Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kat wil niet in haar reismandje (help!)

+2
Rush
_Lacey_
6 plaatsers

Ga naar beneden

Kat wil niet in haar reismandje (help!) Empty Kat wil niet in haar reismandje (help!)

Bericht  _Lacey_ do 6 dec 2012 - 22:28

Ik weet dat dit eigenlijk in een andere pijler hoort, maar hoop zo dat meer mensen het lezen:

Mijn kat moet in haar reismandje. De vorige keer ging het prima, maar nu is het een enorme strijd. Een paar dagen geleden heb ik het mandje al in de huiskamer gezet met wat lekkers erin. Dat at ze dan ook op, maar zodra ik het deurtje dicht wilde doen ging ze er snel weer uit. .

Gisteren raakte poes helemaal overstuur en heb ik het ook niet meer verder geprobeerd.
Echter, vandaag moet ze naar mijn ouders (ik ga met vakantie) dus het moet nu gewoon lukken. Bij haar nekvel grijpen heb ik ook al geprobeerd

Mevrouw ligt nu rustig op mijn schoot te pitten, maar zodra ik een poging ga doen om haar in het mandje te krijgen vliegt ze alle kanten op.

Hebben de katteneigenaren hier nog tips? Ik zit echt een beetje met mijn handen in het haar Sad

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat wil niet in haar reismandje (help!) Empty Re: Kat wil niet in haar reismandje (help!)

Bericht  Rush do 6 dec 2012 - 22:30

Waarom lukt in het nekvel niet? Als ze op je schoot ligt en je pakt haar in het nekvel dan hangt ze toch slap?
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat wil niet in haar reismandje (help!) Empty Re: Kat wil niet in haar reismandje (help!)

Bericht  Sterre do 6 dec 2012 - 22:31

Heb je iets waar valeriaan in zit? Wij hadden die strijd ook een keer met logeerkatten, en toen lazen we deze tip op internet. Pilletje (ik had Valdispert nachtrust in huis toevallig) oplossen in water, en door de geur werden ze half gehypnotiseerd, zo mak als een lammetje. Echt bizar! Toen konden we ze gewoon in het reismandje tillen.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat wil niet in haar reismandje (help!) Empty Re: Kat wil niet in haar reismandje (help!)

Bericht  Gast do 6 dec 2012 - 22:32

Ik heb er nooit problemen mee. Ik zet de reismand neer met de opening naar boven (dus in ons geval op de achterkant neerzetten), kat erin en vervolgens snel de deur dicht. De oudste van mij heeft er ook een hekel aan, maar het lukt altijd, desnoods met z'n tweeën.

Nekvel moet idd ook lukken. Moet je d'r alleen niet ondersteunen aan de achterpoten, want dan kan ze zich idd losmaaien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat wil niet in haar reismandje (help!) Empty Re: Kat wil niet in haar reismandje (help!)

Bericht  _Lacey_ do 6 dec 2012 - 22:32

Rush schreef:Waarom lukt in het nekvel niet? Als ze op je schoot ligt en je pakt haar in het nekvel dan hangt ze toch slap?
Ze weet zich gewoon los te wurmen.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat wil niet in haar reismandje (help!) Empty Re: Kat wil niet in haar reismandje (help!)

Bericht  Rush do 6 dec 2012 - 22:33

_Lacey_ schreef:
Rush schreef:Waarom lukt in het nekvel niet? Als ze op je schoot ligt en je pakt haar in het nekvel dan hangt ze toch slap?
Ze weet zich gewoon los te wurmen.
Ook als je haar niet ondersteund? Wilde haha.

Die van m`n ouders is er ook niet in te krijgen. M`n moeder deed altijd de tuinhandschoenen aan, beest bij het nekvel en maar proppen om het grofweg te zeggen. En dan hopen dat je snel genoeg bent om het deurtje weer dicht te doen. Kat wil niet in haar reismandje (help!) 394967
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat wil niet in haar reismandje (help!) Empty Re: Kat wil niet in haar reismandje (help!)

Bericht  Linnie1985 do 6 dec 2012 - 22:34

Reismand zo neer zetten met de opening naar boven? Wat hier helpt (onze kat word namelijk hels als ze de reismand in moet), in een handdoek wikkelen met de poten er goed strak in, zodat ze die niet iut de handdoek krijgt. En dan met handdoek en al de reismand in, deurtje dicht en klaar!
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat wil niet in haar reismandje (help!) Empty Re: Kat wil niet in haar reismandje (help!)

Bericht  _Lacey_ do 6 dec 2012 - 22:36

Ik ga zo eens een poging wagen met de opening naar boven.
Helaas geen valeriaan o.i.d. in huis.

Zo rustig als ze normaal is, zo wild wordt ze bij het zien van het reismandje.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat wil niet in haar reismandje (help!) Empty Re: Kat wil niet in haar reismandje (help!)

Bericht  Gast do 6 dec 2012 - 22:37

Als je weet dat het in een andere pijler thuis hoort zou ik je willen verzoeken om het dan ook in de juiste pijler te plaatsen. Aangezien wij het anders alsnog verplaatsen naar de pijler waar het onderwerp in thuis hoort.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat wil niet in haar reismandje (help!) Empty Re: Kat wil niet in haar reismandje (help!)

Bericht  Gast do 6 dec 2012 - 22:37

O hier ook monster haha! Stevig pakken bij kop & kont, mandje omhoog en kont als eerst, dan kan hij er niet meer uit. Jammer dat hij net zo lang miauwt tot hij eruit mag, laatst in file naar ouders dus twee uur lang laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat wil niet in haar reismandje (help!) Empty Re: Kat wil niet in haar reismandje (help!)

Bericht  Shisha do 6 dec 2012 - 23:26

Oh wat lastig. Die van mij zijn heel gemakkelijk, als ik het mandje neerzet gaan ze er zelf al inzitten en liggen pitten. Kat wil niet in haar reismandje (help!) 394967
Moet je het alleen doen of kun je iemand om hulp vragen? Misschien dat het met z'n tweeen wat gemakkelijk gaat.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat wil niet in haar reismandje (help!) Empty Re: Kat wil niet in haar reismandje (help!)

Bericht  Livine vr 7 dec 2012 - 0:53

Ik doe het dan misschien vrij ruig als ze er niet in willen, maar ik pak ze bij het nekvel en heb de reismand openstaan op zijn achterkant (dus met het deurtje naar boven). De kat blijft dan wel hangen en je kunt hem er zo inhengelen :P
Livine
Livine
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 183
Punten : 206
Registratiedatum : 03-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat wil niet in haar reismandje (help!) Empty Re: Kat wil niet in haar reismandje (help!)

Bericht  _Lacey_ vr 7 dec 2012 - 1:27

Het is uiteindelijk gelukt met de opening naar boven en toch nog een keer nekvel proberen.
Beestje wist niet wat haar overkwam. Hele weg naar mijn ouders heeft ze zitten mauwen.

Bedankt voor het meedenken.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat wil niet in haar reismandje (help!) Empty Re: Kat wil niet in haar reismandje (help!)

Bericht  Gast za 8 dec 2012 - 10:10

Bij onze ene kat lukte dat ook bijna nooit. Ik hield hem altijd in de houtgreep. Ik kantelde het mandje met de opening naar boven en liet hem er zo in vallen. Mijn vriend propte hem verder erin. Hekje ervoor en klaar smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kat wil niet in haar reismandje (help!) Empty Re: Kat wil niet in haar reismandje (help!)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum