Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

sinterklaas vieren

+15
Parisienne
kwak
studiebol
Susan
PiP
Bruintje Beer
Linda
Aimee
meisje
Ibbeltje
Tania
Printje
Liadan
nillis
strawberry
19 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

sinterklaas vieren Empty sinterklaas vieren

Bericht  Gast ma 5 nov 2012 - 4:11

Hoe vieren jullie sinterklaas met het gezin? Mogen jullie kinderen de schoen zetten, hebben jullie een pakjesavond, staat er ineens een zak met cadeautjes op de stoep of komt de buurman om pepernoten om de hoek te gooien? Zitten jullie voor de tv af te wachten tot er ineens wordt aangebeld of zingen jullie eerst een half uur liedjes, kortom: ik wil even ideetjes op doen voor onze sinterklaasavond Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

sinterklaas vieren Empty Re: sinterklaas vieren

Bericht  strawberry ma 5 nov 2012 - 4:17

De schoen mag hier 2 tot 3 x worden gezet. Eigenlijk altijd in het weekend dat Sinterklaas aankomt en dan nog een keer in het weekend. Eigenlijk vind ik dat ook wel zat.

Wij hadden eigenlijk altijd de buurman die op de deur klopte en de zak met cadeautjes voor de deur zetten. Vorig jaar hebben we zwarte piet gehad die de cadeautjes kwam brengen. Dat vond ik eigenlijk wel het leukste. Y. was helemaal onder de indruk. Dit jaar doen we dat niet.. De piet die we toen hadden is de nicht van mijn vriend en tevens onze buurvrouw nu. Dus ik ben bang dat Y. haar gaat herkennen. Dit jaar vieren we het met mijn schoonfamilie en met mijn eigen familie. In totaal 4 setjes opa's en oma's en de ooms van onze kinderen vieren het ook mee. We doen het op Zaterdagavond en ik laat de buurvrouw op de deur bonken en de cadeautjes voor de deur neer zetten. Meestal zongen we eerst liedjes van te voren.
strawberry
strawberry
Prater
Prater

Aantal berichten : 527
Punten : 670
Registratiedatum : 19-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

sinterklaas vieren Empty Re: sinterklaas vieren

Bericht  nillis ma 5 nov 2012 - 4:18

Wij willen gaan kijken bij de intocht bij ons in een naburig dorp, daarna mag T in het weekend de schoen zetten en we vieren sinterklaas bij het kdv en bij het werk van vriend. Vervolgens hebben we zondag 2 dec. sinterklaas bij mijn ouders. We gaan daar koffiedrinken en gezellig eten en we trekken daar lootjes voor de volwassenen en voor T zal er ook wat zijn. Hoe we dat gaan brengen weet ik nog niet. Misschien staan de kado's wel gewoon in de gang.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

sinterklaas vieren Empty Re: sinterklaas vieren

Bericht  Gast ma 5 nov 2012 - 4:20

wij blijven trouwens met schoonouders gewoon lootjes doen. Zodra ze vragen gaat stellen leg ik gewoon uit dat sinterklaas voor kinderen is en dat de volwassenen dan wat cadeautjes voor elkaar kopen.

Sinterklaas met het gezin wil ik wel echt op 5 december doen 's avonds, maar hoe en wat precies weet ik nog niet. Ik denk dat mijn broertje wel wil aanbellen en de zak voor de deur wil zetten, maar hoe we het verder invullen moeten we nog even kijken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

sinterklaas vieren Empty Re: sinterklaas vieren

Bericht  kwak ma 5 nov 2012 - 4:21

D. mag haar schoentje zetten als sinterklaas is "aangekomen". Dan kijk ik daarna wel of ze hem vaker mag zetten of dat ze het eigenlijk helemaal niet snapt.
Sinterklaas bij mijn schoonouders vieren we met alle neefjes en nichtjes en dan gaat 1 van mijn zwager naar de "wc" of opa gaat de kippen voeren en dan wordt er op het raam geklopt en aangebeld en dan staat er een zak cadeautjes voor de deur. Opa of zwager komen dan heel onnozel weer terug, super leuk die reacties van mijn oudste neefje en nichtje!

Bij mijn ouders geen idee hoe we dat daar gaan doen, meestal gooide we gewoon de cadeautjes in de wasmand en die sjouwde we dan gewoon naar de huiskamer, maar misschien dat mijn vader nu op het raam klopt en een aanbelt speciaal voor D. Dat bedenken we ter plekke wel.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

sinterklaas vieren Empty Re: sinterklaas vieren

Bericht  Liadan ma 5 nov 2012 - 5:46

Wij vieren met mijn familie dit jaar op 1 december sinterklaasavond, we doen dan surprises en cadeautjes. De kinderen mogen dan 's avonds hun schoen zetten en daar staan dan de volgende ochtend cadeautjes bij.
Als Sinterklaas is aangekomen in Nederland mogen ze 2 of 3 keer in de week hun schoen zetten en krijgen ze er iets kleins in.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

sinterklaas vieren Empty Re: sinterklaas vieren

Bericht  Gast ma 5 nov 2012 - 5:50

Ik probeer ook nog iemand te ronselen die aan wil kloppen en een zak met cadeautjes voor de deur wil zetten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

sinterklaas vieren Empty Re: sinterklaas vieren

Bericht  Printje ma 5 nov 2012 - 5:56

Hij mag een paar keer de schoen zetten en met Sinterklaas komt er als het goed is een echte Sinterklaas en anders gaan we liedjes zingen en regel ik dat de buurman de cadeaujes in de gang zet. Het grote cadeau (het keukentje) komt dan pas wat later omdat hij anders denk ik geen oog meer heeft voor de andere dingen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

sinterklaas vieren Empty Re: sinterklaas vieren

Bericht  Gast ma 5 nov 2012 - 6:28

Hier mag ons kindje 2 keer een schoen zetten en 1x bij mijn ouders. En met pakjesavond staat er gewoon een grote zak met cadeautjes klaar. Zondags gaan we naar mijn ouders en schoonouders en daar zullen ook een paar pakjes klaarliggen.

Vroeger was de sinterklaastijd ook altijd leuk en spannend. Bij mij thuis stonden de cadeautjes 'ineens' na het douchen. Mijn moeder was me dan aan het wassen en toen zette mijn vader alles klaar. Papa was dan zogenaamd een dutje aan het doen en in die tijd kwam de Sint dan langs Wink En a het uitpakken kwam zwarte Piet/mijn oom die tegenover ons woonde nog met pepernoten gooien in huis. Ik zag dan alleen een zwarte handschoen in de opening van de deur Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

sinterklaas vieren Empty Re: sinterklaas vieren

Bericht  Gast ma 5 nov 2012 - 7:22

We gaan naar de intocht 17.nov en dan mag ze de schoen zetten. Maar verder eigenlijk nog niet bij stil gestaan hoe of wat verder, omdat ze natuurlijk 23nov ook al jarig is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

sinterklaas vieren Empty Re: sinterklaas vieren

Bericht  Tania ma 5 nov 2012 - 7:30

J. mag wel een paar keer z'n schoen zetten nadat sinterklaas is aangekomen, ik denk een keer of 3. 2 December vieren we sinterklaas met m'n ouders en schoonmoeder. Vooral de kinderen krijgen dan cadeautjes, de volwassenen krijgen meestal iets kleins.
Hoe we het met de zak cadeautjes gaan doen weet ik nog niet. Ik denk wel dat er op de deur gebonkt wordt en er dan gestrooid wordt. Dat zal mijn vader of man wel doen dat hebben ze toch nog niet door.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

sinterklaas vieren Empty Re: sinterklaas vieren

Bericht  Ibbeltje ma 5 nov 2012 - 7:35

Zelda schreef:Ik probeer ook nog iemand te ronselen die aan wil kloppen en een zak met cadeautjes voor de deur wil zetten.

Is er niet iemand bij jullie in het gebouw die dat wil?
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

sinterklaas vieren Empty Re: sinterklaas vieren

Bericht  studiebol ma 5 nov 2012 - 7:39

Bij ons werd er altijd aangebeld, of hard op het raam geklopt, vond ik altijd erg leuk en stiekem ook spannend. Maar dan stond er een zak met kado's. ik weet ook dat we die avond dan ook lekker dingen hadden, gewoon toastjes en chipjes, en we aten ook vaak gewoon lekker, patatjes ofzo Very Happy
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

sinterklaas vieren Empty Re: sinterklaas vieren

Bericht  Susan ma 5 nov 2012 - 7:59

Wij vieren het met familie, in totaal zijn er zes kinderen in de leeftijd van drie tot veertien. Er komen altijd een Sinterklaas en Zwarte Piet, al heb ik dit jaar nog niet gehoord wie dat willen gaan doen. Verder mogen ze vanaf de intocht elke zaterdag- en woensdagavond hun schoen zetten.

We zitten geen liedjes te zingen en ook geen televisie te kijken, meestal zitten we gewoon te praten terwijl de kinderen aan het spelen zijn. Volgens mij zijn er ook maar twee kinderen die geloven, Y en mijn nichtje van zes. E is er niet zo mee bezig en gelooft in die zin dus ook niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

sinterklaas vieren Empty Re: sinterklaas vieren

Bericht  meisje ma 5 nov 2012 - 8:02

Wij gaan op 17 nov naar de intocht hier in het dorp en dan mogen ze ook hun schoentje zetten.
Daarna nog een keer bij mijn ouders en schoonouders en bij ons thuis.

Wij hebben nog een paar keer Sint bij werk/familie.
Op 5 december vieren wij pakjesavond. Wij vieren het met ouders/schoonouders en broers zussen. We gaan samen eten, liedjes zingen en dan komt er een echte piet met cadeautjes. Zj blijft dan bij het uitpakken erbij.
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

sinterklaas vieren Empty Re: sinterklaas vieren

Bericht  Aimee ma 5 nov 2012 - 8:12

Wij vieren sinterklaas niet smile Vroeger bij mijn ouders hebben we het ook meteen afgeschaft zodra niemand meer geloofde, en ook bij mijn vriend thuis doen ze er niet aan. We hebben ook heeeeeel veel verjaardagen rond die tijd, dus we zien elkaar zo veel, dat het 5 december niet hoeft Wink

Ik zal wel 2 of 3 x zijn schoentje zetten, gewoon omdat ik het leuk vind Very Happy
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

sinterklaas vieren Empty Re: sinterklaas vieren

Bericht  Linda ma 5 nov 2012 - 8:17

Ik denk dat we de 17e naar de intocht gaan kijken. Schoen zetten vind ik nog niet nodig, dat snapt ze toch niet. We vieren het bij ons thuis de zaterdagavond ervoor of erna. Geen idee nog hoe we dat gaan doen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

sinterklaas vieren Empty Re: sinterklaas vieren

Bericht  Bruintje Beer ma 5 nov 2012 - 8:24

Gaan 17 november naar de intocht. dan mogen ze 2/3 keer de schoen zetten. Wanneer we sinterklaas bij mijn moeder gaan vieren weet ik e niet. 5 december doen we altijd bij mijn schoonouders gourmetten. verleden jaar hebben we de zak in de gang gezet.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

sinterklaas vieren Empty Re: sinterklaas vieren

Bericht  Susan ma 5 nov 2012 - 8:32

Oh, ik vond schoen zetten juist meteen al zo leuk, ik zette E's schoentje al toen hij een paar weken was. Dan moest ik het cadeautje er 's morgens wel zelf uithalen en zelf uitpakken, maar het ging om het idee.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

sinterklaas vieren Empty Re: sinterklaas vieren

Bericht  PiP ma 5 nov 2012 - 8:34

Vanaf dat Sinterklaas is het land is mogen ze hun schoen elk weekend zetten.
Op pakjesavond laten we iemand op de deur/ramen kloppen en staat de zak voor de deur.
Met broertjes en mijn moeder +aanhang doen we lootjes. Die cadeautjes gaan gewoon bij de grote zak in.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

sinterklaas vieren Empty Re: sinterklaas vieren

Bericht  Aimee ma 5 nov 2012 - 8:35

Susan schreef:Oh, ik vond schoen zetten juist meteen al zo leuk, ik zette E's schoentje al toen hij een paar weken was. Dan moest ik het cadeautje er 's morgens wel zelf uithalen en zelf uitpakken, maar het ging om het idee.

Oke, dit is wel heel erg, maar ik heb het zelfs vorig jaar gedaan toen ik hoogzwanger was laughcry We hadden zulke schattige schoentjes voor hem gekregen, en toen heb ik ze 5 december zelf voor de deur gezet, zelf gevuld en zelf de volgende dag geleegd
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

sinterklaas vieren Empty Re: sinterklaas vieren

Bericht  Susan ma 5 nov 2012 - 8:37

Aimee schreef:
Susan schreef:Oh, ik vond schoen zetten juist meteen al zo leuk, ik zette E's schoentje al toen hij een paar weken was. Dan moest ik het cadeautje er 's morgens wel zelf uithalen en zelf uitpakken, maar het ging om het idee.

Oke, dit is wel heel erg, maar ik heb het zelfs vorig jaar gedaan toen ik hoogzwanger was sinterklaas vieren 394967 We hadden zulke schattige schoentjes voor hem gekregen, en toen heb ik ze 5 december zelf voor de deur gezet, zelf gevuld en zelf de volgende dag geleegd

Haha, je moet wat als je nog niet bevallen bent met Sinterklaas.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

sinterklaas vieren Empty Re: sinterklaas vieren

Bericht  studiebol ma 5 nov 2012 - 8:40

Susan schreef:Oh, ik vond schoen zetten juist meteen al zo leuk, ik zette E's schoentje al toen hij een paar weken was. Dan moest ik het cadeautje er 's morgens wel zelf uithalen en zelf uitpakken, maar het ging om het idee.

ik heb ze vorig jaar ook gezet, ze waren ongeveer twee maanden oud en net een paar weekjes thuis en sliepen 23 uur per dag, maar hee ik vond het leuk Laughing
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

sinterklaas vieren Empty Re: sinterklaas vieren

Bericht  Gast ma 5 nov 2012 - 8:41

Ik denk dat we onze dochter wel de schoen laten zetten, ik denk dat ze dit wel gaat snappen. Grootste probleem zal denk ik worden dat ze dan weer niet snapt dat ze niet elke avond haar schoen mag zetten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

sinterklaas vieren Empty Re: sinterklaas vieren

Bericht  kwak ma 5 nov 2012 - 8:50

Rejoy. schreef:Ik denk dat we onze dochter wel de schoen laten zetten, ik denk dat ze dit wel gaat snappen. Grootste probleem zal denk ik worden dat ze dan weer niet snapt dat ze niet elke avond haar schoen mag zetten.
ja, haha dat denk ik dus hier ook!

Ik denk dat we hier de schoen maar onder de brievenbus zetten, we hebben geen kachel/schoorsteen Wink
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

sinterklaas vieren Empty Re: sinterklaas vieren

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum