze gewoon bij mijn ouders op bed en gaan wij rustig eten. Wij komen smiddags al bij mijn ouders dus het grootste gedeelte van de dag zijn ze er bij.

Tweede kerstdag hebben we met vrienden afgesproken en dan eten we op tijd want er zijn er meer met kinderen. Als ze moe worden gaan we naar huis want daar op bed leggen gaat helaas niet.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Dora vr 7 dec 2012 - 10:38

2de kerstdag zijn we bij mijn ouders en daar mogen ze wel wat langer opblijven, maar als ze moe zijn kunnen ze daar naar bed, ze hebben daar ook hun eigen bedjes en knuffels etc.
De overige dagen weten wij nog niet, weet niet wanneer mijn schoonouders het willen vieren.

Overigens hebben we bij mijn ouders een soort van buffet als het goed is, dus we kunnen optijd beginnen. Er is nog een jong kindje bij en mijn jongste zusje en zwager moeten nog met de trein terug naar huis (totaal 1,5 uur van deur tot deur) en onze verstandelijk beperkte oom is er ook bij en moet ook optijd naar zijn huis/gezinsvervangende woning gebracht worden (taxi's zijn drama rond deze dagen)
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  Annie24 vr 7 dec 2012 - 10:45

Wij gaan dit jaar lekker een midweekje weg. Dan hebben we tenminste geen gezeik van m'n schoonmoeder angel

Als we wel thuisgebleven waren waren we de ene dag naar mijn ouders gegaan en de andere dag naar de moedere+vriend van mijn vriend (snappie?) Y. slaapt (bijna) niet ergens anders, dus we zouden dan uiterlijk 19 uur naar huis gaan.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Teddyaapje vr 7 dec 2012 - 11:44

1 dag bij schoonouders, 1 dag bij ons met mijn ouders en broertje en misschien mn oma. Voorheen gingen we gewoon bij mijn ouders maar mijn vriend is allergisch voor vanalles daar in huis dus als hij langer dan een half uur daar is is het feest. Met T. is het ook wel handig maar daar is het dus niet om te doen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  koNijntje za 8 dec 2012 - 0:58

wij nemen t. mee, maar het is ook wel relaxed dat we weten dat hij elders toch wel slaapt.
mocht hij (overdag) dan een keer niet slapen, so be it, dat heeft hij thuis ook wel eens..

hoe sta jij hierin aanitaa? ik weet dat e. een moeilijke slaper is..

Laatst aangepast door koNijntje op za 8 dec 2012 - 2:49; in totaal 1 keer bewerkt
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  blondje1313 za 8 dec 2012 - 1:40

Bij mijn ouders gaat ze naar bed, als dit 's avonds is blijft ze daar ook slapen tot de volgende ochtend en halen we haar dan op (daar komt ze wekelijks en het is op 500 meter).
Bij mijn schoonouders leggen we haar als het bedtijd is in het campingbedje en nemen we haar 's avonds/'s nachts mee naar huis, ze kent hen minder goed en het is ruim een half uur rijden, dus nemen we haar liever mee.
Maar wat de plannen nu precies zijn voor kerst weten we eigenlijk niet!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Fiebje za 8 dec 2012 - 2:42

Wij hebben de hele familie eerste kerstdag bij ons thuis. Zo zijn we er 1 dag vanaf en kunnenwe tweede kerstdag lekker met zijn drietjes wat doen. Ook moeten wij beide donderdag weer werken.
Naar anders was W bij opa/ oma naar bed gegaan.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552

Bericht  chipa za 8 dec 2012 - 4:21

Wij hebben nog geen concrete plannen, maar denk zoals ieder jaar, este kerstdag mijn ouders en broertje en tweede kerstdag m'n schoonmoeder en zwager. Tweede kerstdag in ied geval bij ons thuis want bij mijn schoonmoeder thuis is er niets voor f. Eerste kerstdag twijfel ik. Mijn ouders wonen hier bijna om de hoek maar hebben wel een lekker ruim huis en een gezellig grote tafel. Bij ons zou f in zijn eigen bedje kunnen maar dan zitten we wel met 5 volwassenen wat meer op elkaar. Nog even over nadenken hoe we dat doen. Slapen in het campingbedje bij mijn ouders en dan weer meenemen naar huis en hier in bed leggen wordt niets. Neig dus eigenlijk naar beide dagen bij ons thuis vieren. Dan kan f naar bed zodra hij moe is en kunnen wij gezellig verder kerst vieren.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud